Spørsmål/kommentarer til runde 10

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vis man skulle være så uheldig å havne i en stamme som gir opp etter den 1 uka vil man da kunne bli plassert i en annen stamme eller må man starte på bånn av igjen med ny bruker ?

Det må jeg eventuelt ta å vurdere om det skulle skje tror jeg.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Vis man skulle være så uheldig å havne i en stamme som gir opp etter den 1 uka vil man da kunne bli plassert i en annen stamme eller må man starte på bånn av igjen med ny bruker ?

Jeg håper man rett og slett blir nødt til å fortsette som ensom spiller i sin egen stamme. Dette er en glimrende mulighet for de mest erfarne spillerne til å hjelpe noen nye opp og frem, så om man har vinnerambisjoner på HP10 må man være beredt på å i stor grad "dra lasset" i stammen. Det innebærer å motivere de andre medlemmene (slik at de ikke slutter) og å lære dem opp (slik at de ikke blir adlet). Mislykkes man med det kan man godt bli sittende igjen alene i stammen sin, synes jeg. Da har jo stammen tapt.

Selvsagt kan man jo ha maksimal uflaks og komme i en stamme som bare har medlemmer som logger inn 1 gang og så aldri mer, men sannsynligheten for det er vel heller liten. Det er nok mer trolig at alle de 5 stammene vil ha ca like stor andel av "engangsloggere", og at det avgjørende momentet blir hvor flinke de øvrige medlemmene er til å motivere og lære opp hverandre.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Enig med Joakim jeg også, tror dette er ett av poengene med runden, dessuten er det ikke p2w som bare de mest dedikerte benytter seg av(værtfall ikke de som har spillt i 1 uke elns) Og det at de gode spillerne(forhåpentligvis) blir spredt jevnt utover gjør det også til en spennende Runde :)
 

DeletedUser

Guest
Vis man skulle være så uheldig å havne i en stamme som gir opp etter den 1 uka vil man da kunne bli plassert i en annen stamme eller må man starte på bånn av igjen med ny bruker ?

Meningen er at du skal spille videre. Siden det er tilfeldig hvilken stamme man havner i så kommer også de som gir opp lett til å fordele seg ganske jevnt mellom stammene.
 

Kileren10

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
63
Hvordan blir dette med spioner? Er jo utrolig lett å få tak i spioner når en stamme er så stor, og det samtidig er umulig å kicke folk...

Hvordan takles interadling eller merging innad i stammen?
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Det jeg likte godt var det faktumet at man kun kan farme 6mill, dette gjør jo ingenting i startup, men yay nu får vi se Hophoolio sine duals gidde spille (giggle).

Pls, få dobbel prod i ressfelt, blir lite ress etterhvert mtp preging av gm.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Og et till spørsmål, hvis 2 stammer lager allianse, og den beholdes hele veien til slutt. Vinner fortsatt kun EN stamme, eller blir det delt seier?
 

DeletedUser

Guest
Det jeg likte godt var det faktumet at man kun kan farme 6mill, dette gjør jo ingenting i startup, men yay nu får vi se Hophoolio sine duals gidde spille (giggle).

Pls, få dobbel prod i ressfelt, blir lite ress etterhvert mtp preging av gm.

Hophoolio og hans medspillere gjør det alltid bra hvis de prøver! Du har jo for eksempel Xpertim på Hp9
 

DeletedUser

Guest
Min største svakhet er nok at jeg invisterer for lite PP i vanlige verdener :( det og late-game :)
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Ressursproduksjon settes opp til 50 av grunnproduksjon (nesten doblet)

Kan du forklare dette litt for meg?:)
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Det vil si at ressursfeltene produsserer nesten dobbelt så mye ressurser i timen av det de ville gjort til vanlig på en server med speed på 4.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Det vil si at ressursfeltene produsserer nesten dobbelt så mye ressurser i timen av det de ville gjort til vanlig på en server med speed på 4.

Hva er grunnproduksjon da?(altså hva hadde den vært normalt sett)
 
Topp