Vaaaaalg

GoGoGoGoGoGo uLtImAtE vAlG uNdErSøKeLsE oF ePiC dOoM

  • Arbeiderpartiet

    Stemmer: 23 29,9%
  • Sosialistisk venstreparti

    Stemmer: 3 3,9%
  • Senterpartiet

    Stemmer: 7 9,1%
  • Fremskritspartiet

    Stemmer: 16 20,8%
  • Høyre

    Stemmer: 10 13,0%
  • Kristelig folkeparti

    Stemmer: 3 3,9%
  • Venstre

    Stemmer: 6 7,8%
  • Rødt

    Stemmer: 4 5,2%
  • Demokratene

    Stemmer: 2 2,6%
  • Miljøpartiet de grønne

    Stemmer: 3 3,9%

  • Totalt antall stemmer
    77

DeletedUser

Guest
BTW så var det Borgelig flertall stemme messig. Det har seg bare slik at en stemme fra (f.eks) Finnmark teller mer enn en stemme fra (f.eks) Oslo.

Edit; Skriveleif
 
Reaksjonspoeng
3
Hva vi har imot ulv? Ingenting. 1; FRP kunne ikke gitt mer F***. De bryr seg ikke om ulven blir skutt eller ikke. 2; Man må ikke være enig med ALT partiet står for, men for min del er er Frp de jeg er MEST enige med.

Borring i Lofoten? Hva er det som er farlig med det? INGENTIG! Det er ikke snakk om å "utvinne" oljen enda, bare se om den er der, og det er ikke farlig for havmiljøet. Det de rødgrønne (med unntak av AP som aldri klarer å bestemme seg) er redde for er at selve utvinningen vil forrurense så mye, at en f***ings torskestamme skal bli "utvannet". Ja, det er en av verdens største torskestammer, men bare tenk på alle arbeidsplassene som vil komme, for å ikke snakke om alle pengene, hvis det blir utvinning av olje der.

veldig gjennomtenkt.
 

DeletedUser

Guest
Det som er risken med å utvinne olje i Lofoten er det at det kan forekomme forurensning. Lekasjer etc, spesielt under frakting. Om f.eks. skipet havarerer kommer det til å forurense grovt i fiskeområdene.

Selv har jeg egentlig ingen spesiell formening angående oljeboring. :p
 

DeletedUser

Guest
Hva vi har imot ulv? Ingenting. 1; FRP kunne ikke gitt mer F***. FrP står for å utrydde norges ulvebestand, uten nokon andre argumentar enn at den er farlig for sauane til bønder som ikkje klarer å halde styr på dyrane sine. De bryr seg ikke om ulven blir skutt eller ikke. 2; Man må ikke være enig med ALT partiet står for, men for min del er er Frp de jeg er MEST enige med. Nei, det må man ikkje, men når dei vil gjere noke SÅ drastisk er det virkelig ein faktor man bør tenkje på.

Borring i Lofoten? Hva er det som er farlig med det? INGENTIG! Det er ikke snakk om å "utvinne" oljen enda, bare se om den er der, og det er ikke farlig for havmiljøet. Det de rødgrønne (med unntak av AP som aldri klarer å bestemme seg) er redde for er at selve utvinningen vil forrurense så mye, at en f***ings torskestamme skal bli "utvannet". Ja, det er en av verdens største torskestammer, men bare tenk på alle arbeidsplassene som vil komme, for å ikke snakke om alle pengene, hvis det blir utvinning av olje der.Om vi atombombar heile finnmark og bygg atomkraftverk der blir det ganske mange fleire arbeidsplassar og mykje pengar der :rolleyes:
bold..
 

DeletedUser

Guest
Cloyster, kan du finne et eneste sted det står at Frp er for utrydning av ulv? Jeg har i alle fall ikke hørt det før, og jeg følger med på politikk.

Og det å sammenligne mennesker med fisk er vel litt drøyt. Jeg driter i om noe av fisken dør.

Lord Ollis; Det er en risk jeg mener det er verdt å ta.
 
Reaksjonspoeng
3
Det var nok det. Men jeg kommer ikke å ta han serriøst så lenge han ikke klarer å argumentere imot, men bare gå til persomangrep.
:cool:

Det du sier med at du gir blanke i om vi utrydder en bestand, for det er faktisk det vi gjør, gir meg visse dårlige vibber;)

Og å si at å borre i lofoten er fullstendig ufarlig er også ikke særlig gjennomtenkt det heller. Selvfølgelig vil det få konsekvenser uansett hvor lite vi gjør. Du har tydeligvis ikke fulgt mye med, for det er faktisk fakta at lyden ekkoloddene lager skremmer fisken, og det blir umulig å forutse vanene dems for fiskerne. Og når de begynner å borre er det selvfølgelig farlig med lekkasjer og under frakt.
Arbeidsplassene til fiskerne har bestått i 1000 år. Arbeidsplassene som dannes under oljeborring vil bestå i 20 år - maks, og deretter vil det verken være mulighet for fisking eller oljeborring lenger.
 

DeletedUser

Guest
Og hvor får du det fra at bestanden kommer til å bli utrydet? Da skal det skje MANGE ulykker. Det er sannsynelig at bestanden kommer til å bli "utvannet" og det har ingen enorme konsekvenser.
 

DeletedUser

Guest
Cloyster, kan du finne et eneste sted det står at Frp er for utrydning av ulv? Jeg har i alle fall ikke hørt det før, og jeg følger med på politikk.

Og det å sammenligne mennesker med fisk er vel litt drøyt. Jeg driter i om noe av fisken dør.

Lord Ollis; Det er en risk jeg mener det er verdt å ta.

Det sto på FrP sine nettsider.
--
Du driter vel i om alle fiskane døyr, og det er akkurat slik det er med FrP. Tenkjer berre på seg sjølv. Tenk alle arbeidsplassane oljeboringa skaper, og tenk kor mange dei fjernar (tenker no på fiskerne).
 

DeletedUser

Guest
All fisken kommer ikke til å dø, med ikke mindre noen går inn for det. Alle partiene er enige i at det blir flere arbeidsplasser. Eneste konsekvensen er at fiskerene må jobbe litt hardere for å få tak i like mye fisk som før.

Du kan heller ikke si at det stod der. Det tror jeg ikke noe på. Hvis de virkelig var for full utrydning av ulven, burde du kunne finne et (troverdig) sted hvor det står.
 

DeletedUser

Guest
All fisken kommer ikke til å dø, med ikke mindre noen går inn for det. Alle partiene er enige i at det blir flere arbeidsplasser. Eneste konsekvensen er at fiskerene må jobbe litt hardere for å få tak i like mye fisk som før.

Du kan heller ikke si at det stod der. Det tror jeg ikke noe på. Hvis de virkelig var for full utrydning av ulven, burde du kunne finne et (troverdig) sted hvor det står.

Mange småbedrifter som baserer seg på fisking vil gå konkurs. Oljeutvinning i Lofoten er både miljøfiendlig og skadelig for fisken. Mange arbeidsplasser i fiskeindustrien vil gå tapt. Det utjevner de arbeidsplassene som skapes. Jeg er ikke hardnakket imot oljeboring i Lofoten, jeg bare syns vi skal vente til vi får teknologien til å utvinne olje og ikke skade fiskenæringen.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Akkurat når jeg snakket om utrydding var det ulvene jeg snakket om;)

Og det er i så fall en av sakene jeg er "uenig" med partiet mitt i.

Når det gjelder salg av aksjerne i Statoil/hydro er det en helt annen diskusjon, ang. privatisering.

Sir Gaffel; Ja, noen småbedrifter KAN gå konkurs. Det er ikke på noen måte sikkert.

Med pengene vi får for oljen kan aman bygge ut veier, gi mer penger til eldreomsorg, skoler og sykehus.
Men det Frp først og fremst vil bruke dem til er å senke avgifter og skatt, så mat, tobakk, alkohol og bensin/disel blir mye billigere. Da vil velferden øke. Jeg synes det er verdt det.

Det er desutten bare et parti som er 100% imot oljeborrig, og det er partiet Rød. Ja, SV har det som hjertesak, men siden de er i sammarbeid med AP, er det lite de kan gjøre.
 
Reaksjonspoeng
3
SV sier de ikke vil sitte i en regjering som tillater oljeboring(jeg synes det er ganske nær 100% uenig jeg:eek:), og jeg tror AP vil gi slipp på dette for å komme tilbake på andre saker;)

Og hva er det for noe å si? "Ja, noen småbedrifter KAN gå konkurs. Det er ikke på noen måte sikkert." "Flere hundre mennesker KAN miste jobben. Det er ikke på noen måte sikkert, men vi liker å gamble med folks liv":confused:

Lavere skatter, avgifter på bensin og avgifter på rus vil på ingen måte øke velferden. Hvor har du det fra?
 

DeletedUser

Guest
En innskyting av penger fra oljefondet inn i økonomien vil gi den et boost på kort sikt, men den samfunnsøkonomiske fortjenesten på kort sikt vil bli betydelig mindre enn det som vil gå tapt på lengre sikt, pga. ubalanse i økonomien. Og slikt. Ikke spesielt gjennomtenkt, det der. Popularitetspolitikk, meh.

Forøvrig, koselig at dere diskuterer politikk, men hold dere unna banning og personangrep. Slikt vil resultere i infractions, og muligens litt redigering av innleggene fra meg.
 
Topp