Snakk om og ødelegge v11 Dakapo

DeletedUser

Guest
http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?16286-End-game-V11

i Tråden står det at Moralen vil bli fjernet hvorfor i svarte satan fjerne moralen? det er som og dømme alliansen som sitter med litt over 50% av byene til døden. ikke var den forbanna Mergen ille nok men så kommer du og rett og slett og pulveriserer/ødelegger resten av v11 WOW bra jobb du gjør ass.
 
Sist redigert av en moderator:

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?16286-End-game-V11

i Tråden står det at Moralen vil bli fjernet hvorfor i svarte satan fjerne moralen? det er som og dømme alliansen som sitter med litt over 50% av byene til døden. ikke var den forbanna Mergen ille nok men så kommer du og rett og slett fucker opp resten av v11 WOW bra jobb du gjør ass.

Det er frusterende - ja. La meg stille deg et ærlig spørsmål; Tror du at rank.2 kan vinne slik statestikkene er nå?
1 BNP 35,140,688 5,457
2 NL 5,438,761 676

Det er grovt regnet 30mill poeng forskjell mellom plass nr.1 og plass nr.2. Verdenen er allerede vunnet, og at et spill går inn i end-game på dette stadiet er ikke akkurat uvanlig heller.

mvh
Scar
 

DeletedUser

Guest
har det ligget*et forslag ute på å stenge V11 ute et par uker. Nå gadd riktignok aldri teamet å erkjenne at tråden eksisterer, men det har da vært veldig mulig å gi sin mening. Så at V11 stenges mener jeg nå helt klart er på sin plass.

At moralen fjernes... meh. Det går litt på det samme. Selv om jeg skjønner frustrasjonen.

Forresten så har BNP over 50 % av de spillereide byene på V11. Det betyr at alliansen må ha mindre enn 50 % av byene.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Når en verden stenges for nye spillere, vil det automatisk sette i gang flere handlinger som hører med - sjekk gjerne denne tråden om du lurer på hva jeg mener.

Skal en verden stenges for nye brukere, vil også moralen (og det andre) følge etter en stund seinere.
 

DeletedUser

Guest
skuffans sitter selv i bnp allt alliansen hadde trengt var en som pusha på dem andre så ville Bnp rett og slett falt pladask med mindre aktiviteten stupa i været men nå serværte du jo BNP seieren på et Diamant fat.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
BNP har etter mitt syn aldri vist noen svakhetstegn, og jeg skal love deg at NL ikke hadde kommet langt før aktiviteten i BNP føk til værs. Det er som på v4 det, BNP leder med latterlig mye poeng, og det er sikkert 90% av dem som ikke gjør noe på v4 akkurat nå, bortsett fra Grim som gir barbie hard kamp hver eneste dag.

Argumentene du bruker er ikke akkurat gode nok, og jeg tviler meget sterkt på at NL sine medlemmer klarer å utklassere spillerne som er i BNP på noen områder.
 

DeletedUser

Guest
@Scar: Nå må det sies at Vigdis har tatt meg igjen i antall erobrede fiendebyer. Hun har gjort en enorm innsats.

Men med unntak av hun og meg selv har de andre stort sett hatt en sporadisk aktivitet på adlingsfronten. Jeg venter bare på at resten skal innse at Barbie er den som gir størst motstand på V4, og bli med meg i min kamp mot hennes imperium!

Men poenget ditt er godt. V3 er et annet eksempel på at den største stammen vinner, til tross for laber aktivitet.
 

DeletedUser

Guest
Argumentene dine, Scar, er vel heller ikke av god kvalitet. Har samme meninger som ***K2***, dette er begredelige greier.. Selv har jeg forklart mine tanker i den andre tråden, og jeg forstår fint lite hvorfor mods favoriserer den ene part her - men sånn har det vel blitt.

Etter denne beslutningen skal man ikke se bort ifra spillere slutter på .no.com, vurderes sterkt fra undertegnede..
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Spar meg for sånne lite gjennomtenkte kommentarer, takk.
Når en stamme eier 52% av spillerbyene mot 6% som rank 2 eier, sier det seg selv at en verden kommer seg inn i end game. Selvfølgelig er det fortsatt mulig å snu det hele rundt så fremst noen gidder å ta i et tak, og nekter å legge seg ned for å dø kun pga at moralen forsvinner. Moralen er ikke alt på en verden. Det høres mer ut som unnskyldninger! Ikke gi meg skylden for at du vurderer å slutte pga at det snart skjer noe som er normalt for en verden.
 
Sist redigert:

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Argumentene dine, Scar, er vel heller ikke av god kvalitet. Har samme meninger som ***K2***, dette er begredelige greier.. Selv har jeg forklart mine tanker i den andre tråden, og jeg forstår fint lite hvorfor mods favoriserer den ene part her - men sånn har det vel blitt.

Etter denne beslutningen skal man ikke se bort ifra spillere slutter på .no.com, vurderes sterkt fra undertegnede..

Hva er mulighetene for at NL-stammen skal vinne v11, Sondre? Eneste muligheten jeg kan se for meg er at alle BNP-spillerne sovner og med tiden går grå. Sjansen er vel større på det grunnlaget enn at NL skal vinne over BNP på åpen slagsmark, synes du ikke?

Det er også helt naturlig at disse innstillingene blir trukket fra når en verden skal avsluttes og når en stamme har 52% av spillerbyene kontra de 6 % som stamme nr.2 har. Skal BNP kjedes ihjel av moralen kun for at NL skal ha et lite snev av håp om at en vakker dag/uke, så vil BNP-spillerne sovne? Nei, når verdenen er såpass dominert av én stamme, så er det greit å pakke sakene å avslutte verdenen.

Jeg hadde hvertfall vært glad for at v11 endelig kommer til en avslutning, for det er dødens kjedelig å sitte å vite at det er moralen som dreper troppene jeg sender, og ikke troppene til fienden jeg sender på.

Nå la jeg ikke akkurat ned så veldig mye arbeid ned i mine argumenter, for så vidt jeg har forstått er dette allerede diskutert og avgjørt, så hvorfor legge ned mye arbeid i noe som allerede er avgjort av flertallet? Jeg spiller heller ikke på denne verdenen, så det er også en faktor som påvirker min tid jeg ønsker å legge ned i "argumenter".

mvh
Scar
 

DeletedUser

Guest
Lite gjennomtenkte kommentarer? Les den forrige tråden så kan du se hva mine meninger står for, noe jeg ikke ser noen av dere moderatorer har gjort.

Litt synd å se at alt som skal til for at en verden skal stenges er tall, dermed kunne det likeså greit vært en bot som tok beslutningene - eller for den saks skyld autoinnstillinger. At en verden strippes for moral o.l. etter kun 6 måneders fartstid har jeg bl.a. nevnt i mine innlegg, og noe som for min del er spesielt når en allianse gikk i krig mot resten av verden med viten om moralen osv. Hva som overrasker meg er at du ikke forstår at du har tatt en beslutning som gjør muligheten for å snu krigen lik 0%, det er ikke vi som legger oss ned å dør - men beslutningene som er tatt har gjort jobben rett og slett umulig nå.

Når det kommer til rank 2 osv så er jo dette et morsomt argument, BNP har gått i krig mot resten av verden - ikke kun NL. Da de kriger aktivt mot resten av verden, så er det helt irrelevant om NL kan ta ned BNP alene (som dere legger opp).

Moralen er alt på en verden, når man prøver å vokse opp til lik poengsum som BNP-spillerne - for å krige mot de. Og jo, jeg synes absolutt at jeg kan gi deg skylden for at jeg har mistet alt håp til denne serveren. Folk må gjerne ha andre meninger hvorvidt det er riktig eller ikke å stenge verden, men etter å ha redegjort for mine meninger - så mener jeg det er logisk hvorfor jeg mister motivasjonen.


En del av å vinne en verden er vel å holde ut, Scar? Når BNP tok beslutningen de tok så synes jeg det er merkelig at innstillingene endres like etter krigserklæringen, beleilig? Ja.

Og som sagt før er det ikke om NL alene.

V11 skjebne er aldeles ikke fastslått av flertallet, omvendt dessverre. Når det kommer til dine meninger om moral, moralen er jo til for at spillerne skal få muligheten til å bygge seg opp til poengsummen til sin fiende. En ganske rettferdig innstilling etter min mening, skal jeg (etter 1 måned på denne serveren) krige på samme vilkår som en spiller fra starten? Hvilken mulighet har jeg da til å gjøre en forskjell? At BNP blir frustrerte forstår jeg godt, men både levetiden til serveren og beslutningene som er tatt samsvarer ikke med beslutningene som tas av mods/admins - etter min mening.


At BNP-spillere har andre meninger forstår jeg godt, og mine argumenter slenges ikke i deres retning. En mod/admin skal se begge sider, og kunne redegjøre for dette på en ryddig og strukturert måte. Samt gjøre dette over tid, ikke lage sirkusstemning ved å ta en beslutning basert ene og alene på tall. For hva er da poenget med mods/admins, hvis alle beslutninger kan tas av en datamaskin?
 

DeletedUser

Guest
Spar meg for sånne lite gjennomtenkte kommentarer, takk.
Når en stamme eier 52% av spillerbyene mot 6% som rank 2 eier, sier det seg selv at en verden kommer seg inn i end game. Selvfølgelig er det fortsatt mulig å snu det hele rundt så fremst noen gidder å ta i et tak, og nekter å legge seg ned for å dø kun pga at moralen forsvinner. Moralen er ikke alt på en verden. Det høres mer ut som unnskyldninger! Ikke gi meg skylden for at du vurderer å slutte pga at det snart skjer noe som er normalt for en verden.

Det er BNP mot resten så slutt og si at NL er eneste motstander. Jo moralen er allt på en verden da jeg har vært innaktiv i en stund har en spiller tatt seg brye med og ta byer fra meg 15-20 stykk jeg sitter jo med 100 nuks klare men vet du hva som holder meg igjen for og bare fyre løs jo det er moralen det jeg ville tapt alle nuks samtidig om jeg hadde vært heldig og greid og tatt halvparten av dem tilbake. så det med at moralen blir fjernet gjør nå at jeg rett og slett bare kan overkjøre alle mindre spillere en meg totalt dem vil ikke ha en sjangse i havet. Jeg er ganske så sikker at etter du annonserte at moralen vil bli fjernet mistet alliansen gleden får nå kan dem ikke lenger ha en sjangse og kunne vinne lengre.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
For det første så er jeg ikke med i TW-teamet, så å i det hele tatt hinte til det skjønner jeg ikke.
For det andre så har jeg aldri spilt v11, så det at du sier at slike som meg ødelegger din lyst på å spille synes jeg dog er svært rart. Som jeg også har poengtert, så ser jeg helt klart frustrasjonen dere sitter igjen med. Uten tvil. Men som historien har vist så er verdenene på .no svært korte, og har en fartstid på ca 6 mnds tid.

Grunnen til at jeg valgte å fokusere på NL, er at de er den største stammen etter BNP, og den stammen jeg tror vil i beste fall gjøre det best mot BNP. En rask titt på twstats sier at forholdet BNP vs topp5 (-BNP), så leder BNP på alle statestikkene.

Hvordan skal NL og røkla vinne over stormakten BNP lurer jeg på?

Jeg tar inegn sider, så om du mener at BNP merget seg til seier er det forsåvidt greit for min del. Men end-game kommer på dette stadiet har tiden vist. Synd? Ja, kanskje. Min intensjon var bare å gjøre folket bevisste på at end-game kommer når stillingen mellom stammen er på dette nivået :) Jeg er ikke ute etter å starte noen som helst form for diskusjon om vi skal stenge eller ei, ettersom den diskusjonen allerede er tatt - og en avgjørelse er blitt tatt i hensyn til flertallet.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Det syns jeg var et veldig godt skrevet innlegg, Sondre.

Noen refleksjoner... Jeg har vært gjennom noe av dette tidligere, men repetisjon er bra greier.

For det første mener jeg det er en god ting at V11 er stengt for nye spillere. De har mye bedre ting å finne på på V12 og V13. Når det gjelder moralen og adelsdistansen så er det kanskje en litt annen sak.

Men man må huske på at verdener er veldig forskjellige. Det er en ulempe ved en fastlåst guide for når verdener skal stenges, og gå inn i de forskjellige fasene av sluttspillet. Det er ganske stor variasjon i hvordan en verden ser ut spillermessig. Det er fint med retningslinjer. Men å slå i bordet og si at ting er sånn fordi det står i retningslinjene man selv har skrevet? Heh. Heh. Heh.

V11 er faktisk en relativt stor verden. Den er faktisk større enn V6, V8 og V10, og på omtrent samme størrelse som V7 og V9. Dette har nok en del med at nye spillere ble dirigert inn til V11 helt fram til V13 startet ( smart! ). En konsekvens av dette er nok at det er veldig mange spillere som startet på V11 nylig. Kanskje også derfor V11 er så mye større enn V12.

Hva er egentlig hensiktet med moralen? Å beskytte nye spillere mot de som har holdt på lenge. På de fleste verdener som stenges så har de verdenene vart lenge nok til at de fleste har fått en grei mulighet til å bygge seg opp. På v11 så er det nok mange spillere som startet i løpet av de siste ukene som nå plutselig mister beskyttelsen sin. Er det noe man burde ta med i betraktningene sine? Hint: Jeg tror svaret er ja.

Det er et godt argument at det på tidligere verdener har vært en motstand mot den dominerende stammen, men ingen har greid å utrette noe. V2, V3 og V4 er alle eksempler på dette. Selv om jeg våger å påstå at AriCa gjorde den beste innsatsen mot sine motstandere i sluttfasen.

Hva er forskjellen på disse gamle, store verdenene, og V11? Jo, de fleste som holdt på der var ganske så slitne. La gå at den dominerende stammen kanskje ikke var på topp selv om AriCa sparket rumpestump, men de mindre stammene var i stor grad enda mer nedslått. V11 er en så fersk verden, med så mange ferske spillere, at de ikke er utslitt på samme måte. Kanskje V11 blir første verdenen hvor dette skjer? Personlig tviler jeg - men å fjerne moralen er allikevel i tidligste laget.

Når det gjelder at fartstiden til verdener nå for tiden skal være på 6 måneder. Heh. V6 varte i 15 måneder. V8 og V10 varte begge i omtrent 10 måneder hver. Men alle disse tre verdenene er både mindre og har høyere hastighet enn V11. Hvis vi derimot ser på V7 og V9, begge ca like store som V11 og med like hastighet, så varte de i hhv. 18 og 12 måneder. Huh.

Så en kort oppsummering: Bra med stenging, ikke bra med fjerning av moral.
 

DeletedUser

Guest
Okay, greit.
Moralen blir ikke fjernet.. enda.

Gaar ut i fra at muligheten til aa restarte fortsatt vil bli fjernet? Skal verdenen gaa inn i end game er det naturlig at naar man har tapt saa har man tapt.

-ChrK1
 

DeletedUser

Guest
no har jo krigen mellom bnp og alliansen vart i 31 dager og spranget mellom bnp og alliansen har bare blitt større og større såsynes det e rart om det plutselig ska endre seg.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Enig med morten, jeg ser argumentene dine -sondre- og skjønner at du ikke vil ha moralen fjernet. Men det er som det er, moralen beskytter bare de mindre spillerne.. Og hva tjener de på det når de blir adlet bort så fort den er borte uansett?

Jeg mister motivasjon med å sitte å kverka alle nuksa mine hver gang jeg skal adle en dude på 100k poeng fordi jeg har under 40% moral på han. Og så må jeg vente 2 uker til jeg har bygget nuksa opp igjen for så å ta ut en ny fyr.

Hvis meningen er å strekke ut verdenen så lenge som mulig, så yeah. Kjør på å ha moralen der, for da tar det lengre tid. Når det til og med er så galt at når en sender nukes på en OFFby og likevel mister nuket sitt mot et annet nuke i forsvar, ja da begynner det virkelig å bli galt.. mener jeg

At moralen skal sitte barnevakt for de mindre spillerene blir heilt feil. For de klarer virkelig ikke å ta byer av de større spillera uten den. De mindre spillerne har mer enn nok tropper til å beskytte seg, der har jeg sett i flere tilfeller. De sitter med 90% deff og har nok tropper til å stacke seg til de grader... Og når en da må bruke en hau av nukes for å få dem fjernet så blir det latterlig. Og ja det kreves en hau av nukes til vanlig og, men nå er en så uheldig at en kan risikere at vi ikke kommer igjennom ein gang, så mye deff har de stående.

De er mange spillere, med mye tropper. Noen spillere større enn de andre, og joda det finnes front der det er god moral. Men jau for min del blir v11 ødelagt fra min side, når det eneste jeg kan adle nær meg f.eks er 30% moral spillere. Woop. Dette er selvfølgelig min mening, og dere skjønner vel at jeg mer enn gjerne vil ha fjernet denne moralen. For ærlig talt, v11 er avgjort.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Hadde ikke du og Wic ledelsen samnt BNP ledelsen absolutt skulle ha imellom en merg i deres egene ord Bare bli ferdig fordi DERE var lei. vet ikke hvordan det var i wic men i Bnp var det mere en 50% som stemte for krig mot dere. Dere fikk mergen deres det er deres egen feil at det ikke er noen og adle som det er god moral mot. Så ikke la det med og merge alle store in i en stamme gå utover dem andre spillerne her på v11 hadde begge sider bare hat baller nok ville det vært krig nå og mye og adle isteden for og merge som feige små redde jentunger.
 
Topp