V11

DeletedUser

Guest
jeg er for en verden som er MYE mer spred som faktisk tar å fyller ut minst alle 4 kontinentene ved starten! altså Random plassering! :)
 

DeletedUser

Guest
Som vanlig bare med større avstand mellom byene? Tror man oppnår det samme i praksis ved å forandre speed / troppespeed, dvs at reisetiden mellom byene blir større. Eller var det noe annet du tenkte på?
 

DeletedUser

Guest
tenkte å få litt mer avstand på byer. ikke at det ligger 5 byer f.eks. 2ruter ifra deg :)

  • random plassering
  • 2speed
  • 0,5 troppebevegelse
  • kanskje det gårdregel greiene :) ? vist det var en suksess på .net
 

DeletedUser

Guest
tenkte å få litt mer avstand på byer. ikke at det ligger 5 byer f.eks. 2ruter ifra deg :)

  • random plassering
  • 2speed
  • 0,5 troppebevegelse
  • kanskje det gårdregel greiene :) ? vist det var en suksess på .net


Likte den :) istedet for at alle starter i midten (K45,44,55,54) så kan alle starte spred ut over til K64,65,66,34,35,36 og ja :p også har vi fult av barbar rundt oss ^^ Fordi det er veldig få som spiller på norske server og kartet blir ikke stort nok :p

Speed: 2
speed på enheter: 0,8
stamme medlem: max 15.
ikke secret
vanlig smie system.
paladin med våpen.
bue menna er med :p
ikke nattbonus.
driter i moral tingen.
milits er med.
barbar by vokser normal speed til 2000.
bonus by er ikke med.
ikke limited hauls elr noe.
akademi: Gullmynter

hadde vert gøy med disse innstillingene ^^ elr hva synes dere ?
 

DeletedUser

Guest
Vil bare komentere at om du ikke vill ha med moral så fører det til at store spillere får en stor fordel som kan få mindre spillere til å slutte rett og slett fordi de ikke har en sjangs til å overleve på verdenen. Da vill det bli ferre spillere og verdenen blir avgjort fortere.
 

DeletedUser

Guest
Vil bare komentere at om du ikke vill ha med moral så fører det til at store spillere får en stor fordel som kan få mindre spillere til å slutte rett og slett fordi de ikke har en sjangs til å overleve på verdenen. Da vill det bli ferre spillere og verdenen blir avgjort fortere.

greit a kan ta med moral
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Skal se hva jeg kan få gjort med tanke på avstand mellom byene, men der er vi rimelig begrenset dessverre.
 

DeletedUser

Guest
tenkte å få litt mer avstand på byer. ikke at det ligger 5 byer f.eks. 2ruter ifra deg :)

Jeg skjønte at det var det du mente. Hva jeg mente var å spørre om hva du egentlig ville oppnå ved å spre byene, annet enn byer som er spredt (for det ligger liksom i kortene når man sprer byene). Hvilken fordel ser du for deg at du vil få ved å spre byene, i forhold til å beholde avstanden slik den er nå?

For eksempel: Ved å øke avstanden mellom byene så vil du øke reisetiden mellom byene.
Mitt argument var at du allerede kan øke reisetiden mellom byene ved å endre troppespeed relativt til verdensspeed.

Du vil kanskje gå fra 5 byer 2 ruter ifra deg, til 5 byer 4 ruter ifra deg, men at det tar like lang tid for troppene som når du bare hadde justert speeden.

Derfor lurte jeg på hva du ønsker å oppnå ved å endre avstanden mellom byene.
 

DeletedUser

Guest
Synest Wynja har et ganske godt poeng her. Det at byene er tett sammen gjør jo at det er mye mer oversiktlig og du slipper å bruke tid på å klikke på kartet for å komme til andre enden av klusteret ditt :p

- Serio_Ous?
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Vil bare kommentere dette med bruk av iPod/elektroniske objekter med nett tilgang rundt om i huset: Så lenge disse er på samme nett (Ethernet og ruter får to forskjellige IPer) vil moderatorer, etter hva jeg har forstått kunne tracke nett IPen din, så det bør kunne løses fint.

Og jeg ønsker et par ting som ikke er blitt altfor mye brukt, og spessielt ikke på .no.

  • No-Haul
  • Gårdsregel
  • 5 per stamme
  • Random start plassering.
  • N3/2,2k poeng start
  • 100 ms angreps og støtte gap
  • Adelsmann som senker lojalitet med 1-50
Innføring av endel av disse kunne gjort verdenen såppas "ny" at enkelte pros vil slite med gamle vaner :)

Mvh
Ruben
 

DeletedUser

Guest
Vil bare kommentere dette med bruk av iPod/elektroniske objekter med nett tilgang rundt om i huset: Så lenge disse er på samme nett (Ethernet og ruter får to forskjellige IPer) vil moderatorer, etter hva jeg har forstått kunne tracke nett IPen din, så det bør kunne løses fint.

Og jeg ønsker et par ting som ikke er blitt altfor mye brukt, og spessielt ikke på .no.

  • No-Haul
  • Gårdsregel
  • 5 per stamme
  • Random start plassering.
  • N3/2,2k poeng start
  • 100 ms angreps og støtte gap
  • Adelsmann som senker lojalitet med 1-50
Innføring av endel av disse kunne gjort verdenen såppas "ny" at enkelte pros vil slite med gamle vaner :)

Mvh
Ruben

Den såg jo faktisk intresant ut! Men ville byttet ut en ting der og det er No haul, ta ihvertfall limited haul
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
No Haul eller Limited Haul er nok eneste som evnt. kunne passet meg og min tid til dette spillet, hehe :)
 

donkiller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Vil bare kommentere dette med bruk av iPod/elektroniske objekter med nett tilgang rundt om i huset: Så lenge disse er på samme nett (Ethernet og ruter får to forskjellige IPer) vil moderatorer, etter hva jeg har forstått kunne tracke nett IPen din, så det bør kunne løses fint.

Og jeg ønsker et par ting som ikke er blitt altfor mye brukt, og spessielt ikke på .no.

  • No-Haul
  • Gårdsregel
  • 5 per stamme
  • Random start plassering.
  • N3/2,2k poeng start
  • 100 ms angreps og støtte gap
  • Adelsmann som senker lojalitet med 1-50
Innføring av endel av disse kunne gjort verdenen såppas "ny" at enkelte pros vil slite med gamle vaner :)

Mvh
Ruben

Denne ser meget fin ut! Men hva menes med haul greiene?
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Vil bare kommentere dette med bruk av iPod/elektroniske objekter med nett tilgang rundt om i huset: Så lenge disse er på samme nett (Ethernet og ruter får to forskjellige IPer) vil moderatorer, etter hva jeg har forstått kunne tracke nett IPen din, så det bør kunne løses fint.

Og jeg ønsker et par ting som ikke er blitt altfor mye brukt, og spessielt ikke på .no.

  • No-Haul
  • Gårdsregel
  • 5 per stamme
  • Random start plassering.
  • N3/2,2k poeng start
  • 100 ms angreps og støtte gap
  • Adelsmann som senker lojalitet med 1-50
Innføring av endel av disse kunne gjort verdenen såppas "ny" at enkelte pros vil slite med gamle vaner :)

Mvh
Ruben


Ville bae si at disse settingsene hadde vært eid :) bare det med AM synes jeg kunbe være fra 30-40 istedet
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Kan man like så godt kjøre 20-25, da er du sikret å ta byen om alle går inn, med ett "normalt" tog :)
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Hehe, alle de punktene jeg la inn var for å gjøre ting helt unormalt :eek:
Dessuten er vell "normalt" tog 20-35
 
Topp