Virus / trojan - på TW ?

DeletedUser

Guest
Microsoft slapp jo ut Xbox 360 som hadde 68 i feilprosent når de ga den ut? Største problemet er jo at det er så mye problemer med mye av det de selger.

Hmm, kanskje derfor ikke disse som lager Mac gir ut spill maskiner?
De vil sikkert ha 80% fail på spillmaskinen.. ;p

Jeg vil anta at Windows er det beste hittil. ;p
 

DeletedUser

Guest
Virus/Trojan

Her er ei lita men enkel oppskrift som jeg la ut på stammeforumet både i V3 og V4:

Det dere samtlige bør gjøre er for det første, skaff dere et virusprogram!!!!
www.avast.com <- meget godt programm som er både gratis versjon og betalversjon av.

Det andre er: TRYKK IKKE PÅ NOEN REKLAME LENKER på disse sidene!!! Skulle du mot formodning trykke på dem med et uhell så pass på at det ikke blir installert noen programmer på pc'en din.

Tredje er: skulle dere få "pop ups" når dere er inne på TW.no så TRYKK ALLTID på det RØDE KRYSSET, ikke på ja, nei eller hva som enn kommer opp!!!

Fjerde: når dere nå har et virusprogram, sørg for å kjøre en "scan" av pc'en minst en gang i uka!

Femte: sjekk at dere ikka har programmer installert på PC'en som dere ikke har installert, jeg hadde vel sånn ca 4-5 stk.... alle disse var såklate programmer som skulle "forbedre" ytelsen eller "fjerne" trojaner eller andre skumle ting man får ved og bruke internett...

Dette er noen enkle tiltak for dette problemet.

Til Noffe: Skulle aldri tro jeg skulle si dette til deg, men jeg er enig med deg :eek:

Skulle det nå vise seg at mye av det jeg har jobba med de siste dagene nå er skadet eller borte pga dette. Så lukter det et erstatningskrav mot TW og Innogames.

Jeg registrere at både på .se og .net så er de ansvarlige like lite aktive som her på .no. :mad:

Så nå må dere få gjort noe med dette!

EDIT: jeg bruker FF ;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Bedre oppskrift:
1. Last ned Firefox hvis du ikke har det.
2. Last ned Adblock Plus.
3. Velg en filter subscription.
Hvis du bruker annen nettleser for adelstog eller lignende:
4. Last ned et anti-virus program (anbefaler AVG)
5. Instill det til å scanne automatisk (AVG skanner PCen min hver eneste dag)

Problemer med denne oppskriften:
Liker du ikke Firefox så funker den ikke.
 

DeletedUser

Guest
Last ned Avast. ^^

Jeg bruker det. :p

Du får tydlig opp en sånn advarsel, den merker du tydlig for den skremmer meg. :D

Så sats på Avast sier jeg. ;D
 

DeletedUser

Guest
AVG gir også en tydlig advarsel hvis du får virus, ofte med en gang det er lasta ned.
 

Sarsi9

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Hmm, kanskje derfor ikke disse som lager Mac gir ut spill maskiner?
De vil sikkert ha 80% fail på spillmaskinen.. ;p

Jeg vil anta at Windows er det beste hittil. ;p
Akkurat ...
 
Sist redigert:

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Løsninger med Adblock osv er vel og greit, men burde være unødvendig.

Amatørmessig.
 

DeletedUser

Guest
Eller gjør det enkelt: Bruk Opera! Høgreklikk på bakgrunnen > "Block content" ("Blokker innhald") og trykk på alle reklamane! Enkelt som det. Men det skulle allikevel være strengt unødvendig.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
AVG gir også en tydlig advarsel hvis du får virus, ofte med en gang det er lasta ned.
Avast! gir deg en advarsel FØR et virus blir lastet ned.

Jeg anbefaler alle sammen å bruke Opera, samt Avast! som en kombinasjon i dette tilfellet. Dere kan blokkere reklamen ved å høyreklikke og velge "Blokker innhold...", og deretter trykke på reklamen, og velge "Lagre".

På denne måten forsvinner reklamen, og du får ALDRI virus så fremt du ikke laster det ned SELV.

- Torquemada
 

DeletedUser

Guest
Jeg bruker Adblock Plus til å fjerne reklame (og eventuelle virus i reklamen), jeg har en brannmur for å stoppe virus fra å komme fram til PCen min, og AVG for å forhindre virus som eventuelt kommer gjennom fra å gjøre noe som helst skade.
Nettleseren jeg bruker er Firefox, noe som er mye sikrere enn IE.

Med dette oppsettet har jeg aldri noensinne fått virus (på denne PCen).
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Din brannmur kan ikke stoppe virus fra å komme inn på din datamaskin. Alt brannmuren gjør er å forhindre at uautoriserte individer skal kunne koble til din datamaskin gjennom eventuelle åpne porter du har.

Alt innhold som blir lastet ned på din datamaskin gjennom din nettleser (Mozilla Firefox) blir ikke blokkert av brannmuren, da nettleseren din er listet som et "pålitelig program" i brannmurens system.

Jeg har gjennom personlig erfaring opparbeidet meg den mening at Avast! er det beste gratis Anti-Virus programmet til dags dato.

For vanlig PC-bruk vil jeg si at Panda Anti-Virus er det beste anti-virus programmet, men det koster dessverre penger.

- Torquemada
 

DeletedUser

Guest
Fint at i Firefox så blir alt som blir lasta ned automatisk scannet av det man har satt som default anti-virus.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har gjennom personlig erfaring opparbeidet meg den mening at Avast! er det beste gratis Anti-Virus programmet til dags dato.

Free avast har aldri stoppet virus når jeg har fått dem, så må si jeg heller går for AVG :)
 

Sosser

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Free avast har aldri stoppet virus når jeg har fått dem, så må si jeg heller går for AVG :)

AVG ruler :D:D

Faren min har anti vir og det er ikke helt bra :( Stjeler mye kapasitet hvis man har rotete datamaskin.

AVG merker jeg ikke noe til med mindre jeg har fått virus (skjedd bare 1 gang :D)

Så personlig mener jeg: AVG

Men dette blir vel kanskje litt off topic? :rolleyes:

Har aldri opplevd noe sånt med tvungne sprettopvinduer i reklame...
 

DeletedUser

Guest
Registrerer at support er totalt fraværende i denne saken og tolker det dit henn at dem ikke tar ansvar.

Jeg har sendt en direkte klage til Innogame så får vi se hva dem svarer....

Ønsker dere alle lykke til videre, og takk til alle man har sloss med og mot! Dette har vært en utrolig artig tid.
 

Karmany

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Får man virus er det bare å fjerne det, defragmentere og tulle på.
Men det burda da strengt tatt være unødvendig å blokkere viduene manuellt for å ikke få virus fra noe man bruker penger på?

Jeg abefaler Opera 10 sammen med enten AVG eller avast! til Innogames får ordnet dette :)
 

Sosser

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Normale personer kan ikke defragmentere disken sin. Det er det bare nerder som oss som kan :p
 

DeletedUser

Guest
Krangler dere enda?
Det er fra reklamen denne dritten kommer fra ikke sant? For å unngå viruset, må du unngå reklamen. Med andre ord, last ned Adblock-plus ;)
 

DeletedUser

Guest
Eller så kjøper du bare bort reklamen for 1 premiumpoeng i måneden, funker helt fint det. Hvis ikke så bruker du bare antivirus sammen med firefox. PROBLEM SOLVED. Det kan også lønne seg å blokkere sprettopper samt IKKE KLIKKE PÅ UKJENTE LINKER!

Hvis du etter alt dette fremdeles har problemer så har du antakeligvis ingenting bak et tastatur å gjøre. Takk for oppmerksomheten!:rolleyes:
 
Topp