Sende gullmynter

DeletedUser

Guest
...

De som IKKE støtter forslaget burde ihvertfall legge frem en mening om hvorfor de ikke støtter forslaget (nevnt tidligere men jeg gjør det igjen)
 

granny

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Jeg Støtter dette ikke fordi dette vil gjøre at Rang 1 bare er tilsendt fra andre stamme medlemmer, men det endrer forsatt ikke det faktumet at gullmyntene koster det samme.
Man kan sende ressurser om man vil hjelpe spillere. Men iden om at mindre spillere skal sende gullmynter til større spillere er bare dum? Det tar jo lengere tid for dem og anskaffe gullmyntene større spillere trenger for 1 adelsmann og sende gullmynter til mindre spillere blir jo boosting som heller ikke er låv?
Dette forslaget var ment godt men ser ikke helt at det praktiseres på noen good måte, desuten ville nesten rimma kontoer med kansje 300 adelsmann begrensing kunne gi fra seg alt gullet til en stor spiller noe som ville gjøre det urettferdig for alle andre :p og sette begrensinger på det vill heller ikke funke for da ville poenget med og kunne sende være borte? Unødvendig tull vill man hjelpe noen send ressurser.
 

DeletedUser

Guest
De som IKKE støtter forslaget burde ihvertfall legge frem en mening om hvorfor de ikke støtter forslaget (nevnt tidligere men jeg gjør det igjen)

Hva er poenget med det, egentlig? De som støtter forslaget har jo ikke akkurat vist noen stor vilje til å diskutere diverse problemstillinger som vi som er imot har tatt opp.
 

DeletedUser

Guest
Hva er poenget med det, egentlig? De som støtter forslaget har jo ikke akkurat vist noen stor vilje til å diskutere diverse problemstillinger som vi som er imot har tatt opp.

Jeg synes det er trådstarterens oppgave.
 

DeletedUser

Guest
Om du sender 10000 gullmynter til en med 3k vil han plutselig kunne produsere sykt med adles. Om dette vedtaes bør det være en eller annen form for konvertering...

Ingen som har vurdert det? Det kan jo være så enkel som at hvis en med 512 gull pr. AM sender 512 gullmynter til en med 5 gull pr. AM så mottar den fyren 5 gull bare. Alså det konverteres etter hvor mange adelsmenn den som sender kan få av de gullmyntene h*n sender?
 

DeletedUser

Guest
det kunne være bedre vis stammene kunne sende gullmynter til værandre da kunne de orne millitærleirere,vis spillere kunne sende til væreandre så blir det litt enklere å orne adelsmenn.

så det ville bli enklere ved å sende gullmynter til værandre. :)
 

DeletedUser

Guest
det kunne være bedre vis stammene kunne sende gullmynter til værandre da kunne de orne millitærleirere,vis spillere kunne sende til væreandre så blir det litt enklere å orne adelsmenn.

så det ville bli enklere ved å sende gullmynter til værandre. :)

Men saken er jo at når en spiller har fått f.eks alle gullmyntene til en stamme, så kan han bytte til en annen og gjøre det samme. Dette er i tillegg et spill som man må klare de fleste tingene selv. Og sende gullmynter til hverandre ville bare ødelagt TW! Men så lenge en farmer mye, så kan du spare opp til mynt en dag og sparer det til neste dag og farmer resten til en AM..
 

DeletedUser

Guest
Ingen som har vurdert det? Det kan jo være så enkel som at hvis en med 512 gull pr. AM sender 512 gullmynter til en med 5 gull pr. AM så mottar den fyren 5 gull bare. Alså det konverteres etter hvor mange adelsmenn den som sender kan få av de gullmyntene h*n sender?

HVa om en med 5 gull sender 5 gull til en med 512 gull? Vil han da få nye 512 gullmynter? :eek:
 

DeletedUser

Guest
HVa om en med 5 gull sender 5 gull til en med 512 gull? Vil han da få nye 512 gullmynter? :eek:

Skjønner ikke hva som er så vanskelig egentlig... Ikke ment til deg Wynja ;)

Gullmynter er jo det samme for alle og det er tåpelig å si det som blir lagt fram her.
Altså sender man 1000 mynter, er det kanskje 1 AM for noen, mens det er 100 for en annen. Hva er vanskelig med det?

Og for å si det en gang til... Jeg er IMOT forslaget. Er jo ingen hensikt bak det og det gjør bare de som ikke til noen som sender alle myntene sine til de ved fronten, noe som blir galt. Det gjør også at de ikke kan ta noen nye byer på 1 år.... Ettersom de må skaffe seg myntene tilbake, så hele ideen er idiotisk.
 

DeletedUser

Guest
Og for å si det en gang til... Jeg er IMOT forslaget. Er jo ingen hensikt bak det og det gjør bare de som ikke til noen som sender alle myntene sine til de ved fronten, noe som blir galt. Det gjør også at de ikke kan ta noen nye byer på 1 år.... Ettersom de må skaffe seg myntene tilbake, så hele ideen er idiotisk.

jeg og er imot det.
 

DeletedUser

Guest
HVa om en med 5 gull sender 5 gull til en med 512 gull? Vil han da få nye 512 gullmynter? :eek:

Denne er jeg for, da kan jeg sende ressurser verdt ca 50 mynter og få 5000 mynter i retur for det! :D

Men seriøst, om dette virkelig skal gjøres enklere kan man slå flere fluer i en smekk ved å gjøre ressursending gjennom markedsplassen mere effektivt. Da er det heller ikke bare mynter man kan booste, men tropper og bygninger også, som jeg vil si er minst like hensiktsmessig i en oppbyggings/gjenoppbyggingsfase. Om jeg kunne sendt ressurser fra alle byene mine på samme måte som man rekrutterer tropper på m-rek siden ville det gjort omtrent samme nytten som å sende mynter direkte, forskjellen er vel at den som mottar må prege myntene selv. Slipper jo samtidig alle problemer med eventuell konvertering osv om man bare sender ressurser. Noe som garantert må være lettere å programere siden et utkast til "ressursendings-siden" allerede finnes på masserekrutteringssidene. :eek:
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Denne er jeg for, da kan jeg sende ressurser verdt ca 50 mynter og få 5000 mynter i retur for det! :D

Men seriøst, om dette virkelig skal gjøres enklere kan man slå flere fluer i en smekk ved å gjøre ressursending gjennom markedsplassen mere effektivt. Da er det heller ikke bare mynter man kan booste, men tropper og bygninger også, som jeg vil si er minst like hensiktsmessig i en oppbyggings/gjenoppbyggingsfase. Om jeg kunne sendt ressurser fra alle byene mine på samme måte som man rekrutterer tropper på m-rek siden ville det gjort omtrent samme nytten som å sende mynter direkte, forskjellen er vel at den som mottar må prege myntene selv. Slipper jo samtidig alle problemer med eventuell konvertering osv om man bare sender ressurser. Noe som garantert må være lettere å programere siden et utkast til "ressursendings-siden" allerede finnes på masserekrutteringssidene. :eek:



det er jo allerede ett ressursbalanse script som ordner dette på en veldig god måte med ressurser, fungerer utmerket og er enkel å bruke
 

DeletedUser

Guest
Jo, vet det, men det er likevel mye mer tungvint enn om du kunne brukt et script ala m-rek på en lignende side i markedsplassen, er det ikke? Dessuten er jeg for at de funksjonene de fleste i dag løser ved bruk av lovlige scripts skal bli innebygd i spillet, altså at man slipper å legge inn de vanligste scriptene som m-rek, myntscript osv. At man endrer oppsett på de osv i innstillingene, bare for å gjøre spillet litt lettere for nybegynnere, om alle disse funksjonene var der fra før av vil jo spillet virke mye mer brukervennlig enn om man må lete forumet rundt (overdrivelse) for å finne dem :)
 
Topp