Videresendt, Inno Stamme-rank

DeletedUser

Guest
Ser ikke helt poenget med å ha "Poeng til de 15 beste spillerne" når stammegrensa er høyere.
Derfor foreslår jeg å fjerne denne, eventuelt finne på noe som kan erstatte.

Ideer?
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Grunnen til at det blir sånn er rett og slett for at det ikke skal bli teit i rangeringslisten på stammene. Altså, la oss si at det er grense på 40 spillere i en stamme. Da vil det stå; "Poeng til de 40 beste spillerne: 4.000.000" og på "totalpoeng: 4.000.000". Den greia er vel egentlig mest ment for stammer som har noe høyere grense på antall medlemmer.
 

DeletedUser

Guest
Joda, jeg forstår at det blir teit å ha den to ganger.
Poenget mitt er at jeg synes det er småteit å ha 2 forskjellige poengsummer i det heletatt, iallefall at rangeringa skal gå utifra mindre enn stammegrensa.
Best ville vært å fjerne den kolonna.
Ikke at jeg er veldig plaga av dette, bare ser på der som en ting som kan justeres til å se bedre ut og bli mer riktig.
 

DeletedUser

Guest
Uenig der. Den kolonna brukes jo til å rangere stammene, og da er det kanskje greit så stammer ikke satser på masserekruttering (kvantitet fremfor kvalitet). Den kan av og til være nyttig.
 

DeletedUser

Guest
Det er jo et fett om dem mass-rek eller ikke.
Er grensa 30 f.eks, så burde ranken gå etter 30, ikke 15.
 

DeletedUser

Guest
Det kan jo tenkes at en gang i tiden var det å ha 2 poengsummer for stammer et forslag (giggle)
 

DeletedUser

Guest
støttes ikke, syntes den er grei å ha der, og kan ikke helt se problemet med å ha den :p
 

DeletedUser

Guest
til nød greit å ha den der, men synes fortsatt at rangeringa burde følge max-antallet, ikke halvparten.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
med andre ord så vil JFF stammene ha 1,2,3,4 og 5 plass på alle v`s? Ikke personlig J.F.F spillere :p Men de er jo en stor rekke, fra mange forskellige v`s. Det er bra med begrensning så man ikke bare kan masse recce, komme på første og bli der hele tiden til et sted uti krigen.
 

DeletedUser

Guest
Som de andre sier. Er nok der mtp de store verdnene med større stammegrense enn 30. Men jeg ser poenget.
 

DeletedUser

Guest
At slike rek-stammer vil lede verden i starten har da ingenting å si.. Det er den som står igjen til slutt som vinner, vet dere?
 

DeletedUser

Guest
Støtter ikke forslaget.

...selv om det kanskje kan modifiseres på verdener med lav grense for stammemedlemmer.

Det har vært sånn veldig lenge. I hvertfall siden 2006, og antakeligvis før det óg. Men hvorfor? Vel... Går man langt nok tilbake, til gode gamle W1.net, så var det ingen grense på hvor mange spillere man kunne ha i en stamme. Eller hvis det var det, så var grensen på flere hundre medlemmer. Dette ble endret til W2, hvor grensen var 80 spillere per stammen - men (antakeligvis) som en konsekvens av dette fikk man familiestammer, med for eksempel RUM som hadde over 40 stammer. Og dette var før man hadde muligheten til å dele forum.

Anyhow. Når man har ubegrenset antall stammemedlemmer gir det god mening å ha en gjeldene ranking som kun tar for seg de X største spillerne. Da kan stammer hevde seg uten å måtte ha flere hundre medlemmer. Det er nok også gjerne sånn at en del mindre spillere ikke alltid bidrar så mye som man kanskje skulle ønsket seg.

Nå er det riktignok som regel mye lavere grenser på medlemstall. Så en mulighet til å slå av og på denne rankingen, avhengig av stammegrensen, ville gi mening.
 

DeletedUser

Guest
Nå er det riktignok som regel mye lavere grenser på medlemstall. Så en mulighet til å slå av og på denne rankingen, avhengig av stammegrensen, ville gi mening.

Jepp, var noe slikt jeg hadde forestilt meg.
 

DeletedUser

Guest
For at Robert skal smile å bli glad kan jeg vel støtte en av på funksjon :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Sååå, da går vi for en "mulighet til å slå av/på denne funksjonen"-løsning, eller?
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror den burde implementeres på et slikt nivå at den avgjøres før verden starter. Som en vanlig verdensinnstilling. Hvis ikke risikerer man at folk går å snakker om to forskjellige rankinger.

Eventuelt bare kjøre på, og gjøre alle kategoriene sorterbare. Slik at man kan sortere stammeranken etter for eksempel antall spillere, antall byer, og så videre, på samme måte som man sorterer byer på bygningsoversikten, for eksempel.

Det utvider forslaget litt, men ville løst problemet og gjort det lettere å bruke rankingen til å se nyttig informasjon.
 
Topp