Daglige Statistikker av Elite vs. AriCa

andersmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Orker ikke sitere dere alle, så jeg velger å svare dere i en felles melding.

For det første så tror jeg at vi fint kan matche den erklæringen. Men den var rett og slett såpass dårlig at vi i styret valgte bevisst å ikke svare på den. Dessuten har vi jo vært i krig med Elite siden vi ble etablert, så vi føler på ingen måte noe press for komme ut med en egen erklæring.

Ja, den erklæringen skapte litt blest her i forumet. Men siden den var så dårlig skrevet, så ser jeg ikke engang hensikten med å svare på den. Men den er registrert hos oss.

Med fare for gjentakelse: Den krigserklæringen som ble presentert var ikke svar skyldig.

Siden den var så dårlig, hvorfor har du ikke da prøvd på en bedre en? Er det fordi du ikke tror du kan lage en bedre selv? Eller er det av frykt for at vi skal bruke den store øksa?

Besides, selv om du antyder at krigen ikke har begynt, så har jeg fått angrep fra deg samt andre medlemmer i stammen din, ca 100 innkommende hver dag, så ikke si at krigen fra deres side ikke har begynt.
 

DeletedUser

Guest
Siden den var så dårlig, hvorfor har du ikke da prøvd på en bedre en? Er det fordi du ikke tror du kan lage en bedre selv? Eller er det av frykt for at vi skal bruke den store øksa?

Besides, selv om du antyder at krigen ikke har begynt, så har jeg fått angrep fra deg samt andre medlemmer i stammen din, ca 100 innkommende hver dag, så ikke si at krigen fra deres side ikke har begynt.

Sier simpelthen at erklæringen er for dårlig. Jeg kan gjerne utdype dette, men da vil jeg trekke sammenligninger som kan bli særdeles stygge. Godta vår avgjørelse, og la dette ligge.

Jeg sier ikke at krigen ikke har begynt. Jeg sier krigen begynte allerede første dag etter AriCas etablering. Så krigen er i gang, men det vil ikke komme en erklæring fra vår side. Da må deres erklæring utarbeides, for den som nå foreligger får meg til å smile, langt fra bli redd eller føle noe press for å opparbeide en bedre.

Face it. Den erklæringen fortjener ikke svar fra vår side. Du og dere kan gjerne føle dere snytt for vår erklæring, likeledes som jeg føler meg snytt for deres. Jeg har lest en del erklæringer fra forskjellige servere, men den som Elite postet for noen uker siden topper listen over hva som er dårlige av den sorten.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
For det første så tror jeg at vi fint kan matche den erklæringen. Men den var rett og slett såpass dårlig at vi i styret valgte bevisst å ikke svare på den. Dessuten har vi jo vært i krig med Elite siden vi ble etablert, så vi føler på ingen måte noe press for komme ut med en egen erklæring.

den var ny du, Arica ble vel ettablert en gang i slutten av februar, så det vil bety at dere startet krigen mot elite på samme tid? kan du da forklare hvorfor dere ikke startet organisrete angrep på meg, den mest utsatte av alle i elite i forhold til dere, før mai? :confused:
 
Reaksjonspoeng
1
Sier simpelthen at erklæringen er for dårlig. Jeg kan gjerne utdype dette, men da vil jeg trekke sammenligninger som kan bli særdeles stygge. Godta vår avgjørelse, og la dette ligge.

Jeg sier ikke at krigen ikke har begynt. Jeg sier krigen begynte allerede første dag etter AriCas etablering. Så krigen er i gang, men det vil ikke komme en erklæring fra vår side. Da må deres erklæring utarbeides, for den som nå foreligger får meg til å smile, langt fra bli redd eller føle noe press for å opparbeide en bedre.

Så det du sier der er at siden dere ikke kommer til å skrive noen krigserklæring så må Elite skrive en ekstra bra en?
 

DeletedUser

Guest
Svar til de to siste postene.

Du, Eyoh, var ikke den som var fremst i K65-fronten. Husker du f.eks Mithrandir?

AriCa ble etablert den 26. feb ja, men direkte krig var det ikke før i mars en gang. Men det var tydelig at Elite betraktet oss som den nye Yamato, derfor har jeg ansett Elite og AriCa å være i krig siden day one.

Og Min andre Multiaccount, jeg sier rett og slett at erklæringen til Elite ikke presser oss til å gi noe svar. Det vil ikke komme en enda mer forsinket erklæring enn den Elite allerede har postet.
 

Legend of masters

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Som sagt, så hvis den var så ufattelig dårlig, kan jo du lage en bedre...
Men du tør ikke, fordi du kan ikke. Og hvis du kan, så gjør det.

Er det så vanskelig?
 

DeletedUser

Guest
Som sagt, så hvis den var så ufattelig dårlig, kan jo du lage en bedre...
Men du tør ikke, fordi du kan ikke. Og hvis du kan, så gjør det.

Er det så vanskelig?

Det er et valgt styret i AriCa har tatt, og jeg tviler på at det er på grunn av at vi ikke tørr eller det at vi ikke klarer å lage et bedre.

Erklæringen så ut som om det var skrevet av en barnehageunge.

Det eneste offisielle du får fra AriCa i denne saken, er at det ikke kommer noe krigserklæring fra oss.
 

Legend of masters

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det er et valgt styret i AriCa har tatt, og jeg tviler på at det er på grunn av at vi ikke tørr eller det at vi ikke klarer å lage et bedre.

Erklæringen så ut som om det var skrevet av en barnehageunge.

Det eneste offisielle du får fra AriCa i denne saken, er at det ikke kommer noe krigserklæring fra oss.

Ok, men det er ganske tragisk!
Tro det eller ei.
 

DeletedUser

Guest
Ok, men det er ganske tragisk!
Tro det eller ei.

Ja, på mange måter er det litt tragisk, men det er en avgjørelse som ble tatt når vi leste erklæringen. Den avgjørelsen er endelig.

Skulle det f.eks dukke opp en bedre erklæring, så må vi naturlig nok revurdere. Men inntil da kommer det ei en erklæring fra vår side.
 

DeletedUser

Guest
Les på nytt.

Direkte krig: mars måned
Krig: siden day one

Vi har med andre ord ansett Elite som våre fremste fiender siden day one.

Første byen AriCa tok fra Elite er datert helt tilbake til 9. mars 2009 - 12:42:02
Første byen Elite tok fra AriCa er datert til 25. mars 2009 - 21:27:25



Vi holdt tilbake helt i starten siden vi nettopp var blitt dannet, og trengte noen dager på å samle sammen spillere til den stammen som idag er AriCa.

Ifølge ordboka kan krig være mer enn det jeg tror du tror...
Krig
krig m1 (fra lty, eg 'strev')
1 våpenkamp mellom to el. flere stater el. folkegrupper k- og fred / erklære, føre k- / det brøt ut k- mellom de to statene / dra i, falle i k-en / borgerk-, geriljak-, verdensk- / atomk-, stillingsk- / i k- og kjærlighet er alt tillatt
2 hard strid, kamp føre k- mot rotter og mus / stridighet naboene lå i full k- med hverandre / sterk konkurranse innenfor bransjen er det k- på kniven for å overleve / prisk- / kampanje, felttog erklære k- mot sult og nød
 

DeletedUser

Guest
Les på nytt.

Direkte krig: mars måned
Krig: siden day one

Vi har med andre ord ansett Elite som våre fremste fiender siden day one.

Første byen AriCa tok fra Elite er datert helt tilbake til 9. mars 2009 - 12:42:02
Første byen Elite tok fra AriCa er datert til 25. mars 2009 - 21:27:25



Vi holdt tilbake helt i starten siden vi nettopp var blitt dannet, og trengte noen dager på å samle sammen spillere til den stammen som idag er AriCa.

Ifølge ordboka kan krig være mer enn det jeg tror du tror...
Krig
krig m1 (fra lty, eg 'strev')
1 våpenkamp mellom to el. flere stater el. folkegrupper k- og fred / erklære, føre k- / det brøt ut k- mellom de to statene / dra i, falle i k-en / borgerk-, geriljak-, verdensk- / atomk-, stillingsk- / i k- og kjærlighet er alt tillatt
2 hard strid, kamp føre k- mot rotter og mus / stridighet naboene lå i full k- med hverandre / sterk konkurranse innenfor bransjen er det k- på kniven for å overleve / prisk- / kampanje, felttog erklære k- mot sult og nød

Du kan virkelig skrive, du.

Go AriCa
 

DeletedUser

Guest
Den første byen der er helt sikkert etter en ex-yamato som gjemte seg i AriCa :p
Selv om angrep blir sendt betyr det ikke at hele stammen kriger av den grunn..
Hadde jeg sendt et angrep på en i TO hadde det ikke betydd at Elite var i krig med TO vettu ;)
 

DeletedUser

Guest
Den første byen der er helt sikkert etter en ex-yamato som gjemte seg i AriCa :p
Selv om angrep blir sendt betyr det ikke at hele stammen kriger av den grunn..
Hadde jeg sendt et angrep på en i TO hadde det ikke betydd at Elite var i krig med TO vettu ;)

Nei, men hvis du leser hva jeg skriver, så har AriCa ansett Elite som fiender siden day one.

Det var ikke en ex-Yamato som ble angrepet. Det var Mithrandir, og den som styrer kontoen der har aldri vært i Yamato. Vi vet jo alle hvordan dere fikk den kontoen...
 

DeletedUser

Guest
Så, Shanks82. Da hadde dere ikke en KRIG fra dag en - dere hadde en KONFLIKT. Stor forskjell. Men når konflikten eskalerte, så ble det en krig. Vanskeligere er det ikke.

Og skal du vite hvordan ordet "krig" skal brukes, så bruker du en ordbok - det har du rett i. Skal du derimot ha BETYDNINGEN av et ord (den denotative beskrivelsen), så må du finne en håndfast definisjon på ordet. Og for å kalle en konflikt for en krig, så må 1000 mennesker bli drept i løpet av ett år.(som direkte følge av konflikten) Så en krig i TW blir vel da.. La oss si over 100k drepte i måneden?

Skal du derimot ha den konotative betydningen av krig - altså hva folk flest assosierer med krig, så kan du under tvil si at det har vært krig siden AriCa ble dannet. Jeg personlig er veldig glad i konnotative beskrivelser, så jeg ville ikke si det.

Rett skal være rett.
 

DeletedUser

Guest
Så, Shanks82. Da hadde dere ikke en KRIG fra dag en - dere hadde en KONFLIKT. Stor forskjell. Men når konflikten eskalerte, så ble det en krig. Vanskeligere er det ikke.

Og skal du vite hvordan ordet "krig" skal brukes, så bruker du en ordbok - det har du rett i. Skal du derimot ha BETYDNINGEN av et ord (den denotative beskrivelsen), så må du finne en håndfast definisjon på ordet. Og for å kalle en konflikt for en krig, så må 1000 mennesker bli drept i løpet av ett år.(som direkte følge av konflikten) Så en krig i TW blir vel da.. La oss si over 100k drepte i måneden?

Skal du derimot ha den konotative betydningen av krig - altså hva folk flest assosierer med krig, så kan du under tvil si at det har vært krig siden AriCa ble dannet. Jeg personlig er veldig glad i konnotative beskrivelser, så jeg ville ikke si det.

Rett skal være rett.

Kan jeg kalle "konflikten" mellom Elite og AriCa i starten for kald krig? Jeg kaller konflikten for kald krig fordi den ikke førte til direkte kamper eller en «varm» krig. Så konflikten utviklet seg fra en kald krig frem til den 9. mars, da den ble «varm».

Definisjonen av krig er udatert:
Rent folkerettslig blir krig tradisjonelt definert som en tilstand mellom stater. Det er to måter å starte krig på: En stat kan erklære krig mot en annen, eller bli angrepet militært og benytte seg av sin rett til å forsvare seg. I juridisk forstand må det ikke nødvendigvis foregå krigshandlinger for at det er krig: Det er nok å erklære krig mot en annen stat. Den tradisjonelle folkerettslige oppfatningen av krig er på sett og vis utdatert fordi de fleste kriger er borgerkriger, og slik har det vært lenge.

Det er selve krigshandlingene som gjør at det er krig. Når organiserte grupper retter våpen mot hverandre, uavhengig av om de er stater eller opprørshærer, definerer vi det som krig når en visst antall blir drept. I statistikker er det "krig" hvis antall drepte er 1000 på et år. Hva blir dette i Tribal Wars? 100K drepte i måneden foreslår du, Xasma.

Men rettslig sett er AriCa i krig hvis AriCa enten har avgitt krigserklæring, mottatt krigserklæring eller hvis det foreligger et væpnet angrep mot AriCa med eller uten krigserklæring.

Så det er vel tydelig at det ikke trenger å foreligge en krigserklæring før vi kan kalle noe for en krig?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hvis USA hadde angrepet et av norges skip, så hadde det nødvendighvis ikke betydd at det ble krig..
Men hadde Norge erklært krig mot Usa, da hadde det blitt krig.
Skjønner? ;)
 

DeletedUser

Guest
Hvis USA hadde angrepet et av norges skip, så hadde det nødvendighvis ikke betydd at det ble krig..
Men hadde Norge erklært krig mot Usa, da hadde det blitt krig.
Skjønner? ;)

Les det jeg skrev pånytt... Der svarer jeg på dette spørsmålet.

Edit: Men rettslig sett er AriCa i krig hvis AriCa enten har avgitt krigserklæring, mottatt krigserklæring eller hvis det foreligger et væpnet angrep mot AriCa med eller uten krigserklæring.
 

DeletedUser

Guest
Siden jeg ikke postet igår, så tar jeg 48 timer ;

Side 1:
Tribes: Elite
Players:

Side 2:
Tribes: AriCa
Players:

Timeframe: Siste 48 timer

total erobringer:

Side 1: 74
Side 2: 81
Forskjell: 7

image.php


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 3
Side 2: 4
Forskjell: 1

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 659,252
Side 2: 740,787
Forskjell: 81,535

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 29,535
Side 2: 36,697
Forskjell: 7,162

image.php
 
Topp