CKH vs -RE-, the story.

DeletedUser

Guest
Detaljer
Allianse Clark Kent Hippies
Fiende Reunion
Real Family Lives Forever (oppløst)
Tittel Trippin' with hippies
Start den 24.10. klokken 03:02:51
Slutt ---
Varighet 162 dager 23:26:35
Forumtråd
Forklaring Ja, nå kommer erklæringen dere ikke hadde baller til å sende selv. På tide å avslutte en kald krig og heller lage litt morro på denne serveren.

Dermed erklærer vi i Reunion krig mot dere.

Til vanlige medlemmer av CKH: Vi forstår at for noen av dere kan dette virke som veldig stygt spill å erklære krig sånn midt på natta. Men dette er stammen selv skyldig i. Ta kontakt med deres ledelse, så får dere nok fort svar på hvorfor dette skjer.. :)

V12 trengte en forandring, og her kommer den. Nå blir det slutt på hugs, og igang med litt krig og morro noe folk i begge stammer setter pris på!

Vil avslutte med en liten sang, og si lykke til. Måtte den beste stamme vinne!

http://www.youtube.com/watch?v=86KzMYbHZ0I

Her har vi den offisielle starten på den eneste krigen som har formet v12, og om ingenting totalt uventet skjer, så vil det sannsynligvis være den eneste store krigen på v12.
Det meste er vel sagt om forskjellige meninger på hvordan krigen ble startet.
Poenget er, som det også er blitt sagt, at det var en krig man ikke kunne unngå.

-RE- startet fryktelig bra, og hadde med gode, rutinerte spillere et stort overtak i starten av krigen. Vi så navn som Villarreal, Cleo, Guttaboys, Varanior08, Chaos, Dasisti +++ som alle har vært ute en vinternatt før, som skulle krige imot underdogene i CKH, som egentlig bare var tilfeldig sammenkomst av venner ifra litt overalt. Men her hadde vi også en del velkjente navn for oss som har spilt på .no en stund. Real Steel-duoen ledet an lenge, vi hadde Spekter, Sylphida, -lilith- duoen, samt Spiralis og Scarbourough.
Det var duket for en rå krig, på papiret.

Men -RE- kom best igang, mye pga timinga på krigserklæringa, men også fordi deres cluster var mye mer kompakt enn vi i CKH lå. Vi var vel egentlig spredt over alle vinder. At vi hadde 95% off, hjalp vel heller ikke på :p

Første måneden av krigen, var egentlig enveiskjørt. Med unntak av en eller to dager, så vant -RE- adlingsstats hver dag denne måneden. Og etterhvert som -RE- adlet kontoene våre som lå i utkanten, sluttet den ene etter den andre ifra vår kjære stamme. Dog rekrutterte vi opp noen gode søknader rundt vårt hovedkontinent, K54, som i ettertid har vist seg smart. Vi kan nevne Semtex og Rattus, selvom Rattus hadde en svært ujevn start med MaaaAAAAaaaaAAnge eiere. Bl.a Zippy og sondrekul. Nå har endelig Kaya og Tor Inge fått styr på kontoen, og jeg er svært fornøyd med mine naboer og venner på den kontoen nå!

Vi begynte å vinne litt statistikker etterhvert, samtidig som vi sikret k54, som vi raskt forstod at ville være vår base for å så ekspandere etterhvert.
Det var lenge en stirrekonkurranse mellom megselv, Tvutt, og RFLF(som var -RE- sin komanjong i denne krigen helt til dem ble adlet bort/merget inn i -RE-). Men da jeg så at UNI kunne bli en trussel i lengden, med Fjøsnissn der, som jeg kjente godt til ifra både forum og ingame på andre verdener, og adlet bort dem, kunne vi begynne å titte innover på kartet. RFLF ble neste mål på skyteskiva.
Samtidig slet vi på fronten mellom k54 og k55, hvor -RE- stod sterkt og våre byer var fortsatt veldig spredt. Varanior08 var en evig trussel.
Heldigvis for meg og oss, var ikke RFLF noe særlig vanskelighet å få fjernet ifra kartet, så jeg spiste meg innover imot sentrum. Det ble forsøkt en offensiv imot meg, men heldigvis hjalp det lite, og ingen byer ble mistet.

Nå hadde guttakrutt, som lenge var den soleklare ener på v12 med sin høye farmefrekvens og raske adling, begynt å snike seg behind enemy lines, og fikk stacka disse byene såpass, at det ble for kostbart å ta dem tilbake på det tidspunkt. Erdem hadde også hoppa inn i k54, det begynte å bli veldig rødt i vår sone, noe jeg likte svært dårlig!
Tydeligvis, var JonnernxD av samme mening som meg, så han fant ut at stacks fikk fanden meg være stacks, så han smadra bort Erdem, bokstavelig talt, ifra k54.

Endelig begynte CKH å vise seg ifra den gode siden vi visste vi hadde i oss!
Jeg fortsatte mitt korstog for å erobre sentrum av kartet, samtidig som en 3. part vokste seg stor ute på rimmen av k45. UNI var på fremmarsj! Jeg tror den største tabben til -RE- i denne krigen ble gjort da dem ikke gjorde noe for å få fjernet UNI og sikre rimmen sin. UNI fikk vokse seg store og fete på småkriger i sitt område, og plutselig var det for sent å gjøre noe med dem. White Star Line og Breezer, som starta så bra, hadde sunket kraftig i aktivitet, så de ble etterhvert lette bytter å plukke opp.

Nå i nyere tid, adlet jeg meg tvers gjennom -RE- for å møte UNI. Divide and Conquer var min strategi. Jeg fikk adlet en liten sti gjennom, utførte en vellykka aksjon sammen med noen UNI-spillere imot White Star Line, som gjorde meg sikker på at å jobbe med denne gjengen videre, var noe jeg hadde lyst til. Så etter litt samtaler ble det en merge. UNI gikk inn under vår fane, noe jeg er veldig fornøyd med fortsatt. En fin gjeng som joina oss!

Siste måned/uker, har vært en svært jevn krig, begge sider banker hverandre litt her og litt der. Jeg tror sannsynligvis dette er den jevneste krigen mellom rank 1 og rank 2 på en verden, siden v1. Correct me if I'm wrong.
Men jeg liker dette, selvom jeg gjerne skulle sett at -RE- bare kunne legge ned våpna og dødd, så vi kunne vunnet. Men kriging er gøy, spesielt når man har en felles respekt for hverandre. Og selvom det blir litt skittkasting her på forum, så tipper jeg de fleste vet at på neste verden vi eventuelt spiller, så er de fleste meget gode venner.

Lykke til videre -RE-, men CKH kommer til å vinne, æddabædda!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Synes ikke visa er så morsom når man kun hører den fra CKH-syn.

Noen fra -RE- som ville likt å lage en slik oppsummering med egne ord? :D
 

DeletedUser

Guest
Trivelig lesning, godt skrevet :)
Og lykke til videre til dere og!
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Herlig skrevet, Redswan! Jeg skulle gjerne gitt deg et positivt rykte, men hey, you know what the problem is..
Jeg likte virkelig historien, og jeg har ingenting å tilføye :)

Go CKH!
 

DeletedUser

Guest
I still love you, Scar :p

Men selvom det ikke er det mest aktive forumet på .no her, så er det faktisk litt heavy kriging ingame vanligvis. Og Torqy har rett, ingenting er avgjort enda, men jeg har en god følelse for min egen stamme. Jeg har trua!

Og som en kompis ifra Hamar/Stanga alltid sier; "Har du itte trua, så har du ingenting!"
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Hadde jeg spilt i v12 i mer enn 5 dager kunne dette blitt mer interresant :) heheh, neida pent skrevet og moro! Spennende å se hva som skjer fremover i v12. Det er enda ikke avgjort :)
 

DeletedUser

Guest
CKH - RE

The real and true story.


Fin krig, som alltid er det folk i stammene som ikke takler front. Tvutt går lei, tydeligvis andre i RE også. Og bæm, tidenes ide. Vi drar inn de beste fra vær stamme, så vi basically ødelegger en god krig, og heller blir overlegen.

Så den teksten som tvutt skrev over, var vel bare litt show for galleriet fra en motivasjonsløs mann, og latterlig utålmodig mann. Men tydeligvis er ikke han den eneste...


mitler raging out.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har prøvd å holde motet oppe lenge, men jeg ble utålmodig, som du sier.

Så, som jeg har sagt en god del ganger nå, da synes jeg at for en gangs skyld i denne v12-historien, at jeg skal få lov til å være egoistisk. Jeg ga dere en mulighet til å bli med på dette gjennom merge-forslaget. Dere virker å avslå, om jeg skal tolke dette riktig. Riktig nok er 2 av 3 på Semtex for å joine min, tom og marius sin stamme. Men "noen" er egoistisk og tenker på seg selv, så det skjer ikke. Hmmm.. Michael.. Blir det ikke litt dobbeltmoralsk av deg å kritisere meg for at jeg er egoistisk når du går imot 67% av din egen konto?

Nei, om jeg sparer 6-12mnd på å merge frem en seier her, så driter jeg i at jeg må bryte noen uskrevne regler.
Som de fleste her, spiller man for å ha det gøy og for å vinne. Når jeg slipper å spille i et år til unødvendig og sansynligvis kommet til å bært andre kontoer til en seier og en haaaaaaug med lange netter, om vi hadde vunnet. Det har jeg gjort lenge nok.
Rett skal være rett, noen kontoer i CKH har også gjort sin del av jobben, din konto inkludert. Men totalpakken var ikke nok.
Derfor ble resultatet som det ble. No regrets.
 

DeletedUser

Guest
For å si det sånn, mitler. Hadde du gjort like mye som f.eks. Robert har gjort i CKH så hadde du skjønt hans fortvilelse.
 

DeletedUser

Guest
Faktafeil.

2 av 3 vil ikke joine. Den siste aner jeg ikke, fordi han er borte i helga. Så dobbeltmoralen er det nok du som er kongen av. Jeg har mest lyst til å gi deg en kamp, bare for å få deg til å jobbe litt mer for å vinne. Men, andre har vist en litt bedre tone med deg enn meg atm.

Men vet du hva du hadde spart masse tid på? Gå grå....
 

DeletedUser

Guest
Hva ville du, eller for den del tidligere CKH tjent på det? Kom med noem konstruktive argumenter så kan dette faktisk diskuteres. 'Personangrep' er ikke den beste måten å overtale på.
 

DeletedUser

Guest
Faktafeil.

2 av 3 vil ikke joine. Den siste aner jeg ikke, fordi han er borte i helga. Så dobbeltmoralen er det nok du som er kongen av. Jeg har mest lyst til å gi deg en kamp, bare for å få deg til å jobbe litt mer for å vinne. Men, andre har vist en litt bedre tone med deg enn meg atm.

Men vet du hva du hadde spart masse tid på? Gå grå....

Både Agnar og Eivind har sagt til meg at dem ville prøve å overbevise deg. Om deg har fortalt meg løgner, så kan du nok ikke klandre meg for det.
Med all den tida jeg har brukt på v12, så skal jeg til slutt stå som vinner, det er sikkert.

Han er skuffa, noe som er greit nok. Folk må få lov til å reagere som dem vil. Tar meg uansett ikke så nær av ting som blir sagt på et internettspill.
 

DeletedUser

Guest
Liker bare ikke måten folk som tidligere nesten aldri har bidratt i fellesskapet skal stå opp og begynne å snakke om lojalitet..


Just my two cents.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Jeg har ikke vært så veldig involvert i denne verdnen, sånn bortsett fra at jeg har følgt kommandoer fra Robert (måtte da hjelpe pusen min). Alikevel så syns jeg at jeg har gjort meg fortjent til å ytre meningen min rundt dette her. Kanskje det hjelper litt på aktiviteten her også, mer aktivitet=GG, selv om verdnen er kinda avgjort. Jeg kan ta med litt av min historie på V12 også, siden det er høyst relevant for hva som har skjedd for min egen del.

Som de fleste sikkert vet, så var jeg tidligere dual på Tvutt i en kort periode. I den perioden så mosa jeg gjennom fronten til solo (Eneste grunnen var at Robert var 1 ukes ferie, derav at han sa det ville bli et heidundrendes liv om det var lite progresjon.). Aksjonen jeg kjørte ble en suksess, og jeg hadde et smil på størrelsen med tastaturet. Jeg var også innom som KV på kontoer i ny og ne (jonnernxd, Semtex) for sniping, backtiming og andre ting som tjener en konto når den er under angrep. Morsomt var det lell. Etter en stund der CKH hadde vært under et heftig press, ble jeg og Robert enige om at jeg skulle lage en ny konto, der jeg kunne sitte KV aktivt. Dessverre ble det ikke så populært som da jeg satt på Tvutt, mest siden folk bare ville benytte meg i helgene + Chris kom inn i stammen, der han også var mye KV. Men jeg durte på for meg selv på Kenn93x.

Etter en krangel med Skolehaven angående noen byer, sverget jeg dyrt og hellig til at vedkommende skulle 5 fot under bakken. Ut fra hvordan jeg tolket det, så var de fleste enige med mitt ståsted, men siden Skolehaven truet med og slette kontoen om hun ikke fikk viljen sin (en 3k by), så ba de meg fire. (Merk, sletta Skolehaven seg, ville Rattus følge i samme fotspor). Jeg ville ikke la de bestemme hva som skulle bli utfallet (de hadde benyttet samme metode tidligere, den gang mot dual på Jonnernxd), så det resulterte i en kraftig diskusjon på både skype, forum og det som værre var. Ja, jeg fikk til og med Torque til å fake ei i min egen stamme. Kranglingen hadde størkna stått stille i etpar dager, frem til at Robert ba meg heller gå grå.. Litt rart at det kom fra han, men jeg tok han på ordet, og vips så var Kenn93x på slett.

Nå har jeg igjen fått en konto på V12, som jeg har takket ja til. Det er forutsatt at Skolehaven blir adlet ned og tilbake til .dk, noe som nesten er fullført (yay). Så - det var litt raskt om min turbo-tid på V12, og NÅ skal jeg komme til det jeg egentlig skulle skrive helt i starten =).

Det som har hendt i det siste viser vel både illojalitet og lojalitet. Lojalitet til de tidligere medlemmene, men illojalitet til selve stammen og hva stammen(e) stod for. Jeg har forståelse for at enkelte velger den "lette" veien ut av dette, men hadde jeg vært i Tvutt sine fotspor, så ville jeg heller valgt en kald krig fremfor en merge med hovedfienden. På V7, hvor jeg spilte på Hakkespetten, er det et praktfullt eksempel på hvor mye lojalitet som foreligger til en stamme/stammemedlemmene. Og bytte stamme der var aldri aktuelt. Dumdristig kanskje, men det blir helt feil når man har kjempa så lenge. Det mister litt av glansen :).

Mye av det samme kan sies om V12, selv om situasjonen er litt annen. Jeg har/hadde ikke noe forhold til hverken CKH eller -RE-, bortsett fra medlemmene, så for min del var det drit det samme. Det var enkelte i -RE- jeg behandlet som egne stammemedlemmer, og andre i CKH som jeg nærmest behandla som fiender(Sjekk; Skolehaven). Jeg tror at det handler mye om hva som er moralsk riktig her. Om de som faktisk har spilt her over lengre tid og har dannet seg et forhold til stammene syns det er greit måten dette skjedde på, så må det vel nesten forbli sånn.. Men jeg tror at dette svekker folks syn på både stammeseier og spillerseier når det har blitt en merge-to-win verden. Som sagt, det er opp til enkeltspillerene og vurdere.


Siden Torquemada truet meg med stammekick om jeg ikke mekka han en pizza, så måtte jeg bare bøye meg for de særdeles godt formulerte argumentene hans. Her er min pizzan til deg, Torque, god middag!

[spoil]
pizza-fail.jpg
[/spoil]
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg tror du må sendes på Pizzabakekurs omgående, før du risikerer å bli kicka fra stammen! For dette er et av kravene som stammemedlem, å være i stand til å steke en frossenpizza!
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Jeg tror du må sendes på Pizzabakekurs omgående, før du risikerer å bli kicka fra stammen! For dette er et av kravene som stammemedlem, å være i stand til å steke en frossenpizza!

:( Orker ikke. Tar for lang tid. Jeg gjorde et nytt forsøk, i håp om at denne pizzaen vil slukke din umenneskelige tørste etter pizza-blod.

[spoil]
20100404-Epic_Pizza_FAIL_4.jpg
[/spoil]
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
:( Orker ikke. Tar for lang tid. Jeg gjorde et nytt forsøk, i håp om at denne pizzaen vil slukke din umenneskelige tørste etter pizza-blod.

[spoil]
20100404-Epic_Pizza_FAIL_4.jpg
[/spoil]

Makan... Ingen av gangene har du forstått å bruke pizzabakepapir!
 

Grimwell

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Nå har jeg igjen fått en konto på V12, som jeg har takket ja til. Det er forutsatt at Skolehaven blir adlet ned og tilbake til .dk, noe som nesten er fullført (yay).

[spoil]
pizza-fail.jpg
[/spoil]

Håper ikke du sikter til meg her Kenneth ?
Dessuten ble Skolehaven satt på slett rett etter at PIP ble dannet :)

Men morro og ha deg tilbake på V12, and a mather of fact, så har jeg ikke gitt meg på V12 selv. :D
Ny plass, ny motivation.

-Stian
 
Sist redigert:
Topp