Natteravner velkommen :)

DeletedUser

Guest
Jeg skjønner ikke hvorfor folk spiller strategispill som kom ut etter Age of Empires 2: The Conquerors Expansion. Når det ultimate strategispillet har kommet, hvorfor spille noe annet?

Det er noe mongo med pc min, det kommer opp svarer ikke hver gang jeg kjører den, men kunne ikke vært mer enig der...Takk k2 :)
 

DeletedUser

Guest
ARGH! Rome: Total War irriterer meg! Først nå slo det meg at det var en særdeles dårlig ide og angripe Rome som grekerene. De hadde flere allierte enn først antatt :(

Dem har alltid mange allierte, alltid!
Jeg prøvde å rushe med gallerne, noe som funket greit helt til Romerne hadde fått sine praetorianere, og da ble jeg asswhoppa tilbake til de dystre tyske skoger. Not fun!

Grekere har ikke sjanse mot Romerne etter en viss tid. Du må ha en hær bestående bare av spartans for å kunne slå de topp trente romersoldatene. Jeg hadde flere topp trente veteraner som ikke hadde sjanse mot romerne. Jeg dominerte på havet, men på land kom jeg ikke langt...
 

DeletedUser

Guest
ehhhhh, hva skal man gjøre når rome total war er i utorrent? :)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Personlig synes jeg Medieval 2 Total War er hakket bedre. Har jo kommet Empire og Napoleon Total War, men det er liksom ikke helt min greie. Som sagt, Medieval 2 er etter mitt syn det beste strategispillet som finnes per dags dato. Har såklart prøvd Age of Empires, men for meg er ikke det reelt nok. Føler ikke at jeg deltar i noe spesielt. I Total War serien får du alt, der må du virkelig tenke strategisk om du skal vinne. På AoE handler det kun om rå kraft. De med flest soldater vinner, noe som ikke er tilfelle i Total War-serien.

Så jeg er totalt uenig med deg, min kjære venn Grimlock:) Og på dette punktet/tema vil vi heller aldri bli enige!
 

DeletedUser

Guest
Så jeg er totalt uenig med deg, min kjære venn Grimlock:) Og på dette punktet/tema vil vi heller aldri bli enige!

Det er faktisk mulig å overbevise hvilket spill som faktisk krever mest strategi. Kan hende det krever mye argumentasjon fram og tilbake, men det skal være mulig å kåre en vinner basert på strategi.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Er enig i at AoE II er det beste strategispillet som har blitt laget, men nå har det jo seg sånn at man (vanligvis) ikke sitter og spiller det samme spillet i over 8-10 år.

Eier romerene ganske lett nå, benytter armeer som består av bare armoured Hoplites. Bruker Phalanax sånn at de ikke kan charge inn, og sørger for at vingene mine er dekket i tilfelle de prøver og komme seg bak. Tiarii og Hastati enhetene til romerene har ikke muligheten til og slå igjennom, er mest sårbar for pilregn.. Mista øya ute ved Sicilly, men tok den tilbake etter at jeg hadde erobret alle provinsene som låg rundt Sparta.

Så ja, har tatt alle byene ned til Capua, så nå skal jeg prøve på Rome/videre rundt ganske snart.. Men er store armeer rundtom, både romerske og allierte. Pontus har jo bestemt og angripe i sør, men troppene deres i early/mid game syns jeg er relativt dårlige :p. Funker ikke på de store murene mine ihvertfall.
 

DeletedUser

Guest
Personlig synes jeg Medieval 2 Total War er hakket bedre. Har jo kommet Empire og Napoleon Total War, men det er liksom ikke helt min greie. Som sagt, Medieval 2 er etter mitt syn det beste strategispillet som finnes per dags dato. Har såklart prøvd Age of Empires, men for meg er ikke det reelt nok. Føler ikke at jeg deltar i noe spesielt. I Total War serien får du alt, der må du virkelig tenke strategisk om du skal vinne. På AoE handler det kun om rå kraft. De med flest soldater vinner, noe som ikke er tilfelle i Total War-serien.

Så jeg er totalt uenig med deg, min kjære venn Grimlock:) Og på dette punktet/tema vil vi heller aldri bli enige!

Her beviste du akkurat at du ikke er en nevneverdig god AoK/AoC spiller. Bare rå kraft? :LOL:

For det første så er det veldig variabelt hvor sterke de forskjellige troppetypene er mot hverandre. Er man bevisst på dette kan man manipulere dem, og bruke det mot motstanderen. Kjører man kun en type tropper vil man i de aller fleste tilfellene har et alvorlig problem mot en noe oppegående motspiller. Jeg har flere ganger vunnet slag med vesentlig færre soldater enn motstanderen.

For det andre så krever det en solid og hurtig ressursoppbygging i bakgrunnen, som man også bør holde gående hele tiden. Man må heller ikke glemme rush ( det vil si angripe tidlig ), som krever en veldig god balanse i forhold til ressurser og troppeproduksjon. Nevnte jeg at det finnes en drøss forskjellige rush-strategier, og at de har variable styrker og svakheter?

Det er jo også viktig å greie å holde fokus flere steder. De fleste jeg har spillt med nylig, som ikke har vært aktive online, ser ut til å ha problemer med å holde fokus mer enn et, kanskje to, steder. Det blir fort for lite, når man har aktiv krigføring på 3-4 steder, og må holde ressursproduksjonen i gang.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Likevel føler jeg at Total-War serien overgår alt:) Rett og slett selve helhetsinntrykket, alt fra landskap til hvor bra soldatene ser ut. For meg er Total-War, da spesielt Medieval2, Empire, Napoleon - spillene overlegne på alle områder :)

Takk for at du også presiserte for meg hva rush betyr. Jeg var litt i tvil en periode om du mente "rush" som et slags følelsesladet "kick", eller om du mente noe annet som jeg ikke skal uttrykke meg om ^^, Neida, men jeg forstår godt hva du mener, men jeg har selv spilt alle AoE-spillene, og oppimot TotalWar-serien føler jeg at AoE ikke når opp :)
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
AoE II på multiplayer er også vesentlig bedre enn hva Rome er, der det bare er rigga til for matcher i form av tropper i stedenfor hele oppbyggingskonseptett.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jaa, jeg er ikke så begeistret for Rome, men det jeg sier er at AoE ikke når opp til de største i TotalWar-serien (Medieval 2, Empire og Napoleon). Det er hvertfall mitt syn. Jeg ble møkklei AoE når TotalWar - serien kom med Medieval 2 osv.
 

DeletedUser

Guest
Likevel føler jeg at Total-War serien overgår alt:) Rett og slett selve helhetsinntrykket, alt fra landskap til hvor bra soldatene ser ut. For meg er Total-War, da spesielt Medieval2, Empire, Napoleon - spillene overlegne på alle områder :)

Takk for at du også presiserte for meg hva rush betyr. Jeg var litt i tvil en periode om du mente "rush" som et slags følelsesladet "kick", eller om du mente noe annet som jeg ikke skal uttrykke meg om ^^, Neida, men jeg forstår godt hva du mener, men jeg har selv spilt alle AoE-spillene, og oppimot TotalWar-serien føler jeg at AoE ikke når opp :)

Så overfladisk du var da.

Jeg antar det kan være noe med ferdighetsnivået ditt. Hvis du vil kan jeg med glede ta en runde eller to med deg og lære deg litt :razz:
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Så overfladisk du var da.

Jeg antar det kan være noe med ferdighetsnivået ditt. Hvis du vil kan jeg med glede ta en runde eller to med deg og lære deg litt :razz:

Vel, mitt ferdighetsnivå er ikke noe å skryte av, hvertfall ikke etter så mange år :p Jeg sluttet bastant å spille AoE når Medieval 2 kom, så oppfordringen går til deg også! La meg vise deg en til to runder, så skal jeg også lære deg litt!

Altså, nå er det svært svært lenge siden jeg spilte AoE, så om jeg er overfladisk kan så være, men det er et resultat av at det er 6 år siden jeg sist gang spilte det, og at alle momenter ikke er like tydelige er til stede som gjør at jeg kan virke litt overfladisk:) AoE er absolutt et bra spill, men jeg kommer til å velge TotalWar uansett.
 

DeletedUser

Guest
Jeg skal ta deg opp på det tilbudet dersom jeg noensinne føler for å spille et mindre underholdene spill :razz:

Tatt i betraktning dine oppfatninger om AoK/AoC så tror jeg nok ikke at dine ferdigheter noensinne har vært så mye å skryte av ;)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg skal ta deg opp på det tilbudet dersom jeg noensinne føler for å spille et mindre underholdene spill :razz:

Tatt i betraktning dine oppfatninger om AoK/AoC så tror jeg nok ikke at dine ferdigheter noensinne har vært så mye å skryte av ;)

Hehe, du har aldri spilt TotalWar-serien nei :p Stakkars:)

Som jeg sa har jeg heller ikke skrytt av mine skills heller, nettopp fordi jeg ikke rakk å bli god da det kom et spill som overgår AoE på alle områder :)
 

DeletedUser

Guest
Nå har jeg faktisk et par av TotalWar spillene. Med "har" så mener jeg at jeg prøvde dem, og så lånte dem bort ( permanent, ser det ut til ) til en kamerat for "noen" år siden.

Du har tydeligvis ikke blitt god nok til å se flere av de mest spennende aspektene ved AoC. Jeg vil tro du ikke prøvde det noe særlig online? Det er som Kenn sier veldig bra på multiplayer nivået.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg har prøvd det meste, så ja, jeg spilte online et par ganger. Men som jeg sa så forsvant AoE-spillene mine like fort som Norge alltid ryker ut i hver eneste kvalifisering i fotball. Jeg trives mer med TotalWar av grunner jeg har oppgitt over :) Men, når jeg spilte AoE så var det etter min mening det beste strategispillet som fantes, men for min del så ble den tronen tatt over av totalwar-serien, og det er ikke noe jeg kommer til å endre mening om.
 

DeletedUser

Guest
Nei, jeg har skjønt at dine oppfatninger ikke er til å rikke på at slike irrelevante ting som fakta og virkeligheten :)
 

DeletedUser

Guest
Du kan jo lære opp meg da grim(nerd)

La oss spille! Ja! :D

[spoil]
Age%20of%20Empires%202.jpg
[/spoil]
 
Topp