CTRL. - Backstabbers de også ?

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Litt sent med brannslukking når det kun står ruinene igjen av tilliten. Les dette på hvilken måte dere vil. Ja, jeg er forsatt uenig i at Don adlet en uskyldig stammefrende, det har jeg aldri lagt skjul på - og sagt til Jørn og Don flere ganger. Men mitt fokus er at Joaking også backstabber sine allierte, ved å føre oss bak lyset for å få hjelp til sine interne oppgjør.
 

DeletedUser

Guest
Litt sent med brannslukking når det kun står ruinene igjen av tilliten. Les dette på hvilken måte dere vil. Ja, jeg er forsatt uenig i at Don adlet en uskyldig stammefrende, det har jeg aldri lagt skjul på - og sagt til Jørn og Don flere ganger. Men mitt fokus er at Joaking også backstabber sine allierte, ved å føre oss bak lyset for å få hjelp til sine interne oppgjør.

Hvordan har Joaking ført deg bak lyset? Ved å henvende seg til deg med et forslag?
Du er manipulert og du har dummet deg ut.
 

DeletedUser

Guest
3 av våre har nå gått over til altum. Skal bli moro å se hvor stort slaskenettverket er til slutt. Happy war alle ;)
 

DeletedUser

Guest
Tar jeg i om at det er større sjanse å vinne på lag med slasken enn på lag med Ctrl.?

Absolutt ikke. Slasken er en sikker vinner. den nye stammen "Slaskens venner" vil snart se dagens lys. Eller feil, slasken trives best med å være den fritt arbeidende manipulator. Han egner seg hvertfall ikke til å drive stamme.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Du tok ikke innlegget mitt. Si da at du er en gjennomsnittlig spiller, ala Harold Finch :rolleyes:. Ville du da hatt større sjanse om du allierte deg mot DON sammen med Ctrl., når de selv er imot en merge, eller å alliere seg med DON mot Ctrl.? Ctrl. sier selv at de vil ha midlertidige samarbeid, altså ikke verden ut.
 

DeletedUser

Guest
Du tok ikke innlegget mitt. Si da at du er en gjennomsnittlig spiller, ala Harold Finch :rolleyes:. Ville du da hatt større sjanse om du allierte deg mot DON sammen med Ctrl., når de selv er imot en merge, eller å alliere seg med DON mot Ctrl.? Ctrl. sier selv at de vil ha midlertidige samarbeid, altså ikke verden ut.

Om vi ville ha lyktes mot slasken kommer jo an på hvor mange som ville være med.
Ctrl rakk aldri å ta stilling til merge med noen. Jeg tror det ville ha vært en sak for fremtiden. Allianser kan ikke holde verden ut, ikke for noen. Bare en stamme kan vinne. Og nå blir det hvertfall ikke ctrl. Vi er redusert til en ganske liten stamme, som ikke kommer til å ha noe betydning rundt her lenger.
 

DeletedUser

Guest
Ta det fra en tredjepart som ikke er direkte involvert i saken; DONslask har backstabbet og Ctrl. vil ta han ut, helt forståelig at de da vil skaffe allianser og IAPer for å kunne fokusere på dette. Ser ikke noe galt i måten Joaking legger det frem på og for meg virker det ikke som om han prøver å lure allierte. Han er kanskje litt nedlatene mot J.F.F, men det er jo de fleste som ikke spiller der selv (giggle). Å ikke lage for bindende allianser synes ihvertfall jeg også er lurt, så tidlig i spillet som vi er nå.
 

DeletedUser

Guest
Ta det fra en tredjepart som ikke er direkte involvert i saken; DONslask har backstabbet og Ctrl. vil ta han ut, helt forståelig at de da vil skaffe allianser og IAPer for å kunne fokusere på dette. Ser ikke noe galt i måten Joaking legger det frem på og for meg virker det ikke som om han prøver å lure allierte. Han er kanskje litt nedlatene mot J.F.F, men det er jo de fleste som ikke spiller der selv (giggle). Å ikke lage for bindende allianser synes ihvertfall jeg også er lurt, så tidlig i spillet som vi er nå.

Det som jeg mener også. Skjønner egentlig ikke hvordan alt har blitt tatt ut av sammenhengen, og forvridd..
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Skuffa benja, du bytta samtalen fra backstabbing te pphoring. Viser bare kor slem dokk e ;(

Jeg forsvarer mine innlegg der Jørn prøver å få mine argumenter imot inngåelse av falske allianser og dette uten å være i snakk med alliansene vi allerede hadde. Dette på tross av at jeg personlig ikke liker Reisverket, og hvordan han går frem som leder. Fremdeles respekter jeg han som spiller og deres stamme.

Midertidige IAP derimot er da helt vanlig. Hvor mange IAP'er er laget for å vare verden ut? Det skjer jo selvsagt, at IAP blir noe mer og man bygger videre på dette til en allianse eller merge etc. I de fleste sammenhenger så er IAP fremdeles fordelaktige for begge i en tidsperiode der stammene ikke angriper hverandre. Og kommer gjerne med en avtale om hvor lang fredstid man bør ha etter endt avtale.

PP-horing er den biten Jørn biter seg fast i, jeg tar det med pga kontoens forbruk uten dimensjoner, men mest på grunn av kontoens missbruk av regelverket uten å få straff. Denne tråden handler alikevell om å sverte vår stamme, noe den kanskje greier for dem som leser meldingene slik de vil. Utklippene er tatt ut ifra en av stammens diskusjoner for fremtiden. Og som Knut Storfot sier det er normalt å diskutere ulike taktikker i spillet. Selv om det til vanlig er et lederforum der slikt diskuterer, mens her i stammen er alle innvolvert.

Jeg ser da ingen grunn til å synes synd på slaske-kontoen da denne kontoen er helt klart skyldig på alle punkter:

Planlagt svik
Adling av egen stamme
Lage intern splid i stammen

Mye det samme kan sies om Unholy Confessions som konspirerte sammen med slaske kontoen
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
Klart vi skjønner at det er feil måte å gjøre ting på den måten vi gjorde, men som jeg har sakt til flere, det er over 1 uke siden jeg sa vi ikke burde rekrutere flere i k45 da vi hadde 100% kontrol der, jeg sa klart å tydelig i fra hva jeg mente å at jeg ikke kom til å blir værende i stammen viss vi fortsatte rekruteringa i k45, jeg ønsker ikke å bli pakket inn i blå byer på kartet.
Så ser jeg at en nabo har søkt å at vår kjære joaking ønsker å ta han med, da blir jeg forbana å gjør impulsive handlinger, dette gikk desverre utover gullungen som lå nærmest( skulle ønske dette var joaking). Jeg ser at dette ikke er en grei måtte å gjøre det på men jeg hadde gitt klar beskjed om mine synspunkter å joakim lederen av ctrl var klar over hva som kom til å skjee viss han rekruterte i k45, dette hadde jeg uttrykt klart å tydelig på forumet tidligere.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Kunne også ha kommet med noe tull imot Reisverket her, men det er kun tanker jeg har, da jeg ikke stoler på vedkommende.
Men nevner i stede at det er rart vedkommende føler ser lurt da, Joaking er såpass ærlig imot han og forteller han rett ut hva han tenker videre, og dermed involverer RV inn i diskusjonen på en måte der alle viklinger og gevinster blir tatt med.

Det kalles tillit, tillit som RV spytter tilbake i ansiktet hans.
Denne tilliten ville ikke jeg vist Reisverket, men Joakim viser meg at han er så komittet til de sterke båndene stammene har inngått, at han gir denne tillitten på tross av at det er mange andre som ikke stoler på RV'et
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Klart vi skjønner at det er feil måte å gjøre ting på den måten vi gjorde, men som jeg har sakt til flere, det er over 1 uke siden jeg sa vi ikke burde rekrutere flere i k45 da vi hadde 100% kontrol der, jeg sa klart å tydelig i fra hva jeg mente å at jeg ikke kom til å blir værende i stammen viss vi fortsatte rekruteringa i k45, jeg ønsker ikke å bli pakket inn i blå byer på kartet.
Så ser jeg at en nabo har søkt å at vår kjære joaking ønsker å ta han med, da blir jeg forbana å gjør impulsive handlinger, dette gikk desverre utover gullungen som lå nærmest( skulle ønske dette var joaking). Jeg ser at dette ikke er en grei måtte å gjøre det på men jeg hadde gitt klar beskjed om mine synspunkter å joakim lederen av ctrl var klar over hva som kom til å skjee viss han rekruterte i k45, dette hadde jeg uttrykt klart å tydelig på forumet tidligere.

På tidspunktet dere valgte å angripe stammen så la det ikke ann til at vedkommende det var snakk om skulle få innpass i stammen. I tillegg hadde stammen mistet(internadlet) inaktivt medlem i kontinentet. Din mening alene betyr ikke alt men var grunnen til at ihvertfall jeg stemte nei. Da jeg personlig mener at stammens medlemmers ønsker skal ivaretas. Du derimot har ingen respekt for andre enn deg selv. Hadde du i det minste valgt å forlate stammen først i protest imot denne nesten rekrutteringen, så ville saken vært av en annen karakter, men du velger bevist å snikadle din egen stamme mens de aner fred og ingen fare. I tillegg viser det seg at du allerede en uke i forkant snakket om å adle medlemmer i stammen. Du tåler tydeligvis ikke å ha noen venner i nærheten av deg.
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Dette på tross av at jeg personlig ikke liker Reisverket, og hvordan han går frem som leder. Fremdeles respekter jeg han som spiller og deres stamme.
Vil gjerne høre med deg hvorfor du føler det slik. Kan det være fordi jeg ikke likte deres lederstil, og forlot stammen? Eller klandrer du også meg for at så mange av dine stammefrender søkte seg inn i min nye stamme etter at jeg stakk? Eller er du så hårsår fordi jeg skrev et innlegg og fortalte hele stammen din hva jeg synes om hvordan ledelsen etter mitt skjønn var dysfunksjonel?

Just asking..
 
Sist redigert:

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Nå skal jeg ikke gjøre dette til en sak som handler om deg, for du er ikke sakens kjerne her.
Påpeker også at du ikke kjenner min lederstil, det var ikke jeg som var diplomaten men min kjære samarbeidspartner. Selv skygget jeg unna hele leder rollen. Jeg kan si at jeg støttet Sander i sin avgjørelse på punktet du viser til, da resten av ledelsen var inaktiv, på tross av at jeg er enig i at slike avgjørelser vanligvis skal tas sammen med ledelsen.
 

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
Kan ikke vi alle bare være gode venner og merger så danner vi understammer samme som JFF familien har gjort i flere generasjoner <3
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
For ordens skyld vil jeg poengtere at mitt sitat øverst i Jørns post "Reisverket (Rv) skrev:
> Sånt spill som dette her jeg elsker med tw"
er tatt litt ut av sammenhengen. Jeg har hele tiden vært kritisk og helt uenig i at Don adlet en uskyldig tredjepart (Gullungen), og vært tydelig på at de burde ha forlatt stammen uten å la det gå ut over ham.

Det jeg viste til med den uttalelsen er det politiske spillet, bakteppet, få store mengder intel fra mange leire og kunne forutse enkelte ting som vil prege v21. Det innrømmer jeg at jeg synes er morsomt.
 

Johan j1234

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Elsker dramaet ^^

Foresten benja, er det ikke litt hyklersk at du klager på backstabbing her men når dere på v20 allierte dere med Utopia bak vår rygg og gjemte dere bak falske rykter(tor henrik) så var det greit?
 
Topp