Tribalwars, et nybegynnervennlig spill?

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Det er ikke akkurat noen hemmelighet at antallet spillere på Tribalwars er synkende. Flere tiltak har blitt gjort for å prøve å hindre dette. Reklame, opplæring, pp-funksjoner osv er ting som har vært i fokus en liten stund nå. Jeg vil gjerne se litt nærmere på opplæringsbiten. Jeg mener at dette er den største grunnen til at Tribalwars mister stadig flere spillere.

Tribalwars får stadig nye funksjoner for å gjøre det lettere for nye spillere å henge med. Dette inkluderer automatisk tagging hvor man kan se hvor lang tid hver enhet vil bruke til byen, og at man automatisk får symbolet for hva som vil være den tregeste enheten. Hurra! Dette er godt nytt for alle nye spillere, eller er det?

Mitt svar er nei. Hvorfor det? Er ikke opplæring av nye spillere en bra ting? Problemet her er at man ikke lærer noe som helst. Man får svaret slengt i trynet. Hardt og brutalt! I starten kan det virke greit, men hvordan skal man motivere seg til å lære noe i et spill hvor man har alle svarene fra første stund?

Den nye retningen Tribalwars har tatt gjør at man tjener minimalt på å kunne noe om spillet. Hva blir nå effekten av dette? Hva vil da kunne skille de beste fra de nest beste?

Svaret er enkelt: Aktivitet

Det er vondt å si det, men Tribalwars ligner mer og mer på farmville. Alt man trenger å gjøre er å sitte online hele dagen og fikle med farme-assistent. For å holde dette gående skaffer man også duals, slik at kontoen blir online 24 timer i døgnet.

Nå kan man spørre seg selv: Er dette nybegynnervennlig? At man må være online i minst 5-6 timer hver dag fra første stund for å i det hele tatt ha en sjanse til å henge med? Den nyeste oppdateringen med fjerning av kommando-id gjør det enda viktigere å være online hele døgnet. Tidligere var kunnskap verdt mer enn tid. Man kunne finne ut ca når angrepet ble sendt selv om man ikke var online 24 timer i døgnet.

Kunnskap er rett og slett ikke verdt noen ting lenger. Hva skjer med spillere som ikke føler at de har utviklingspotensiale lenger? De slutter.

Hva skjer med spillere som ikke har mulighet til å være online 7+ timer hver dag? De slutter.

Hva skjer når nye spillere kun møter kontoer med 3-5 erfarne spillere? De slutter.
 
Sist redigert:

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
du drar fram noen viktige punkter i denne teksten, og jeg må si at jeg er enig. Hva blir det neste? Automatisk snipeknapp (som sniper for deg automatisk)? så trenger man ikke å lære dette heller.. men du tar det vel kanskje litt på kanten MS.. men er nok en god del som slutter ja.. Har jo noen nylige eksempler også på at det du sier stemmer, enten er det aktivitet eller at motivasjonen har falt etter å ha blitt angrepet/adlet av 1 eller flere erfarne spillere...

En måte og endre dette på er jo å la folk utforske litt i stedet for å slenge alt på dem som MS sier så godt i denne teksten, en annen ting kan jo være å lage en nybegynnervenlig server, ikke noe causal greier.. for jeg skal love dere at det er mange erfarne som spiller den servern, noen hjelper folk, mens andre skal bare heve seg over folk som ikke har så god erfaring.

Vet ikke om dette lar seg gjennomføre, men om dere/inno skulle finne på å lage en slik server så kunne det jo være en idè å lage stammer der dere setter erfarne twspillere som hertuger, som en slags mentor for mindre erfarne medlemmer, de som er interesserte må melde seg..

Dette er kun en tanke jeg har, men håper ikke ideen er helt på jordet.

Men likte innlegget ditt MS..fortsett slik!
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
En annen ting kan jo være å lage en nybegynnervenlig server, ikke noe causal greier.. for jeg skal love dere at det er mange erfarne som spiller den servern, noen hjelper folk, mens andre skal bare heve seg over folk som ikke har så god erfaring.

Vet ikke om dette lar seg gjennomføre, men om dere/inno skulle finne på å lage en slik server så kunne det jo være en idè å lage stammer der dere setter erfarne twspillere som hertuger, som en slags mentor for mindre erfarne medlemmer, de som er interesserte må melde seg..

Joda, der er noen mer erfarne på casual, men det er vel også nødvendig. Hadde vært veldig lite læring om man samlet 200 stk som aldri hadde spilt tw før på en verden. Ikke bare hadde der ikke vært noen å spør til råds, men "krigene" hadde også vært enda mer kunstige. Nå kan man ihvertfall treffe på noen som faktisk gir motstand.

Opp igjennom tiden har jeg hatt en god del folk som har hevdet seg veldig på casual. Tatt haugevis med byer fra fienden, og vert tett andre veien. Når de da har gått ut på en ekte verden har de blitt lekt med av fienden. Dette viser nivåforskjellen, så du skal ikke si at nivået der er for høyt.

Personlig har jeg et ønske om å hjelpe de som er mindre erfarne. Dette forsøkte jeg litt på v18 også i starten, men begge stedene har det vært vanskelig. Nye folk tør ikke å spør om hjelp, evt vet de ikke hva de skal spør om. Jeg kritiserer ikke de nye, men de kunne kanskje spurt litt mer. Da slipper man å lære på den harde måten.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Jeg mener nivået der er for høyt, om du bare hadde visst halvparten av folka som spiller/spillte causal så hadde du ikke være så sikker i din sak.. men står forstatt for å lage en nybegynner server, med mentorer som hertug, da vil det jo også bli spurt mere om hjelp. så får de krige mot hverande på et annet nivå, enn å plutselig komme til the real deal..
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Kan være nivået der var veldig høyt i starten, men det er ikke overveldende høyt nå. Jeg kjenner vel og merke ikke alle personlig, men tror jeg har god kontroll på mine folk. Der er det et mindretall som har passert 100.000 grensa på en vanlig verden. Å ja, da har jeg tatt hensyn til at de har spilt på andre kontoer enn de som er på casual. Hos fienden finner vi folk som kvæna, badass og sånne, men disse er alliert med 90% av verdenen (spillermessig), så de kommer de ikke i krig med. De er forsåvidt av en slik størrelse at det tar over ett år å bli stor nok til å krige med dem (så lenge man ikke kommer fra en konto med 1000 adelsmenn, men da er nok erfaringen der etter).

Men kan støtte en verden med kun nybegynnere, og noen mentorer som ledere. Men da bør den ikke erstatte casual ;)
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
det ser ut til at dere alle mener at det beste hadde vært å samle alle nybegynnerne på en server uten noen erfarne spillere, men dette mener jeg er feil. Uansett hvilken verden, vil det alltid finnes noen erfarne der, som dermed kjapt tar kontroll og kjører over resten ganske lett. Samler du derimot mange erfarene spillere på en verden, vil de dannes flere toppstammer, som kjapt kommer ut i krig og kommer til å fokusere på å ta ut de andre erfarene spillerne så kjapt som mulig, noe som gir de nye spillerne sjansen til å vokse litt og bli mere kjent med spillet.
Det eneste problemet med det jeg har beskrevet over er at .no rett og slett ikke har nok erfarene spillere til at dette skjer, og man ender opp med to-tre stammer som tar kontroll over sin del av verdnen kjapt også handler i krig, noe som er en av grunnene til at jeg foretrekker .de og .net
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
det ser ut til at dere alle mener at det beste hadde vært å samle alle nybegynnerne på en server uten noen erfarne spillere, men dette mener jeg er feil. Uansett hvilken verden, vil det alltid finnes noen erfarne der, som dermed kjapt tar kontroll og kjører over resten ganske lett. Samler du derimot mange erfarene spillere på en verden, vil de dannes flere toppstammer, som kjapt kommer ut i krig og kommer til å fokusere på å ta ut de andre erfarene spillerne så kjapt som mulig, noe som gir de nye spillerne sjansen til å vokse litt og bli mere kjent med spillet.
Det eneste problemet med det jeg har beskrevet over er at .no rett og slett ikke har nok erfarene spillere til at dette skjer, og man ender opp med to-tre stammer som tar kontroll over sin del av verdnen kjapt også handler i krig, noe som er en av grunnene til at jeg foretrekker .de og .net

Din drømmeverden og realiteten kan du godt skille mellom.
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke akkurat noen hemmelighet at antallet spillere på Tribalwars er synkende. Flere tiltak har blitt gjort for å prøve å hindre dette. Reklame, opplæring, pp-funksjoner osv er ting som har vært i fokus en liten stund nå. Jeg vil gjerne se litt nærmere på opplæringsbiten. Jeg mener at dette er den største grunnen til at Tribalwars mister stadig flere spillere.

Tribalwars får stadig nye funksjoner for å gjøre det lettere for nye spillere å henge med. Dette inkluderer automatisk tagging hvor man kan se hvor lang tid hver enhet vil bruke til byen, og at man automatisk får symbolet for hva som vil være den tregeste enheten. Hurra! Dette er godt nytt for alle nye spillere, eller er det?

Mitt svar er nei. Hvorfor det? Er ikke opplæring av nye spillere en bra ting? Problemet her er at man ikke lærer noe som helst. Man får svaret slengt i trynet. Hardt og brutalt! I starten kan det virke greit, men hvordan skal man motivere seg til å lære noe i et spill hvor man har alle svarene fra første stund?

Den nye retningen Tribalwars har tatt gjør at man tjener minimalt på å kunne noe om spillet. Hva blir nå effekten av dette? Hva vil da kunne skille de beste fra de nest beste?

Svaret er enkelt: Aktivitet

Det er vondt å si det, men Tribalwars ligner mer og mer på farmville. Alt man trenger å gjøre er å sitte online hele dagen og fikle med farme-assistent. For å holde dette gående skaffer man også duals, slik at kontoen blir online 24 timer i døgnet.

Nå kan man spørre seg selv: Er dette nybegynnervennlig? At man må være online i minst 5-6 timer hver dag fra første stund for å i det hele tatt ha en sjanse til å henge med? Den nyeste oppdateringen med fjerning av kommando-id gjør det enda viktigere å være online hele døgnet. Tidligere var kunnskap verdt mer enn tid. Man kunne finne ut ca når angrepet ble sendt selv om man ikke var online 24 timer i døgnet.

Kunnskap er rett og slett ikke verdt noen ting lenger. Hva skjer med spillere som ikke føler at de har utviklingspotensiale lenger? De slutter.

Hva skjer med spillere som ikke har mulighet til å være online 7+ timer hver dag? De slutter.

Hva skjer når nye spillere kun møter kontoer med 3-5 erfarne spillere? De slutter.


Først og fremst lurer jeg på hva du egentlig vil fram til? Mener du at TW er for lite nybegynnervennlig, eller mener du at med de nyeste funksjonene blir skillet mellom de beste spillerne og de mindre gode spillerne mindre? Eller mener at du at det er aktiviteten som avgjør hvor gode folk er nå?


Uansett så følte jeg at det var noen gode poeng du kom med, men fjerningen av kommando id er utelukkende positivt, mener da jeg. Med fjerningen av kommando id vil det strategiske bli viktigere, som igjen er det Tribal Wars handler om. Kommando id var både vanskelig for nybegynnere å forstå, samtidig som at det gjorde det nyttesløst å sende fakes da folk bare kunne sjekke kommando id for hvilken fart det hadde. Med kommando id vekke kan man våkne opp til utaggete incs, som igjen gjør at den taktiske hjernen må tenke: "hvilke byer er utsatt", "hvilke byer tror jeg fienden slår til mot" osv. Jeg skjønner selvsagt motargumentet ditt med at man da må ha høyere aktivitet, men jeg mener at det strategiske blir såpass mye viktigere at det blir mer positivt enn det negative med høyere aktivitetsnivå hos folk.

Aktivitet er noe du trekker fram flere ganger, men aktivitetsforskjeller blant spillere vil det alltid finnes. Dual-løsningen er positiv, da det kan føre til at folk kan bruke mindre tid på TW, og dermed ha noe liv ved siden av spillet. Problemet er at dette er negativt for nybegynner som enten har mangel på dual-kandidater eller er uvisse om denne muligheten. Et annet problem er at alt for mange utnytter det med å sette opp dreamteams med 4-5 gode spillere på en konto, som fører til aktivitet 24/7 og ekstremt gode ferdigheter. Løsningen her mener jeg burde vær maksimalt 2 personer på en konto, hvis det er gjennomførbart.

Scripts er også noe jeg mener er negativt for nybegynnere. Dette gjør det enkelt for "de som kan det", men virker ekstremt omfattende og vanskelig for de som ikke kan det. Nybegynnere gidder da heller ikke å sette i gang med å lære seg det, som fører til større skille mellom de som kan scripts og de som ikke kan det.

Jeg mener at det største problemet som fører til at nybegynnere ikke klarer å lære seg spillet skikkelig eller slutter, er ikke disse funksjonene eller aktiviteteten. Det er enkelt og greit den holdningen folk utviser mot nye folk. I stedet for å ta i mot nybegynnere i stammer med åpne armer, skriver man på stammeprofilen "kun erfarne folk er velkommne". Hvordan skal nye folk lære seg spillet hvis de aldri får spille med erfarne folk? Hvis folk hadde vært litt åpne til nye spillere, så hadde det ført til at folk lærte seg spillet raskere. Jeg likte ideen med "Guide-stammen" på v18, problemet med den er at da kunne folk like godt skrevet på stammeprofilen "jeg er nybegynner, bare å adle i vei". Dette gjør personene til lette targets, som gjør at de blir adlet fort, som gjør at de mister motivasjon.
Løsningen her er at toppstammene(og mindre stammer) enkelt og greit kan ta i mot noen nybegynnere i stammen, uten å kategorisk avvise dem pga. manglende erafringer. Hvis folk utviser en gjestfrihet og er hyggelige med å tilby deres kunnskaper, så tror jeg ikke nybegynnere blir redde for å spørre.
Noe annet er jo at nye folk på off. forum ofte får røde ryktepoeng av folk "bare for gøy". Det er noe som fører til at folk ikke gidder å være på off.forumet som resulterer i manglende aktivitet på forumet pga. nye folk ikke gidder å engasjerer seg, som igjen fører til at nye folk ikke lærer like mye som de kunne gjort ved hjelp av dette forumet.

Det må ikke glemmes at det fremdeles er essensielt at disse nybegynnere må være nysgjerrige og tørre å spørre om ting. Ellers blir de aldri gode i noe som helst. Erfaringer er heller ikke noe som man kan lære bort - man må oppleve ting selv. Ferdigheter derimot, det kan læres enkelt bort.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Først og fremst lurer jeg på hva du egentlig vil fram til? Mener du at TW er for lite nybegynnervennlig, eller mener du at med de nyeste funksjonene blir skillet mellom de beste spillerne og de mindre gode spillerne mindre? Eller mener at du at det er aktiviteten som avgjør hvor gode folk er nå?

Ønsker egentlig bare å skape litt diskusjon rundt temaet, noe du nettopp bidro til! :) Jeg hinter til at disse funksjonene (som feks autotagg) ser ut til å bli innført for å "gjøre ting lettere" for spillere som ikke ønsker å sette seg inn i feks scripts, imens de egentlig bare gjør Tribalwars til et mindre interessant spill. Det stemmer at jeg mener at skillet mellom nybegynnere og erfarne spillere blir mindre. Jeg mener at man skal kunne dra nytte av å sette seg inn i spillet. Disse funksjonene (inkl fjerning av kommando-id) gjør at aktivitet blir viktigere enn før. Selvfølgelig setter jeg det litt på spissen i det første innlegget mitt, men aktivitet vil nok bli viktigere enn det har vært tidligere, samtidig som kunnskap blir mindre viktig. Dette synes jeg er en negativ utvikling.


Uansett så følte jeg at det var noen gode poeng du kom med, men fjerningen av kommando id er utelukkende positivt, mener da jeg. Med fjerningen av kommando id vil det strategiske bli viktigere, som igjen er det Tribal Wars handler om. Kommando id var både vanskelig for nybegynnere å forstå, samtidig som at det gjorde det nyttesløst å sende fakes da folk bare kunne sjekke kommando id for hvilken fart det hadde. Med kommando id vekke kan man våkne opp til utaggete incs, som igjen gjør at den taktiske hjernen må tenke: "hvilke byer er utsatt", "hvilke byer tror jeg fienden slår til mot" osv. Jeg skjønner selvsagt motargumentet ditt med at man da må ha høyere aktivitet, men jeg mener at det strategiske blir såpass mye viktigere at det blir mer positivt enn det negative med høyere aktivitetsnivå hos folk.

Jeg må si meg helt enig med det du sier ang det strategiske, men jeg frykter at medaljen har en bakside. Hvor mye tjener man på å tenke strategisk i forhold til å være online 24/7? Fjerningen av kommando-id gjør at det blir enda viktigere å være online i det angrepet sendes, noe som fører til en haug med duals. Det vil jo selvfølgelig alltid være en fordel å være veldig aktiv, men jeg synes at kunnskap/ferdighet bør være viktigere enn voldsom aktivitet.

Aktivitet er noe du trekker fram flere ganger, men aktivitetsforskjeller blant spillere vil det alltid finnes. Dual-løsningen er positiv, da det kan føre til at folk kan bruke mindre tid på TW, og dermed ha noe liv ved siden av spillet. Problemet er at dette er negativt for nybegynner som enten har mangel på dual-kandidater eller er uvisse om denne muligheten. Et annet problem er at alt for mange utnytter det med å sette opp dreamteams med 4-5 gode spillere på en konto, som fører til aktivitet 24/7 og ekstremt gode ferdigheter. Løsningen her mener jeg burde vær maksimalt 2 personer på en konto, hvis det er gjennomførbart.

Jeg ønsker på ingen måte å være negativ til duals. Om man ønsker å hevde seg i toppen er man jo nesten NØDT til å ha dual slik det er nå. Det finnes jo selvfølgelig unntak (feks Torquemada (<3)). Problemet er at spillet i større grad legger opp til at kontoen må være online 24 timer i døgnet. Derfor blir det (dessverre) nødvendig med duals. Maks to på hver konto høres ut som en god idé. Evt max 1 :p

Som du sier fører jo duals til at det er vanskeligere for nybegynnere å hevde seg. Duals gjør også at verdenene blir mindre, det blir færre stammer, færre byer osv. De fleste nye verdenene handler jo egentlig bare om de to største stammene en uke etter oppstart. Den stammen som vinner krigen vinner også verdenen.


Scripts er også noe jeg mener er negativt for nybegynnere. Dette gjør det enkelt for "de som kan det", men virker ekstremt omfattende og vanskelig for de som ikke kan det. Nybegynnere gidder da heller ikke å sette i gang med å lære seg det, som fører til større skille mellom de som kan scripts og de som ikke kan det.

Kan si meg delvis enig her. Pga at jeg personlig liker å sette meg inn i scripts klarer jeg ikke å skaffe et negativt forhold til dem :p Jeg mener scripts bidrar til å holde interessen oppe for mer erfarne spillere. Samtidig stemmer det nok at det er vanskelig for nye spillere å sette seg inn i script-verdenen.

Jeg mener at det største problemet som fører til at nybegynnere ikke klarer å lære seg spillet skikkelig eller slutter, er ikke disse funksjonene eller aktiviteteten. Det er enkelt og greit den holdningen folk utviser mot nye folk. I stedet for å ta i mot nybegynnere i stammer med åpne armer, skriver man på stammeprofilen "kun erfarne folk er velkommne". Hvordan skal nye folk lære seg spillet hvis de aldri får spille med erfarne folk? Hvis folk hadde vært litt åpne til nye spillere, så hadde det ført til at folk lærte seg spillet raskere. Jeg likte ideen med "Guide-stammen" på v18, problemet med den er at da kunne folk like godt skrevet på stammeprofilen "jeg er nybegynner, bare å adle i vei". Dette gjør personene til lette targets, som gjør at de blir adlet fort, som gjør at de mister motivasjon.
Løsningen her er at toppstammene(og mindre stammer) enkelt og greit kan ta i mot noen nybegynnere i stammen, uten å kategorisk avvise dem pga. manglende erafringer. Hvis folk utviser en gjestfrihet og er hyggelige med å tilby deres kunnskaper, så tror jeg ikke nybegynnere blir redde for å spørre.

Om det bare hadde vært slik! Problemet er jo at de fleste spiller for å vinne, og da vil man jo selvfølgelig ha erfarne spillere på laget... En løsning på problemet er jo å sette folk inn i låste stammer. Da er de erfarne spillerne nødt til å samarbeide med nybegynnerne. Jeg har egentlig ikke noen konkret idé på hvordan man kan løse dette.

Noe annet er jo at nye folk på off. forum ofte får røde ryktepoeng av folk "bare for gøy". Det er noe som fører til at folk ikke gidder å være på off.forumet som resulterer i manglende aktivitet på forumet pga. nye folk ikke gidder å engasjerer seg, som igjen fører til at nye folk ikke lærer like mye som de kunne gjort ved hjelp av dette forumet.

Hvorfor eksisterer egentlig røde ryktepoeng i det hele tatt? Forum-brukere som ikke skriver noe konstruktivt vil sannsynligvis ikke få veldig mye positivt rykte uansett. Slik som det er nå gir noen brukere negativt rykte til alle de er uenige med, eller alle kommentarer fra spillere i en fiendtlig stamme på propaganda-forum. Spesielt propagandaforumet på v18 har vært utsatt en del for dette...

Man burde også få forumet lettere tilgjengelig fra selve spillet. Ja, det er en direkte-link (som jeg oppdaget for en måned siden :p), men den hjelper lite.



Det må ikke glemmes at det fremdeles er essensielt at disse nybegynnere må være nysgjerrige og tørre å spørre om ting. Ellers blir de aldri gode i noe som helst. Erfaringer er heller ikke noe som man kan lære bort - man må oppleve ting selv. Ferdigheter derimot, det kan læres enkelt bort.

^:)
 
Sist redigert:

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Det eneste avtrykket du legger igjen som bevis på at du er på en konto er IP-adressen. Den kan også variere, selv om du sitter hjemme hele tiden. Om du har flere plasser du spiller fra (skole, hjemme, jobb, venner, 3G etc.), så kan ingen person i verden vite at det er akkurat deg. Det kan være lillesøstra di som lånte den :)

Dette har dog blitt begrunnet gang på gang, og opphevelsen av dualforbudet er ganske åpenbart :)
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Det var forbudt med dualer før i tida, da Brann2006 spillte på v1 for eks, ihvertfall for en periode så var det ulovlig. Men nå til dags kan IP-adresser spores opp på lokasjon. Hvis eieren av en konto bor i Molde for eks, så er det mistenksomt hvis kontoen får en IP 5 min etterpå i Kirkenes for eks.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Det var forbudt med dualer før i tida, da Brann2006 spillte på v1 for eks, ihvertfall for en periode så var det ulovlig. Men nå til dags kan IP-adresser spores opp på lokasjon. Hvis eieren av en konto bor i Molde for eks, så er det mistenksomt hvis kontoen får en IP 5 min etterpå i Kirkenes for eks.

Joa, men hva om dualene begge er fra Molde?
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Er jo det samme med modifikasjoner av nettleseren. Gjør det ulovlig ifølge reglene, men siden det er vanskelig til umulig å oppdage, er det noen få som får fordelen av de.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Kan være nivået der var veldig høyt i starten, men det er ikke overveldende høyt nå. Jeg kjenner vel og merke ikke alle personlig, men tror jeg har god kontroll på mine folk. Der er det et mindretall som har passert 100.000 grensa på en vanlig verden. Å ja, da har jeg tatt hensyn til at de har spilt på andre kontoer enn de som er på casual. Hos fienden finner vi folk som kvæna, badass og sånne, men disse er alliert med 90% av verdenen (spillermessig), så de kommer de ikke i krig med. De er forsåvidt av en slik størrelse at det tar over ett år å bli stor nok til å krige med dem (så lenge man ikke kommer fra en konto med 1000 adelsmenn, men da er nok erfaringen der etter).

Men kan støtte en verden med kun nybegynnere, og noen mentorer som ledere. Men da bør den ikke erstatte casual ;)

Better late than never?

Etter hva jeg ser har jeg og Simen (Kvæna) spilt ilag og adlet grått (og gard), ally dritten vet jeg ikke og er noe jeg aldri var fan av, og en av grunnene til at jeg sluttet.
Men Simen har kjørt disse folka i Outlaw til å aksjonere, prøve seg og slikt. Kontoen er stor da jeg lekte meg med 400 adels ei stund der.
og ja, de aller fleste på casual ville bli lekt med på vanlig verden, nivået der er under gjennomsnittet og verdenen handler om gråbyadling pga % regelen, spør du meg var Casual en... katastrofe? Den kunne vært mye bedre for å si det sånn, casual 2 var ennu værre igjen.

Enig med Henrik i alt han sier her, du gjennkjenner probleme i spill som World of Warcraft da raids ble lettere, forsvant alle de proe raiderne fordi det ble for lett.
 
Topp