V11 - Limited Hauls og andre ting

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Du er ikke på skolen for å spille spill.
Off topic: nei men det er det pausene er til for :D

On-topic: støttes til de grader hadde vøri kult med en no-haul verden for en gangs skyld :) så slipper keg å bli nuket og farmet av dere no-lifere. Og dessuten vil no-haul føre til mere tenking og strategi og mindre "nuke alle i området" da man trenger troppene mere
 

DeletedUser

Guest
synes folk burde la v11 ligge jeg ,om det blir slik at man skal kunne betale til seg mer ress ....
dette er bare et sleipt triks av inno for og dra inn utrolig mye mer penger . holder det ikke med alle de pp som går når enkelte halvere byggetidene sine . nei v11 skal jeg hvertfall holde meg laaaaaaaaaaaaaangt unna
 

snivy

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
synes folk burde la v11 ligge jeg ,om det blir slik at man skal kunne betale til seg mer ress ....
dette er bare et sleipt triks av inno for og dra inn utrolig mye mer penger . holder det ikke med alle de pp som går når enkelte halvere byggetidene sine . nei v11 skal jeg hvertfall holde meg laaaaaaaaaaaaaangt unna

Er det bare jeg som er litt dum nå (siden det er tirsdag :p) eller?
Snakker ikke vi om at dette ikke er lov da?
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Uhm. Ikke for å være kjip her folkens, men jeg er sterkt imot dette forslaget. Mener at vi enten bør ha vanlig farming eller no hauls.

Du nevner også premiumfunksoner. Jeg spiller pr. dags dato Og på Classic serveren på tribalwars.co.uk, og der er det veldig, veldig, veldig mange premiumfunksjoner..
[spoil]
  1. Premium Account
  2. Account Manager
  3. Farm Assistant
  4. +20% wood production
  5. +20% clay production
  6. +20% iron production
  7. +50% increased speed and capacity for the merchant
  8. Trade in 1:1 ratio with the village merchant
  9. Instant finish of buliding
  10. Half-time of building
Jeg har ingen problemer med at disse er der, ei har andre. Ikke at vi bruker de fordi.[/spoil]
 

DeletedUser

Guest
For alle som benytter seg av de ekstra funksjonene vil selvfølgelig innrømme det. Nei, vent...

Det er garantert noen som bruker det, og noen som har muligheten til virkelig å utnytte det. Jeg har hørt et par historier om folk som har kjørt opp muren på null komma niks, og det kun med halvering. Dersom det faktisk ikke er noen som bruker det, hva er da poenget med å ha det? ( Hint: Retorisk spørsmål. )
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Enig i mye i denne tråden, spesielt når det gjelder limited hauls. Mange gidder ikke engang spille uten dual, på grunn av all farmingen. Limited hauls er i grunn greiere enn no hauls, da man får litt mer fortgang i det, og hvis man ønsker kan man dra innen noen små ressurser hver dag..

Når det gjelder alle de ekstrafunksjonene, så er det bare tull synes jeg. Om det fortsetter i den retningen tror jeg TW.no sier takk for seg. Det ville i så fall vært et lite desperat forsøk på å dra inn noen ekstra kroner før man avslutter det hele..
 

snivy

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Du nevner også premiumfunksoner. Jeg spiller pr. dags dato Og på Classic serveren på tribalwars.co.uk, og der er det veldig, veldig, veldig mange premiumfunksjoner..
[spoil]
  1. Premium Account
  2. Account Manager
  3. Farm Assistant
  4. +20% wood production
  5. +20% clay production
  6. +20% iron production
  7. +50% increased speed and capacity for the merchant
  8. Trade in 1:1 ratio with the village merchant
  9. Instant finish of buliding
  10. Half-time of building
Jeg har ingen problemer med at disse er der, ei har andre. Ikke at vi bruker de fordi.[/spoil]

Det er dette jeg synes ødelegger det originale Tribal Wars.
At folk kjøper dette gjør det slik at folk som har penger til det er de eneste som kan vinne spillet.
Altså: folk som ikke betaler for spillet kan ikke vinne, men folk som betaler får spillet er de eneste som kan vinne.
Derfor vil jeg ikke at dette skal komme inn i .no
 

DeletedUser

Guest
For alle som benytter seg av de ekstra funksjonene vil selvfølgelig innrømme det. Nei, vent...

Spått ånn + okseauge!

Tranxz er jo et glimrenne eksempel i så måte sia je veit att han brukte opp premiuem poeng ang mass på co.uk klæssikken.

Ad tåpikk; en verden me innstillinger som begrenser verdien tå å ha 5-6 støkk på hør konto ville je like. Men det er jo mæst førr at je itte speller me dual sjøl da, så slikt sett er det jo litt egoistisk tå mæ.

:)
 

DeletedUser

Guest
støttes. styrer unna alle verdener med halvering av byggetid ved pp som mange andre eg kjenner
 

DeletedUser

Guest
Om vi skal ha et perfekt verden som alle kommer til å trives så ville disse innstillingene hvert bra :

speed : 2
speed på enheter: 0,8 eller 1
stamme medlem: 30-40
Moral: aktiv både poeng og tid
limited hauls. eller ikke limited hauls :p samma
ikke premium bruk på halvering og øke ressurs
mange barbarbyen fra starten (om det ikke blir limited haul)
barbar vokser normal speed til 3000
smie: enkel system
akademi: gull mynter.

hadde vert morro med denne regelen her også : max skift av stamme: 5-10. etter du har skifta 10 stammer så kan du ikke lenger gå ut fra stammen ^^

resten er samma :p
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Limited hauls er sweet da det gir et aspekt på om man skal ta inn ressursene fra barbarer, eller kanskje vente et par timer og stjele ressursene fra dem. Så kommer jeg ikke til å spille v11 hvis det ikke er no hauls eller limited hauls.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
For alle som benytter seg av de ekstra funksjonene vil selvfølgelig innrømme det. Nei, vent...

Det er garantert noen som bruker det, og noen som har muligheten til virkelig å utnytte det. Jeg har hørt et par historier om folk som har kjørt opp muren på null komma niks, og det kun med halvering. Dersom det faktisk ikke er noen som bruker det, hva er da poenget med å ha det? ( Hint: Retorisk spørsmål. )
Eneste måten man virkelig får god utnyttelse av denne greia er som du sier muren. Og det har jeg også hørt om og opplevd at folk har gjort. Med halvering og instant finish (når det er >5 min igjen) så får man fort muren opp i 20, men hvem gidder og bruke 1000 premiumpoeng på slik? Jeg bare spør. Og om du hintet til at jeg bruker de så bruker jeg de ikke. Har brukt noen av de 2 eller 3 ganger, samt at mine dualer noen ganger har brukt de.

Enig i mye i denne tråden, spesielt når det gjelder limited hauls. Mange gidder ikke engang spille uten dual, på grunn av all farmingen. Limited hauls er i grunn greiere enn no hauls, da man får litt mer fortgang i det, og hvis man ønsker kan man dra innen noen små ressurser hver dag..

Når det gjelder alle de ekstrafunksjonene, så er det bare tull synes jeg. Om det fortsetter i den retningen tror jeg TW.no sier takk for seg. Det ville i så fall vært et lite desperat forsøk på å dra inn noen ekstra kroner før man avslutter det hele..
Som jeg skrev til Grimlock (fornøyd med at jeg ikke bruker navnet ditt lengre :p ?), så er det ikke så mange som bruker det. Og fordelen er ikke så stor. Og om du faktisk ønsker og bruke penger på det så er det bare for deg å kjøpe det. Noe må jo Innogames tjene på dette og, for det koster faktisk litt å drive spillet, kjøre servere, ha ansatte, utvikle nye spill og oppdateringer osv.

Jeg må også si meg enig i det du sier om limited hauls vs no hauls. No hauls ville etter min mening vært veldig spennende, og jeg ville gjerne blitt med på noe slik.

Tranxz er jo et glimrenne eksempel i så måte sia je veit att han brukte opp premiuem poeng ang mass på co.uk klæssikken.
Jeg brukte vel en 200 premium poeng på tull ja, men det var kun fordi at vi trengte å adle naboen vår asap. Men det betyr ikke at jeg var en konstant bruker av det. Og når alt kommer til alt så er det vel mitt valg om jeg vil bruke premium på funksjonene eller ikke.
Når det er sagt så sier vel denne listen sitt om vi faktisk bruker det så ofte;
[spoil]LogDate Transaction Change New premium points More Information
Feb 29,2012 15:15 Points redeemed -40 31 +20% iron production ukc1 7
Feb 25,2012 11:20 Points redeemed -10 71 Trade resources with the village merchant ukc1
Feb 25,2012 11:20 Points redeemed -10 81 Trade resources with the village merchant ukc1
Feb 25,2012 11:19 Points redeemed -10 91 Trade resources with the village merchant ukc1
Feb 22,2012 04:00 Points redeemed -10 101 Reduce the construction time by half ukc1
Feb 22,2012 03:51 Purchase 22 111
Feb 22,2012 03:50 Purchase 2 89
Feb 20,2012 19:07 Points redeemed -40 87 +20% iron production ukc1 7
Feb 20,2012 19:07 Points redeemed -40 127 +20% clay production ukc1 7
Feb 20,2012 19:07 Points redeemed -40 167 +20% wood production ukc1 7
Feb 20,2012 19:06 Purchase 200 207
Feb 19,2012 19:27 Points redeemed -10 7 Reduce the construction time by half ukc1
Feb 19,2012 19:26 Points redeemed -10 17 Reduce the construction time by half ukc1
Feb 18,2012 19:30 Purchase 25 27
Feb 18,2012 07:05 Points redeemed -10 2 Reduce the construction time by half ukc1
Feb 18,2012 07:04 Purchase 9 12
Feb 18,2012 06:22 Purchase 2 3
Feb 16,2012 01:02 Points redeemed -30 1 +50% increased speed and capacity for the merchant ukc1 7 auto
Feb 14,2012 13:03 Points redeemed 0 31 Referral ukc1 5 455393
Feb 14,2012 07:03 Points redeemed 0 31 Referral ukc1 5 455592
Feb 14,2012 06:03 Points redeemed 0 31 Referral ukc1 5 455610
Feb 13,2012 18:14 Points redeemed -30 31 Farm Assistant ukc1 30
Feb 13,2012 18:14 Points redeemed -30 61 +50% increased speed and capacity for the merchant ukc1 7
Feb 13,2012 18:01 Purchase 39 91
Feb 13,2012 17:53 Purchase 38 52
Feb 13,2012 17:06 Points redeemed -40 14 +20% iron production ukc1 7
Feb 13,2012 17:03 Purchase 34 54
Feb 13,2012 16:59 Points redeemed -40 20 +20% clay production ukc1 7
Feb 13,2012 16:58 Purchase 25 60
Feb 13,2012 16:47 Points redeemed -40 35 +20% wood production ukc1 7
Feb 13,2012 16:46 Purchase 48 75
Feb 13,2012 16:34 Points redeemed -40 27 +20% wood production ukc1 7
Feb 13,2012 16:31 Purchase 9 67
Feb 13,2012 16:30 Purchase 58 58
Feb 13,2012 11:47 Points redeemed 0 0 Farm Assistant ukc1 10
Feb 13,2012 11:46 Points redeemed -200 0 Premium ukc1 30
Feb 13,2012 11:45 Purchase 200 200 [/spoil]
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Som jeg skrev til Grimlock (fornøyd med at jeg ikke bruker navnet ditt lengre :p ?), så er det ikke så mange som bruker det. Og fordelen er ikke så stor. Og om du faktisk ønsker og bruke penger på det så er det bare for deg å kjøpe det. Noe må jo Innogames tjene på dette og, for det koster faktisk litt å drive spillet, kjøre servere, ha ansatte, utvikle nye spill og oppdateringer osv.

Jeg vet at Innogames vil tjene penger, selvfølgelig. Men om det er så få som bruker det, så tror jeg de hadde tjent mer penger på at de som dropper serverne av prinsippielle årsaker hadde betalt for premium, om det hadde vært uten.

Det vil alltids være spillere som velger å bruke dette, men det er sannsynligvis også spillere som sliter med å prestere under "normale forhold" og ser sitt snitt til å endelig henge med.

Med en slik server synes jeg Innogames i teorien sier: ".no er dødt, nå prøver vi bare å melke ut det siste vi kan av penger før vi legger det ned".
 

DeletedUser

Guest
når alt kommer til alt så er det vel mitt valg om jeg vil bruke premium på funksjonene eller ikke

Sjølsagt, det har da ingen heller nækta på. Men du sa at du itte brukte dom, noe som var jug. Ittno nitt unner sola altså.

:)
 

DeletedUser

Guest
Eneste måten man virkelig får god utnyttelse av denne greia er som du sier muren. Og det har jeg også hørt om og opplevd at folk har gjort. Med halvering og instant finish (når det er >5 min igjen) så får man fort muren opp i 20, men hvem gidder og bruke 1000 premiumpoeng på slik? Jeg bare spør. Og om du hintet til at jeg bruker de så bruker jeg de ikke. Har brukt noen av de 2 eller 3 ganger, samt at mine dualer noen ganger har brukt de.

Jeg vil si meg uenig. Det er mange måter å utnytte det på, for å slenge ut noen eksempler jeg kommer på i farta på de kjøpbare fordelene du nevner i dette innlegget;
  • Bygge opp smia i begynnelsen av en verden. Tenk så mange dager man kan spare på det.
  • Bygge opp smia/akademi i byer man nylig adler for å kunne bruke dem til å adle nye byer.
  • Generelt sett bygge opp små byer veldig fort til bidragsytere i ditt imperie.
  • Med +20 % ressurser sparer man seg for farming, spesielt sent i spillet. Ta en verden som V4, som over lengre tid har hatt en lav gråbyandel. Det ville vært en merkbar forskjell i veksten der.
  • 1:1 ratio i handel vil, slik jeg forstår det, gjøre at man aldri vil måtte "miste" ressurser for å få balanse i ressursene, noe som nok kan være veldig nyttig tidlig i spillet.

Det er bare de fordelene jeg kommer på her og nå som jeg kunne tenkt meg å utnyttet hvis jeg hadde hatt den økonomien som ville støttet det. Det er garantert flere veldig nyttige muligheter for å utnytte dette.

Nei, det var ikke et hint om at du bruker det. Det vet jeg ikke noe om, men det jeg derimot følte jeg skal ganske så eksplisitt var at jeg tviler på at alle de som bruker disse funksjonene innrømmer det. Enten fordi de føler det er flaut, eller fordi det faktisk gir et taktisk fortrinn å ha det i bakhånd. Kunnskap er makt, et cetera. Men InnoGames ville ikke benyttet seg av disse funksjonene hvis de ikke tjente litt på det, altså må det være en del som bruker dem.

Siden InnoGames faktisk har dette på en del verdener så er det tydelig at det er noen som benytter seg av mulighetene. Ja, selvfølgelig må InnoG tjene penger på dette - de driver ikke veldedighet. Men jeg føler det er viktig å gjøre forskjell på funksjoner som gjør spillet enklere og sparer deg tid, type premium og KA, og funksjoner som direkte påvirker spillet, type redusert byggetid, ekstra ressurser og lignende. Den siste typen gjør at man til en viss grad kan kjøpe seg god. Den første typen gjør at man teoretisk sett kan holde følge uten å kjøpe det, selv om det vil være tidkrevende.

Den andre forskjellen jeg vil gjøre på disse premiumfunksjonene er en konstant kostnad og en mer eller mindre ubegrenset kostnad. Premium er for eksempel en fast kostnad du har hver måned, som ikke endrer seg. Reduksjon av byggetid er derimot noe som kan bale på seg veldig, og før man vet ordet av det har man brukt litt mer penger enn man hadde regnet med. Det er en felle det neppe er veldig gøy å gå inn i.

Som jeg skrev til Grimlock (fornøyd med at jeg ikke bruker navnet ditt lengre :p ?)

Ja, meget. Det tok deg bare et par påminnelser før du sluttet å bruke det på forumet.

Ellers syns jeg vi har et par her som muligens overdriver litt;

Med en slik server synes jeg Innogames i teorien sier: ".no er dødt, nå prøver vi bare å melke ut det siste vi kan av penger før vi legger det ned".

TW.no sin død har ligget i kortene lenge, men det kan faktisk ha stabilisert seg lenge nå. Det har flere ganger kommet nye ting til TW som man påstår er dens død, og som har vært upopulære, uten at det har hatt så store utslag at det gjør noe.

Snakker om nye ting til TW...

Det er dette jeg synes ødelegger det originale Tribal Wars.

Jeg vil tro jeg har holdt på med TW lengre enn noen andre i denne tråden - muligens med unntak av Honour - og jeg kan fortelle deg at det originale Tribal Wars er ikke helt sånn som det er nå. Mynter? Nytt. Paladinvåpen? Nytt. Paladin? Også nytt. Halvparten av premiumfunksjonene? Nytt. Grafikken? Nytt. Kartet? Kraftig endret. Bueskyttere? Noe nytt herk.

Poenget mitt er at TW er i konstant utvikling, noe det også må være for å holde på kundene. Noen ganger går man på noen smeller som kanskje ikke var så gode ideer ( militærleirene, noen? ), men man må prøve seg fram.
 
Topp