Nedstemt/ikke mulig YouTube videoer

steini984

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Kunne det kanskje vert smart å lage BB-koder til YouTube videoer sånn at det vises på den tråden du har skrevet på? :awesome:

Dette hadde vert kult viss dåkk hadde fått det til på spillet :)

har sendt dette via support, han/hu som skreiv tilbake til meg sa at det var ein genial idè, men at eg skulle heller skrevet det her ;)
 
Sist redigert av en moderator:

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Er en smule redd for at dersom det legges ut en hau med youtube videoer vill dette tære på serverne til Innogames og føre til økt lagg på Tribalwars. Dersom dette er tilfelle støttes det ikke. Men nå har ikke jeg så super god peiling, så kan hende det ikke krever så mye av serverne ? Noen som vet ?
 

DeletedUser

Guest
(no)

Det er jo bare og legge inn url, for viss det blir lagt ut sånn som du mener så blir den bare styr, synest det er bedre med og bare bruke url :)
 

steini984

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
(no)

Det er jo bare og legge inn url, for viss det blir lagt ut sånn som du mener så blir den bare styr, synest det er bedre med og bare bruke url :)

då kommer jo sånn sikkerhets greier og alt sånn, så det er mer krevende...
 

DeletedUser

Guest
er jo bare ett klikk extra da og da får du se hvor mange visninger, kommentarer etc..
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Er en smule redd for at dersom det legges ut en hau med youtube videoer vill dette tære på serverne til Innogames og føre til økt lagg på Tribalwars. Dersom dette er tilfelle støttes det ikke. Men nå har ikke jeg så super god peiling, så kan hende det ikke krever så mye av serverne ? Noen som vet ?

Alt krever noe av serveren. :)
Jo mer det inneholder jo mer belaster det serveren. Jeg tror at Youtube videoer direkte på en spillerprofil kommer til å belaste serveren ganske mye. Spesielt med tanke på at enkelte spillere legger opp mot 20 linker til youtube på profilen sin. Tenk deg om alle de 20 linkene skulle være selve videoen, og ikke bare linker.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Da må det i såfall være noe vBulletin (dem som er ansvarlige for dette forumet) selv ordner, men da det krever en del av forumet det også så er jeg litt usikker på om det vil være noe dem ville vurdert å legge til. Har ingen muligheter til det nå såvidt jeg kan se her.
 

steini984

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Har dåkk ikkje ein "prøveverden" som lederene er på? der dåkk kan teste ut ting som høres bra ut, men dåkk fortsatt er usikre på?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Ja, det har vi.. men ingenting usikkert blir testet der såvidt jeg vet - kun ting som er sikkert. Hehe!
Jeg vet med sikkerhet at videoer direkte på en spillerprofil vil belaste serveren mye, da en video tar en god del plass. Èn video er ikke noe problem, men mange kan bli verre ja. Det aller viktigste er at det ikke blir altfor masse belastning på serveren. Blir det det så blir den treg, og kan krasje - noe ingen ønsker.

Men vi får se hvor mange som støtter forslaget. Får det nok støtter så sender jeg forslaget videre.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Skaper for store forstyrrelser på serveren + ikke mulig å implementere på en tilfredsstillende måte.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Alt krever noe av serveren. :)
Jo mer det inneholder jo mer belaster det serveren. Jeg tror at Youtube videoer direkte på en spillerprofil kommer til å belaste serveren ganske mye. Spesielt med tanke på at enkelte spillere legger opp mot 20 linker til youtube på profilen sin. Tenk deg om alle de 20 linkene skulle være selve videoen, og ikke bare linker.

Dette er riv ruskende galt. Et javascript kjøres på klientside, ikke på serverside. Det gir ikke noe mer belastning på serveren enn tilsvarende linjer med tekst (er vell sånn ca tre linjer?). Dessuten har TW på et tidspunkt hatt støtte for youtube embedding. Via [video]-taggen.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Ja, det har vi.. men ingenting usikkert blir testet der såvidt jeg vet - kun ting som er sikkert. Hehe!
Jeg vet med sikkerhet at videoer direkte på en spillerprofil vil belaste serveren mye, da en video tar en god del plass. Èn video er ikke noe problem, men mange kan bli verre ja. Det aller viktigste er at det ikke blir altfor masse belastning på serveren. Blir det det så blir den treg, og kan krasje - noe ingen ønsker.

Men vi får se hvor mange som støtter forslaget. Får det nok støtter så sender jeg forslaget videre.

Youtubevideoer lagres på Googles servere. Dere vil måtte lagre et script:
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Do1lm9IevYE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>. Videoen ligger på Googles servere, eneste dere lagrer er akkurat den linjen, EN linje. Den bruker akkurat mye prosessorkraft/ram/serverressurser som en vanlig linje med tekst. HTML tolkes ALLTID på klientsiden. Det eneste serveren må gjøre er å konvertere [video]http://www.youtube.com/embed/Do1lm9IevYE[/video] til linjen over, dette vil ikke kreve mer ressurser en for eksempel en lenke til nettsiden. Dog burde visning av youtubefilmer kunne slåes av på brukerbasis, for embdded youtubefilmer er stort sett bare slitsomt.

Jeg kan garantere deg at youtubefilmer ikke kan knekke TW-serverene, da de ikke vil ligge på deres servere...

Så du tar feil på følgene punkt:
1. Videoer på spillerprofilen vil bruke ressurser <- feil
2. Videoer tar en god del plass <- Hvis de ligger på youtube sine servere tar de fint lite plass hos dere
3. At avspillinger av youtubevideoer kan påvirke deres servere negativt <- Om youtube vises i en iframe på deres side, eller på selve youtube vil ha akkurat samme belastning på deres server (såfremt man bruker bb-koder på til youtubefilmen)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
@emptychange; Ok, om du sier det så. Jeg har ikke peiling på det der. Jeg bare fører videre det jeg får beskjed om, men uansett så vil ikke dette forslaget bli implementert. :)
 

Ingmo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Hvorfor blir ikke dette videreført når det nå har kommet fram at det ikke krever noe mere en linken av serveren?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hvorfor blir ikke dette videreført når det nå har kommet fram at det ikke krever noe mere en linken av serveren?

Det er ikke mulig å implemtere det på en tilfredsstillende måte, og fikk derfor status "nedstemt/ikke mulig".
 

DeletedUser

Guest
viss det bare går ann å legge dei ut på forumet da?

Da må det i såfall være noe vBulletin (dem som er ansvarlige for dette forumet) selv ordner, men da det krever en del av forumet det også så er jeg litt usikker på om det vil være noe dem ville vurdert å legge til. Har ingen muligheter til det nå såvidt jeg kan se her.

Fint vi får vBulletin 4 snart da, så vi kan legge videoer inn på forumet.

Booya.

Det ser ikke ut til å være vanskelig å legge det inn på 3.8.6 som vi har nå heller. Men emptychange har dekket den delen bedre enn jeg kan :razz:
 
Topp