MasterSplinter
Populær på forumet
- Reaksjonspoeng
- 251
Det er ikke akkurat noen hemmelighet at antallet spillere på Tribalwars er synkende. Flere tiltak har blitt gjort for å prøve å hindre dette. Reklame, opplæring, pp-funksjoner osv er ting som har vært i fokus en liten stund nå. Jeg vil gjerne se litt nærmere på opplæringsbiten. Jeg mener at dette er den største grunnen til at Tribalwars mister stadig flere spillere.
Tribalwars får stadig nye funksjoner for å gjøre det lettere for nye spillere å henge med. Dette inkluderer automatisk tagging hvor man kan se hvor lang tid hver enhet vil bruke til byen, og at man automatisk får symbolet for hva som vil være den tregeste enheten. Hurra! Dette er godt nytt for alle nye spillere, eller er det?
Mitt svar er nei. Hvorfor det? Er ikke opplæring av nye spillere en bra ting? Problemet her er at man ikke lærer noe som helst. Man får svaret slengt i trynet. Hardt og brutalt! I starten kan det virke greit, men hvordan skal man motivere seg til å lære noe i et spill hvor man har alle svarene fra første stund?
Den nye retningen Tribalwars har tatt gjør at man tjener minimalt på å kunne noe om spillet. Hva blir nå effekten av dette? Hva vil da kunne skille de beste fra de nest beste?
Svaret er enkelt: Aktivitet
Det er vondt å si det, men Tribalwars ligner mer og mer på farmville. Alt man trenger å gjøre er å sitte online hele dagen og fikle med farme-assistent. For å holde dette gående skaffer man også duals, slik at kontoen blir online 24 timer i døgnet.
Nå kan man spørre seg selv: Er dette nybegynnervennlig? At man må være online i minst 5-6 timer hver dag fra første stund for å i det hele tatt ha en sjanse til å henge med? Den nyeste oppdateringen med fjerning av kommando-id gjør det enda viktigere å være online hele døgnet. Tidligere var kunnskap verdt mer enn tid. Man kunne finne ut ca når angrepet ble sendt selv om man ikke var online 24 timer i døgnet.
Kunnskap er rett og slett ikke verdt noen ting lenger. Hva skjer med spillere som ikke føler at de har utviklingspotensiale lenger? De slutter.
Hva skjer med spillere som ikke har mulighet til å være online 7+ timer hver dag? De slutter.
Hva skjer når nye spillere kun møter kontoer med 3-5 erfarne spillere? De slutter.
Tribalwars får stadig nye funksjoner for å gjøre det lettere for nye spillere å henge med. Dette inkluderer automatisk tagging hvor man kan se hvor lang tid hver enhet vil bruke til byen, og at man automatisk får symbolet for hva som vil være den tregeste enheten. Hurra! Dette er godt nytt for alle nye spillere, eller er det?
Mitt svar er nei. Hvorfor det? Er ikke opplæring av nye spillere en bra ting? Problemet her er at man ikke lærer noe som helst. Man får svaret slengt i trynet. Hardt og brutalt! I starten kan det virke greit, men hvordan skal man motivere seg til å lære noe i et spill hvor man har alle svarene fra første stund?
Den nye retningen Tribalwars har tatt gjør at man tjener minimalt på å kunne noe om spillet. Hva blir nå effekten av dette? Hva vil da kunne skille de beste fra de nest beste?
Svaret er enkelt: Aktivitet
Det er vondt å si det, men Tribalwars ligner mer og mer på farmville. Alt man trenger å gjøre er å sitte online hele dagen og fikle med farme-assistent. For å holde dette gående skaffer man også duals, slik at kontoen blir online 24 timer i døgnet.
Nå kan man spørre seg selv: Er dette nybegynnervennlig? At man må være online i minst 5-6 timer hver dag fra første stund for å i det hele tatt ha en sjanse til å henge med? Den nyeste oppdateringen med fjerning av kommando-id gjør det enda viktigere å være online hele døgnet. Tidligere var kunnskap verdt mer enn tid. Man kunne finne ut ca når angrepet ble sendt selv om man ikke var online 24 timer i døgnet.
Kunnskap er rett og slett ikke verdt noen ting lenger. Hva skjer med spillere som ikke føler at de har utviklingspotensiale lenger? De slutter.
Hva skjer med spillere som ikke har mulighet til å være online 7+ timer hver dag? De slutter.
Hva skjer når nye spillere kun møter kontoer med 3-5 erfarne spillere? De slutter.
Sist redigert: