Tilbakemeldingstråd Tilbakemeldinger på oppdateringer

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Vet ikke om det er nytt, men liker ikke at returnerende tropper har et nytt ikon. Det er det samme som angreps-iconet, noe som gjør det veldig forvirrende.

4a5b1c66bd36be06fd447a2ddce30bdf.png

(støttes)
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Vet ikke om det er nytt, men liker ikke at returnerende tropper har et nytt ikon. Det er det samme som angreps-iconet, noe som gjør det veldig forvirrende.

4a5b1c66bd36be06fd447a2ddce30bdf.png

Enig. Tror hensikten var at ikonet skal markere størrelsen på angrepet som returnerer, slik at det f.eks blir enklere å sjekke når et nuke kommer hjem i en by om du har masse annet som returnerer. Kunne kanskje valgt et litt annet design, som både skiller fra utgående kommandoer men som også markerer farge. Et videre forslag kan være å sette farge på støtte-ikonet også, det burde vel være rimelig enkelt?
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Denne mentorfunksjonen.
Siden en mentor kan se sin lærling sin by er denne funksjonen ganske enkel å utnytte. En mentor kan med andre ord bygge byen "sin" akkurat som han selv ønsker, for så å adle den senere i spillet. I det lærlingen adler sin by nr. 2 vil mentor og lærling skilles automatisk, og mentor har da full oversikt over troppetall og bygninger.
Hvordan løses den problemstillingen?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Denne mentorfunksjonen.
Siden en mentor kan se sin lærling sin by er denne funksjonen ganske enkel å utnytte. En mentor kan med andre ord bygge byen "sin" akkurat som han selv ønsker, for så å adle den senere i spillet. I det lærlingen adler sin by nr. 2 vil mentor og lærling skilles automatisk, og mentor har da full oversikt over troppetall og bygninger.
Hvordan løses den problemstillingen?

Utestengelse fra spillet?

Det er nok alltids en risiko som det er med det meste på spillet, men en mentor som utnytter det systemet og tilliten vil bli tatt hånd om av oss på support.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Evt mulig å opprette en angrepssperre for mentorer mot byene til lærlinger på opptil en måned etter avsluttet opplæring?
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Utestengelse fra spillet?

Det er nok alltids en risiko som det er med det meste på spillet, men en mentor som utnytter det systemet og tilliten vil bli tatt hånd om av oss på support.

En utestengelse stopper kanskje noe av problemet.

Men kommer dere i teamet til å følge med på enhver mentor i spillet for å følge opp lærlingene? Mentoren det skulle gjelde kan være veldig dyktig og lære bort mye nyttig til sin lærling, få rosenrøde tilbakemeldinger og være superhyggelig mot lærlingen. Men når da lærlingen endelig har adlet by nr. 2, da kommer adelstoget mot hovedbyen til lærlingen. Lærlingen blir adlet, og sitter igjen med f.eks en søt liten eks-barbarby på 300p. Lærlingen skjønner ingenting. Han vet ikke at support eksisterer. Stammemedlemmene hans vet tilfeldigvis heller ikke at support eksisterer, eller at den spilleren som adlet var offerets mentor.

Hva skjer da?

Jeg vet jeg setter ting veldig på spissen, men en slik hendelse er ikke helt utenkelig.

Personlig likte jeg MasterSplinter sitt forslag med en angrepssperre mot sin egen lærling i f.eks 2-4 uker etter endt mentorperiode. Eventuelt så kan en annen løsning være at lærling og mentor er på to forskjellige kontinenter eller så langt unna hverandre som overhode mulig.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vel, jeg tror at dersom en tenker altfor mye på 'vis-om-dersom' så vil en aldri kunne implementere nye funksjoner. Hehe! Jeg ser likevel poenget ditt.

Nå er det uansett verdt å nevne at funksjonen ikke er 100% ferdig - derfor er den f.eks ikke tilgjengelig for absolutt alle enda. Den må testes av flere brukere, og det er sikkert enda masse som må legges til før en kan si seg fornøyd med resultatet. Angressperre er ikke dumt!
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Tenkte å registrere meg som mentor, da vi absolutt trenger flere folk til dette spillet, men tror jeg står over, når jeg leser den siste setningen i "Opplæring" ; "Vennligst merk at lærlinger vil ha tilgang til din statistikk, samt kunne se når du er pålogget."

Har ikke noe veldig stort behov for at en lærling skal kunne utnytte å se når jeg er pålogget.

Fjern det med påloggings-status, så melder jeg meg opp :p
 

Unholy Confessions

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
50
Jeg har registrert meg som mentor, og ut ifra informasjonen skal det være mulig og velge bort, eller "slette" inaktive lærlinger.
Jeg har en lærling som har vært under min ledelse fra mentorsystemets oppstand, og lærlingen har fremdeles ikke klart å gjøre første oppdraget. "Bruk meldinger eller chat til å introdusere deg selv."
I mine øyne er det en ubrukelig lærling som ikke ønsker opplæring.

Spørsmålet mitt blir derfor. Hvor finner jeg den "oppløs lærling" knappen? Jeg har leitet over alt, men finner den ikke. Er den ikke kommet med?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg har registrert meg som mentor, og ut ifra informasjonen skal det være mulig og velge bort, eller "slette" inaktive lærlinger.
Jeg har en lærling som har vært under min ledelse fra mentorsystemets oppstand, og lærlingen har fremdeles ikke klart å gjøre første oppdraget. "Bruk meldinger eller chat til å introdusere deg selv."
I mine øyne er det en ubrukelig lærling som ikke ønsker opplæring.

Spørsmålet mitt blir derfor. Hvor finner jeg den "oppløs lærling" knappen? Jeg har leitet over alt, men finner den ikke. Er den ikke kommet med?

Vel, det skal dukke opp en ekstra oversikt under 'dine lærlinger' når noen er inaktive. Problemet ser ut til å oppstå når lærlingen faktisk ikke er inaktiv (som i at de ikke logger inn), men heller velger å overse oppdragene. Interessant! Jeg gir beskjed videre.
 
Sist redigert:

Skaret

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
ingenting angående den nye oppdateringen og jeg har ikke holdt meg oppdatert om det kommer til å skje eller noen allerede har spurt om det men jeg spør ivertfall nå.

kommer det en varehus funksjon til dynamiske grupper? f.eks hvis man har et varehus fullt kan man lage en dynamisk gruppe til det.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
"Gjort det mulig å ignorere enkelte forum inne på stammeforumet, som ganske mange har spurt etter. Aktivering av denne vil gjøre sånn at du ikke mottar varslinger når nye meldinger på det spesifikke forumet blir postet. Dette alternativet vil du kunne finne i det høyre hjørnet på alle forumene."

Til alle dere som er i stamme med meg; nå skal dere få slippe å bli plaget av spammen min (party)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
ingenting angående den nye oppdateringen og jeg har ikke holdt meg oppdatert om det kommer til å skje eller noen allerede har spurt om det men jeg spør ivertfall nå.

kommer det en varehus funksjon til dynamiske grupper? f.eks hvis man har et varehus fullt kan man lage en dynamisk gruppe til det.

Ikke som jeg har hørt om i alle fall, men ingen vet egentlig hva de jobber med før disse oppdateringene kommer.
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Ikke som jeg har hørt om i alle fall, men ingen vet egentlig hva de jobber med før disse oppdateringene kommer.

Stusset litt på det svaret der. "Ingen vet egentlig hva de jobber med før oppdateringene kommer"? Noen må da jobbe med det som skjer i oppdateringene? De kan da ikke komme sånn helt uten videre. Eller er det Gud som har vært ute å tryllet litt, kanskje? :forvirra:
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Stusset litt på det svaret der. "Ingen vet egentlig hva de jobber med før oppdateringene kommer"? Noen må da jobbe med det som skjer i oppdateringene? De kan da ikke komme sånn helt uten videre. Eller er det Gud som har vært ute å tryllet litt, kanskje? :forvirra:

Altså, "ingen" som i vi som er CM'er rundt omkring. :)
 

DeletedUser

Guest
Veldig plagsomt at HVER GANG jeg logger inn, popper det tilbudet om ekstra PP når du kjøper det. Holder med den første gangen. I tillegg har vi den flotte timeren også..
 
Topp