Sende gullmynter

DeletedUser

Guest
Kommer med et enkelt forslag.
Mange vil syns dette var et godt forslag, andre vil syns det er tåpeligt, men jeg slenger det ut allikevel ;)

Forslag:
Å gi spillerne muligheten til å kunne sende gullmynter til hverandre

Hvorfor:
En kan idag sende ressurser med markedet. Men dette vil ta utrolig lang tid med 100-200 handelsmenn. Jeg ser at enkelte sliter med altfor masse gullmynter, mens mange av oss andre adler såpass mye at vi titt og ofte har for lite ;)

Jeg er en stor spiller, og det trengs ca 650 gullmynter å bygge en adelsmann. Dette fører til at det koster ekstremt mye å bygge adelsmenn. Ganske ofte sitter jeg med masse nuker, men for lite AM til å adle. Jeg er helt sikker på at alle som har store kontoer kjenner seg igjen i denne beskrivelsen.

Vi har tidligere snakket om på forumet å endre på adelsmannsregelen, slik at det blir "billigere" for de store å produsere adelsmenn. Dette vet jeg ble "nedstemt", noe jeg var enig i.

Jeg mener allikevel at mitt forslag med å kunne dele gullmynter med hverandre vil delvis hjelpe denne situasjonen, uten at det blir for store fordeler kun for de aller største.

I tillegg vil de mindre spillerne selvfølgelig også kunne tjene på dette, da det er lettere for andre å sende gullmynter, kontra ressurser.

Til dere alle som mener at det er jo bare å sende ressurser tilsvarende gullmynter, så ikke kom med det argumentet. Det er såklart fullt muligt idag, men hele forslaget mitt går ut på å gjøre den saken enklere mellom spillere. ;)

Håper såklart at forslaget mitt støttes av mange, og at teamet behandler saken :)
 

DeletedUser

Guest
For at denne regelen ikke misbrukes, så kan en selvfølgelig ha en tidsregel på å kunne sende til nyoppstartede spillere, slik som det er med å dele ressurser idag :)
 

manu11

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
jeg støtter dette forslaget ja... Fint å kunne gjøre når man er en stor konto og trenger mange gullmynter...

Glimrende forslag johvij...
 

DeletedUser

Guest
Forslag støttes - bør ikke utgjøre noen forskjell i å sende gullmynter til hverandre eller om man sender ressurser.
 

DeletedUser

Guest
Usikker.

Jeg har ikke noe imot billigere adelsmenn, men jeg vet ikke helt om jeg syns dette er den beste måten å gjøre det på.

Hvordan tenkte du at det skulle være, at man for eksempel på akademiet har et alternativ "send gullmynter", og kan sende noen av de man har lagd - men ikke brukt til adelsmenn?

Nå kan man faktisk adle marginalt flere byer om dagen ettersom man blir større, selv om jeg kjenner så alt for godt til den følelsen. Men hvem forestiller du deg skal sende deg myntene? Inaktive stammefrender? Vil det ikke gjøre det positivt, eller i det minste mindre negativt, å ha inaktive spillere, som ikke gjør annet enn å booste de beste?

I tillegg vil det kunne utnyttes av spillere som blir adlet ned, være det seg internadling eller fiendeadling, som sender omtrent alle sine gullmynter til andre i stammen, og gir dem en uvurderlig boost. Dette kan man selvfølgelig snike seg unna ved å gjøre det slik at man kan bare sender mynter tilsvarende ressurser i byene. For eksempel da prege gullmynter for noen andre. Men igjen vil det da i mange tilfeller omtrent oppveie det å ha inaktive spillere i stammen, da veksten vil kunne bli større, om enn noe ujevnere fordelt.

Egentlig vil jeg tro det kan være en større fordel for mindre spillere. La oss si at noen starter på V2 i dag. Så hjalp jeg den spilleren opp til akademi-nivå. Med ressurs-sending og premium vil ikke det ta spesielt lang tid. Hvor lang tid hadde det tatt meg å få den spilleren opp til 1 mill poeng? Ikke spesielt lang tid. Jeg kunne rensket 100 store gråbyer uten problemer, og sendt spilleren 5 000 mynter, noe det tar meg godt under to døgn å lage. Så kunne den spillere lagd adelsmenn som gal, og adlet opp de 100 byene i løpet av, tja, en uke kanskje?

Heh, det hadde vært lett for meg og fått en haug med venner til å starte, booste dem opp til 1 mill i løpet av kort tid. Fristende, egentlig.

Jeg har egentlig ikke noe imot den ideen, men kanskje ikke på gamle servere? Siden det endrer så mye av spillet. Kanskje på nye?
 

DeletedUser

Guest
Egentlig vil jeg tro det kan være en større fordel for mindre spillere. La oss si at noen starter på V2 i dag. Så hjalp jeg den spilleren opp til akademi-nivå. Med ressurs-sending og premium vil ikke det ta spesielt lang tid. Hvor lang tid hadde det tatt meg å få den spilleren opp til 1 mill poeng? Ikke spesielt lang tid. Jeg kunne rensket 100 store gråbyer uten problemer, og sendt spilleren 5 000 mynter, noe det tar meg godt under to døgn å lage. Så kunne den spillere lagd adelsmenn som gal, og adlet opp de 100 byene i løpet av, tja, en uke kanskje?

Det er vel derfor jeg foreslo en tidsbegrensing på dette forslaget, akkurat slik som det er med å sende ressurser til nye spillere ;)

Akkurat det du beskriver er fullt mulig å gjøre idag, med å sende ressurser (etter tidsbegrensingen er gått ut). Så ser ikke forskjell på mitt forslag, enn det som ligger som mulighet idag, annet enn å sende gullmynter fremfor ressurser. Ressurser kan blant annet brukes til bygninger og tropper, noe gullmynter ikke kan gjøre, så det er faktisk en mindre fordel med gullmynter enn ressursdeling slik det er idag ;)
 

DeletedUser

Guest
Det er vel derfor jeg foreslo en tidsbegrensing på dette forslaget, akkurat slik som det er med å sende ressurser til nye spillere ;)

Akkurat det du beskriver er fullt mulig å gjøre idag, med å sende ressurser (etter tidsbegrensingen er gått ut). Så ser ikke forskjell på mitt forslag, enn det som ligger som mulighet idag, annet enn å sende gullmynter fremfor ressurser. Ressurser kan blant annet brukes til bygninger og tropper, noe gullmynter ikke kan gjøre, så det er faktisk en mindre fordel med gullmynter enn ressursdeling slik det er idag ;)

Jeg så det du sa om tidsbegrensning, men de begrensningene som er med sending av ressurser er bare tidlig i spillet. Det eksempelet mitt du siterte er absolutt ikke tidlig i spillet, siden det som regel tar en stund for folk å få over 1 000 byer.

Men det er også derfor jeg spurte om du kunne beskrive litt mer nøyaktig hvordan du tenkte sendingen av ressurser skulle foregå?

Det er også tidsbesparelsen. Med en funksjon for å sende gullmynter ( noe á la overføringen av premium? ) ville det ta mye mindre tid, og ikke være i nærheten av like effektivt. Jeg har allerede hjulpet en spiller opp med ressurser.

Igjen så er det et spørsmål om hvor tidkrevende det er. Det kommer også inn på det jeg sa om hvordan en effektiv slik funksjon vil kunne være i nærheten av å utligne - i enkelte tilfeller - hvor stort tap det er for en stamme å ha delvis inaktive spillere.

Så som jeg pekte ut, vil jeg ikke si om jeg støtter eller ikke støtter et slikt forslag før mange slike detaljer - som vil påvirke spillet - har blitt besvart. Noe du kanskje er enig i at er naturlig?
 

DeletedUser

Guest
Veldig enig i mye av det grimlock sier. Dette kan misbrukes i for stor grad. Skal man gjøre seg bemerket med å vokse fort, så skal dette gjøres med skikkelig jobbing. Da mener jeg med effektiv ressursfordeling og farming.
Ellers vil man få enda et negativt TW uttrykk (som vi allerede har flust av)

Gullmynthorer.
 

DeletedUser

Guest
Støttes ikke.

Jeg kan ikke se at noen overhodet burde "slite" med for mange gullmynter.

Og de større som sliter med for gullmynter, hvordan tror dere det hadde vært om de hadde gitt bort sine mens de var mindre?
 

DeletedUser

Guest
Kjenner meg igjen problemet med å konstant ha for lite adels, men dette er ingen god løysing. Dette vil berre vere eit verktøy for å fremme pushing og familiestammar. Viss du har for lite adles, lær deg å bruke kats...

Støttes ikkje.
 

DeletedUser

Guest
Vil bare si at vist dette kommer i gir, så kan jeg boste en person som har 1by til å få titalls byer på 1.2.3 ...
Jeg bare sender nuker, og så har han nok gullmynter til å adle i haugevis..

fra 1by til 50-100byer på 1mnd kanskje ? ved god hjelp med nuking, så blir det utallige mange :p

(forsto noen meg?)

dette kommer så til å bli utnyttet ved at de store sender gullmynter til de små, og så har de plutselig 100adelsmenn overalt..

Støttes ikke!
 
Topp