Diskusjon Tilbakemelding på HP

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Yo,

Jeg ønsker med denne tråden og gi litt tilbakemeldinger på classic. Jeg syntes vanligvis at classicrunder er mer morro enn vanlige verdener, men nå er det slik de små endringene i innstillingene utgjør så utrolig mye.

Litt tilbakemeldinger:

  • Sovemodus
    Jeg ønsker å starte med en ros. Jeg syntes at sovemodus var utrolig spennende, og det introduserte ett nytt sett med taktikker inn i spillet. Både for angriper og forsvarer. En ny måte å forsvare seg på, men samtidig en ny måte å planlegge angrep på - hva med å sende slik at det treffer like etter sovemodus? Utrolig spennende for både angripende og forsvarende spillere.​
  • Kombinasjonen kort runde, relativt lav start, no haul og grunnproduksjon 30
    Kombinasjonen av de fire overnevnte innstillingene førte etter min mening til en litt kjedeligere runde. Fakta er at ting går treigt med no haul, og så lenge runden er kort og starten er såpass lav (ja, jeg syntes starten var litt lav) så får man aldri opp virkelig "store kontoer" og "store kriger" på den korte perioden. Om base production hadde blitt satt til 60, altså doblet ressursproduksjon, ville det etter min mening grillet mye av den for lite stekte biffen. Annen mulighet ville vært å satt opp hastighet, og samtidig endret sovemodus innstillingene til oftere sovemodus (fått mer effektiv spilletid, men ikke mer behøvd onlinetid) - eller en liten endring på alt.​
  • Reglene
    Dette var annonsert som en 1 vs 1 runde - uten tvil et kjempe spennende konsept. Men når enkelte spillere er i stand til å vokse på alt annet enn normale vis er det noe som har gått litt feil. Alle kan ikke ligge i gråsonen på juksing. Jeg ville likt en klarere linje, da med regler unike for denne verdenen.
    [17:52:11] Jeeeeeeright / Remi: Du er kanskje øverst på rankingen, men ikke pokker om du får meg til å si at du vinner denne runden
    Og tilsvarende vil stå på hall of fame når runden er over også
    Jeg antar også at nevnte teammedlem og spillende deltaker på denne runden også er enig. Syntes han her sier det veldig pent til rank 1 på denne runden. Jeg er forøvrig helt enig med han. Men problemet ligger ikke i spillerne, det ligger vel egentlig i reglene. Å for eksempel satt handel under ratio 0.9 til forbudt, og ressurssending til andre spillere umulig ville fikset mye. Et forbud mot dualspilling ville vært enda bedre.​

Ønsker å avslutte med at det ville vært kjekt med en verden på 1,5 mnd med "farmeparadis" - det betyr lav start, null moral, enhetsfart 1, PK + KA + FA, mye barbarlandsbyer, redusert distanse mellom landsbyer.

Cheers,
TrAnxZ
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Uansett, Ole... Teamet kan ikke gå og endre alle reglene, da vil det bli et kjedelig spill om de skulle innføre reglene på alt. De ting som WR og JV gjorde er ikke ulovelige i følge reglene, men det de gjorde kan gå under normer.. altså uskrevne regler, som egentlig er ganske selvforklarende.. Men ellers fint oppsumert;)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jeg skriver ikke at de skal gå inn og endre alle reglene - jeg nevner en, og jeg setter forbud mot dualspilling alene da det er et veldig drastisk tiltak. Å endre minimumsrato for ressurshandel og blokkere vanlige sendinger kan gjøres i innstillingene til verdenen, så vidt meg bekjent.

I tillegg så har vært individuelle regler for vanslige spillverdener før her på .no, og jeg ser ikke problemet med at det samme skal skje igjen? Ønsker også å poengtere det at jeg ikke kritiserer (sterkt ord dette, mer setter spørsmålregn rundt) det som har blitt gjort på HP med denne tråden, jeg gir tilbakemeldinger og håper på at lignende verdener vil inneholde en løsning som fjerner muligheten for dette.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Tusen takk for tilbakemeldingen TrAnxZ, men det blir neppe flere sånne runder.
 

DeletedUser

Guest
Tusen takk for tilbakemeldingen TrAnxZ, men det blir neppe flere sånne runder.

Er takknemlig for det, jeg visste helt fra start at flertallet ville gjøre annet enn å spille solo. Jeg var egentlig imot en slik runde, som jeg tror jeg også skrev i diskusjonen om det. Det er rett og slett umulig å få til slike runder, uansett om det er på .no, .net, .dk eller hvorhen det måtte være. Håper ikke det blir flere slike runder, eneste grunnen til at jeg gadd å spille er fordi jeg har som mål å vinne så mange HP-er som mulig.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Med "sånne runder" mener du? Ingen av tilbakemeldingene her relaterer seg til "1vs1" som var det store på denne runden.

Nei, det var kanskje ikke det du mente.. men det er også den eneste pågående runden akkurat nå med de innstillingene du valgte å kommentere. Mitt svar var da dermed til at det ikke vil komme en ny sånn runde da det tydeligvis ikke funket som det skulle gjøre. Ang tråden på et generelt grunnlag så var det der "takk for tilbakemeldingen" kom inn og "men det blir neppe flere sånne runder" var konkret til runde 8 (da du nevnte 1vs1).
 

DeletedUser

Guest
Nei? Det er jo lite kiipt da? Er den beste runden jeg har spilt på lenge (morsomste). Jeg ser på runden som lettere revolusjonerende :D

Kjør på med flere !! <3
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Nei? Det er jo lite kiipt da? Er den beste runden jeg har spilt på lenge (morsomste). Jeg ser på runden som lettere revolusjonerende :D

Kjør på med flere !! <3

Når selve hovedpoenget til runden tydeligvis ikke fungerte ser jeg ikke behovet for flere slike. Når folk bare danner allianser kan man like så godt kjøre på mer av de vanlige rundene med stammer.
 

DeletedUser

Guest
om alle hadde hatt "baller" til å spille den slik den var ment, så ville den nok ha vært langt mer morsom. men dualer, avtaler og slikt hører ikke hjemme noe sted når man spiller 1 vs 1, eller 1 mot røkla, som det var her. men men, slik vil det vel være, noen er helt enkelt for feige til å stå på egne ben.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
om alle hadde hatt "baller" til å spille den slik den var ment, så ville den nok ha vært langt mer morsom. men dualer, avtaler og slikt hører ikke hjemme noe sted når man spiller 1 vs 1, eller 1 mot røkla, som det var her. men men, slik vil det vel være, noen er helt enkelt for feige til å stå på egne ben.
Det er ikke noe rart egentlig, så lenge det er lovlig så vil det skje. På mange måter er det kollektivt irrasjonelt, selv om det for hver enkelt spiller er rasjonelt og gjøre slik. Prinsippet fra fangenes dilemma gjelder på mange måter her.
 

DeletedUser

Guest
Nei, det var kanskje ikke det du mente.. men det er også den eneste pågående runden akkurat nå med de innstillingene du valgte å kommentere. Mitt svar var da dermed til at det ikke vil komme en ny sånn runde da det tydeligvis ikke funket som det skulle gjøre. Ang tråden på et generelt grunnlag så var det der "takk for tilbakemeldingen" kom inn og "men det blir neppe flere sånne runder" var konkret til runde 8 (da du nevnte 1vs1).


Så når ting ikke funker som det skal skal man bare gi opp å gjøre noe annet i steden? Det synst eg er en dårlig innstilling. Hva med å ta til seg kritikken og å lage noe bedre. Om man skal begyne fra scratch hver gang man skal lage en ny HP runde, når kommer det da til å komme en runde som blir perfekt?
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Det er ingen som har noen ambisjoner om å lage en perfekt runde.
På HP er det snakk om å variere så mye som mulig, og selvsagt kjøre flere runder dersom noe virkelig fungerer bra.

Noe det dessverre ikke gjorde overhode denne gangen.
 

DeletedUser

Guest
Så hele problemet ligger i at dere ikke vil ha en tilnærmet perfekt runde? Om det bare kommer kjedelige og dårlig gjennomtenkte runder tror dere folk vil fortsette å spille dette spillet?
 

DeletedUser

Guest
Så hele problemet ligger i at dere ikke vil ha en tilnærmet perfekt runde? Om det bare kommer kjedelige og dårlig gjennomtenkte runder tror dere folk vil fortsette å spille dette spillet?

det som er perfekt for deg, er ikke perfekt for meg. så hvordan kan man da lage den perfekte runde? meningen med denne runden var egentlig perfekt for meg, en person pr konto, som skal sloss mot alle andre. kun DA kan man få vist hvem som er god. slik denne runden ble spilt, var slett ikke slik den var planlagt. men, sånn er det bare, alltid noen som må ødelegge :(
 

DeletedUser

Guest
Mente perfekt gjennomført, noe eg og du er enige i at denne runden ikke ble. Derimot instillingene var ganske så perfekte når man ser på hvor mange positive tilbakemeldinger det kom da instillingene til verdenen ble pubelisert. Feilen på denne HP'en var at reglene ikke er klare nok, når noen utnytter svakheter i regler såpass grovt som det er blitt gjort her, så må noe bli gjort med de svakhetene.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Det var ikke som følge av svakheter i regelverket, men svakhet i individet, som ikke tør følge retningslinjene bare fordi det ikke er festet i regelverket - og derfor bevisst går mot retningslinjene for å forhindre at de taper.
 
Topp