Besvart V13 End Game?

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Grunnet liten respons gjennom ticket tar jeg nå opp emne her på forum og satser på en høyere respons her.

Det jeg vil ha svar på er:

Er det ikke på tide med å sette i gang End Game på v13?

Det er per dags dato 935 spillere med over 0 poeng
Det er per dags dato 489 spillere med over 1.000 poeng.
Det er per dags dato 144 spillere med over 50.000 poeng. Det er vel her man kan snakke om at spillere vil ha en viss påvirkning av v13 (mest sannsynlig).
Det har vært en kontinuerlig nedgang av antall spillere på v13.


Så, da får jeg bare vente på et svar...
 
Sist redigert av en moderator:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Støttes ikke. Kun 12 skatter er sluppet enda, og selv om J.F.F har en liten ledelse så er vel ikke dette noen grunn for å øke hastigheten på spillutviklingen.
 

DeletedUser

Guest
Spiller du da Tranxz?? Synes dette er noe for de som faktisk spiller på V13.
Støttes.
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Om V13 hadde vært en vanlig verden så ville jeg sagt ja, men nå er det ikke antall byer/poeng som har noe å si på hvem som vinner eller ikke - det er skatter. Det vil si at nye spillere ikke ødelegger for f.eks 100% dominanse, men når kopiene kommer ut kan jeg stenge verden for nye spillere.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Dette er da mest interessant i forhold til en halvering av pris på gm, hvordan stiller du deg til det?
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Halvering på gm vil gji ekstremt mange som faktisk preger framfor å kjøpe en bedre sjanse. Det at det ikke kan farmes og høy gm pris gjør så man må kjøpe hvis man vil faktisk holde følge.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Mister, der er jeg uenig med deg. Faktum er at halvering av gullmyntpris er noe som vil sette fart på adlingen (eller muligheten for adling) hos alle på verden 13. Dette står ikke i stil med rettningslinjene for endgame, og det som faktisk ligger i ordet. Halvering av pris for gullmynter bør være reservert når vinneren er nesten avgjort og det kun handler om å få avsluttet verdenen.
 

DeletedUser

Guest
Jeg må innrømme at jeg ikke ser poenget med å holde V13 åpen for nye spillere. Antallet spillere med over null poeng har sunket jevnt og trutt de siste ukene (bare 100 mindre denne uka, faktisk, som er litt mindre enn tidligere). Det har lite for seg for nye spillere å starte der nå.

Mister, der er jeg uenig med deg. Faktum er at halvering av gullmyntpris er noe som vil sette fart på adlingen (eller muligheten for adling) hos alle på verden 13. Dette står ikke i stil med rettningslinjene for endgame, og det som faktisk ligger i ordet. Halvering av pris for gullmynter bør være reservert når vinneren er nesten avgjort og det kun handler om å få avsluttet verdenen.

Hva mener du med at det ikke står i stil med retningslinjene for endgame? Jeg kan ikke se noe om at det de innstillingene kun skal gjelde for en andel av spillerne der.

Når det gjelder definisjonen av ordet endgame.
FreeDictionary.com skrev:
1. Games The final stage of a chess game after most of the pieces have been removed from the board.
2. The final stage of an extended process or course of events: the diplomatic endgame that led to the treaty

Det virker da virkelig ikke som om definisjonen av ordet er at spillet på noen måte må være avgjort.

Merk også at det er en presedens for å innføre endgame innstillinger før en verden er avgjort, som for eksempel på V1.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
På v13 er det skatter som avgjør hvem som vinner til slutt, og vi mangler faktisk faste rutiner på hvordan endgame skal implementeres på en slik verden.
Hva som skjer nå er det bare Dakapo som kan svare på.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Står da ikke noe om at End Game instruksene ikke skal gjelde for skatteverdener og det er vel da slik at de også gjelder for skatteverdener.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Du har misforstått én vesentlig ting... Det du refererer til heter "endgame guide", ikke instruks. Det vil si at den alltid bare vil være veiledende - og i tilfellet med skatteverdener trenger den en oppdatering for å fungere.
 
Topp