TW.no i trøbbel?

DeletedUser

Guest
Eg har flytta denne til generelt.

Det er mange anklager her, og mange spørsmål som blir stilt.

Første eg reagerer på er qiqong, som påstår at Brann har sagt at me ikkje har noko med serveren å gjere. Dette er feil. Det han sa (og som stemmer) er at me ikkje har nokon direkte måte å endre koder og reklame. Det må tas gjennom InnoGames, men dei hører sjølvsagt på oss (via meg).

Det er sjølvsagt ikkje bra at folk har fått virus gjennom tribalwars.no, og eg skal prøve å bli kvitt den/dei reklamen(e) som er årsak i dette. Men når eg ikkje veit kva reklame det er snakk om, kan eg heller ikkje få den fjerna. Difor er det viktig at dei som har sett dette enten finn ut kva reklame som er årsaken til dette, eller klarer å beskrive omstendighetene godt nok til at eg klarer å finne ut av det.

Når det gjeldt anmeldelsen til Post og Teletilsynet vil eg ikkje sjå meir om det her. Dersom nokon vil klage på ein av moderatorane, skal det skje til meg, ikkje på forumet.
 

zcztig

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Lønn er ikke tema, men så lenge penger omsettes så er dette undelagt norsk handelslovgiving. Tenker da på kjøp av premium og ikke hva du / andre har i lønn / godtgjørelse. Det har ikke noe med saken å gjøre. Det er nettopp fakta jeg gjengir her, din nisse. :)

Eneste "lederen" er som tidligere nevnt habla, og han er myndig så dette er et helt irrelevant spm.

Det skal også nevnes at det ikke er noen i teamet som har direkte tilknytning til kjøp-/salg av premiumpoeng. Dette er outsourcet til GlobalCollect nettopp for å unngå potensielle juridiske trusler ifbm, f.eks alder hos teammedlemmene..
 

DeletedUser

Guest
Nei, Jaz.
Dette er heldigvis ikke min sak, og den vil uansett ikke tjene oss andre.
Jeg har tillit til at den ledelsen vi har her gjør jobben sin, og har ingen grunn til å tvile på dette. Jeg kjenner derimot den som har satt dette i gang, og referer hans uttalelser. Jeg har også faktisk anbefalt han å ikke fortsette saken, men det bestemmer jo ikke jeg.
Er også sikker på at Habla & co finner ut av og rydder opp i dette virusproblemet. Slikt skjer dessverre, men det må settes fokus på slik skit.

Til deg som satt i kassen fra du var 16 år:
Det er ikke lov, uten tilsyn fra myndig personale.
 

DeletedUser

Guest
Men det er oppfølging og ledelsen (den øverste) er myndig.
Etter å ha hørt på så mange uttalelser, så vil jeg si at habla og ledelsen er uskyldige her. De kan heller ikke forhindre alt hele tiden. Slikt kan skje, og når det kommer popups så ofte, så kan man selv velge å fjerne alle popups med nettleseren sin.

Skaffe et eget antivirus program er vel også sterkt anbefalt.
 

DeletedUser

Guest
"Det var ikke min skyld at MaM kjører usaklige quotes"

Anyways, dette kan skje på absolutt alle nettsteder verden over. At det skjedde på akkurat tw.no er ren å skjær uflaks, slik jeg ser det.

Som Magic sa, det anbefales å skaffe seg både antivirusprogram og beskyttelse mot malware. Men å påstå at dette er slutten på tw.no "bare" pga. at en har vært uheldig ser jeg på som temmelig usannsynlig.
 
Reaksjonspoeng
1
Fizzmann teh forummoderator snakker dritt om de mindreverdige forummedlemmene igjen.
:confused:
Det jeg skrev var langt i fra usaklig. Slik jeg tolket Magic sin post, så var det ikke de som satte ut viruset sin feil at folk fikk virus, men folkene som fikk virus, siden de ikke hadde virusprogrammer.
 

DeletedUser

Guest
Snakker dritt om mindreverdige forummedlemmer? Så min quote var å snakke dritt om deg, som tydeligvis er et mindreverdig forummedlem? Hmmkay.
Om du tolker det slik, be my guest.

Menne, kunne du fortalt meg når jeg sist gang snakket dritt til såkalte mindreverdige forummedlemmer?
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Fikk Nettopp Virus ved å entre TwStats.no

Så pass opp-!

Dette har vært diskutert tidligere <Her>

Flere har blitt videresendt til en annen side som da spør om tillatelse til å "skanne" pc'n din. Det er her fleste gjør feil og aksepterer skann og nedlasting av nytt "antivirus program" som egentlig er en virus fil.

skal se om jeg kan finne snapshotene jeg tok som viser til siden med navn sist jeg hadde problemet
 

DeletedUser

Guest
sendt til en annen side som da spør om tillatelse til å "skanne" pc'n din. Det er her fleste gjør feil og aksepterer skann og nedlasting av nytt "antivirus program" som egentlig er en virus fil.

Når slikt popper opp blir det akseptert uansett kva du klikkar, men når det poppar opp har du mest sannsynligvis fått dritten på maskina di allereie uansett. Run virus-scan rett etter at det har poppa opp, og hald deg unna IE.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Når slikt popper opp blir det akseptert uansett kva du klikkar, men når det poppar opp har du mest sannsynligvis fått dritten på maskina di allereie uansett. Run virus-scan rett etter at det har poppa opp, og hald deg unna IE.

har runnet jeg og har ikke hatt noe virus jeg ;) så har enten klart å unngå det evt vært på annen side enn virus offeret..

Firefox <3
 

DeletedUser

Guest
Fikk nettopp popup av denne typen virus:

154295d.gif


Dette kom fra no.twstats.com
 

DeletedUser

Guest
Jepp.. Det er veldig dårlig at det dukker opp en slik popup på twstats, da det sikkert er endel som blir lurt av det.
 

DeletedUser

Guest
Kan ikke akurat kalle dem som går på dette veldig smart o_O

Står tilogmed på Engelsk, å jeg gjetter flertalet her har Pc'n på norsk..
Tenkee o_O
 

DeletedUser

Guest
Det er veldig lett å sjå at det der er humbug. På t.d. startlinja står det at det er opera/firefox/internet explorer som er programmet i bruk, ikkje windows security alert. Det er rett og slett ei nettside som ligner på noko i windows. Tenk litt over det du ser, sjå rundt det, og du ser lett at det er nettleseren din, ikkje ein sikkerhetsadvarsel frå windows.

Vær kritisk. Har du programmet som seier det er virus (har du innstallert det antivirusprogrammet)? Tenk deg om før du gjer noko.
 
Topp