Verden avsluttes fort?

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Er det bare jeg som syns at verdenene avsluttes utrolig fort?
Har teamet fått ett kick etter V2 ble avsluttet? Syns verdener avsluttes i hytt og gevær etter AriCas totale dominans ;s
 

DeletedUser

Guest
Det er fordi de deler mitt mål om at V1 ikke skal avsluttes før alle andre nåværende verdener har vært over i flere måneder.

Mer seriøst: Det kan ha noe med at verdenene generelt sett blir mindre og mindre. Det går da kortere tid mellom når de avsluttes enn når de ble startet - selvfølgelig da med en del variasjon med hensyn på farten på verdenene o.l.

Nå har det vel også vært en del spørsmål om mer konkrete mål på verdener, og at det er litt fortgang i når de går inn i sluttspill. V2 var forholdsvis seint ute, men nå begynner det å bli litt rytme på det.
 

Hell G

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
34
Som Grimlock så seriøst sier.. det har med at verdenene blir mindre og mindre.

Spør du meg så er det flere grunner til dette, men hovedsaklig at de fyrer opp nye verdener ekstremt hurtig for tiden, så antall spillere deles på flere antall verdener enn før, mangen spiller ofte halvhjertet på flere verdener og ryker dermed fortere, og ikke minst så er det mye premades som blir laget av spillere som spiller/har spilt sammen før så det er oftere noen stammer som skiller seg veldig ut i nivå og "knuser" motstandere fortere.
Dette fører igjen til at mye av tilveksten av nye spillere som begynner blir fort slått ut/ikke blir tatt inn i stammer (gjerne fordi dem er fulle, eller sammensveiset) og dermed mister motivasjon til og fortsette og spille, eller prøver seg på nye verdener.
De får rett og slett ikke tid til og bli like forelsket i spillet som mangen av de andre eldre spillerne fikk :)

edit: kan jo legge til at jeg personlig synes det er bra at mangen verdener avsluttes nå, og at det foregår en oppryddning, i håp om at dette kan føre til at det blir mangen ledige spillere der ute som gjerne kommer til og spille på en ny verden slik at det igjen er duket for en verden med høyt spillerantall på. Dette vil være bra for .no sin skyld
 
Sist redigert:

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Nå er det kun verden 2 og verden 6 som har blitt avsluttet. Og på v2 hadde AriCa total dominans, og på v6 så hadde EPICKI total dominans. Altså 100% av spillerlandsbyene.
 

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Det er fordi de deler mitt mål om at V1 ikke skal avsluttes før alle andre nåværende verdener har vært over i flere måneder.

Mer seriøst: Det kan ha noe med at verdenene generelt sett blir mindre og mindre. Det går da kortere tid mellom når de avsluttes enn når de ble startet - selvfølgelig da med en del variasjon med hensyn på farten på verdenene o.l.

Nå har det vel også vært en del spørsmål om mer konkrete mål på verdener, og at det er litt fortgang i når de går inn i sluttspill. V2 var forholdsvis seint ute, men nå begynner det å bli litt rytme på det.

Du har helt klart ett godt poeng her. Verdener startes opp i hytt og pine, andre avsluttes. Spillerantallet blir spredt og det blir mindre motstand pr. verden.
Litt synd å tenke på egentlig, for jeg vil heller jobbe mange måneder med en konto, enn å starte ny konto hvert halvår... ;s

Som Grimlock så seriøst sier.. det har med at verdenene blir mindre og mindre.

Spør du meg så er det flere grunner til dette, men hovedsaklig at de fyrer opp nye verdener ekstremt hurtig for tiden, så antall spillere deles på flere antall verdener enn før, mangen spiller ofte halvhjertet på flere verdener og ryker dermed fortere, og ikke minst så er det mye premades som blir laget av spillere som spiller/har spilt sammen før så det er oftere noen stammer som skiller seg veldig ut i nivå og "knuser" motstandere fortere.
Dette fører igjen til at mye av tilveksten av nye spillere som begynner blir fort slått ut/ikke blir tatt inn i stammer (gjerne fordi dem er fulle, eller sammensveiset) og dermed mister motivasjon til og fortsette og spille, eller prøver seg på nye verdener.
De får rett og slett ikke tid til og bli like forelsket i spillet som mangen av de andre eldre spillerne fikk :)

edit: kan jo legge til at jeg personlig synes det er bra at mangen verdener avsluttes nå, og at det foregår en oppryddning, i håp om at dette kan føre til at det blir mangen ledige spillere der ute som gjerne kommer til og spille på en ny verden slik at det igjen er duket for en verden med høyt spillerantall på. Dette vil være bra for .no sin skyld
Jeg trenger vel strengt tatt ikke kommentere mer enn jeg gjorde til Grimlock her men ;s
Jeg er enig i at det muligens er bra, men når nye verdener åpner like fort som gamle avsluttes, blir det aldri ryddig. Jeg syns bare det skjedde en voldsom forandring på veldig kort tid.

Nå er det kun verden 2 og verden 6 som har blitt avsluttet. Og på v2 hadde AriCa total dominans, og på v6 så hadde EPICKI total dominans. Altså 100% av spillerlandsbyene.
Ser det står at to andre også skal avsluttes, så var det jeg tenkte på ;)


For å skryte litt av teamet også da, så syns jeg det var bra med innstillinger på V10 som tydelig viser mål å nå for å vinne en verden. :)
 

DeletedUser

Guest
V8 er ganske nær å nå målet sitt, om jeg ikke tar feil... :) Og både v8 og v9 hadde klare mål for å vinne, bare at de var poengbasert ;)
 

DeletedUser

Guest
Synes det startes nye verdener for raskt. Jeg er ikke fan av å holde på med flere verdener samtidig, da du ikke kan være 100% helhjertet på begge to, eller allesammen, da.
Kan gjerne utsette v10 en mnd eller to for min del.
 

DeletedUser

Guest
V10 starter jo i januar uansett, da :) Det bestemte jeg for lenge siden :D

Men jeg skjønner poenget. Kan dra fram denne tråden som eksempel på at det er flere som er enige. At verdener blir stengt eller avsluttes gjør jo at flere av de gamle veteranene heller vil starte på en ny, åpen verden med nye muligheter. Ellers ville det vært flott med litt nytt blod i spillerrekkene, så jeg stemmer for en rekrutteringskampanje :D

EDIT: En re-read av tråden fikk meg til å innse at det egentlig var et dårlig eksempel, men likevel. Poenget var vel at det hadde vært å foretrekke med færre verdener, og det er nettopp det som blir forsøkt når noen av de eksisterende verdenene stenges :eek:
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nå er det kun verden 2 og verden 6 som har blitt avsluttet. Og på v2 hadde AriCa total dominans, og på v6 så hadde EPICKI total dominans. Altså 100% av spillerlandsbyene.

Men samtidig så vil tre nye verdener stenges i løpet av, tja, januar? For å ta en kjapp gjennomgang av verdenene;

  • V1 ligger langt unna å bli stengt, men prosessen har startet nå med redusert adelspris og stenging for nye spillere. Positivt tiltak.
  • V2 er stengt. Woohoo!
  • V3 stenges sannsynligvis ved nyttår.
  • V4 stenges sannsynligvis ved nyttår.
  • V5 har nå en stamme - PMS - med over 58 % av spillereide byer. Heia 176-176!
  • V6 er stengt.
  • V7 har to dominerende stammer. Når den ene av de stammene faller vil V7 sannsynligvis være over.
  • V8 har en stamme - 3.14 - med 75 % av spillereide byer, redusert adelspris og et konkret mål som muligens vil kreve enten gråbyhoring eller poenghoring. Den kan fort være ferdig rundt nyttår.
  • V9 har et forholdsvis lavt mål om 25 millioner poeng. Nå begynner spillerene der å komme på en sånn størrelse at veksten kan ta av. Ferdig før påske?
  • V10... hvem vet?

For å oppsummere så vil .no i begynnelsen av januar ha fem verdener med aktivitet, og fem stengte. Av de som fortsatt holder på vil jeg tro at et par av dem kan regnes som så godt som ferdige; V5 og... tja, enten V7 eller V9.

Men er dette negativt da? Det syns ikke jeg. Det er nå mulig å vinne en verden. TW.no vil nok aldri ha en verden på størrelse med V1, V2 eller V5 for den saks skyld. Det er ikke noe i veien for at dette helt klart kan regnes som positivt, siden man slipper det evinnelige maset, og følelsen av at man aldri blir ferdig.

Jeg er glad for at teamet endelig har begynt å få satt i gang sluttspillet på flere verdener. Det krevde en del masing fra oss spillere, og de var både litt treige med å starte. Det ville heller ikke plaget meg noe særlig om de benyttet seg litt mer av avstemningsmuligheten IG, men alt i alt syns jeg det er et skritt i riktig retning. Kanskje også den eneste naturlige retningen, alt i alt.

Det som kanskje kunne diskuteres er hvordan man kunne best utnytte de andre verdenene. Hatt et mål med maks X antall åpne verdener samtidig, for eksempel? Med åpne så mener jeg da hvor nye spillere kan starte, siden det å tvangsstenge verdener kanskje ikke er verdens smarteste trekk. Benytte seg av High Performance/Classic verdener for de som ønsker seg små og raske verdener, og ha kanskje et par andre verdener åpne samtidig.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Nå er det kun verden 2 og verden 6 som har blitt avsluttet. Og på v2 hadde AriCa total dominans, og på v6 så hadde EPICKI total dominans. Altså 100% av spillerlandsbyene.

AriCa fikk total dominans etter en god stund, ja. (Vet ikke om noen andre har påpekt dette før meg, men whatever, gidder ikke lese alt.)
Både v1 og v2 har vart veeeeldig lenge, nettopp fordi den som ledet alltid har blitt utfordret av andre stammer før de kom til det punktet at de bare kunne si at de nå har vunnet hvis de bare fortsetter i samme rytme. Ikke før AriCa begynte å nærme seg dette for rundt et år siden(?) har dette skjedd på v2, og det tok vel omtrent så lang tid før de vant, selv om de hadde kommet til dette punktet. Dess lenger en verden varer, dess flere byer blir det, selv om antallet spillere ikke øker i utgangspunktet. Gamle spillere slutter og nye spillere blir med, så det tilføyes hele tiden nye landsbyer. Cluet er jo da å adle flere byer enn det det kommer i form av nye spillere. Disse nye verdnene kommer hyppigere og har lavere mål, derfor slipper folk å dedikere 5 år av sitt liv på å vinne en verden, men heller knapt ett år, om ikke dette engang. Noe jeg synes er en langt bedre løsning. Noen har vel ikke lyst til å spille dette i så lang tid heller? Men jeg vil si at det ikke kan bli kortere enn dette uten å ødelegge noe av sjarmen.

But that's enough rambling for today. Takk for meg.
 

DeletedUser

Guest
Synes ikke på noen måte at verdene blir avsluttet for fort, ikke i nærheten engang. Som jeg tidligere har forsøkt å foreslå vil en umiddelbar stopp av alle gamle verdener sannsynligvis være det beste å gjøre.

Dersom vi også hadde klart en stopp av oppretting av nye verdener hadde vi nådd langt i kampen mot aktivitet på TW.
 

x-ecuit

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Synes ikke på noen måte at verdene blir avsluttet for fort, ikke i nærheten engang. Som jeg tidligere har forsøkt å foreslå vil en umiddelbar stopp av alle gamle verdener sannsynligvis være det beste å gjøre.

Dersom vi også hadde klart en stopp av oppretting av nye verdener hadde vi nådd langt i kampen mot aktivitet på TW.

men, for de som vil starte på lik linje som de andre, så vil det være vanskelig.
 

Depend

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
V8 er ganske nær å nå målet sitt, om jeg ikke tar feil... :) Og både v8 og v9 hadde klare mål for å vinne, bare at de var poengbasert ;)
Jaokei, har ikke fulgt med på 8 og 9 :)

Synes det startes nye verdener for raskt. Jeg er ikke fan av å holde på med flere verdener samtidig, da du ikke kan være 100% helhjertet på begge to, eller allesammen, da.
Kan gjerne utsette v10 en mnd eller to for min del.
Nye verdner åpnes så og si raskere enn verdener stenges, har jeg inntrykk av. Det er fult mulig at jeg tar feil. Husker bare tilbake til da jeg startet med TW, da var det maks 3 verdener. De verdenene var kjempestore, og det var en fryd å spille.
Nå som verdenene er så små som de er, er det faktisk ikke rom for at nybegynnere kommer seg så veldig langt i spillet. De blir jo adlet med en gang uansett..
Jeg ble knapt angrepet i det hele tatt de første månedene jeg spilte, på grunn av at alle hadde nok å gjøre uansett. Savner egentlig det bittelitt. De virkelig store kampene...


EDIT: En re-read av tråden fikk meg til å innse at det egentlig var et dårlig eksempel, men likevel. Poenget var vel at det hadde vært å foretrekke med færre verdener, og det er nettopp det som blir forsøkt når noen av de eksisterende verdenene stenges :eek:

helt klart færre verdener, syns bare det startes like mange som det sluttes, om ikke mer.
Det var greit at V4 kom når den kom. Men så fulgte v6 omtrent før V5 i det heletatt rakk å starte...
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Ja, det var visst noe i balansen der som ble feil :eek: For min del er alle verdener som kom etter v3 "nye" verdener. Og v2 var ganske fremmed den også :p
 
Topp