Altmuligtråd om v18

DeletedUser

Guest
Tror de fleste som snakker negativt om v1 og v2 (og andre store verdener) ikke spilte der så mye selv. Ja, dere har delvis rett i at det var noe lettere å overleve starten fordi det var lengre mellom de gode spillerne, men deretter ble det vanskeligere. Late game på eldre verdener skilte kornet fra hveten i mye større grad enn slik det er nå. Hvorfor det? Å ha full kontroll på tusenvis byer samtidig er ikke sammenlignbart med slik det er i dag. Dere bør også merke dere at dette var lenge før farmeassistent og kontoadmin kom. I tillegg til dette var det taktiske spillet vanskeligere fordi man hadde flere store fiendestammer; ikke bare 2 stammer som kriger i toppen slik det er nå. Nye verdener handler også mer om early/mid game, imens late game var helt avgjørende på eldre verdener.

Jeg påstår ikke at de som spilte på v1 og v2 er bedre enn de som spiller i dag, men å sammenligne nye verdener med gamle går ikke fordi det er to helt forskjellige måter å spille på.

Poenget mitt var vel mer at v1 er fortid, og dermed spiller ikke v1 noen rolle lenger.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
For all del, respekt til de som overlevde 1k byer uten KA og FA, men de snakker om gode gamledar' som om nivået på de nye verdenene er så latterlig dårlig. En av grunnene til at veteraner ofte får bank på nyere verdener, er fordi de tar så lett på det, fordi de overlevde o-store v1 eller fikk en mio poeng på best i test v4. På små flater krever det mye mere teknikk og ferdigheter :p

Mye mere? Mer mye annen.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Som sagt er early og mid game mye viktigere nu som verdener er mindre, nye spillere blir heller ikke tatt inn og får heller ikke tid til å lære siden mange av de gode har perfeksjonert sine angrep og teknikker så mye de overkjører den de angriper om han er ny.

Samt gamle veteraner har ikke samme tempoet og aktiviteten som skal til for å lykkes i starten av en verden, og blir derfor targeted av de som er gode i oppstart fordi de ser det som en relativt enkel by.

Samt i starten av v1-2-3-4 så var nivået på TW bra mye lavere på gjennomsnittet, togene var ikke split second og timingene var ikke like gode, og veteraner lærerte dette med kurven og utviklingen av TW. Mens nu er det et toppnivå på slikt og nye utvikler seg ikke med TW, de må jobbe seg opp og dermed syns ikke like mange det er artig.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
En av grunnene til at veteraner ofte får bank på nyere verdener, er fordi de tar så lett på det, fordi de overlevde o-store v1 eller fikk en mio poeng på best i test v4. På små flater krever det mye mere teknikk og ferdigheter :p

Som sagt er det to forskjellige måter å spille på, så det kan godt stemme. Bør også sies at det er mange veteraner som gjør det bra i dag også også, feks mumle gåsegg og Are (brukt som v17-eksempler) i tillegg til flere spillere på v18. Ja, jeg er enig i at det kreves mer ferdigheter i dag, men hvorfor det? Ta sniping for eksempel. I "gode gamledar'" var det forbudt å sende tog på under 150 ms (før ms-gap kom). Dette gjorde at man ikke trengte å være supersniper for å overleve. Ja, folk er nok bedre på sniping på nye verdener, men hvorfor det? Fordi man ikke trengte det i like stor grad tidligere. Synes derfor at "nye spillere kan ikke det" mot "gamle spillere kan ikke det" blir feil iom at det stilles helt forskjellige krav. Dette gjelder selvfølgelig gamle spillere som hakker på "nye" profiler også :) Det bør jo også sies at spillet (og spillerne) har utviklet seg med årene, så jeg vil tro at det generelle nivået har løftet seg.

Olvedn skrev:
Samt gamle veteraner har ikke samme tempoet og aktiviteten som skal til for å lykkes i starten av en verden, og blir derfor targeted av de som er gode i oppstart fordi de ser det som en relativt enkel by.

Jeg tror nok de har aktiviteten, men de fleste "nye" profilene er nok bedre på oppstart iom at det er essensielt for å lykkes på nye verdener.

Olvedn skrev:
Samt i starten av v1-2-3-4 så var nivået på TW bra mye lavere på gjennomsnittet, togene var ikke split second og timingene var ikke like gode, og veteraner lærerte dette med kurven og utviklingen av TW. Mens nu er det et toppnivå på slikt og nye utvikler seg ikke med TW, de må jobbe seg opp og dermed syns ikke like mange det er artig.

Godt poeng!


WhiteWalker skrev:
Poenget mitt var vel mer at v1 er fortid, og dermed spiller ikke v1 noen rolle lenger.

Var ikke spesielt rettet mot det, men heller generelt mot diskusjonen om gamle eller nye spillere er best :) Ser jeg er flink til å spore av tråder for tiden, så beklager det. Tilbake til v18-prat! ;)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Enkelte vet ikke hva en stor front og mye angrep vil si habbo, la dem klage og tro dem er gode. Men når det kommer til stykke hadde de falt etter 3 uker der hvor xandor holdt ut i 1 år.
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Enkelte vet ikke hva en stor front og mye angrep vil si habbo, la dem klage og tro dem er gode. Men når det kommer til stykke hadde de falt etter 3 uker der hvor xandor holdt ut i 1 år.

Hvor spiller du på v1 white-shadow brorshan? Har jobbet lenge med å finne det ut selv, men jeg klarer ikke å finne det ut selv.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Han er enten Sondre eller en som gjør lignende, alt jeg vet er at han har null ide over hva han snakker om og forguder Xandor.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Han er enten Sondre eller en som gjør lignende, alt jeg vet er at han har null ide over hva han snakker om og forguder Xandor.

Du prater som om du spilte på v1 i mange år Olvedn. Jeg minnes en fyr, som startet på rustern94 temmelig seint i spillet. Så skjønner ikke hvordan du får med deg at vi "gamle" traverne skal være så mye dårligere enn deg.
En ting er hvordan spillet var på v1, men det betyr ikke at vi stagnerer der, og ikke klarer å følge med på nyere verdener. Hvor har du sånt fra? Er det kun antagelser du har å komme med? Du tror du vet så mye, men er søren meg ikke enig i mye av det du sier. Mesteparten er bullshit som kommer fra en som tror han er så mye bedre enn de andre. Man bruker den spillestil som passer til verdenen man spiller på. V1 har sin, v14 sin etc etc..
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Han er enten Sondre eller en som gjør lignende, alt jeg vet er at han har null ide over hva han snakker om og forguder Xandor.

Negativ kommentar nok en gang, og nei han er ikke sondre eller lignendr. Hadde du vært i ODA hadde du forsvart han. Btw burde ikke xandor vært i ODD?
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Du prater som om du spilte på v1 i mange år Olvedn. Jeg minnes en fyr, som startet på rustern94 temmelig seint i spillet. Så skjønner ikke hvordan du får med deg at vi "gamle" traverne skal være så mye dårligere enn deg.
En ting er hvordan spillet var på v1, men det betyr ikke at vi stagnerer der, og ikke klarer å følge med på nyere verdener. Hvor har du sånt fra? Er det kun antagelser du har å komme med? Du tror du vet så mye, men er søren meg ikke enig i mye av det du sier. Mesteparten er bullshit som kommer fra en som tror han er så mye bedre enn de andre. Man bruker den spillestil som passer til verdenen man spiller på. V1 har sin, v14 sin etc etc..

Spilte der i 1 år, men grav etter historie og gamle tråder. Samt folk fortalte hvordan det var i starten av v1 og .net.
Sier ikke de stagnerer der, men at de ikke er guder i forhold til oss som folk inniblant skal ha det til
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Tok del i verden 1 helt i oppstarten selv også, må si meg enig i at mye av det olvedn sier stemmer. Spillet var da helt nytt for de fleste, og man fikk virkelig mulighet til å utforske en ny verden av strategier.
Senere kom t-train som sammen med god koordinering og planlegging kunne gjøre de halvgode folka til mestere i forhold til de som ikke hadde disse teknikkene. Det er sant at spillet har utviklet seg mye opp gjennom årene, og enda flere hjelpe programmer og scripter har blitt utviklet og blitt til selvfølgelige verktøy for dem som har spilt spillet lenge nok til å gidde å sette seg inn i det. Alikevell vil jeg si den store forskjellen er det Olvedn sier, nivået var lavere pga det var nytt og det ikke fantes tusen guider på hvordan få til et mest mulig perfekt utgangspunkt.
Samtidig var verdenene større da flere spilte, og nye spillere ville prøve spillet, der de kunne gjøre suksess om de bare prøvde å holde et nogenlunde ok aktivitetsnivå. Sier ikke at det ikke fantes folk som var bedre enn andre for det var det. Og kan heller ikke si at spillerne som spilte hele veien til slutt på v1 ikke kan spillet bedre enn de fleste. Men det skyldes nok at v1 varte såpass lenge at de som var aktive der fikk med seg det aller meste av denne utviklingen.
Om jeg tenker tilbake på nivået da jeg startet å spille, så skulle jeg kunne ta meg selv med bind for øynene. Alikevell så gjorde jeg det veldig bra allerede i starten og hadde ingen problemer med å få en fin rank med mange byer før jeg gav kontoen videre.

Fornøyd ? :p
 
Sist redigert:

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Tok del i verden 1 helt i oppstarten selv også, må si meg enig i at mye av det olvedn sier stemmer. Spillet var da helt nytt for de fleste, og man fikk virkelig mulighet til å utforske en ny verden av strategier. Senere kom t-train som sammen med god koordinering og planlegging kunne gjøre de halvgode folka til mestere i forhold til de som ikke hadde disse teknikkene. Det er sant at spillet har utviklet seg mye opp gjennom årene, og enda flere hjelpe programmer og scripter har blitt utviklet og blitt til selvfølgelige verktøy for dem som har spilt spillet lenge nok til å gidde å sette seg inn i det. Alikevell vil jeg si den store forskjellen er det Olvedn sier, nivået var lavere pga det var nytt og det ikke fantes tusen guider på hvordan få til et mest mulig perfekt utgangspunkt. Samtidig var verdenene større da flere spilte, og nye spillere ville prøve spillet, der de kunne gjøre suksess om de bare prøvde å holde et nogenlunde ok aktivitetsnivå. Sier ikke at det ikke fantes folk som var bedre enn andre for det var det. Og kan heller ikke si at spillerne som spilte hele veien til slutt på v1 ikke kan spillet bedre enn de fleste. Men det skyldes nok at v1 varte såpass lenge at de som var aktive der fikk med seg det aller meste av denne utviklingen. Om jeg tenker tilbake på nivået da jeg startet å spille, så skulle jeg kunne ta meg selv med bind for øynene. Alikevell så gjorde jeg det veldig bra allerede i starten og hadde ingen problemer med å få en fin rank med mange byer før jeg gav kontoen videre.

Avsnitt = OP
 

agentsicer47

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
176
Jeg liker hvordan enkelte her kunne vært foreldrene (besteforeldrene??) til Olve som ikke en gang har sengelappen, og likevel krangler med han for å vise seg klokere. Trudde at de fleste voksne har lært at det er bedre å vende det andre kinn :hmm: :awesome:
 
Topp