Duplikat Skandinavisk server

DeletedUser

Guest
Nå tror jeg du misforstår hva jeg mener med "styr".
Når jeg sier styr så mener jeg at det kan tenkes at det blir veldig vanskelig å holde tre forskjellige språk gående hele tiden. Det vil si, som jeg allerede har påpekt, er at det for det første ikke går an å ha 3 forskjellige CM'er på en og samme server/verdener/marked - det hadde blitt styr og kluss pga språk. I tillegg hadde det blir mye styr med kunngjøringer, regler, forum og support på tre språk.

Det er også som allerede sagt, sikkert mulig å få det til, men problemene som mest sannsynlig blir å være der gjør at det blir vanskelig å gjennføre det på en tilfredsstillende måte som både en CM og spillere hadde kunne vært fornøyd med.

Jeg tror egentlig ikke det ville bli veldig mye styr.

Alternativ 1
Det startes en ny verden på .no, .se og .dk. Disse styres på vanlig måte, hvor hver har en moderator, får sendt IGM nå og da, og alt det der.

Alternativ 2
Det startes en ny verden som man kan logge inn på fra .no, .se og .dk. Den styres på en måte slik at hver nasjonalitet har en egen Support ( akkurat som alt. 1 ). Jeg regner med at dette kan løses enkelt ved å endre på en link. IG annonseringene som sendes rundt sendes rundt på alle tre språk ( som på alt. 1 ). Det velges en av de tre CM'ene ( stein-saks-papir konkurranse e.l. ) som har øverste ansvar for den verdenen.

Hva blir mer arbeid av det skriftelige? Sørge for at det er et sett med regler som stemmer for alle - dette er et engangsarbeid. Eller man kan være lat, og henvise til for eksempel reglene på .net :razz:

Dersom InnoGames tar seg bryet med å fikse opp dette vil man kunne gjøre det med mange forskjellige nasjonaliteter. Det kunne vært underholdene! :D
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Jeg er forsåvidt enig med dakapo, teamet på .no klarer jo ikke å holde styr på et språk, hvordan i allverden skulle de klart tre? :p

Men grimlock har rett, dette kan umulig være vanskelig å kode, det er snakk om veldig små endringer, hvis noen trengs i det hele tatt. Dette avhenger av hvordan back-enden er satt opp, hvis tw-lan har samme oppsett, vil det være snakk om å kjøre tre front-ender mot en backend, og det krever nesten ingenting. Du setter bare opp en konfigurasjonsfil på hver front end, og så en backend for alle.

På support-tickets har dere vell mulighet for flere spilladministratorer? Da er det jo bare for dere å la være å svare på en henvendelse på svensk eller dansk.
 

DeletedUser

Guest
Men hvordan blir det med denne her da? - Ingen ordentlig svar, i mine øyner, enda.
 

DeletedUser

Guest
Satt å leste litt av de gammle innleggene på denne posten her, men jeg ser negativt på å slå sammen alle 3 serverene, jeg liker å ha en norsk server, men det jeg satt og tenkte på er at vi kunne ha laget en ny TribalWars side slik som england og america har gjort de har en med bare England og en med bare America men i tillegg har de en verden der england og america spiller på samme verden :)

Om vi hadde laget en ny nettside der Norge, Sverige og Danmark hadde spillt på hadde jeg nok ikke spillt men dere som ser mere positivt på dette kunne ha gjort det. Jeg kommer alltid til å spille på .no og bare her! :D
 

DeletedUser

Guest
@Umoden Sopp: Kunne du linke til den verdenen de deler/informasjon om den? For det høres veldig likt ut som et av alternativene som har vært diskutert her :D
 

DeletedUser

Guest
Har ekstremt liten tro på at det vil funke for skandinavia siden vi er mye, mye færre spillere. Det vil nok bare resultere i at halvparten av de norske spillerne spiller på den skandinaviske serveren og halvparten på den norske serveren. Det vil si enda færre spillere på den norske serveren og det vil resultere i at den norske serveren ikke vil fungere uansett. Dette er iallefall min spådom.

Men når det er sagt må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor det blir et problem for deg å spille på en skandinavisk server. Det er mange fordeler ved å få til en sån ordning. Som du ser på de nye norske verdenene så er de avgjort etter et par måneder, noe blant annet V12 allerede er, med mindre det skjer noe internt i -RE- som gjør at de splittes. Vi vil f flere psillere og verdene vil vare lenger. Det er heller ikke noe problem å lese svensk eller dansk.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
http://www.tribalwars.net/?ref=ds_flags Denne siden spiller både folk ifra England og America på :)

Her er den Engelske Serveren: http://www.tribalwars.co.uk/?ref=ds_flags

Her er den Americanske Serveren: http://www.tribalwars.us/?ref=ds_flags

Kunne ikke vi også gjort det slik? :)
Altså, .net er en internasjonal server. Det vil si at den ikke tilhører tilhører noe spesifikt land. Grunnen til at språket er Engelsk er den enkel grunn at flest folk kan det. Det er det samme som med Tribal Wars Masters (.net).

Den serveren er ikke lik .co.uk og .us, det er to markeder for to spesifikke land, Storbritannia og USA. :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg ser, uansett formaliteter, flere fordeler med en slik ordning, enn ulemper.

.no er et synkende skip som MÅ ha en solid justering for å komme i vater igjen. Dette ville vært noe som kan få norske spillere til å få en ny giv.
For som det blir sagt her, så bli de nye verdenene avgjort så altfor raskt, noe må gjøres.

Og jeg er litt skuffa over at ingen mods(uten at jeg har dobbelsjekka) har kommet med noe konstruktivt her. Å rette på uviktige faktafeil teller desverre ikke.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Vel, nå er det ikke noe vi mods har å si på dette - vi har ingen stemmerett eller inflytelse rundt et slikt spørsmål. Vi har veldig spesifikke oppgaver som vi har fått utdelt, slik som å være spilladministrator på en verden, eller moderere eknekte forum - men that's it.

Jeg har vel også ytret min personlige mening rundt, faktisk som den tredje posten. Vil også ikke kalle det "retting på uviktige faktafeil", mer forklaring av hvordan noe fungerer og hvordan vedkommende åpenbart har misforstått med en forklaring på hvordan det er. ;)
 

DeletedUser

Guest
Jeg forstår da at dere har forskjellige oppgaver, men når folk ser ut til å ha lyst til å teste ut noe slikt, synes jeg teamet, uansett rolle, burde komme med tilbakemeldinger på dette annet enn:

"pga at det ble så mye styr."
"Er nok der problemet ligger - at dem ikke så en grei måte å gjøre det på uten at det blir masse ekstra unødvendig arbeid."
"Det kan bli et problem i seg selv da det ikke går an å ha tre forskjellige CM'er på en og samme server - det hadde bare blitt rot."
"Det vil si, som jeg allerede har påpekt, er at det for det første ikke går an å ha 3 forskjellige CM'er på en og samme server/verdener/marked - det hadde blitt styr og kluss pga språk." -Btw, her lurer jeg på hvorfor det ikke er mulig med 3 CM'er.

Som det ble nevnt tidligere, så virker det som man leter etter årsaker til ikke å gjennomføre, istedet for å finne på løsninger som kan revitalisere TW her oppe i kalde nord og gjøre dette forslaget mulig.
Så vil jeg også påpeke at alt som kommer som negativitet, er kun synsing og ergo vil man ikke vite hvordan det faktisk ville fungert i praksis før man eventuelt prøvde seg frem.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Pro: Større server, mer aktivitet, forhåpentligvis økt interesse for TW.
Con: Komplisert å gjennomføre, stor fare for at svært mange av de mindre aktive TW-spillerne (som tross alt utgjør majoriteten av spillermassen på serverne) ikke vil bli med over til den nye serveren, og heller bare slutte.
 

DeletedUser

Guest
Pro: 1 CM istedet for 3, $$$ for innogames
con: 2 CMer vil miste $$$, QQ for 2/3 av skandinaviske CMer

Gitt: Forslaget går ut på å slå sammen .no,.se og .dk, IKKE en ekstra server i tillegg til de nevnte.
 
Topp