Stormakt?

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Leser flere steder at folk anser L-13 som en stormakt. HVORFOR? er mitt spørsmål til dere?

Per dags har L-13 spioner i seg (som alle andre stammer med mange medlemmer pleier å ha :p ), og det vet dere alle sammen, når dem er fjernet så er de plutselig ikke fult så store lengre.

Men så over til krigssiden.

L-13 står alene nå imot SUN, b-g, rawr!, PMS og senest one man showet bak ALP (http://forum.tribalwars.no/showthread.php?t=8928). Tror også VV og L-13 er imot hverandre.

Så da står vi igjen med en stamme imot mange. En minoritet imot en majoritet. Få imot mange.

For å ta litt rask regning så har vi følgende senario mellom L-13 og de 4 "store utfordrerne".

Medlemmer
.................
L-13 = 59
------------
PMS = 61
SUN = 21
Rawr! = 37
B-g = 33
Totalt = 152

Altså, nesten 3 ganger så mange fiender spillermessigt.

Så kan vi ta byene som kanskje er enda mer interessant

L-13 = 151
-----------
PMS = 95
SUN = 55
Rawr! = 67
B-g = 54
Totalt: 271

(Tallene er hentet IN GAME fra rundt 14:10 tiden)

Også her er det et KLART skille mellom størrelse.

En ting å ha en stor stamme, men en annen ting er å ha venner med seg.

Så når simpli osv kommer med følgende påstander at L-13 er "supermakten", så vil jeg gjerne ha begrunnelsen for dette.
For dere er jo tross alt sammen over dobbelt så store som L-13. Så om jeg skal trekke en slutning her er vel det klart hvem som spiller safety first og hvem som går for en utfordring. ;)

Og for guds skyld ikke kom med "Vi har jo bare en IAP inntil de er tatt ned til mer avslappet forhold ovenfor dere". For alle her inne vet at en IAP behandles mye mer som en allianse her på .no enn den gjør på .net for instance.
Samt..."et forhold som dere er mer happy med?" Altså. Dere tilsammen er jo for pokker over dobbelt så store, så ser i grunn ikke hva dere prøver å gjemme dere bort under.

Så nå, forklar dere! =D
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Du er nok veldig feilinformert her brann. Men jeg kan bare snakke for b-g og vi er hvertfall ikke i krig mot L-13.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Jeg sikter så klart tilbake til en melding som dere alle skrev på deres egne forum for type 2 uker siden:

Dette er en "fellesmld" skrevet til medlemmer i stammene PMS, B-g, Rawr! & SUN.

God Morgen kjære stammemedlemmer!

Som de fleste sikkert har fått med seg er det en stamme som har vokst og vokst, men kanskje ikke pga de rette grunnene. Stammen L-13 med Reisverket i spissen har samlet en gruppe spillere (gode sådanne er mange av de) i sitt K45 men valgte ikke å stoppe der. Deres videre rekruttering har fortsatt til K44,K54 & K55 som også er årsaken til at vi i de ovenfornevnte stammene har valgt og agere i fellesskap.

Planen er og drive de tilbake/ut av av "våre" kontinenter, samt sende et klart og tydelig budskap til spillere som ønsker og joine "overmakten" at slikt ikke redder de fra vår vrede i spillet, men snarere at det skaffer de plass på toppen av lista over hvem vi ønsker og ta.

Vi vil derfor nå inntil vi har redusert trusselen til et akseptabelt nivå innføre et krigssamarbeid der vi alle jobber imot L-13, dette innebærer også at vi ikke kriger med hverandre - altså at vi oppretter en midlertidig IAP med medlemmene i disse stammene, samt støtter de i nærheten som evt får L-13's oppmerksomhet. Altså et krigssammarbeid, hvor vi støtter de som trenger og får det samme tilbake!

Dette er IKKE en langvarig "hugging"/allianse for V5 - men et samarbeid opprettet inntil et fellesmål er oppnådd: og rive L-13 ned til et mye mer "naturlig" nivå.

Planen er da å drive L-13 ut av våre kontinenter! Et felles sammarbeid for et felles mål!

Ta kontakt med oss for evt tillegsinformasjon dere føler mangler om denne posten skulle reise mange ubesvarte spm.

Mvh

Ledelsen i Rawr! - SUN - PMS - B-G
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Krig og krig....
Utifra TW-stats har SUN tatt en by og mistet en by til L-13.
PMS har mistet 3 byer til L-13.

Om noen av dem stammene du her nevner er i krig med L-13, kan jeg ikke svare for.
Men å kalle det en krig, DET blir å dra dette litt vel langt?
 

DeletedUser

Guest
Er no snakk om at rawr! Skulle gå i krig mot *N* , vet dere om det er rett?


Og etter det eg ser, sp tørr ingen av dem å angripe L-13
 

DeletedUser

Guest
Planen er da å drive L-13 ut av våre kontinenter! Et felles sammarbeid for et felles mål!

Altså ikke krig, men få vekk spillerne i våre kontinenter.
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
når en gruppe folk går sammen for å få en annen gruppe folk bort fra "sitt området/land" med makt er ikkje da krig?

mulig det kan sees på som etnisk rensning fra det området... Men kan vel fort forveksles med krig det også :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
når en gruppe folk går sammen for å få en annen gruppe folk bort fra "sitt området/land" med makt er ikkje da krig?

Ikke i denne sammenhengen. Blir akkurat som med alle andre byer i disse kontinentene, vi vil ha de vekk. Bare litt eksta fokus på l-13 fordi de rekruterer alt de kommer over:p
 

DeletedUser

Guest
En supermakt defineres som en stormakt med evnen til å gripe inn hvor som helst på militært nivå (og i dette tilfellet på en effektiv måte, for på TW kan man angripe hvem som helst når som helst (også meg (gulp))). :D

Det jeg vil frem til er at de ikke er noen supermakt, men heller en veldig stor stormakt. :D

Det å kalle det en supermakt er ganske så feil. Sammenlign med rl USA som i dag er verdens eneste supermakt ved grunnlag av de kriterier nevnt øverst.
 

DeletedUser

Guest
En supermakt defineres som en stormakt med evnen til å gripe inn hvor som helst på militært nivå (og i dette tilfellet på en effektiv måte, for på TW kan man angripe hvem som helst når som helst (også meg (gulp))). :D

Det jeg vil frem til er at de ikke er noen supermakt, men heller en veldig stor stormakt. :D

Det å kalle det en supermakt er ganske så feil. Sammenlign med rl USA som i dag er verdens eneste supermakt ved grunnlag av de kriterier nevnt øverst.

Russland er også en stor makt..

L-13 har masse fine byer, og jeg respekterer dem for måten de spiller. Samtidig er jeg usikker på hvor langt de er villige til å gå for å holde seg på topp.:p
 

DeletedUser

Guest
Russland er også en stor makt..

L-13 har masse fine byer, og jeg respekterer dem for måten de spiller. Samtidig er jeg usikker på hvor langt de er villige til å gå for å holde seg på topp.:p

Russlan var en supermakt under den kalde krigen (Sovjetunionen), men etter Sovjets fall har ikke Russland klart å hevde seg lenger enn til en stormakt. :D

De vil sikkert holde seg oppe en stund, men ikke hvis de fortsetter å skaffe seg fiender, men på en annen side er dette TW ikke RL. :D

Sier bare at det ikke er noen supermakter i spillet så tidlig. Først imot slutten at det dannes supermakter. Og respekt er også helt uvesentlig i denne saken hvor vi skal diskutere om de er en supermakt eller ikke. Personlige meninger blir irrelevante og usaklige. :D

Ingen stammer på den nroske serveren fyller kriteriene for en supermakt utenom IB på V1. Den er jeg litt usikker på om er en supermakt eller stormakt, men antar at de har stor nok militær makt til de tog er strategisk nok utplassert til dette rent teoretisk sett. :D
 

DeletedUser

Guest
Russlan var en supermakt under den kalde krigen (Sovjetunionen), men etter Sovjets fall har ikke Russland klart å hevde seg lenger enn til en stormakt. :D

De vil sikkert holde seg oppe en stund, men ikke hvis de fortsetter å skaffe seg fiender, men på en annen side er dette TW ikke RL. :D

Sier bare at det ikke er noen supermakter i spillet så tidlig. Først imot slutten at det dannes supermakter. Og respekt er også helt uvesentlig i denne saken hvor vi skal diskutere om de er en supermakt eller ikke. Personlige meninger blir irrelevante og usaklige. :D

Ingen stammer på den nroske serveren fyller kriteriene for en supermakt utenom IB på V1. Den er jeg litt usikker på om er en supermakt eller stormakt, men antar at de har stor nok militær makt til de tog er strategisk nok utplassert til dette rent teoretisk sett. :D

v1 er full av back stabers. Africa på v2 er vel nå også begynt å nærme seg?

vi får se hvor gode l-13 er når det begyner å tikke inn angrep fra de andre top stammene. (de vil jo ha l-13 ut av sine k's)
 

DeletedUser

Guest
v1 er full av back stabers. Africa på v2 er vel nå også begynt å nærme seg?

vi får se hvor gode l-13 er når det begyner å tikke inn angrep fra de andre top stammene. (de vil jo ha l-13 ut av sine k's)

Ja. Det er ikke før senere at vi får se hva de duger til uansett. :D

Håper ihvertfall at jeg får det. Jeg elsker spenning og utfordringer (men hater n00bs som bare sender irriterende tulleangrep og får n00bestammen sin til å hjelpe seg. Huff. De kan ikke engang stacke ordentlig. Hva er det spydmenn har å gjøre mot øksemenn? :D). :D
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Om dere ikke skal ha dette som TW relatert annbefaler jeg at dere går over til off topic forumet.
 

DeletedUser

Guest
Om dere ikke skal ha dette som TW relatert annbefaler jeg at dere går over til off topic forumet.

Ja nå får jeg vel en advarsel for å spamme, men hvis du legger merke til det så diskuterer vi også L-13 sin fremtid som stormakt.. Bare det at vi legger til litt annen info også, det burde vel være lov..?
 

DeletedUser

Guest
Det dere kanskje tenker på når dere sier at Kina og India er supermakter er kanskje Obama's utsagn om at USA ikke lenger var verdens eneste supermakt. Vel det kan diskuteres, men så har ikke jeg samme politiske innsikt som Obama eller mange andre politikere for å si det litt mildt og har kun tilgang på redigerte nyheter fra media og samfunnskkunnskap som ejg kan bruke til å understreke poengene mine eller basere meningene mine på. Derfor sier jeg at det kan hende at de er supermakter, men burde ikke da også Russland være en supermakt?

Men ingen av dere kan si at L-13 er en supermkat, for det er umulig på et så tidlig stadie. :D
 

DeletedUser

Guest
Dere skriver bare om USA, kina osv. Hva det har med L-13 å gjøre må du gi meg en forklaring på for at jeg skal holde denne topicen åpen.
 

DeletedUser

Guest
Dere skriver bare om USA, kina osv. Hva det har med L-13 å gjøre må du gi meg en forklaring på for at jeg skal holde denne topicen åpen.

Vi diskuterer om kriterier for supermakter og trekker sammenhenger me RL (jeg gjorde det ihvertfall, men nå trekker andre tvil i det). Derfor er dette relevant med saken.
 

DeletedUser

Guest
Bump :)

Undertegnende leste igjennom og velger å holde denne åpen likevel.

Beklager om jeg tråkket noen på tærne ved å annse RL stormakter som off topic.

Det er ikke alt vi modsa får med oss, med tanke på at det er veldig mye skrift og kan derfor lett misstolke samtaleemne.
 
Topp