Sende gullmynter

DeletedUser

Guest
Ser ærlig talt ikke hvordan dette løser noe som helst, annet enn at det blir lettere for oss "store gutter" å sende gullmynter til folk vi booster. Og det syns jeg ikke skal bli lettere, nettopp på grun av det Snowfire påpeker, flere titalls kontoer som boostes opp til 100 AM hver på et par uker av en stamme? Dette forslaget er som å be om flere multiaccounts og pushing ved hjelp av innaktive i stammen, ingen av delene er positivt.

I tillegg må jeg stille spørsmål ved hvor effektivt dette vil være for oss store spillere, om vi tenker oss små spillere, som sender 10 mynter om dagen mot at jeg beskytter dem med mine tropper. Da vil jeg trenge nesten 80 slike småspillere på V4, og 140 stykker på V2 for å få en adelsmann ekstra om dagen. Billigere gullmynter gjør samme nytten, det halverer mengden ressurser vi store må sende til småspillere vi booster, og det dobler vår egen produksjon av mynter uten at hundrevis av småspillere blir utnyttet i prosessen. Dessuten er dette testet ut med stor suksess på .net, så halvering av gullmyntprisene er veien å gå for å gjøre TW litt mer spennende for oss som har nukes nok til å adle 200 byer om dagen...

Støttes ikke.
 

DeletedUser

Guest
Må si at det er en strålende fantasi som mange har små tenkt på, men tenkt at det er umulig. så ikke stopp med å komme opp til flere ting :) noen av tingene kan være kjempe geniale :) men denne slo ikke akkurat til pga kan bli for stor utnytels..

så kom med flere forslag folkens :)

(støttes ikke btw, som sakt tidligere)
 

DeletedUser

Guest
Tenk vist du starter på en ny server nå.. og så plutselig har naboen din 50byer :O etter 1mnd, og du har bare 2-3 byer ? hvor kjedlig er ikke det ?
 

DeletedUser

Guest
men denne slo ikke akkurat til pga kan bli for stor utnytels..
Vil bare påpeke en liten feil. Det er tross alt flere som støtter denne, enn de som er imot. Så en påstand at den ikke slo til er vel mer en ønsketenkning :p

Antall som støtter: 10
Som IKKE støtter.: 7
Usikker...............: 1

Oppsummert hittil:

56 % støtter forslaget.
39 % støtter ikke
5 % er usikker
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bah, skal man begynne å regne prosent på hvem som støtter og ikke og nå -.- Da får jeg si min mening og:
Jeg tror, som flere andre, at et slikt system vil gjøre det enda lettere å pushe kontoer. Jeg ser selvfølgelig problemet med få adels etterhvert, men tror ikke dette er den beste løsningen på problemet!

Støttes ikke.
 

DeletedUser

Guest
Trenger ikke bruke prosentregning nei, men ville bare påpeke at når flertallet som hadde "stemt" på det tidspunktet var positiv til forslaget, så var det feil å si at forslaget ikke slo til ;)
men tror ikke dette er den beste løsningen på problemet!
Har du eller noen andre et bedre forslag da? Hører flere som er enig i problematikken, som er negativ til forslaget, men som såklart ikke har noen bedre forslag. Hadde vært veldig kjekt at dere alle som mener dette ikke er den beste løsningen, heller kommer med hva dere mener er den beste løsningen.

Enkel matematikk, dersom det kun foreligger en løsning, så er det den eneste og beste løsningen. Finnes det andre løsninger, så kan en si noe om hva som er best ja :cool:
 

DeletedUser

Guest
Billigere gullmynter gjør samme nytten, det halverer mengden ressurser vi store må sende til småspillere vi booster, og det dobler vår egen produksjon av mynter uten at hundrevis av småspillere blir utnyttet i prosessen. Dessuten er dette testet ut med stor suksess på .net, så halvering av gullmyntprisene er veien å gå for å gjøre TW litt mer spennende for oss som har nukes nok til å adle 200 byer om dagen...[/B]

Forslaget støttes såklart dersom mitt forslag ikke går gjennom. hva om du foreslår dette som et eget forslag? ;)
Jeg er med på alle gode forslag, som gjør at "vi store" skal få bruke kontoen mer fornuftigt ;)

Forslaget ditt ligger allerede HER, men det forslaget gjaldt visst kun på V1 og V2.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hehe, jeg tenkte på det forslaget om billigere gullmynter. Om det er relevant for v4 enda vet jeg ikke. Selv om jeg begynner å kjenne at det blir færre og færre adelsmenn :( Men så er jeg ikke så ivrig på ressursbalansescriptet som jeg kunne vært, og det vil jo hjelpe til økning i gullmynt produksjonen.
 

DeletedUser

Guest
Ja, jeg vil anta at du begynner å kjenne til problematikken, når det nå koster ca 500 pluss gullmynter for deg å produsere 1 AM ;) Og du kjenner det godt når du kommer opp på nivå der det koster 700 pluss gullmynter per AM, og sikkert enda verre for de som er enda større og ;)
 

DeletedUser

Guest
Bare for å gjenta meg selv litt, så får man faktisk flere adelsmenn desto større man er, uten farming. Men det er marginalt, og aldri mer for eksempel omtrent 3 på V2 og omtrent 4 på V4. Det føles ut som om det blir dyrere fordi man blir blendet av det høye antallet mynter som kreves uten å se på antallet byer man har, og man har flere nukes å slenge rundt med, så generelt så har man flere byer å adle.

En annen ting jeg føler for å slenge ut her er hvor mange av de som bare skriver "støttes!1!1omgz!111!" har satt seg inn i de forskjellige problemstillingene folk har kommet med.

Forslaget støttes såklart dersom mitt forslag ikke går gjennom. hva om du foreslår dette som et eget forslag? ;)
Jeg er med på alle gode forslag, som gjør at "vi store" skal få bruke kontoen mer fornuftigt ;)

Forslaget ditt ligger allerede HER, men det forslaget gjaldt visst kun på V1 og V2.

Siden Point allerede har svart på den tråden du linker til er han nok klar over den. Grunnen til at det forslaget var for V1 og V2 var at de på det tidspunktet var på et slikt stadiet at trådstarter mente det var mest relevant for de verdene.

Hvis du har fulgt med, så hadde du også visst at det har vært en avstemning for dette innad på V2, hvor omtrent 80 % stemte for billigere adelsmenn. Noe som da sannsynligvis, hvis gjennomført, vil gjøre at alle får flere adelsmenn, og samtidig unngå problemer ved din idé. Problemer pekt ut ( men ikke besvart på noen fornuftig måte ) her, her, her, her, her, her, her og her.

Alle vi store spillere ønsker det samme, nemlig flere adelsmenn ( eller adelskvinnfolk ) å kose oss med. Å lukke øyner og ører når noen peker ut problemer hjelper ingen.

Jeg venter fortsatt på en mer detaljert beskrivelse på hvordan du tenkte en slik funksjon skulle være.


Enkel matematikk, dersom det kun foreligger en løsning, så er det den eneste og beste løsningen. Finnes det andre løsninger, så kan en si noe om hva som er best ja :cool:

Din utgave av "enkel matematikk" tilsier vel også at hvis en løsning på et problem skaper flere problemer enn det løser, så er det idioti å gjennomføre det? :)
 

DeletedUser

Guest
Hvis du har fulgt med, så hadde du også visst at det har vært en avstemning for dette innad på V2, hvor omtrent 80 % stemte for billigere adelsmenn.
Jeg følger nok litt med om du ikke trodde det. Men så vidt meg bekjent så har saken med billigere adels ligget lenge, uten at det har blitt utført. Hvorfor vet jeg ikke helt nei. Men antar at det ikke er et forslag som går så lett gjennom hos TW teamet.

Derfor kom jeg med mitt forslag, et annet forslag på samme problematikk, da det andre ikke ser ut til å gå gjennom, selv om 80% stemte for.

Men igjen, dersom det går gjennom, så burde det være rom for diskusjon på andre verdener som eks V4, som nærmer seg V2 nivået, hvertfall nærmer seg :p

Din utgave av "enkel matematikk" tilsier vel også at hvis en løsning på et problem skaper flere problemer enn det løser, så er det idioti å gjennomføre det? :)
Ja, det er vel sikkert det. Men det er vel hvertfall ikke idioti å diskutere det, og komme med forslag ;)
 

DeletedUser

Guest
Men igjen, dersom det går gjennom, så burde det være rom for diskusjon på andre verdener som eks V4, som nærmer seg V2 nivået, hvertfall nærmer seg :p

Jeg må per dags dato lage ca dobbelt så mange mynter per adel på V2 som på V4, med tanke på at V2 er tregere enn V4 har vi som er store her slitt med problemene du begynner å merke på V4 i snart et år. Er helt klart enig i at noe må gjøres for å holde en verden aktiv når den har kommet til et punkt hvor det tar en hel stamme flere måneder å produsere nok adels til å adle vekk en enkelt motspiller. TW ble ikke lagd for å være morsomt på samme måte når folk passerer 100 byer, noe som viser seg tydelig ved at de fleste gamle servere verden over blir mer og mer preget av innaktivitet med små aktivitetsbølger innimellom. De bølgene kommer gjerne når folk har sittet i et par måneder og spart adels, altså rundt 180 stykker på V2, og så svir folk av hele hurven på under to uker uten å miste halvparten av nukene sine.

Altså kan en gjennomsnittlig spiller på V2 uten problem adle 50-60 byer hver uke, om vi bare hadde hatt nok adelsmenn til det, uten at nukebeholdningen blir farlig lav. Jeg sa en gang for ekstremt lenge siden at det var frustrerende å få hets for å ikke gå på spillere på sin egen størrelse, når man aldri vil kunne vinne en slik kamp alene uansett. Fordi det begrenser seg til 3 byer om dagen, noe som er uhyre enkelt å adle opp igjen når en spiller sitter med 10-15 adelstog etter å ha mistet noen byer. Nå har dette kommet til et punkt hvor en stamme med 100 medlemmer kan adle ca 25% av fiendens største spiller per dag på egen prod, selv om den sitter med nok nukes til å rense samme spiller 50-60 ganger daglig. Det er noe fundamentalt feil med lategame TW, det har blitt påpekt i flere år på .net uten at inno gidder å bry seg ser det ut til. I stedet lanserer de nye spill og gir blanke i forbrukerne som var med å bygde opp firmaet til det det er i dag. Føler at vi blir sviktet av inno når det tar så lang tid å få på plass endringer som er gjennomført tidligere, som støttes av flertallet på serveren, og ikke krever noen stor innsats da dette skal være implementert i en av de siste oppdateringene vi fikk her på .no. Altså at det skal være rimelig enkelt å senke prisene i motsetning til før.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Støttes overhode ikke. Dette gjør bare jobben enda lettere for de som blir boosta opp, som i seg selv er ulovlig, men tydeligvis aldri blir slått ned på...


Det jeg derimot støtter er at det burde gå an å sende stammens mynter til en annen stamme. (altså, militærleir mynter).
Denne funksjonen må jo så klart være begrenset. Så la oss si at det kun er hertugene som kan sende? Nuff said: NAM. :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Om du sender 10000 gullmynter til en med 3k vil han plutselig kunne produsere sykt med adles. Om dette vedtaes bør det være en eller annen form for konvertering...
 

DeletedUser

Guest
støttes ikke. virker altfor lettvint for de mindre spillerne med dette verktøyet. halvering av prisen synes mer fornuftig for min del.
 

DeletedUser

Guest
Enig

Jeg er helt enig med deg jeg synes det er et utrolig godt forslag.
 
Topp