vabfs - Hertug i ~SW~

DeletedUser

Guest
Hva er din TW historie?

Jeg startet i v1 rundt mai, det første livstegnet jeg finner av meg selv er 08 mai da jeg ble med i en stamme på rundt 200 poeng.
Jeg leste j*vla mange guider og har lært mye fra de.

Når v2 startet satt jeg som en unge og ventet til klokken skulle slå 12. Når dørene åpnet ble jeg med som en av de første, husker godt jeg fikk en av de beste plassene.
Med min tidligere erfaring fra RuneScape prøvde jeg meg med multiaccounting (da dette er lov i førenevnt spill), dette gikk da dårlig. Jeg ble fersket og sluttet så å si på v2 etter det. Litt senere i v1 fikk jeg høre at min gode venn Vabfs skulle slutte. Han hadde visstnok en konto i v2 jeg kunne overta, jeg kunne selvfølgelig ikke motstå og sa ja. Jeg snakket med en super fyr i AKDM som var i Yamato (Twixiz <3) og han fikset meg en stilling som baron i D-Yato.

Tiden i D-Yato var... turbulent, mest pga. spionene. De lurte seg inn overalt, veldig irriterende.
Når jeg kom inn i D-Yato gjorde jeg en del forandringer, jeg kan nevne noen. Jeg kicket alle inaktive, jeg innførte et claimsystem som gjorde at vi kunne overvåke medlemmene, og sparket de som ikke leste forum/fulgte reglene. Av en eller annen grunn sank medlemmslista fra rundt 70 til 51. Mystisk! :O
Men jeg ble kjent med mange flotte folk, bla. Dalladei, G-S-E, Shanks82 og Lolzorcc.

Så ble D-Yato oppløst, etter ordre fra Zanmato som hadde fått nok. Jeg sendte ut et farvellbrev, hvor jeg oppfordret de spillerne som ikke ble med til Yamato om å lage en stamme. Ganske trist egentlig:(
Noen av medlemmene som kom opp i Yamato fra gamle D-Yato sa at de ville lage en ny stamme. Dette var Shanks82, Lolzorcc, Geirrooney77 og IceBlue.

Stammen het ~SW~. De klarte seg sånn passe, til Shanks82 ble for sliten:p
Han spurte om han kunne komme tilbake til Yamato og Zanmato sa ja. Jeg dro ned til ~SW~ for å hjelpe til etter Shanks' bortgang. Krigen med TW kom som forventet og vi slår tilbake.

Hvor mye tid bruker du daglig på tribalwars?

Altfor mye, nærmere 3-10 timer Jeg driver med andre ting på nettet kombinert med Tribalwars, men allikevel... mye.

Hva er din spill-strategi?

Spill for gøy. Hvis du tenker på angrepsbyer og forsvarsbyer eller taktikker med angrep så er jeg veldig hemmlighetsfull på slike ting. Men jeg er nok altfor lett påvirkelig av andre folks meninger... Jeg har også lest nesten 20 guider til Tribalwars så jeg kan det meste av "triksa"

Du var inntil nylig baron i Yamato, og før det hertug i D-yato. Hva er årsaken til at du startet en ny stamme?

Nå var det jo ikke jeg som startet ~SW~ da. Det var det 4 trofaste medlemmer av D-Yato som gjorde. De ble invitert til Yamato og var der en liten stund, så kom de på at de savnet de i D-Yato som ikke kom opp i Yamato og ville starte en stamme for de eks-D-Yato'ene som ville bli med. ~SW~ ble ledet hovedsaklig av Shanks82 som er en spiller som utmerket seg veldig i D-Yato som en fin spiller. Han ble trett av lederlivet i ~SW~ for en tid siden og ville opp til Yamato, han spurte og det gikk an. Jeg ble sendt "ned" til ~SW~ etter ønske av Zanmato og Shanks82 for å lede stammen etter hans bortgang.

Hva er deres forhold til Yamato?

Forholdet til Yamato er superbra, jeg kjenner mange av de som er der og stoler på de. Foreløpig har det ikke vært noen claimskræsj med Yamato som jeg vet om, så det går fint på den fronten. Ellers vil jeg vel se på de som en god alliert og gir oss støtte når vi trenger det.

Hva tenker du om krigen mot TW?

Krigen mot TW har ligget i lufta lenge. Yamato tok byer fra de osv. men vi så mer på de som en plage og ville ha de bort enn at de var fiender. Vi hadde jo en spion i TW før krigserklæringen, så vi viste at de kom til å erklære, men ikke i så stor stil med hui og hast på forumet.
De er allikevel fine krigere og har bevist det mer enn en gang. Men jeg vil nå påstå at de har fått mye "bank" i det siste at Yamato/DISA E/~SW~

Hvordan tror du v2 kommer til å se ut etter 3 måneder?

Forhåpentligvis TW-fri, men det blir den aldri. De klarer på en eller annen måte altid å overleve! Fysjameg, verre enn kakkelakker.

Men det blir spennede å se tilbake på ja, har svenskene og spanjolene klart å holde plassen? Hvem styrer hva kontinent? Jeg tror nok ~SW~ er på topp 10 om 3 mnd også, de fleste der har en lys fremtid!

Har du noen tanker om tonen på forumet for tiden?

Ah, forumspørsmålet... Nå er vel jeg en av de som er verst på forumet, jeg klikker manisk på forum-logoen for å se om noen har postet noe nytt av interesse, og noen ganger er det det.

Krangelen med TW er vel hovedsakelig på forumet, de er noen skikkelige sinnakatter, gir seg aldri med argumenter selv om de får det inn med teskje. Statestikkene er også et stort slit, man blir aldri enige, og hvis noen brysker seg med fine statestikker bare blåser de andre i den og unnskylder seg med inaktive medlemmer...
Usj, forumet er et slit.

Hvilke spillere synes du har påvirket krigen mest og hva synes du om dem?

Huff, den nye krigen... Vel, det er flere som har påvirket den, og alle har gjort sin del, men jeg kan jo dra frem noen.

Mbug - Kom fra D-Yato, er i Yamato nå. Han er altid klar for en krig og gjør det veldig bra på slagmarken... Tar byer som hakka møkk hvis han er i det rette humøret.

Vv0lv3r1n3 - Grimlock under forkledning, sier seg vel selv at han er god, husker han tok skikkelig på mot Le Nick og ville ha flere byer selv. Han sluttet når v2 tok på for mye og en annen spiller på brukeren hans nå.

Shanks82 - Definitivt en av de beste mot TW, han drar skikkelig til når det trengs og virker som han har uendelig med tropper... Spiller på sin egen måte og gjør det overraskende bra.

Hva er dine beste TW-minner?

Hmm.. Vanskelig spørsmål... Jeg har hatt gode minner med Tribalwars, men kommer ikke på noen nå. En av de beste er vel med Dalladei aka Petvik2 (Dalladei har overtatt Petvik2) Han er en av de mest aggresive som går an å finne og knuser mange TW-bein. Husker i D-Yato da han tok by etter by og så ikke ut som ble lei, det store målet hans er å bli større en meg på v1 (rundt 700k) noe han klarer før eller senere.

En episode med Krizz92 er også å nevne, i D-Yato prøvde folk hele tiden å gjette alderen min og navnet mitt - noe de ikke klarer. Men Krizz92 ga ikke opp, det gikk så langt at han begynte å kalle meg "VAFFEL" for å irritere meg og knekke meg til å si navn eller alder. Jeg synes det var veldig morro, og ler fortsatt når jeg tenker på det.

Noen tips til nybegynnere?

Hmm... Vel, les mange guider. Du lærer veldig mye av det. Det er noen på TWStats.com som er nyttige å lese, og som man kan ha nytte av. Ellers er det altid nyttig å få seg en "mentor" altså en man kan spørre spørsmål om Tribalwars uten å bli kalt "n00b" fordi man ikke kan det.

Hvis man skal lete etter en stamme så ALLTID skjekk "kontinent stammer" og søk på den øverste. Ikke gå etter den stammen som er høyest på stamme totalranking. Den er misvisende.

Hvem er de mest profilerte spillerne på v2, og hva synes du om dem?

Ganondorf - Kan vel ikke være en liste uten denne karen? Har'n på msn og han er en hyggelig kar, har faktisk aldri sett'n full før... Kjør på, fortsett å vær på toppen av lista over poenghorer!

Zanmato - Den beste. Oppfant Death of a Thousand Cuts, much respect to you man! Han er en fin fyr som snakker når han vil, og tar hver minste ting du sier seriøst og har det i bakhuet. *tommel opp*

Arcon the Beast - Claimsansvarlig i Yamato, mye makt. Han er ikke gammel, men spiller som en proff allikevel. Kom langt uten premium, stor respekt av det!

Poseidon - Hertug av TW, erkefiendestammen. Rar fyr som ikke liker fysikk. Hatt et par samtaler med han og han er faktisk en snill gutt, litt for kjekk til tider men det går over. Overmåtlig nysgjerrig er'n også.

Jazcan - Propagandaministeren til Elite, en av de få man ser utale seg på forumet seriøst fra Elite. God med propaganda, blir litt for mye når han drar med kattebilder men det er nå min smak. (Det ble ikke noe av de kartene eller?)

NB: Denne lista er laget av de jeg har snakket med eller hatt samtaler med, de andre kan gå å legge seg:p
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Vabfs skrev:
Jazcan - Propagandaministeren til Elite, en av de få man ser utale seg på forumet seriøst fra Elite. God med propaganda, blir litt for mye når han drar med kattebilder men det er nå min smak. (Det ble ikke noe av de kartene eller?)

hugz <3
har bare hentet katter 1 gang =P
jeje men funker fint med katter

~Jazcan~
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju. Litt mer rydig satt opp den forrige:)

Tokk en stund før jeg skjønte at --Fuzzball var Vabfs. Han var liksom så anti-TW på forumet. Men now I know:p
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju. Litt mer rydig satt opp den forrige:)

Tokk en stund før jeg skjønte at --Fuzzball var Vabfs. Han var liksom så anti-TW på forumet. Men now I know:p

Vel, som sagt så fikk jeg brukeren vabfs av en kamerat, jeg fulgte med på v2 forum og var fientlig mot TW før jeg fikk vabfs;)
 

DeletedUser

Guest
...
Hvordan tror du v2 kommer til å se ut etter 3 måneder?

Forhåpentligvis TW-fri, men det blir den aldri. De klarer på en eller annen måte altid å overleve! Fysjameg, verre enn kakkelakker.

Men det blir spennede å se tilbake på ja, har svenskene og spanjolene klart å holde plassen? Hvem styrer hva kontinent? Jeg tror nok ~SW~ er på topp 10 om 3 mnd også, de fleste der har en lys fremtid!

Hadde det ikke vært for TW hadde verden 2 hatt et helt døtt offentlig forum...


TW - fri. Hvis vi gidder blir den det aldri, eller hvertfall ikke på 7 år.
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju :D

Syntes det er på tide at en fra TW blir intervjuet snart, er jo bare anti-TW propaganda i disse intervjuene! :p
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Flott intervju, men jeg finner ikke noe sted o reglene at det er lov å overdra kontoer til folk som har sluttet å spille???
Har vært endel diskusjoner om dette på forummet og vet endel lignende saker har vært levert in klager på uten at de er behandlet eller løst, min tolkning av §5 så er det ikke lov å gi bort konto til andre om du slutter å spille.
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju, men jeg finner ikke noe sted o reglene at det er lov å overdra kontoer til folk som har sluttet å spille???
Har vært endel diskusjoner om dette på forummet og vet endel lignende saker har vært levert in klager på uten at de er behandlet eller løst, min tolkning av §5 så er det ikke lov å gi bort konto til andre om du slutter å spille.

§5) Salg av konto eller skyve kontoer

Det er ikke lov å spille kontoer for reklamerende formål. Det er ikke lov å selge, kjøpe eller tilby kontoer, landsbyer eller ressurser. Handler som involverer mer enn en spillverden er også forbudt.
Det er også ikke lov å lage en konto bare for å tjene en annen konto. Kontoer som blir brukt til å skyve andre kontoer vil bli utestenkt.
Eksempeler:
Det er forbudt å selge, kjøpe eller tilby konto eller noe som helst som har med den å gjøre (ressurser, landsbyer, tropper...) på ebay eller noen annen side.
Det er forbudt å tilby ressurser for penger eller premium poeng i din profil.
Det er forbudt å handle resurser mellom spillverdner (som å gi ressurser i verden 1 å få resurser i verden 2).
Det er forbudt å tilby eller akseptere personlige allianser for Premium poeng.
Hvis du bestemmer deg for å slutte spillet har du ikke lov til å fortsette å spille på din konto bare for å hjelpe andre kontoer! Bruk av en permanent (eller skiftende) kontovakt for dette kan få følger for vaktens hovedkonto også!
Om du mottar ressurser fra en bevisst hjelpekonto må du rapportere dette. Om du ikke rapporterer transportene kan kontoen din bli låst sammen med hjelpekontoen!

Jeg ser ikke hvor det står at overgivelse av konto er ulovlig?
 

DeletedUser

Guest
Det er vel snakk om hvordan ting tolkes her..

"Det er ikke lov å selge, kjøpe eller tilby kontoer, landsbyer eller ressurser."

Dette kan vel tolkes som at det ikke er lov...hvis jeg sier "vabfs, du kan få kontoen min fordi jeg slutter," tilbyr jeg deg ikke da kontoen min?

Er det noen in game admins/moderatorer som kan svare konkret på dette?

Hvis dette er ulovlig tror jeg nok det er et ganske vanlig regelbrudd..
 

DeletedUser

Guest
Men da blir det en del kverulering, for det som står der menes å tilby en konto for penger eller andre betalingsmetoder. Å overta en konto, det er etter min forstand fullt lovlig.
 

DeletedUser

Guest
Men da blir det en del kverulering, for det som står der menes å tilby en konto for penger eller andre betalingsmetoder. Å overta en konto, det er etter min forstand fullt lovlig.

Helt enig, men kverulering er så gøy :D

Noen som har greie på dette som kan uttale seg??

Way f.eks.?
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
2).
Det er forbudt å tilby eller akseptere personlige allianser for Premium poeng.
Hvis du bestemmer deg for å slutte spillet har du ikke lov til å fortsette å spille på din konto bare for å hjelpe andre kontoer! Bruk av en permanent (eller skiftende) kontovakt for dette kan få følger for vaktens hovedkonto også!


Min tolkning av denne regel er som Sorn viste til og dette underpunktet, syns det er rimelig klart. Og om det er vanlig at folk bryter det ....ja tror det har skjedd ofte....men det rettferdigjør det ikke og endrer vel ikke en regel heller.
Er mange som ikke spiller på den måten og de skal vel ikke lide for å overholde denne tolking.
Men jeg mener det bør stadfestes for spillerene da det tydligvis er forskjellige syn/oppfattninger rundt dette.
 

DeletedUser

Guest
nice intervju fuzz boy.

Gleder meg til å spillet under deg i verden 3 :D
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju, men jeg finner ikke noe sted o reglene at det er lov å overdra kontoer til folk som har sluttet å spille???
Har vært endel diskusjoner om dette på forummet og vet endel lignende saker har vært levert in klager på uten at de er behandlet eller løst, min tolkning av §5 så er det ikke lov å gi bort konto til andre om du slutter å spille.

Har vært igjennom dette med de som eier tribalwars, og dette var fullt lovlig så lenge du bare bruker èn konto pr. verden, og at du ikke har kjøpt den.
 
Topp