Besvart Woooah! Ny CM? :O

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Kondolerer, Dakapo :)

Myh? :O Mod? Kult! Min tro på teamets evner gikk akkurat opp betraktelig.

Så la jeg merke til at Tranxz også var blitt mod, så da sank den trua ned igjen :p

Takk, Mikkel. Skal si at dette her er noe som gjør at jeg virkelig gleder meg til å hjelpe til i Tribal Wars teamet på .no slik at alle her kan spille spillet. Syntes du bør ta Wynja sitt innlegg til etterretning og ettertanke. Teamet består av folk som frivillig hjelper til med å holde tribalwars.no oppe, og å bli møtt med negative kommentarer og kjefting er ikke akkurat det som gjør det bedre. Det bør du og forstå.
-TrAnxZ
 

DeletedUser

Guest
+100 internett til Grimlock!

Det der er det beste combacket jeg har sett her på tw. All hail Grimlock!

Teamet bør lese hele posten hans høyt og sakte helt til dere skjønner hva han sier, så håper jeg at dere kommer med et tilsvar om hvordan dere skal forbedre dere. Ha hele tiden i bakhodet at det er deres jobb og behage oss nok til at vi gidder å være her, ikke omvendt. Noen av dere bør google kundeservice, for å si det pent.

Lykke til Dakapo, eneste feilen jeg kan se med dette byttet er at det kom 1-2 år for sent.

Tranxz

Hva med å heller gå for å si at du skal gjøre hva du kan for å overbevise Grimlock om det motsatte? Mye mindre surmaget og framoverrettet enn det der vi er frivillige suttret.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
+100 internett til Grimlock!

Det der er det beste combacket jeg har sett her på tw. All hail Grimlock!

Teamet bør lese hele posten hans høyt og sakte helt til dere skjønner hva han sier, så håper jeg at dere kommer med et tilsvar om hvordan dere skal forbedre dere. Ha hele tiden i bakhodet at det er deres jobb og behage oss nok til at vi gidder å være her, ikke omvendt. Noen av dere bør google kundeservice, for å si det pent.

Lykke til Dakapo, eneste feilen jeg kan se med dette byttet er at det kom 1-2 år for sent.

Jeg vil bare påpeke at jeg støtter konstruktiv kritikk, men ikke nedbrytende syting og klaging. Og dette innlegget vil jeg karakterisere som nedbrytende. Bare ha det i bakhodet neste gang du forsøker å kommentere noe :)

Lykke til Dakapo, håper du gjør en god jobb for TW.no :)
 

DeletedUser

Guest
Mener du at teamet ikke har forbedret seg på noen helst måte?
Jeg må si jeg er lei av å lese at vi ikke gjør noen ting, når vi faktisk sitter her å gjør ganske mye.
Fryktelig mye negativitet som kommer frem fra mange spillere, ja vi liker å få kritikk, men det er noe som heter konstruktiv kritikk, som er den beste måten med å kritisere på.
 

DeletedUser

Guest
Mener du at teamet ikke har forbedret seg på noen helst måte?
Jeg må si jeg er lei av å lese at vi ikke gjør noen ting, når vi faktisk sitter her å gjør ganske mye.
Fryktelig mye negativitet som kommer frem fra mange spillere, ja vi liker å få kritikk, men det er noe som heter konstruktiv kritikk, som er den beste måten med å kritisere på.

Og i rettferdighetens navn skal det sies at mye av Grimlock's kritikk faktisk ikke kan beskrives som annet en konstruktiv :) Det har hendt en rekke ganger at han kommer med klare punkt dere kan forbedre dere på og fått stor oppslutning blant spillere. Og frustrasjonen hans er til å forstå dersom teamet ikke tar til seg kritikken han kommer med.

Forresten aner jeg ikke om teamet tar eller ikke tar kritikken hans, men en liten magefølelse sier meg at han hadde sluttet å mase om de hadde gjort det. Og selv om endringer blir gjennomført er det mulig at han må kjempe veldig hardt for dem (som i tilfellet med koordinatscriptet) så det er vel noe der også...
 

DeletedUser

Guest
Jeg har ikke sagt at han ikke kommer med konstruktiv kritikk. Men noen ganger går han over en grense.
Vi diskuterer ting innad i teamet, det er litt vanskelig å se, men vi gjør faktisk det. Noen ting tar litt lengre tid, for det er ikke alltid vi er enige.
Men jeg føler vi har snakket om dette så mange ganger, at det blir en sånn diskusjon vi kan gå rundt i ring i all evighet.

Det at Grimlock skriver kondolerer til Dakapo synes jeg er respektløst. Noen må faktisk ta over jobben som CM, og uansett hvem det er så er det et stort problem. Hva er problemet egentli, med å ha en CM? Noen må styre her på .no. Hva skal til for at den som er CM er god nok for .no spillerene?
 

DeletedUser

Guest
Greit nok å ha et team som jobber i det skjulte, men jeg tror spillerne kunne følt seg mer involvert dersom de faktisk visste hva som skjedde :) Det burde være mulig å finne ut en måte å, for å si det sånn, gjøre det lettere for spillere å se at teamet faktisk diskuterer ting.

For å ta et random forslag, helt ut av det blå... så så jeg en tråd et sted (tror det var forslag og diskusjoner, men er ikke helt sikker) der det står om forslag som er blitt sendt videre. Hva om dere lager en tråd der dere lister opp forslag som er blitt tatt opp? Eventuelt en "laster"-bar med for eksempel "diskusjon 74% fullført" eller noe? :p Njah, kanskje ikke.

Men det at spillerne FØLER de kan være med og gjøre en forskjell er også viktig. Ellers kan det lett oppstå en "diktator-atmosfære" der det virker som om teamet gjør alle forandringer fordi de fikk en innskytelse av at oi, det gjør vi i dag! Spillere må ikke bare være en del av prosessen, de må også føle at de er det. Da tror jeg de hadde blitt mer fornøyd :)
 

DeletedUser

Guest
Ja, vi kan bli litt mer synligere, bare det at jeg skriver her viser at jeg ser.
Akkurat nå har jeg ingen konkrete ting men jeg vet at forslag som har kommet fra spillere her, har gått gjennom.
Men selvfølgelig, det er alltid ting vi kan forbedre oss på. Men innlegg som man kan tolke som at vi ikke har forbedret oss synes jeg er unødvendige, for vi forbedrer oss hele tiden, og det er alltid noe vi kan gjøre bedre.
 

DeletedUser

Guest
Nettopp derfor er det viktig med litt konstruktiv kritikk der man får fram litt konkrete punkt man er misfornøyd med. Og akkurat der er Grimlock faktisk ganske flink, det var bare det jeg ville få frem :)
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Synes det flere ganger det ser ut som at enkelte bevisst er ute etter å gjøre livet mest mulig surt for teamet og CM'en. Jeg er ikke alltid enig i hva teamet eller medlemmer av teamet gjør, men orker ikke å lage en agenda mot dem for det.

Å være CM på .no er en utakknemlig jobb.

Lykke til, Dakapo.
 

DeletedUser

Guest
@Winterweird: Takker og bukker :) Siden vi er i et slikt komplimenterende humør så virker dette som en passende sted å nevne at jeg syns du virkelig har begynt å gi et bra inntrykk på forumet. Gjennomtenkte innlegg, og rolig tone.

Takk, Mikkel. Skal si at dette her er noe som gjør at jeg virkelig gleder meg til å hjelpe til i Tribal Wars teamet på .no slik at alle her kan spille spillet. Syntes du bør ta Wynja sitt innlegg til etterretning og ettertanke. Teamet består av folk som frivillig hjelper til med å holde tribalwars.no oppe, og å bli møtt med negative kommentarer og kjefting er ikke akkurat det som gjør det bedre. Det bør du og forstå.
-TrAnxZ

Det å bli møtt med en spøk er tydeligvis heller ikke noe som hjelper på humøret ser jeg! Nå har du allerede slengt deg med på den mølja med "Stakkars oss i teamet, alle hater oss!" Du må ikke ta deg selv så høytidelig - smil, le og vær glad, det er sånn det skal være! Selv om jeg skal innrømme at jeg i etterkant ble litt urolig for at du ikke skulle ta den....

Jeg syns du burde ta mitt innlegg til ettertanke. Ja, teamet består av stort sett relativt vanlige folk - med unntak av Jarlebast, som rett og slett er rå. Det betyr at det er meget sannsynlig at samtlige av dere vil drite dere ut, glemme ting, komme til håpløst feilaktige konklusjoner og generelt sett gjøre alle de teite tingene dere dødelige mennesker gjør. Vis litt ydmykhet, og vær åpen for at du kan feile så vil det gjøre meg veldig glad. Dersom du derimot tror det gjør deg noe bedre rustet på noe særlig vis av å få en rød skrift på navnet ditt vil jeg med glede gjøre narr av deg. Noe jeg savner, og har savnet over lengre tid, er et team som er villig til å ta diskusjoner med medlemmene på forumet. Jeg har pekt det ut før, og gjør det igjen - det er mange andre spillere som har mye å fare med oppe i topplokket. Et lukket miljø er en fantastisk måte å havne inn i et sidespor på... og aldri komme ut igjen. Ja, det er noe teamet er og har vært dårlige på. Villigheten til å ta diskusjoner - litt sånn som det Winterweird er inne på. Som en person som faktisk liker å diskutere finner jeg det provoserende, spesielt med tanke på hvor korttenkte teamet har virket ved flere anledninger.

For å gjenta meg selv litt så er det greit å vise litt respekt til spillermassen.... Hvis ikke så kan du bare drømme om å få noe respekt tilbake. Jeg har ikke noe problem å innrømme at jeg er kritisk til Pabby - men jeg ga han en sjanse, og jeg syns faktisk han virker som en ganske fornuftig fyr i begynnelsen. Men har etter hvert fått den oppfatningen reversert, basert på mine egne opplevelser av han. Jeg kaller det fair. Pabby er da heller ikke den eneste i teamet som ikke akkurat har imponert meg, bare så det er nevnt.


Haha, tusen takk - hyggelig sagt :eek:

Jeg har ikke sagt at han ikke kommer med konstruktiv kritikk. Men noen ganger går han over en grense.
Vi diskuterer ting innad i teamet, det er litt vanskelig å se, men vi gjør faktisk det. Noen ting tar litt lengre tid, for det er ikke alltid vi er enige.
Men jeg føler vi har snakket om dette så mange ganger, at det blir en sånn diskusjon vi kan gå rundt i ring i all evighet.

Det at Grimlock skriver kondolerer til Dakapo synes jeg er respektløst. Noen må faktisk ta over jobben som CM, og uansett hvem det er så er det et stort problem. Hva er problemet egentli, med å ha en CM? Noen må styre her på .no. Hva skal til for at den som er CM er god nok for .no spillerene?

Definér den grensa er du snill. Du kjenner meg - jeg liker klare og tydelige definisjoner. Kan jeg også definere en grense for hvordan moderatorer/administratorer skal oppføre seg mot vanlig medlemmer? For det hadde vært kjempegøy! :)

Når det gjelder kondolerer så skrev jeg det fordi jeg mener som Villareal at jobben som CM er en utakknemlig jobb - selv om jeg helst ville formulert meg med litt sterkere ord. Så ja, jeg føler med henne. Det er ikke respektløst - det er ærlig. Hadde jeg derimot kondolert TW.no så ville det vært... om ikke direkte respektløst så helt klart en smule forutinntatt. Men det gjorde jeg altså ikke.

Ingen vill svare meg nei... Bare om jeg har namnet deres i posten de gidder og lese :(

Fargene brukes nok for å representere mer offisielle roller på forumet og IG. Selv om det hadde vel vært gøy med farger for forskjellige ting - kanskje litt forvirrende da men.
 

DeletedUser

Guest
@Winterweird: Takker og bukker :) Siden vi er i et slikt komplimenterende humør så virker dette som en passende sted å nevne at jeg syns du virkelig har begynt å gi et bra inntrykk på forumet. Gjennomtenkte innlegg, og rolig tone.

Kutter ut det uviktige der du snakker om andre folk enn meg... :D

Yup, det er på en måte noe slikt jeg har prøvd på en stund, å få godkjennelsen av deg betyr faktisk en del i og med at du er en av de på TW jeg mer eller mindre ser opp til... Men ikke desto mindre var ikke det jeg skrev ment som kompliment, selv om det er hyggelig at du oppfatter det slik :)

@Ditt svar til TrAnxZ: Når det gjelder det med liten skrift så har jeg erfart at den langt enkleste måten å få folk til å skjønne ironi på er å skrive det rett ut i en parantes under. Det ødelegger litt (les: det meste) av virkningen, men du unngår misforståelser ^^ For utenforstående er det ganske lett å oppfatte det meste på den måten det er ment, men det blir plutselig mye vanskeligere når det gjelder en selv. Slik er det for alle.

Angående resten så vil jeg bare si at det med "villighet til å ta diskusjoner" ikke er et kort som trumfer alt. Noen ganger har teamet rett og slett rett. Og noen ganger tror jeg faktisk det er riktig av teamet å trumfe flertallet, fordi de innser at det er noe som ikke er gjennomførbart eller mot reglene eller et eller annet som vi ikke har tenkt på. Men villigheten gjelder fortsatt, og teamet bør forklare hvilke grunner de har dersom noen lurer eller diskutere rundt emner som de av en eller annen grunn ikke er helt klare på. Diskusjonene kan forresten foregå andre steder enn på forumet også, men jeg går ut fra at du bare så på det som opplagt og ikke gadd å nevne det :eek:

@Ditt svar til antonine: Definisjoner av en slik grense er dessverre ikke mulig. Alt kommer an på den individuelle tolkningen og toleransen, på samme tid som ting som kontekst og personlig humør konstant flytter grensene. Men jeg går ut fra at det er ment som at så lenge kritikken kan brukes til å forbedre noe i teamet er det innenfor rimelighetens grenser, (nesten) uansett hvor skarp den er, men dersom det går over i whining over at teamet ikke gjør jobben sin ordentlig så er ikke kritikken konstruktiv lenger og du faller inn i massen av spillere som aldri blir fornøyd.

Og antakeligvis er grunnen til at de muligens reagerer en smule sterkere på dine whine-innlegg at de er vant med en høyere standard fra deg. Du får se det som et kompliment :p

EDIT: Ang. fargene, vet du om man kan velge og vrake? Eller er fargene knyttet til stillinger i teamet? Det siste virker litt ulogisk i og med at jeg fant to moderatorer med like stillinger og ulike farger :eek:
 

DeletedUser

Guest
Jeg vet ikke hva som skal til for å få deg fornøyd Grimlock, for gir vi deg et konkret svar, så skal du kverrulere på det, og svarer vi på kverruleingen din, så kverrulerer du på det også. Du blir liksom aldri ferdig med noe, vi må diskutere i det uendelige. Det føles i alle fall slik til tider. :) (smilefjes fordi det ikke skal se ut som jeg er sinna).
Jeg tror jeg har sagt det før, hvis ikke så har jeg tenkt det, at vi bør bli flinkere til å vise oss på forumet. For der har du rett, at vi ikke har vert så flinke til. Men vi skal gjøre så godt vi kan med den biten.
Definisjon på hvor en grense går, den har jeg ikke. Jeg vet at du er glad i definisjoner, men den har jeg ikke til deg :p
 

DeletedUser

Guest
Kutter ut det uviktige der du snakker om andre folk enn meg... :D

Yup, det er på en måte noe slikt jeg har prøvd på en stund, å få godkjennelsen av deg betyr faktisk en del i og med at du er en av de på TW jeg mer eller mindre ser opp til... Men ikke desto mindre var ikke det jeg skrev ment som kompliment, selv om det er hyggelig at du oppfatter det slik :)

Vel... dette begynner å bli ubehagelig hyggelig, så jeg tror vi bare legger denne samtaledelen død:jhimle:

@Ditt svar til TrAnxZ: Når det gjelder det med liten skrift så har jeg erfart at den langt enkleste måten å få folk til å skjønne ironi på er å skrive det rett ut i en parantes under. Det ødelegger litt (les: det meste) av virkningen, men du unngår misforståelser ^^ For utenforstående er det ganske lett å oppfatte det meste på den måten det er ment, men det blir plutselig mye vanskeligere når det gjelder en selv. Slik er det for alle.

Hva kan jeg si, jeg liker å leve på kanten! Syns nå det var verdt et forsøk, hehe. Skjønner hva du mener, men på den lyse siden så da det meg en unnskyldning til å rante litt.

Angående resten så vil jeg bare si at det med "villighet til å ta diskusjoner" ikke er et kort som trumfer alt. Noen ganger har teamet rett og slett rett. Og noen ganger tror jeg faktisk det er riktig av teamet å trumfe flertallet, fordi de innser at det er noe som ikke er gjennomførbart eller mot reglene eller et eller annet som vi ikke har tenkt på. Men villigheten gjelder fortsatt, og teamet bør forklare hvilke grunner de har dersom noen lurer eller diskutere rundt emner som de av en eller annen grunn ikke er helt klare på. Diskusjonene kan forresten foregå andre steder enn på forumet også, men jeg går ut fra at du bare så på det som opplagt og ikke gadd å nevne det :eek:

Jeg sier ikke at teamet alltid skal forhøre seg med spillermassen, eller høre på dem. Men det betyr ikke at det ikke er mulig å ta diskusjoner på det. Ja, det er i bunn og grunn teamet sin avgjørelse - skrekk og gru - men å ikke kommunisere med spillermassen virker som en tåpelig idé. Det har til tider nå vært sånn at teamet bevisst har unngått diskusjoner på forumet! Det virker bare... feil. Jeg har også tidligere etterlyst en bedre respons på hvorfor forslag/skript o.l. blir eller ikke blir godkjent, uten at jeg har merket noen forskjell. Hvorfor ikke forklare seg? Frykt for at det blir stilt gode spørsmål til avgjørelsene virker som et naturlig svar spør du meg.

Et eksempel på hvordan teamet tok en en upopulær, og noe random, avgjørelse kan være første gangen de bestemte seg for å stenge V2. Uten å ha forhørt seg med spillerene. Det positive man kan trekke her er at teamet trakk tilbake avgjørelsen etter overveldene negativ respons fra V2 sine spillere! Det beste hadde jo helt klart vært om teamet hadde forhørt seg med V2 sine spillere før de tok avgjørelsen. Men det jeg liker i dette eksempelet er at teamet så det var kritikk til avgjørelsen, og la ut sine begrunnelser for avgjørelsen for så å ta en ny avgjørelse basert på argumentene og responsen i tråden.

Mer av sånt hadde jeg ønsket meg. Samarbeid, ikke - for å låne ordene av Winterweird - en diktator-atmosfære.

Når det gjelder diskusjoner så kan de selvfølgelig, som du sier, være andre steder enn forumet. Men forumet er det stedet alle har en mulighet til å delta, så det virker på meg som det mest naturlige stedet.

@Ditt svar til antonine: Definisjoner av en slik grense er dessverre ikke mulig. Alt kommer an på den individuelle tolkningen og toleransen, på samme tid som ting som kontekst og personlig humør konstant flytter grensene. Men jeg går ut fra at det er ment som at så lenge kritikken kan brukes til å forbedre noe i teamet er det innenfor rimelighetens grenser, (nesten) uansett hvor skarp den er, men dersom det går over i whining over at teamet ikke gjør jobben sin ordentlig så er ikke kritikken konstruktiv lenger og du faller inn i massen av spillere som aldri blir fornøyd.

Og antakeligvis er grunnen til at de muligens reagerer en smule sterkere på dine whine-innlegg at de er vant med en høyere standard fra deg. Du får se det som et kompliment :p

Du treffer spiker'n på hodet i begynnelsen der. Individuell tolkning. Det er sjeldent hyggelig å høre negative ting om seg selv, og når det ikke er pakket inn noe særlig blir det veldig lett å oppfatte det som sanseløs klaging. Det meste jeg kommer med er faktisk ment som konstruktiv kritikk - selv om jeg skal innrømme at jeg liker å gjøre litt narr av folk som har provosert meg tidligere. Men at det ikke alltid oppfattes sånn, ja det har jeg merket.

Poenget mitt var litt det at Anto oppfatter det som om jeg går over en grense, og da sikkert mange andre i teamet. Ja, jeg går over en høyst subjektiv grense. Det hjelper vel heller ikke at jeg har prestert og, ahem, diskutere med mer eller mindre samtlige i teamet. Så den mest populære der er jeg vel ikke. For eksempel så har et par moderatorer sluttet å ville gi en konkret begrunnelse når de gir meg en infraction. Litt søtt, egentlig.

Ja, jeg tar som regel deres reaksjoner på meg som et kompliment, hehe.

EDIT: Ang. fargene, vet du om man kan velge og vrake? Eller er fargene knyttet til stillinger i teamet? Det siste virker litt ulogisk i og med at jeg fant to moderatorer med like stillinger og ulike farger

Kanskje noen i teamet er fargeblinde?

Jeg vet ikke hva som skal til for å få deg fornøyd Grimlock, for gir vi deg et konkret svar, så skal du kverrulere på det, og svarer vi på kverruleingen din, så kverrulerer du på det også. Du blir liksom aldri ferdig med noe, vi må diskutere i det uendelige. Det føles i alle fall slik til tider. :) (smilefjes fordi det ikke skal se ut som jeg er sinna).
Jeg tror jeg har sagt det før, hvis ikke så har jeg tenkt det, at vi bør bli flinkere til å vise oss på forumet. For der har du rett, at vi ikke har vert så flinke til. Men vi skal gjøre så godt vi kan med den biten.
Definisjon på hvor en grense går, den har jeg ikke. Jeg vet at du er glad i definisjoner, men den har jeg ikke til deg :p

Kanskje jeg bare ikke har samme oppfatning av dere når det gjelder konkrete svar? Kanskje jeg burde endre det til konkrete svar som ikke har en logikk med flere hull enn en sveitserost? Det er ikke kverulering å ønske klarhet. Jeg har en tendens til å diskutere til enten den ene alle andre siden er overbevist av den andre sidens argumenter - det er ikke min skyld at deres argumenter pleier å være så dårlige.

Litt usikker på hvilke deler du sikter til egentlig - når jeg peker ut hvordan jeg har fått infractioner for noe som ikke er regelbrudd? Eller når jeg kommer med spørsmål som slås ned med svar som ikke tar hensyn til det jeg faktisk spør om?

Jeg har hørt før at dere skal bli flinkere til å svare på ting på forumet. Jeg innrømmer en viss skepsis til hvor vidt det stemmer denne gangen, men lov å håpe.
 

DeletedUser

Guest
Det mest opplagte svaret på omtrent alt det du mener er kritikkverdig hos teamet (at de ikke svarer, ikke er synlige nok, ikke tar diskusjoner, osv) er vel å ansette en moderator med jobb som går ut på å svare på innlegg og vise at teamet gjør en jobb :p For eksempel å gå inn på alle forslag med mye positiv respons og skrive "Dette var et flott forslag, jeg skal ta det opp med teamet!" eller ta seg tid til å skrive en skikkelig begrunnelse for avgjørelser som blir tatt.

Av en eller annen grunn ser jeg det for usannsynlig at det kommer noen moderatorer med nøyaktig de oppgavene... :eek:

Den antakelig mest bærekraftige løsningen er at teamet selv lærer seg å være synlige isteden for å bare kjøre et løp for seg selv. Greit nok at det løpet går i den retningen vi vil av og til, men det er ikke så lett for oss å vite. Det er hele poenget mitt, spillerne må føle at de faktisk er med på avgjørelser :)
 
Topp