Varg/aces/varg E (elite)

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Gleder meg til dine drypp fra disse A4 sidene, Tobben. God underholdning, selv i dine trøtteste innlegg. :p
 

DeletedUser

Guest
Gleder meg til dine drypp fra disse A4 sidene, Tobben. God underholdning, selv i dine trøtteste innlegg. :p

Haha, takk tror jeg :eek:

Kan hinte litt til deler av det. Julenissen, syv dverger, slagsmål om godteri, Zombie hær, prinsessa og halve kongerike. Hmm, tror det var stort sett det meste. Det var en fin kveld med litt for mye kaffe for å holde meg våken og litt for få folk å kunne snakke med :eek: Når jeg er alene, gjør jeg litt, uhm unike ting som jeg pleier å fortelle “jeg, meg og Tobben“ :eek:

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Hehe.. Mye artig her.

Vel, da er jeg tilbake fra en langhelg med null TW aktiviteter, og skal seff svare på Tobben`s (Og andres) innlegg så snart jeg får satt meg ned her, senest i morgen. :)
 

DeletedUser

Guest
Nå skal du få... lol. Neida. Men et bra innlegg fortjener et tilsvarende svar so here we go

TG:
Jeg vet ikke helt hvor du mener at det sto at VARG ikke har noe fremtid, jeg prøvde vel også å forklare hvorfor den fortsatt eksisterer… Men for all del, ta ting som du vil ;) Ser alt fra starten at du har missforstått teksten min og tenker i samme baner som alltid. Var i grunn forberedt på det. Men greit nok, får fortsette gjentagelsen av slikt som har blitt nevnt så alt for mange ganger tidligere, men skal fatte meg i korthet så kanskje det går inn =D

Var egentlig litt på generelt grunnlag jeg uttalt meg der. Høres jo ut som Varg er døde og begravet forlengst utfra enkelte uttalselser. Ikke direkte rettet mot ditt innlegg mao

VARG har eksistert lenge, en gigantisk prosentandel av de som var med, ble inaktive og sluttet pga. den ble for useriøs når “stormakten” ikke kunne opptre seriøst. Andre valgte å fortsette litt til og da heller i mot VARG. At VARG har poeng… ja vel? Det å få til noe slikt, krever nada arbeid?
UnderD alene kunne hatt 20-30mill om vi skulle ha tatt inn alle som søkte, eventuelt delvis merge med de største spillerne i div stammer, hvis vi hadde gått med på det. Poeng er bare et tall, betyr ikke noe at en stamme er verdig rankingen sin eller har fått den fortjent. Jeg vet at du ofte har problemer med å se hvordan ting ligger an hos andre, som denne teksten din også bærer preg av… Så sier det nok engang! At ikke flere har gått bort fra VARG, handler ikke om at ledelsen gjør en usedvanlig god jobb, men at det har oppstått vennegjenger innad i VARG, som henger samme. Samt beliggenhet spiller inn. Ja, tro det eller ei, medlemmene er med på å gjøre det VARG er slik det ser ut “utenifra” ang. poeng. Hvorvidt de liker stammen, ledelsen og egentlig er lojal til stammen, står ikke på poeng rankingen.

Sånn generelt så tror jeg folk skal tenke på opprinnelsen til Varg. Det snakkes om å merge seg til topps, men En av elementene i Varg heter Skyggeland, og de var da suverent rank 1 lenge for det ble merget Aces og Outlaw lå også høyt oppe, så det var vel ikke snakk om å merge seg til topps. Vi var der fra før ;

Jeg kan ikke tro at du kunne fått inn 20-30 Mio poeng om du hadde tatt inn alle som søkte. Særlig ikke siden Varg gikk ut av fusjonen med ca 15-16 mill poeng. Resten er faktisk bygget/adlet i ettertid. Utrolig men sant.

Jeg kan heller ikke se at jeg har opphøyd ledelsen i Varg, inkl meg selv? Denne tanken er nok ene og alene tin. Er det en tvangstanke tro? :)

Ellers støtter jeg din tanke ifm. poeng, og også beliggenhet.
Egentlig er poeng noe som kun sier noe om et max potensiale i en stamme og til sammenlikning av styrkeforhold. Det sier lite eller ikke noe om annet. Sammen med adelshistorikk og div OD rank, derimot...

Ja, selvfølgelig blåser det mest på toppen ang. kommentarer. Da jeg tross alt har ledet hele .no i poeng over en del mnd, hele v2 over 1år og med i blant annet BOL og Elite som ledet/ligget høyt oppe lenge. Så kjenner jeg selvfølgelig til det…

Jeg uttalte meg her som stammeleder og erfaringer med ledende stammer. Det er interessant å høre at du forteller at det også gjelder ledende spillere. Kan dette ha en sammenheng med janteloven??

Poenget her, som ikke har skjedd tidligere i like stor grad, er at fra første plass stammen, har så mange hatt elendige erfaringer at det å lage egnene stammer i mot sin egen, er mer fristende. Så lurte jeg på hva ledelsen gjør for å finne ut av det… De fant det ikke ut i mellomtiden mellom UnderD og Aces. Som jeg skrev over, denne teksten din ser ut til å bære preg av at tankegangen deres ikke har endret seg en smule siden den gang. Da kan man ta med som du tolket teksten med, at det går mot VARG sin undergang, som du da kanskje så selv? Vet ikke helt om jeg forsto deg der ;)

Eh.. Her falt jeg ut. Hva mener du egentlig? Lage egne stammer i mot sin egen? Husk også at min tankegang ikke lenger er hos Varg men Pals. Jeg forteller litt om hva som skjedde og hvorfor. At Varg har noen form for fall har jeg vondt for å tro, men at enkelte episoder har kostet, er vi enige om. Også mer enn hva jeg beregnet. Når det er sagt
så skal det vel legges til at det fortsatt er mye å gå på
Grunnen til at jeg hoppen av både BoS i V3 og Varg i V4 er følgende: Jeg er den strategiske byggeren av stammer for å booste de fort opp. Ordinær pleie (ledelse) er ikke meg, og da synker motivasjonen og jeg finner på noe annet

Så neste avsnitt… du tenker ikke lenge enn til nesetippen din nå heller :p Ja, jeg er ikke noe fan av Aces i seg selv. Selv om vi i grunn er temmelig like, eneste forskjellen er at vi åpnet øynene våres og forutså fremtiden før dem gjorde det. Er alt. Men samtidig, er vi da i krig og ikke noe som tyder på at det vil slutte. Hovedårsaken til krig, er tidligere medlemskap av VARG og den står likt i så å si alle stammene du refererer til. Så stort sett går det ikke ut på at de forlot VARG, men at de har vært i VARG. Så det blir feil av deg å si ^^ Så ei noe argument jeg ville ha brukt mye energi på å støtte deg til. Noe annet man kunne ha “valgt/fått til”, var jo selvfølgelig at folka hadde IAP med Aces og valgte å fokusere på VARG i stedet for, da det er hovedkilden. Men det igjen tror jeg hadde blitt kjedelig for alle stammer.

Vel. Dette er to helt forskjellige saker. UnderD hadde da egne meninger og ville være en underdog. Det syntes jeg er "fair". Aces er et produkt av et par kickede og fornærmede medlemer som har fått med seg noen støttespillere. Syntes ikke det er sammenlignbart egentlig. Hvorfor UnderD og Varg gikk til krig, husker jeg ikke for å være ærlig. Jeg antar at det var enkeltspillere som braket sammen, og vips.. så var det i gang?
De fleste i UnderD er vel også utelukkende Outlaw spillere? Når jeg husker tilbake så kommer mye av turbulensen i Varg nettopp fra Outlaw medlemer eller tidligere medlemer. det var allerede en noe betent stemning i stammen etter mergen med 911 som du husker, og det å merge med Skygge og Aces i tillegg brakte jo virkelig frem følelser.
Ut fra ovennevnte var dere nok derfor hverken langsynte eller synske, men ønsket å spille i en mindre stamme. DET er et fair argument jeg kan forstå. (Synd ikke forståelsen er lik tilbake når det gjelder gigantstammer)

Jeg tviler i grunn på at Madder har noe i mot at en ærlig mening om en stamme, burde være så ille at det kom ut. Kanskje føltes ut som mer plass for slik, enn hos sine “egne” i VARG. Da vedkommende også har sluttet v4, så antar jeg at det ikke vil skade noen. Det burde heller gi effekt til de som er i VARG nå. At ay, folk ser at vi ikke greier å samarbeide, de har sett det i flere mnd fra første splitt, se litt inn i dere og tenke, hva gjør vi for å ikke bli sett på som de verdige, stormennene vi ønsker å være.

Hvis Varg har mistet Madder så er det et tap. Utvilsomt.
Nå vet vi at det ligger andre og spesielle ting bak hans avgjørelse, noe han har meddelt Varg, og det blir derfor feil å spekulere i hva han mener. Jeg kjenner Madder svært godt, og han kommer nok til å kommentere dette selv når han ser det.
Det er vel ingen bombe at mange av oss ikke helt likte det som skjedde i Varg, men fra det standpunktet og til å tegne et dommedagsbilde av stammen blir feil....

Uhm, seriøst… Du vet like godt som alle andre at alle medlemmene i Outlaw på den tiden, hadde nada de kunne komme med, diskusjoner etc.

Dette er kommentert over også, men ja.. Jeg husker også at dette rotet oppsto under en viss Amstaff sin ledelse, og ikke noe jeg vil eller kan kommentere. Det står for hans regning

For om merg med Aces var ønskelig eller ei. Så selvfølgelig er det kun innblikk delen som spiller inn der. Som man ser på alle som har sluttet, gått ut av VARG før og etter mergen hadde vært et klart flertall for at merg var en dårlig idee. Leit at du ikke ser det. Men, men det hadde jeg ikke regnet med heller. Du tenker jo veldig enveis. Ja, videre skriver du om at folk gikk over pga. andre gjorde det . Jeg antar hvis du generelt har noe oversikt over tribalwars på starten, før .no.. Hadde du kanskje funnet ut at det største delen av tribalwars sin eksistert, har det generelt vært faktum at merg gjør spillet kjedeligere, enn på servere med lite merg. Det er det nok et klart flertall for ;) Alle kan finne frem “merg” knappen. Gjør deg ikke noe unik av den grunn. Lettere det enn å jobbe hele veien aktivt for å faktisk få en stamme til å få poeng, på en mer arbeidsom måte. At man så langt ut i spillet, som nå velger å spille mer seriøst. Er vel fordi at alle dere har hatt muligheten å merge med, er forbi, eller kanskje avventer litt når folk går lei og slutter v4.

Nettopp. Problemene oppsto mellom gamle Aces og Outlaw
som var bitre fiender. Husk at det ikke var jeg som besluttet merge eller hadde varsling for noen av disse stammene. Jeg var en av lederne i Skyggeland på den tiden. Hadde Outlaw og Skygge merget uten Aces så ville nok mye av konflikten vært dempet. Jeg husker hysteriet blant Oulaw spillere rett etter mergen Det var kaotisk, og medførete jo også en flukt.


Husker litt tidligere i teksten skrev noen at VARG siden er så mye mindre enn de andre. Fortsatt kriger mange av stammene mot hverandre, så alene med presset er dere ikke, men som normalt glemmer dere jo tidligere samarbeidspartere lett. Samtidig alle poeng som har vært innom VARG, før dens eksistens, antall medlemmer osv. Hadde jo VARG mildt sagt hadde mange ganger så mange poeng som nå.

Jeg tror ikke Varg glemmer noen egentlig. Vet at Varg fks. ikke lenger er særlig aktive mot hverken Pals eller dere. Også clusteret/festningen til VK blir kjedelig i lengden
Vet forresten at Varg jobber med å endre sitt diplomati atm, så her er det sikkert muligheter for å endre V4 balansen noe.
Ettermin mening trengs det. Sånn for kuriositeten sin skyld: Du har fått med deg at Varg snart er en underdog?

Så bare for å understreke ditt useriøse innlegg, kom du med en like useriøs avslutning. “Meeeeen. Seff gjør vi alt feil og du/dere alt riktig. Gratulerer.”. Jeg brukte tid på å legge frem hva jeg faktisk mener om en stamme, ingen ting av det tok du til deg og svarte noe på. Det føler jeg at det jeg hadde å komme med og så mange andre, faktisk ikke var så alt for dumt. At du sier at jeg aldri gjør feil som svar på en tekst der jeg skriver at jeg er skuffet/gjorde feil ved å være med i VARG sin oppbygging. Altså… jeg forstår ikke helt hvor enkelte av svarene dine kommer ifra. Når jeg sier klart ifra om at noe annet er tilfellet.

Haha... Du kjenner meg og mine forumstunt bedre enn det der. Som jeg skrev etter innlegget ditt, så frydet jeg meg over å ha greid å "trekke opp" deg av alle også. Artig var det, og jeg ville vel ikke lagt stor vekt på akkurat det. :D


Edit: Kan ikke VARG komme med noe seriøst da ang. Amstaff og co saken. For å få folk til å forstå. Alt annet som kommer av bevis i mot, kommer det aldri noe beviser for at det var klokt. Bare masse ord om, "ja, det ble diskutert privat på skype" osv osv. Altså, det sier alle TW spillere bortsett fra 2-3personer som snakket sammen, noen verdens ting.

Jo, jeg forstår bedre enn de fleste at det nok er en årsak til tjaset. Jeg / vi har ikke for vane å legge ut hele historier som angår egen stamme. Hvorfor er innlysende.

Hva skjedde? Tja. Amstaff, som akkurat hadde blitt fratatt sin hertug titel av RV var nok generelt misfornøyd. Han var fortsatt baron i stammen, men RV og jeg var jo akkurat kalt inn igjen for å reorganisere stammen og få fart på sakene igjen. Jeg skjønner at han som til da øverste ansvarlig følte seg forbigått. Når han derimot forlanger at Varg skulle krype for en mindre stamme som angrep og ofre egne spillere for en IAP, sa vi stopp. Han kommer da med en PM som navngir 4 store spillere som vil starte ny stamme med han om ikke han fikk viljen sin. Når RV og jeg sjekker dette med "disse navnene" så er det ingen av de som har hørt om det. Ergo lyver han i tillegg til å true. Styret (ikke lederne) i stammen
besluttet med stort flertall hans avskjed, og resten av historien kjenner dere jo. Han som sentral leder i stammen, ville også fått en hardere "straff" i så måte enn en vanlig spiler utenfor ledelsen. De som fulgte Ammy til Aces, fikk nok en annen verson av denne historien, og jeg ser han fortsatt skyter fra hofta både mot RV og meg, men denne avgjørelsen står vi begge for og ville utvilsomt gjort det samme igjen.

Vel, dette er kort fortalt den hele og sanne (kort)versonen av hva som hendte. Ikke noe stress. Aces er snart historie og vil ganske kjapt se konsekvenser av egne handlinger.
Forøvrig vil jeg gjerne samtidig avvise alle Ammys påstander om at jeg har en skjult Varg konto, eller er RV`s dual.
Jeg har en skjult konto i pals, og liker meg godt der sammen med UnderD trådene. Fin fin stamme/allianse
Kan ledelsen der oppfylle mine små beskjedne krav som de behandler atm, så skal jeg gjøre det jeg kan bidra med for stammen/alliansen, noe jeg vil anta er endel, men ikke før dette


Vel.. Puh.. Svar gjerne, men jeg kommer til å skrive mindre på neste. Har ikke lest korrektur heller. :D

Noffe
 

DeletedUser

Guest
The text that you have entered is too long (17333 characters). Please shorten it to 10000 characters long.

Hmm, noe må gjøres i hvert fall, fordi dette blir for langt til et forum. Antageligvis er det nok kun jeg og TG som virkelig har interesse av denne diskusjonen rundt mitt største område, UnderD og starten av VARGs opprinnelse med Outlaw/Skygge.

Delen med nåværende Aces får de svare for seg selv. Spesielt basert rundt tidligere svar som jeg følte ble tatt litt for godtroende av dem :p

Da jeg, TG og gammel historie er mest relevant i min tekst, tar jeg det opp med han hvordan man gjør dette videre ^^ Ork at v4 seksjonen skal bære like mye preg av repetisjon som på v2 seksjonen. Det tror jeg nok de fleste er enige i for et standig økende interesse faktor for offentlig forum rundt v4 skal fortsette/bli vedlikeholdt.

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Yeah tobbis.
Tar det i annet fora vi to, som elsker å mimre/diskutere på et fornuftig plan :D :)
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg følger gjerne en konstruktiv diskusjon jeg.. men det må vel gå ann å kunne skrive et svar uten å måtte gjengi hele diskusjonen/innlegget på nytt? Vis ikke så blir det vel bok til slutt ;)
 

DeletedUser

Guest
*T* Gjorde alltid det der med stammer som trodde de var allierte :)
 

DeletedUser

Guest
Yee... Arnold. ;)

Kenlar har jo et poeng Tobben?

Underholdningsverdi i dette seff. ;)
 

DeletedUser

Guest
Ye ;) Men det å omskrive alle tekster hver gang, er en jobb det også. Når jeg først skriver, flyter det over. Antar jeg ikke får tid til å omskrive i dag, men kanskje i morgen eller starten av helgen. Jeg har litt div. å gjøre for tiden =D

Men hvis det er mer ønskelig og er med på å skape aktivt og spennende diskusjon på v4, gjør jeg det ;)

*T*? *Leter etter undrene smily*

- Tobben
 

Bambam

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
[12.01.2010 23:19:50] Vargmedlem: U there?
[12.01.2010 23:20:16] Bambam: si
[12.01.2010 23:20:53] Vargmedlem: Hvor stor mulighet tror du det er for diplomatiske forhold til Aces?
[12.01.2010 23:22:31] Bambam: Ganske små nå..

Bensin på bålet! Dette kan det være RV/Noffe som har fått han til å spørre om..:confused:

Legg da merke til at det var dagen etter at noffe bydde Aces opp til dans her..

Prøvde å få de til å svare på denne i den tråden den hørte hjemme.. Men drar den her også..

Selvfølgelig er vi klar over at alle somm, ahdde betydning for denne tråden leste den inne 30 min.. Så grunnen til at den er ubesvart ligger fortsatt hoss Varg.. og kun de.. Om de da ikke søker fred med Aces.. Det vet jeg ikke enda, men jeg er glatt med på pipa... om ikke annet..
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Er du full, Bamboms? Vi svarte jo også i den andre tråden på denne. Fortsatt uaktuelt å ha annet diplomatisk forhold til disse enn som fiender! Her vil vi aldri endre standpunkt.
 

DeletedUser

Guest
Ah, men dine medlemmar er ikkje einig i din og Nofjons tankegong?
 

DeletedUser

Guest
Nei har du sedd på maken, der er jo forumskrigeren BAMBAM i v4 og forsurer forum også?

Hva heter han i såfall InGame? Eller er han bare her inne å kriger på forum?
 

DeletedUser

Guest
Han har ein ganske solid konto in-game. I motsetning til du, som i følge din eigen tankegong ikkje spelar v4?
 

Bambam

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
@ Reisverket

Den passer jo flott inn i denne tråden da..

D'oh

Jeg fikk virkelig ikke med meg at dere sa noe.. Jeg la merke til at dere var på forumet her, men jeg evnet ikke å se noen svar.. sikkert bumsefull..
 

DeletedUser

Guest
Ah, men dine medlemmar er ikkje einig i din og Nofjons tankegong?

For egen del tviler jeg på at Varg tenker som Pals ja, så i mitt tilfelle har du helt sikkert rett. !

Intern Pals:
Litt artig å se Fubars standpunkt på diskusjonen på Palsforumet også forresten. Det han ikke vet er at Nofjon1 snakker med halve stammen hans og de fleste der er av en annen oppfatning enn sin egen diplomat. Hvor skal dette ende da? Internt kaos og ødeleggelse?
Vil herved oppfordre Fubar eller leder til å ta kontakt med meg på mld. outgame, før det er for sent ;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hmm... trodde det var sånn at du prøvde å komme deg inn i PALS, ikke at du var:/

og for å være helt ærlig tror jeg ikke du har klart eller vil klare det^^
 
Topp