Ryktebørsen

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Fristende å legge dette innlegget under "Faktabørs", men inntil videre får jeg vel posten den her.
Relativt troverdige kilder bekrefter at SUN (RIP) merger med BERM. Dvs alle aktive spillere i SUN skal inn i BERM.
Pilletrilles triste solskinnshistorie er altså kun et spill for galleriet.

Det vil altså skje en del endringer i det politiske landskapet i v5 i tiden som kommer.
 

DeletedUser

Guest
Nå har jeg skuttet å spille for en stund siden så jeg vet ikke om det skjer en merg.

Men det er jo ikke et spill for galeriet, da det ikke står at spillerne slutter, men at SUN oppløses;)
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Rykte avkreftes. SUN og BERM merger ikke.

Nå har mod Scarborough nettopp fortalt at meldinger som "Rykte avkreftes" eller "Rykte bekreftes" uten ytterligere begrunnelser både medfører sletting og advarsel. Benekter du at de fleste i SUN har fått beskjed om at de er velkommen hos dere? Eller for å omformulere meg;
Vil BERM ta inn flere spillere fra SUN (nå RIP)?
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Hvor stor prosentandel av medlemmer i en stamme kan flytte til ny stamme før man per definisjon kan kalle det en merge?
Du svarte ikke på mitt siste spørsmål i mitt forrige innlegg.

Dersom BERM ikke skal ta inn spillere fra SUN så er det flere av disse som enten juger, eller har blitt forledet til å tro at de skal få invitasjon fra Berm.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Er enkelte som joiner oss ja, ikke alle. Ikke 100%, ikke 90%, ikke 80,70,60 eller 50% heller. Ingen merge.
 

DeletedUser

Guest
Kan vel egentlig kalle begge stammer åtseldyr;) Spillere i SUN(RIP) som får tilbud fra både BERM og L-13:eek:

(ifølge det RV skriver her, og en post fra syklov)
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Er enkelte som joiner oss ja, ikke alle. Ikke 100%, ikke 90%, ikke 80,70,60 eller 50% heller. Ingen merge.

Takk, dette kaller jeg en delvis innrømmelse, og rettferdiggjør vel egentlig at jeg kunne postet mitt innlegg i "Faktabørsen" slik jeg påpekte innledningsvis.
Det er ikke så mange spillere i SUN (RIP), så vi får nok raskt en høy nok prosentandel til at flertallet her vil være enige om at vi snakker om en merge.
 

DeletedUser

Guest
Hvor stor prosentandel av medlemmer i en stamme kan flytte til ny stamme før man per definisjon kan kalle det en merge?

Vil det ikke være mer relevant å se på hvordan en slik spillerforflytning ble gjennomført, heller enn bare på antallet medlemmer? For eksempel så vil jeg påstå at det er en merge dersom man bevisst velger å oppløse en stamme med det formål at en gruppe skal gå til en annen stamme. Men dersom en stamme oppløses, og en gruppe spillere så velger å gå over til samme stamme vil det ikke være en merge.

Forskjellen her kan man jo si at ligger i intensjonene bak handlingen. Til tross for at v5 har en forholdsvis jevn maktfordeling av stammer vil det gjerne være begrenset hvilken stammer som er aktuelle for en spiller å gå til. Spesielt en så kompakt stamme som SUN var.

Jeg prøver ikke å si noe om hva som er saken i dette tilfellet, men jeg tror det kunne være en spennende diskusjon om hva som kan defineres som en merge.
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Et meget godt svar, Diabolical! Og ja, de fleste vil nok finne en slik diskusjon både interessant og matnyttig.
SUN har vært blandt de dyktigste stammene i v5. De har vært få, og allerede i våres spådde jeg at de neppe ville overleve sommeren dersom de ikke rekrutterte flere. Fordi man av erfaring vet at man mister mange spillere i og etter sommerferien. Når de i tillegg har slitt og mistet både dyktige spillere samt fått juling av fienden, og dermed velger å annonsere at stammen skal oppløses etter at de har fått løfte om at de aktive får bli med i BERM, så kan man nok trygt kalle dette en merge. Men nå skal jeg altså ikke forskuttere noe her. Dersom det ikke er snakk om mer enn et par personer, så er det neppe grunnlag for å kalle det en merge. Er det 3 eller flere, så er saken en annen.
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Det går rykter både her og der om at Berm skal erklære L-13 krig idag. Det skal etter disse ryktene være forutsetningen for at SUN gikk med på en merge.
Ryktene sier at de sitter og sliter akkurat nå med å få den skriftlige erklæringen som skal postes her i forumet til å svinge.
Time will show. :cool:
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Et meget godt svar, Diabolical! Og ja, de fleste vil nok finne en slik diskusjon både interessant og matnyttig.
SUN har vært blandt de dyktigste stammene i v5. De har vært få, og allerede i våres spådde jeg at de neppe ville overleve sommeren dersom de ikke rekrutterte flere. Fordi man av erfaring vet at man mister mange spillere i og etter sommerferien. Når de i tillegg har slitt og mistet både dyktige spillere samt fått juling av fienden, og dermed velger å annonsere at stammen skal oppløses etter at de har fått løfte om at de aktive får bli med i BERM, så kan man nok trygt kalle dette en merge. Men nå skal jeg altså ikke forskuttere noe her. Dersom det ikke er snakk om mer enn et par personer, så er det neppe grunnlag for å kalle det en merge. Er det 3 eller flere, så er saken en annen.



jeez... viss du ikke forstår det, så skulle SUN oppløses.. da er det INGEN stamme der lenger, og da er det normalt at noen ønsker og gå over til endo en stamme og forsette på den koselige serveren..

Viss du ikke vet det, så er MERGING noe som skjer når en stamme sammen med hverandre blir enig om merg, men dette er da en stamme som har gitt TILBUD til noen spillere i en stamme som holder på med å falle til å joine.. kjønner ikke problemet ditt reisverket..

Eg sjøl personelig bryr meg ikke om du kaller det for merg eller what ever.. men eg syntes det blir ett kjedelig forum viss dere bare skal diskutere om merg eller ikke merg.
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
For noe sprøyt. Sun eksisterer fortsatt (under navnet RIP), og nå sier altså ryktene at de aktive spillerne derfra skal til Berm, og at de gikk med på dette dersom de fikk forsikringer om at Berm da ville erklære L-13 krig. At de hevder stammen oppløses er bare en unnamanøver for ikke å bli beskyldt for å merge.

Jeg understreker imidlertid at dette er rykter, og vi forholder oss til den eksisterende IAPen med Berm inntil vi/de bestemmer oss/seg for noe annet.
 

DeletedUser

Guest
For noe sprøyt. Sun eksisterer fortsatt (under navnet RIP), og nå sier altså ryktene at de aktive spillerne derfra skal til Berm, og at de gikk med på dette dersom de fikk forsikringer om at Berm da ville erklære L-13 krig. At de hevder stammen oppløses er bare en unnamanøver for ikke å bli beskyldt for å merge.

Jeg understreker imidlertid at dette er rykter, og vi forholder oss til den eksisterende IAPen med Berm inntil vi/de bestemmer oss/seg for noe annet.

vel.. da tror eg VIRKELIG du børr sjekke stats.. kermit er i egen stamme som er IMOT BERM.. og se litt på -NB- ojsan.. der har det også kommet noen spillere fra sun og:confused:

vel.. viss du mener at SUN merger med BERM, hvorfor har folk joinet i -NB- og? da må vel -NB- og BERM merge og?:eek:

kansje det er dette som er planen:rolleyes:
 
Topp