Steg for steg - oppstart

DeletedUser

Guest
Uff Ingend fakta jeg har en god fakta kan bare ikke si den :O
 

DeletedUser

Guest
Det er om å gjøre å optimalisere startupen så du har verken mer eller mindre av de forskjellige bygningene enn du trenger, samtidig som du får inn mest mulig ress og får det beste antallet tropper for din situasjon.

Hvis du vet hva du gjør så slipper du en del "wtf, hvorfor gjorde jeg det slik??" moments. Du slipper å selge jernet ditt billig da alle andre selger jern i begynnelsen, du kan kjøpe jern billig mens alle andre fremdeles selger jern i begynnelsen fordi du er først til LK, og senere når alle andre har begynt å kjøpe jern så er du allerede godt igang med å stjele det fra andre :)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Det er om å gjøre å optimalisere startupen så du har verken mer eller mindre av de forskjellige bygningene enn du trenger, samtidig som du får inn mest mulig ress og får det beste antallet tropper for din situasjon.

Hvis du vet hva du gjør så slipper du en del "wtf, hvorfor gjorde jeg det slik??" moments. Du slipper å selge jernet ditt billig da alle andre selger jern i begynnelsen, du kan kjøpe jern billig mens alle andre fremdeles selger jern i begynnelsen fordi du er først til LK, og senere når alle andre har begynt å kjøpe jern så er du allerede godt igang med å stjele det fra andre :)

Trodde ikke man trengte step-by-step for å skjønne at slikt var smart jeg? :p

Mr. G&W; Du har ikke vært milevis foran alle andre heller :eek:
 

DeletedUser

Guest
Trodde ikke man trengte step-by-step for å skjønne at slikt var smart jeg? :p

At hva er smart? Hvordan vet du hva du trenger og når du trenger det med mindre du er god på oppstart fra før av? Og hvordan ble du i såfall god på oppstart om det ikke var ved å prøve og feile eller ved å lese en guide? Jeg vet jeg fucka det opp ganske godt aller første gangen jeg spilte hvertfall. Gikk da "greit" likevel, men jeg var jo noob og gjorde de vanlige noobfeila. Men jeg er kanskje ikke så smart heller :eek:
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
At hva er smart? Hvordan vet du hva du trenger og når du trenger det med mindre du er god på oppstart fra før av? Og hvordan ble du i såfall god på oppstart om det ikke var ved å prøve og feile eller ved å lese en guide? Jeg vet jeg fucka det opp ganske godt aller første gangen jeg spilte hvertfall. Gikk da "greit" likevel, men jeg var jo noob og gjorde de vanlige noobfeila. Men jeg er kanskje ikke så smart heller :eek:

Å ha marked for å holde unna jern og skaffe lk fort for å få fine bud på marked?
Å prøve og faile er en del av sjarmen synes nå jeg da.

Mr G&W; nei, synes ikke du har vært overlegen på startene.
 

DeletedUser

Guest
Å ha marked for å holde unna jern og skaffe lk fort for å få fine bud på marked?
Å prøve og faile er en del av sjarmen synes nå jeg da.

Poenget er at du skal bygge så du SLIPPER det store problemet med jern. Det er bare dust å bygge opp jerngruva helt i begynnelsen, men om du ikke er aktiv nok med farming så må du også passe på å få den godt nok opp til du får LK. Det var bare et eksempel, ikke det eneste en startupguide er god for.

Du kan ha sjarmerende landsbyer om du vil, men sjarm gir deg ikke så stort overtak i en krig :)
 

DeletedUser

Guest
"Sjarmere i senk" er nå engang et uttrykk, da, men jeg tviler på at det har så stor betydning akkurat her :p Det kunne jo vært litt sjarmerende med en pasifist-landsby, for eksempel, men i en krig ville det ikke hjulpet stort :)

EDIT: Men her tror jeg faktisk sjarmen vil si moroa med spillet. Av skade blir man klok men ikke rik, sies det, så kanskje zippy har glemt å tegne forsikring :p
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
SLIPPER det store problemet med jern jeg gjennom forsøk og utforsking, å få fasiten rett i fjeset er vel ganske kjedelig?

Og av hva jeg vet og hva jeg tror så har jeg klart meg greit på verdnene etterhvert.
 

DeletedUser

Guest
Det var som sagt ett eksempel. Du står fritt til å ignorere denne guiden, jeg bare forsøkte å svare deg. :)
 

DeletedUser

Guest
Gjør du deg vanskelig med vilje eller?
Dette er èn måte å starte opp på, og det har jo vist seg å fungere i praksis. Om man derimot vil bruke den eller ikke er helt opp til den enkelte.
Det fins foressten neppe noen "fasit" på oppstarter, nettopp fordi det er så veldig mange faktorer som må bli tatt i betraktning. Jeg ser i hvert fall ikke på denne guiden som noe i nærheten av en fasit, heller et utganspunkt for videre bygging, ettersom det ikke alltid vil lønne seg å gjøre de samme tingene. Og når det er sagt: finfin guide :)
 
Topp