Topp 20 spillere

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Han maste så stakkar så jeg slapp han inn :) Brae synske evner Robert!
 

DeletedUser

Guest
Det tok 10dager før han joina -T-H-.
Dere kan kalle meg Nostradamus 2.0

Var ikke så altfor vanskelig å tenke seg frem til det da, stod mellom det å slette kontoen.
Som sagt, du blir ikke kvitt meg lett, det har du vel fått erfart.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Vel, da er det på tide at jeg også kommer med en liste, som jeg (delvis) har lovet kjære Tvutt. Jeg hater (som et resultat av at jeg er elendig) å skrive lister, blir nok mer en oppramsing av info og meninger, derfor ble det også litt for langt - skal det bli for kjedelig så lukk fanen. =) Det er mer som en oppfordring til at andre skal lage lister, i og med at tråden har stoppet helt opp. Forhåpentligvis min første og siste, med mindre Tvutt tvinger meg til å skrive mer. Blir kun en slags "Rate spilleren over" på topp 20, klarer ikke noe bedre.

Det er også et par andre som har etterlyst en liste av nettopp meg. Dette er min første ordentlige norske runde, og derfor vil jeg ikke ha de samme forholdene til de forskjellige spillerne som dere andre har. Jeg startet tross alt her med blanke ark, Sondre sitt dårlige rykte var ukjent, hvem som hadde erfaring hadde jeg ingen anelse om. Men når jeg har lest nesten 200 sider på V14-forumet vil jeg naturligvis huske mye av det andre har skrevet, så jeg har jo visse inntrykk selv om jeg ikke har spilt mot alle IG enda. Jeg skal iallefall gjøre så godt jeg kan, så får vi se hva resultatet blir. Merk at hvem jeg spiller med og hvem jeg spiller mot muligens vil komme litt tydelig frem, men jeg skal gjøre et helhjertet forsøk på å holde meg objektiv. Kanskje over- eller undervurderer jeg mine egne allierte og/eller motstandere. Har heller ikke rukket å se gjennom, men Tvutt er så utålmodig! Derfor florerer det mest sannsynlig av dårlige formuleringer og gjentakelser. Men nok forord, tolk det som dere vil.

Dette er poeng-rangeringen jeg tar utgangspunkt i, den er fra tirsdag kveld (23. juli)/midnatt. Ser det har blitt noen forandringer siden da, men spillerne er de samme. (Okay, de er ikke det lengre. Rottenikken har tatt Sleipnir sin plass, men har ikke stort å si om noen av dem)
1 bongosteen -T-H- 471.948
2 ezio-auditore SUP 299.597 40 7490
3 aightm8 MyTH 275.088 47 5853
4 Brian Clough MyTH 261.731 29 9025
5 Legenden -T-H- 255.537 35 7301
6 Melisandre -T-H- 244.289 31 7880
7 Tvutt MyTH 235.542 33 7138
8 OriginalOne -T-H- 234.584 46 5100
9 Tarahumaraen Baron 222.298 35 6351
10 Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator -T-H- 221.628 30 7388
11 CloudsHD TR 213.157 34 6269
12 Geir201 TR 210.930 36 5859
13 Torquemada MyTH 209.651 26 8064
14 Kyca MyTH 198.699 31 6410
15 Lemmy -T-H- 188.015 30 6267
16 Charles TR 185.392 26 7130
17 Coon -T-H- 184.135 22 8370
18 The finix -T-H- 181.161 26 6968
19 Real Steel MyTH 179.745 25 7190
20 Sleipnir Baron 173.219 35 4949



1 bongosteen -T-H- 471.948
En av spillerne som har vært i -T-H- stort sett hele verdenen. Han har hatt god kontroll på 1. plassen i snart 2 måneder med få pauser, og lite tyder på at han skal vippes ned derifra med det første. Han vokser i et voldsomt tempo, og når man ser på antall farmemedaljer skjønner man hvorfor. Plasseringen av byene vil, i tillegg til å farme så mye som han gjør, kreve en enorm aktivitet. Hva vil skje om denne aktiviteten ebber ut? At denne spilleren har flest tropper i skrivende stund hersker det vel liten tvil om, med dobbelt og tredobbelt så mange byer som de fleste på topp 20. Både spill-messig og aktivitets-messig tror jeg det vil være umulig å opprettholde en slik aktivitet og et slikt tempo over lengre perioder. Byene har også kostet litt, noe OD-rangeringen viser, der han leder ODA. Han har derimot sluppet ekstremt billig unna defensivt, men det er ikke hans feil. Det er bare å passe seg, for med den mengden tropper (både off og deff) han sannsynligvis sitter med kan han nok stå i mot litt av hvert. Uansett er dette en spennende spiller, og det skal bli morsomt å følge utviklingen hans - særlig når han må vise sine defensive ferdigheter.

Det skal nevnes at han kun har mistet én by til Nimbelwhite (readling på sekundet), og at han har adlet beryktede spillere som Bacardi Razz og Hvalen. Som de fleste andre har han også i det siste adlet en del gråbyer, men jeg kan ikke se noe problem med dette da han som sagt ikke er alene om det.

En siste ting som er verdt å skrive om disse spillerne (Benja og Henrik) er hvordan de alltid stiller opp for sine medspillere - om det så er snakk om offensiv/defensiv hjelp eller KV i vanskelige og travle tider. Fantastisk hyggelige personer som jeg har stor respekt for og vet vil holde seg lenge i toppen. Har hatt et godt inntrykk av begge gjennom hele runden. Henrik på Coopern og Benja på Bongosteen. :)


2 ezio-auditore SUP 299.597
Den eneste spilleren i SUP på topp 20. Han har skutt i været de midterste dagene av juli mens jeg var på ferie, og har adlet relativt få gråbyer. Han har en sterk posisjon med mange stamme-byer i blant sine egne, jeg tror dette er en spiller som vil bli vanskelig å fjerne fra kartet. Stammen hans, SUP, kriger for øyeblikket med TR, noe begge parter sin OD har fått kjenne på. Det kan bli mange fine byer på denne spilleren dersom Geir201 og de andre i The Renegades skulle gå tom for deff, men jeg har ingen kontroll på hva som skjer der oppe. Har også byene relativt nærme enkelte TH- og Myth-byer, noe som kan bli både en fordel og en ulempe. Skulle han ikke komme gjennom hos TR blir det nok flere gråbyer og J.F.F-byer fremover, i og med at SUP har IAP med både -T-H- og MyTH (?). En spiller jeg ikke vet mye om og som jeg ikke har sett noe særlig til, med unntak av noen få innlegg på forumet. Det skal bli morsomt å se på valgene dine fremover, og om du/dere har nok tropper og ferdigheter til å ta ut de PP-misbrukende spillerne i TR. Diplomatiet fremover kan kanskje også spille en rolle her? Forøvrig en veldig sterk OD, som et resultat av topp 10 på både ODA og ODD.


3 aightm8 MyTH 275.088
Enda en spiller som har skutt i været i midten av juli, og dine byer kommer hovedsaklig fra BBQ, TSM og noen gråbyer de siste 2 ukene. Jeg har hørt gode ord om deg, og jaggu viste du deg ikke frem også. Du ligger på andre siden av TR i forhold til Ezio, så det kan bli spennende å se om dere kan finne på noe sammen. Jeg kan ikke se noen trusler i nærheten, da både BK og TR ligger et stykke unna, og du er også et stykke unna krigen sør for deg. Det vil nok bli flere gråbyer på deg fremover, enn så lenge. Det ser ut som om du adler deg sørover for å delta i krigshandlingene mellom -T-H- og MyTH, og med tiden kan du helt sikkert bidra der nede. Men slik det er nå må du nok være tålmodig og bygge deg videre. Ganske lav OD i forhold til poengrangering, sitter antagelig på en del tropper.

Har ikke sett noe til deg på forum.


4 Brian Clough MyTH 261.731
Hva skal man si om denne karen? Spiller solo, sitter på alt for mye erfaring og ferdigheter, og gjør det bra på alle verdener han prøver seg på. Har vært i toppen veldig lenge nå, og der blir han om han gidder. Du har ikke adlet grått på over en måned, noe som også er veldig imponerende - går kun mot store mål for tiden, og har adlet hele 10 byer av Fini der to av dem ble readlet av henholdsvis Melisandre og Fini selv, men disse tok du tilbake relativt kjapt. Har du tropper igjen kommer du vel til å fortsette med å rappe til deg -T-H- sine byer. Lurer også på hvordan det går med farminga, du var nummer 3 til å passere 100 mill bak Bongo og Melis, virker dog som om det har gått nedover den siste måneden. Er likevel på vei oppover, og har sikkert et par adelsmenn til gode. Særlig fordi du har langt færre byer enn de som er over deg på rangeringen.

Er ikke mer å skrive, annet enn at du adler hva du vil, hvor du vil og når du vil så lenge du er motivert nok. Skulle gjerne ha sett mer til deg på forum (slik som da du var Moderator), men fraværet har nok sine grunner. Om navnet du har valgt skyldes at du er Leeds-supporter, eller at du vil erte på deg Leeds-supportere er også et spørsmål. :eek:


5 Legenden -T-H- 255.537
En spiller som har vist seg positivt frem og leder -T-H- sammen med The Finix. Mange stilte seg skeptisk til han og White Death da de kom fra EQ pga. litt merkelig humor fra dems side. Har likevel gjort en god jobb for -T-H-, og rekruteringen av OriginalOne fjernet nok enhver skepsis fra flere av medlemmene våre, når vi ser hvordan han har vokst. Har adlet litt internt og en del gråbyer for å skaffe seg en bedre front. Uten de to byene dine fra Dagfinn ville du nok hatt nærmest 0 i OD, og OD'en din er egentlig utrolig lav mht. poengene dine. Vil si at du har tatt enkle byer og sluppet relativt billig unna hittil .Det kan jo også tolkes som fornuftig bruk av tropper, for du er en offensiv type.

Du kommuniserer godt med stammemedlemmene dine, og er en fornuftig type man kan stole på. Har kommet med noen merkelige og unødvendige utspill på forumet, men du har i ettertid skrevet at de var ment ironisk - noe jeg håper for din del. Fraråder deg dette med mindre du tror du makter å prestere godt nok in-game, og det tror jeg du klarer. Det skal bli spennende å se hvor mye tropper du sitter på og hvordan du bruker dem nå som du er nødt til å adle Baron og MyTH for å komme deg videre, dersom du ikke vil ha det frynsete gråby-ryktet på deg.


6 Melisandre -T-H- 244.289
Enda en spiller som har ligget i toppen mer eller mindre hele runden. Startet med den kjente adlingen av byen til Rh0cheress som var en spiller det var knyttet store forventninger til, og etter hva jeg har hørt var det brukt hele 20k PP på byen da den ble adlet. Det kom nok som et sjokk for mange, og er absolutt en prestasjon. Kontoen har stort sett vært på topp 2 siden den gangen, men etter eierskiftet har det gått nedover. Etter internadlingen av Synchroniser har kontoen omtrent ikke adlet en eneste by, hva skyldes dette?

OD'en er lav og har ikke steget noe særlig på lang tid, noe som forhåpentligvis betyr mye tropper. Tror likevel at eierskiftet og at det stadig blir færre byer å adle spiller den største rollen her, og slik jeg ser det har ikke kontoen adlet én eneste gråby enda, med unntak av slettede spillere. Jeg tror denne kontoen er på vei nedover, og uten internadlingen av Synchroniser ville den neppe ha vært på topp 10. Som med mange andre spillere i -T-H- er MyTH den eneste adlingsmuligheten videre, får håpe stillheten de siste ukene har blitt brukt fornuftig og at noe stort er på gang.

Som med Brian var også denne kontoen blant de store farmerne i starten, og var den første på verdenen til å nå 100 mill, rett foran Bongosteen. Nå er nok differansen betydelig større enn den var da, men hvor stor vet jeg ikke - at Bongosteen er et stykke foran er iallefall sikkert.. Har denne kontoen mer å by på? Har spillerne her motivasjon nok til å fortsette?


7 Tvutt MyTH 235.542
Var tidlig ute med gråbyadlingen, og har nå begynt med internadling. Huff og huff!

Fra spøk til alvor kan en ikke klage på adlingene dine. Du har kun adlet én (?) ekte gråby, og haugevis med byer fra TSM, -T-H- og nå MyTH. Var hoveddeltaker i den meget vellykkede aksjonen mot Fini, og rappet til deg hele 8 byer. Du er en veldig erfaren spiller (se under) som har gjort det bra hittil, og som vi garantert vil få se mer av i tiden fremover.

Du har definitivt kjempet for byene dine med en sterk 9. plass på OD-rankingen. Kommer nok til å møte på sterk motstand fremover fra sør, øst og sør-øst. Så lenge IAP'en med SUP fortsetter har du kun muligheten til å adle deg sørover, og derfor vil det helt sikkert utløses en krig mellom MyTH og -T-H- med mindre du skal fortsette å adle grått. De 6 byene du har mistet fra henholdsvis Mr. Millionaire, Peter Pan og Fini er adlet tilbake av deg og dine stammefrender. Du, Torquemada og dere andre der oppe har nok god kontroll i området deres.

Erfaringen kan en heller ikke si noe på, da du har vunnet flere verdener, blant annet V12, sammen med flere som nå spiller på V14. Samholdet fra tidligere kan veldig fort bli avgjørende for denne verdenen, men ingenting er avgjort - alt er helt åpent.
Forøvrig er du blant de mest aktive på forumet, og bidrar med gode, modne og konstruktive innlegg som piffer opp verdenen og TW generelt. I tillegg er du generelt veldig hyggelig og hjelpsom. Hvordan kan en ikke like deg?

Må få ta med det vakre sitatet fra i dag:
[18:19:41] Robert|Tvutt v14: Din lille mongo

8 OriginalOne -T-H- 234.584

Det ferskeste medlemmet i The Heroes med unntak av Fini, startet nesten en måned etter verdenens begynnelse, og vokst jevnt i et høyt tempo. Det har også OD'en, men med unntak av tempoet. Kun noen få hundre tropper drept her og der, så jeg går ut ifra at dette er en spiller som sitter på mengder av både off og deff. Erfaringen her er jeg veldig usikker på, men noe må ha blitt gjort riktig for å komme til topp 10 på så kort tid. Er det brukt en del PP mon tro? Mest sannsynlig en spiller som opererer under fakenick, da det ikke er registrert noe som helst på tidligere verdener på denne spilleren. Navnet er iallefall ukjent for meg mht. offentlig forum, og det er jaggu lite å se til dere innad også. Har faktisk ingen anelse om hvordan typer dere er.

Grunnen til den lave OD'en kan skyldes at dere kun har adlet små byer der den største kun er på 5400 poeng. Etter denne er en by på 4500 den største, så følger en lang rekke av byer på alt fra 900 til 3700 poeng. Dette inkluderer en del barbarlandsbyer den siste tiden, men ut ifra posisjonen deres tviler jeg på at adelsmennene rekker til annet. Jeg er spent på hva dere har å by på offensivt og defensivt. Dere har tatt med dere hele 19 dagens plyndrer på omtrent like mange dager, og 2 dagens raner de gangene Bongo har gjort andre ting - hvilket betyr at dere faktisk farmer, noe som må ha vært nødvendig for å vokse så fort. Det betyr også at dere enten har en god mengde tropper eller at dere er alt for aktive. Snart venter Baron i øst, og da får dere sjansen til å overraske oss - enten positivt eller negativt.


9 Tarahumaraen Baron 222.298
Har hørt mye bra om deg, og vi har hengt sammen som erteris på rangeringslisten. Før på 4. og 5.-plass, nå på 9. og 10. Vi ligger også relativt nærme hverandre på kartet. Her vil nok diplomatiet ha en stor betydning da du ligger fastklemt mellom -T-H- i øst, MyTH i vest og RoEm i sør. Du kan adle i alle retninger, men må forvente sterk motstand overalt. Dette har du antageligvis innsett, i og med at du den siste tiden stort sett har adlet grått. Den første halvdelen av juli steg din ODD i taket og du ble den første til 1 mill OD. ODA'en din har alltid vært lav, så mulig du sitter med mye off, kanskje sitter du kun med deff. Kanskje litt av begge deler.

Du har kun adlet enkle byer, der den største utfordringen var en inaktiv LuckyZero - om du visste at han var inaktiv eller ikke er ukjent. Du har forsvart det godt og ligger på 3. plass på OD-rankingen, men du mangler å vise dine offensive ferdigheter - ut ifra hva jeg har sett her på forumet er de også tilstede.

For min del er det mest spenning knyttet til om du har nok offensive tropper til å bryne deg på -T-H-, RoEm og MyTH, eller om det blir flere gråbyer fremover. Selv tror jeg mest på sistnevnte, og at du ikke bruker dine offensive tropper selv om du kanskje har noen nukes.

Stort mer vet jeg ikke om deg. Du har hatt en og annen snarvisitt innom forumet, men innleggene er ikke mange.

10 Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator -T-H- 221.628
Veldig fornuftig type, har virkelig sansen for denne karen!
Vel, har stort sett gått mot store byer/spillere, selv om det har blitt litt gråbyadling i blant. Har rappet en del fra Baron, og har som kjent egenhendig utslettet SF (OD-messig) da vi var jevnere på poeng. Har en fin OD med topp 10 ODA og topp 20 ODD. Var nummer 4 til 100 mill farmede ressurser bak Bongosteen, Melisandre og Brian Clough, og har også fått med meg noen raner-medaljer. Men er vi de eneste som ikke har 100.000 runs/plyndringer enda? :cry:

En fin oppegående kurve både på poeng, OD især og selvfølgelig også antall landsbyer indikerer når jeg kom hjem fra ferie. :twisted: (party) :mehe:

Gjør også så godt jeg kan for å bidra på offentlig forum, og er stort sett saklig (kun hatt én glipp grunnet et raseriutbrudd på en viss Sondrekul), tror jeg.


11 CloudsHD TR 213.157
Her er det ikke stort å skrive. Den første av 3 TR'er på lista. Du har, som de fleste andre i TR, ikke adlet noe annet enn gråbyer, med veldig få unntak. Skuffende og motbydelig, rett og slett. Derfor har du selvfølgelig også en latterlig lav OD. Men du kommer deg fremover og vil være vanskelig å fjerne, da det mest sannsynlig er en del deff på denne kontoen - som vil ha sin nytte selv uten ferdigheter. Hvor mye du har hjulpet Geir med er usikkert, men mer kommer det til å bli. Du ligger egentlig helt innesperret, og kommer neppe til å adle annet enn gråbyer i lang tid fremover. Men likevel håper jeg du til slutt går lei og sletter eller blir adlet, for denne spillestilen er latterlig og grusom.


12 Geir201 TR 210.930
Skrekk og gru, enda en. Kun gråbyer med noen få unntak her også. Du ligger i fronten mot SUP, noe du har fått merke, og kun Fini ligger over deg på OD-rangeringen. Det skal nevnes at du også ligger på topp 20 på ODA, og har fått en "Dagens angriper". Dette er derimot en måned siden, så om du lever på ditt eget deff eller andres er vanskelig å si, mest sannsynlig er blanding. Et enormt PP-missbruk er nok også med i bildet.

Jeg er veldig spent på hva du/dere sitter igjen med av defensive tropper. SUP har nok fått kjenne tapene de også, og er nok redusert med en god del nukes. Dette er vel én av de to store krigene som pågår, og også her er det helt åpent. Ferdighetsnivået er ukjent, da det å stacke opp byer ikke krever stort. Spiller dere bare for gøy er kanskje ikke dette noen dum idé da dere overlever lenge, men kan ikke se for meg at det er morsomt. Iallefall ikke med et nøytralt syn på TW.

Skulle gjerne ha sett mer til dere på forum, kunne vært interessant av flere årsaker. Er forøvrig også greit med enda en stor stamme, slik at serveren har litt mer og by på og litt variasjon.

13 Torquemada MyTH 209.651
Her har vi enda en som har gjort det veldig bra tidligere, og som heller ikke skuffer her på V14. Du har adlet en haug med store byer, det startet med JFF, og har gått over til TSM for så -T-H-, akkurat som forventet. Du ligger flettet sammen med Tvutt og et par andre, noe som helt sikkert blir en fordel, men som gjør at det har blitt færre adelsmål på deg. Dere får dele de siste -T-H-byene mellom dere, før ferden mest sannsynlig går sør til -T-H-, det blir spennende å se hva som skjer i det området.

Hva dere har igjen av tropper, hovedsaklig offensive, blir også en faktor. Med en andreplass på ODA må det ha kostet en del nukes, så må en tenke på at du ikke har 79 byer i troppeadminen, men 29. Antar at du, om ikke mange, har iallefall noen deff-byer også. Litt deff har dere brukt, og mest sannsynlig blir det mer i de nærmeste ukene. Jeg tror dere takler presset fint, men det er likevel helt åpent.

Sammen med Villareal, Tvutt, Contra og Kenn93x er vel du den som er mest fornuftig på forum og som jeg derfor har respekt for. Gode, gjennomtenkte og godt oppbygde (ingen motsigelser osv.) innlegg, og dere bidrar definitivt til å gjøre .no-forumet til det det er.



14 Kyca MyTH 198.699
Jeg aner ikke hvem du er, og kan ikke huske deg på noen måte fra tidligere i spillet. Ser du er relativt fersk på topp 20. Du har kommet med en og annen kommentar her på forum (?), men ikke såpass at jeg husker noe. Har vel adlet få store spillere med unntak av SheepHappens tidligere i spillet. Med en veldig trygg posisjon oppe ved aighm8 (men lengre unna The Renegades) kommer du til å bli på kartet enten du vil det eller ikke, og du har også gode muligheter til å vokse. Dessverre vet jeg lite om ferdighetsnivået på denne kontoen. Sikkert litt tropper her i og med at du kun har en veldig knapp 20. plass på OD-rankingen (faktisk aightm8 som er rett bak), men det er vanskelig for deg/dere å bruke dem.


15 Lemmy -T-H- 188.015
Beklager, men selv om du er i den samme stammen som meg tar jeg fortsatt sterk avstand fra gråbyadlingen. Dessuten må du være/ha vært en av de hyppigste PP-brukerne på V14. Og hvorfor i all verden adler du kun bonuslandsbyer med ressursproduksjon? I motsetning til The Renegades (der du passer perfekt inn, kun plasseringen som er feil) har du ikke nådd 100 mill farmede ressurser. Tar du ressurs-gråbyer fordi du ikke gidder å farme? Du har kun kjøpmann-medaljen i tre, noe som i bunn og grunn bekrefter PP-misbruket, om du ikke sender ressursene mellom byene dine hvert 5. minutt. Og ja: Posisjonen din gjør det nesten umulig å adle andre spillere, men du la selv opp til det, og hadde mange gode adlingsmål tidligere i spillet.

En helt latterlig OD betyr at denne spilleren, som jeg ikke har sett noe fra verken på stammeforumet vårt eller her på offentlig forum, enda ikke har vist noen kvaliteter. Mulig du er fersk innenfor TW og velger den enkleste spillemåten?

Du har selvfølelig byene godt samlet, og grunnen til at du har overlevd såpass lenge er fraværet av innkommende, da du er innesperret av allierte - der tror jeg du er heldig. Du har sikkert en fin mengde deff, men at du har kvaliteter nok til å bruke det ordentlig stiller jeg meg tvilende til før det motsatte er bevist. Å stacke opp en by krever som sagt ingen erfaring eller ferdigheter, men når presset virkelig begynner får vi se. Sender du støtte til fronten får du nok maksimalt ut av troppene dine.

Vil du ha et hint, så begynn å ta andre typer bonuslandsbyer, du har nok av ressurser nå!



16 Charles TR 185.392
Enda er TR, enda en gråby-hore, og enda en fersking på topp 20. Dere i TR tar faktisk alle typer bonuslandsbyer i motsetning til Lemmy. En ser også på medaljene til dere i TR at dere ikke bruker markedet noe særlig mht. offentligheten. Lukten av PP-misbruk svir i neseborene mine..

Du sitter sikkert med en stor mengde deff som dine venner i TR, og dere har forsvart dere bra hittil slik jeg kan se. Tiden vil vise hva som skjer.


17 Coon -T-H- 184.135
Tja, jeg kjenner deg IRL, men vet faktisk utrolig lite om hvilke erfaringer du har. Er et par ting jeg skal la være å nevne. Det blir sikkert enklere med et par spennende dualer også.

Etter nesten 3 uker uten adlinger tok/fikk (?) du tre byer fra Nervøs. Du fikk også en kongeplassering med masse dårlige spillere fra K|M|H i området ditt, med byer som lå veldig nærme da runden startet. Farmemulighetene hadde du for deg selv, må ha vært en av de beste plasseringene på verdenen fra start? Du ligger tross alt på topp 20 uten OD. Du har stort sett adlet K|M|H, et par internadlinger og én by fra Dagfinn som den eneste kjente spilleren på din adlingsliste. Men jeg tror dette var da han hadde sluttet. Går ut ifra at du sitter med en haug av fulle gårder. Ukene uten adlinger har også gitt deg et veldig høyt poengsnitt pr. by som kun Joakim kan matche.

Meget spennende spiller med stort potensiale og et enormt engasjement. Ganske trygg plassering for øyeblikket, men det kan fort snu. Har likevel ikke troen på at verken Baron i sørøst eller MyTH i nordvest kan utgjøre noen stor trussel på en stund, og isåfall kan du rømme sør eller nord. Relativt fersk på forumet, håper vi ser mer av deg her inne i tiden fremover.


18 The finix -T-H- 181.161
Den siste av mange spillere fra The Heroes på topp 20, lederen, selveste The Finix. Du har nok også begynt å kjenne at det er trangt, og du skal litt nordover for å kunne adle MyTH, noe som vil bli en vanskelig oppgave. Også du har en skuffende lav OD, men med små spillere og internadlinger er det som forventet. Veldig trygg plassering, og helt sikkert nok av tropper.

Du tok over roret i en falleferdig skute forlatt av Sondre, med flust å gjøre. Du har gjort en veldig god jobb, og fått skuta på rett kjøl igjen. Kommuniserer bra med medlemmene og er hjelpsom, jobber hardt og det gir resultater. De få gangene du kommenterer her på forum er det iallefall noe fornuftig, men det er nødvendig som leder av V14 sin største stamme. En spiller jeg har stor tro på.


19 Real Steel MyTH 179.745
Det er vel to spillere på denne kontoen, og jeg hark kun sett gode ord om dere her på forum. Ble nødt til å tenke meg ekstra om før jeg adlet meg vestover, men etterhvert ble det den eneste muligheten, og jeg er fortsatt redd. :mehe: Har prøvd/klart å unngå dere hittil, men en gang må det skje noe når vi ligger såpass nærme. Vi får se.

Frykten min blir ikke mindre når jeg sjekker TWstats. Dere har plukket litt her og der, både fra TSM, -T-H-, noe grått og diverse. Jeg merket at kontoen var delvis inaktiv tidligere i juli, men det er da lov. (yes) Dere har uansett gjort en sterk innsats, den kommende tiden vil bli spennende - dere ligger veldig utsatt til. ODA'en og ODD'en deres er ikke spesielt høy. Vi vil garantert få se mer fra dere, når?

Såvidt jeg kan se glimrer dere med deres fravær her på offentlig forum (V14), noen spesielle årsaker til dette? :) Gidder dere rett og slett ikke? Føler at noe mangler her, spillerne jeg har få felter unna meg på kartet skulle jeg gjerne ha sett her inne.


20 Sleipnir Baron 173.219
Nok en totalt ukjent spiller for min del som jeg ikke har sett noe til verken på forum (?) eller ingame. OD'en gjør ikke dette vanskelig å forstå, og som med overraskende mange på topp 20 er den veldig lav. Men det er nok bare et spørsmål om tid, du ligger fastklemt mellom -T-H- og RoEm, og det ser ut som om du foretrekker RoEm. Vet ikke om det er mer futt igjen i dem, mulig dette betyr mange gratisbyer?

Etter å ha blitt adlet av nevnte Melisandre tidlig i spillet, et eier- og navnskifte, så har kontoen kommer seg bra og dersom ting klaffer blir det nok en stødig plass på topp 20. Men med Bongo hakk i hæl på kartet kan det ta en brå slutt om du ikke passer på...


Slik er altså spillerne på topp 20 fordelt:
-T-H- har 8 spillere.
MyTH har 6 spillere.
TR har 3 spillere.
Baron har 2 spillere.
SUP har 1 spiller.

Ser vi derimot på topp 40 blir fordelingen slik:
-T-H- har nå 14 spillere.
MyTH har totalt 10.
SUP har dermed 5.
Baron har også 5.
TR får én ekstra og har altså 4.
H-A og RoEm har 1 spiller hver på topp 40.



1 -T-H- 2.940.204

Har ledet hele runden nå, til stor overraskelse for mange. Etter masserekrutteringa til Sondre har nå Legenden og The Finix begynt å få fart på samarbeidet og de har gjort en god oppryddingsjobb. Store deler av verdenens offensive tropper tilhører nok The Heroes. -T-H- ligger øverst på OD-rangeringen med grei margin, og har mange sterke enkeltspillere. Spørsmålet er om organiseringen er god nok, og om samarbeidet blir så prikkfritt som det kan se ut som. Mange enkeltspillere har totaldominans i forskjellige områder, langt unna fiender. Om dette slår positivt eller negativt ut gjenstår å se. En stamme som fort kan stikke av med seieren om ting går knirkfritt, men det kan like gjerne gå motsatt vei.


2. MyTH 2.319.128 (15 beste)
MyTH har de mest erfarne spillerne. Mange av disse har spilt sammen tidligere og samarbeider fantastisk, noe Fini fikk kjenne på. Dette er V14s på papiret beste stamme, og har hatt et voldsomt press på seg gjennom hele runden. Ligger bak -T-H- på både ODA og ODD, men totalt sett følger de ikke alt for langt bak. Få her opererer under fakenicks. Slaget mellom -T-H- og MyTH er helt åpent, men at en av disse stammene stikker av med seieren er langt fra sikkert.


3. SUP 1.455.224 (15 beste)
Også her er det flere erfarne spillere. Et par av dem har blitt adlet ut og ligger et stykke etter, noen sliter muligens med motivasjonen. En av de mest spennende stammene på V14, og diplomatiet dems kan fort avgjøre verdenens gang. Pågår en voldsom krig mot The Renegades, hvor mye tropper som er der oppe vet jeg ikke.


4. TR 1.343.051 (15 beste)
TR: Stammen med mer PP enn vett. TR trekkes vel hovedsaklig av sine 3 topp 20-spillere som danner et veldig sterkt cluster oppe i nord, og det er trolig her de største mengdene med deff befinner seg. Kvalitetene er nok de minste blant de 5 øverste stammene, og derfor har stammen valgt en veldig enkel spillestil. Det vil garantert ikke holde i det lange løp, men de vil bli vanskelige å fjerne fra kartet grunnet de store mengdene med deff.


5. Baron 1.127.578 (12 beste)
Enda en sterk stamme som også vil være med på å påvirke V14. Det har gått litt opp og ned for disse karene, men de er på rett vei igjen til tross for mye motgang (rank 1 ODD). Har flere sterke enkeltindivider som kan slå godt fra seg, enda en spennende stamme. Må trolig fronte -T-H- flere steder på kartet.


Setter stor pris på både positiv, negativ og konstruktiv tilbakemelding! Er klar på flere av mine egne feil, selv om jeg ikke maktet å gjøre noe med det.

Mvh Rator (henrik.vike på Skype)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Melisandre: Kontoen har stort sett vært på topp 2 siden den gangen, men etter eierskiftet har det gått nedover. Etter internadlingen av Synchroniser har kontoen omtrent ikke adlet en eneste by, hva skyldes dette?
(wasntme) Er nok mine skills som er i verk her :awesome: Også er resten av folket på langferie tror jeg :)

Kjempe fint lese stoff. Har som milepæl å lese minst halvparten!
 

DeletedUser

Guest
Hvordan folk ikke kan like meg?

-Jaggu godt spørsmål! Jeg er jo en fryd.

Lang, men gjennomført og god liste. Jeg sa at kvalitet en bedre enn kvantitet. Ole Brumm sitt feilsiterte sitat passer godt inne her;
Ja takk, begge deler!
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Veldig bra liste dette Rator
Og den desidert lengste jeg noen gang kan huske å ha lest :)

Kan desverre ikke gi deg ryktepoeng:

Du må gi andre brukere rykte før du kan gi det til Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator igjen

Til info kan jeg nevne at Sleipnir har navnet Skurre her på offentlig forum
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Veldig bra liste dette Rator
Og den desidert lengste jeg noen gang kan huske å ha lest :)

Kan desverre ikke gi deg ryktepoeng:



Til info kan jeg nevne at Sleipnir har navnet Skurre her på offentlig forum

Hehe, takker. ;-) Både til deg, gråby-Tvutt og dere andre. :)

Skurre, det forklarer litt. Jeg trodde han spilte på Nimbelwhite med Pappa Betaler, men jeg er ikke trygg på navnene.

Fått med meg at det er Rh0cheress-kontoen, men så fikk jeg vite at Magnus (Contra) hadde blitt erstattet av en annen Magnus osv. Alt gikk bare i surr.. :)
 
Sist redigert:

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Veldig lang liste, men utrolig bra og godt skrevet! :)

(Jeg fikk gikk det grønt rykte!) :D
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp