Debatthjørnet!

DeletedUser

Guest
man kan jo også snu litt på det. er dette den siste krampetrekkning fra en tidligere storstamme.?
fakta er jo at PERSIA har mistet mye byer i den siste måneden til BIRKI. så dette var vel den eneste måten de kunne overleve på som en stamme.
men jeg ser ikke bort fra at de nye medlemmene, slike som MERCADIAN og ALONEWOLF26, kan drive de desillusjonerte medlemmene fremover slik at de tar en by, eller to, fra BIRKI.
men jeg tror at slutten er uungåelig, PERSIA kommer til og gå under. det er bare opp til dem selv hvordan de vil gjøre det.


GoDag, knallis.

Persia vil aldri være det samme som Domini - OTK samarbeidet som var sterk fra topp til tå. Vi forsvarte oss kraftig mot dere LAW-medlemmer og det skal vi ha, men dere kjempet hardt og tok seieren til slutt.

Persia har mange spredte medlemmer/byerBIRKI kan pirke ut de byene som er litt i utkanten og derfra ta ut de medlemmene med minst erfaring...

BIRKI har brukt mange feige knep i krigen som å rekrutere over Persia spillere med trusler, DET er å gå over streken i en krig...


Så de som er igjen HÅPER jeg og TROR vil være igjen til siste slutt.


WOB - V2/V3/V4
 

DeletedUser

Guest
Ahh, genialt.. True fienden til å joine deg, får lojale medlemmer av sånt :p
 

DeletedUser

Guest
er vel like ille at medlemmene de faktisk er sure fordi medlemmene deres ble truet over i en annen stamme? folk som bytter stamme bare for å spare seg selv er ikke veldig nyttige for stammen anywayz
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
takk for sist WOB.
nå kommer du med en påstand som du ikke har dekning for. jeg har ingen indikasjoner om at noen medlemmer er "truet" inn i BIRKI.
det blir jo da som Eyoh skriver. slike medlemmer kan man jo ikke stole på.
hovedgrunnen til at BIRKI vinner, finner dere på kartet. der PERSIA ligger spredt over det ganske kartet, ser dere at BIRKI ligger som en kompakt enhet.

så til gråbytemaet. av de siste 40 byene som BIRKI har tatt, er 7 gråbyer.
av de siste 40 byene som PERSIA har tatt, er det 17 gråbyer.
jeg tenker det sier sitt.
 

DeletedUser

Guest
Persia har mange spredte medlemmer/byerBIRKI kan pirke ut de byene som er litt i utkanten og derfra ta ut de medlemmene med minst erfaring...

Om man rekrutterar spredt og nobler spredt så får man jaggu at konsekvensane. Og går man til krig med uerfarne medlemmar så får man ta konsekvensane av det og. Selvfølgeleg skal dei som er uerfarne få være i krig, men du kan ikkje si "Skån oss, vi har uerfarne medlemmar".

så til gråbytemaet. av de siste 40 byene som BIRKI har tatt, er 7 gråbyer.
av de siste 40 byene som PERSIA har tatt, er det 17 gråbyer.
jeg tenker det sier sitt.
Kva så?
 

ExeeexE

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det jeg tror knallis prøver å si er at vi har uformelle normer her i TW... en av dem er å adle minst mulig gråbyer, og BIRKI har klart å følge den normen bedre enn Persia.

Dermed er BIRKI mindre gråbyhorer enn Persia akkurat nå^^
 

NTU Spawn

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
så til gråbytemaet. av de siste 40 byene som BIRKI har tatt, er 7 gråbyer. av de siste 40 byene som PERSIA har tatt, er det 17 gråbyer.
jeg tenker det sier sitt.

Nå er det "lenge" siden jeg sluttet v.2, og jeg er ikke helt oppdatert. Men en ting har jeg fått med meg i min tid som aktiv spiller, er det at alle adler grått. Noen mer en andre. Jeg har sett utallige eksempler på folk som sier at en stamme "suger" bare for de adler litt over gjennomsnittet grått. Og når man da kommer til en eventuel krig (eller er i en), er det stammen som har bitt i det sure eplet, og adlet litt grått som ofte vinner. Nettopp fordi de har tette clustere, samt aktive og erfarene medlemmer.


Rekrutterer man i hytt å pine ber man jo selv om å få dårlige clustere.
 

DeletedUser

Guest
har aldri skjønt hva folk har imot gråbyadling, det er en ting hvis du aktivt farmer dem, men hvis du har sluttet å farme (som mange gjør etter å ha nådd 1-200k poeng) og du har mange mynter/ få nukes på lager så er det bare smart mener nå jeg
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
gråbyer var det Kennehskog som dro frem. jeg har personlig ingenting i mot gråbyadlig, så lenge det er strategisk viktig.(hva det er, er jo en annen diskusjon).
men at en merg med ~AOD~ skal få PERSIA frem til gamle høyder, stiller jeg meg tvilende til.
 

DeletedUser

Guest
takk for sist WOB.
nå kommer du med en påstand som du ikke har dekning for. jeg har ingen indikasjoner om at noen medlemmer er "truet" inn i BIRKI.
det blir jo da som Eyoh skriver. slike medlemmer kan man jo ikke stole på.
hovedgrunnen til at BIRKI vinner, finner dere på kartet. der PERSIA ligger spredt over det ganske kartet, ser dere at BIRKI ligger som en kompakt enhet.

så til gråbytemaet. av de siste 40 byene som BIRKI har tatt, er 7 gråbyer.
av de siste 40 byene som PERSIA har tatt, er det 17 gråbyer.
jeg tenker det sier sitt.


Jeg hørte det slik av Exeeexe at han ble på en måte truet fra Persia får hvis han ikke dro så kom Elite og BIRKI til å adle ham..
Han sa at han ville ha et "liv".

Så jeg på min side står får det jeg har sagt.
 

DeletedUser

Guest
Hold Elite ut av dette er dere snille. Vi har ingen smarbeid med verken Persia eller Birki, så de har nok kun brukt oss til å skremme. Orker ikke få hele AriCa gjengen irriterte og påstå at vi driver med skitten spill.
 

DeletedUser

Guest
hmmm.

Jeg tror, som noen har sagt tidligere, at Persia-~AOD~ mergingen var et forsøk på å "skremme" BIRKI eller på en eller annen måte få hjelp til det de ikke greide... Nemlig og Adle BIRKI byer.
Ikke det at det har godt så veldig mye bedre etter mergen men :p

Også til trussel spørsmålet;
Jeg tror dette er ren og skjær løgn fra Persia ledelsen... Jeg snakker mye med eXe og han virker glad for å være i BIRKI og har ikke nevnt noe som kan virke negativt om BIRKI. Han har jo også adlet en del Persiske byer i det siste etter at han fikk inc. fra Persia!

Jeg har også snakket med flere Persere som forteller meg at på starten av denne krigen var det umulig å få støtte og ledelsen var et lavmål! Det har kommet seg litt nå vil jeg tro, men likevel så kommer BIRKI til å vinne krigen.

Noen sa at BIRKI bare vokser på grått, det er vel ganske grei løgn?! Du ser hvor mange byer de har tatt av Persia og hvor få gråbyer de har tatt!


PP.K
 

DeletedUser

Guest
Xig2 har klatret høyt på ranken den siste halvannen uken (merge på gang?). De er nå #5 på stammeranken i v2!
De er også 3. adelsvinner for de siste sju dagene.

Men har de rom til å vokse seg større, og vil det bli en ulempe for dem at de er så langstrakte?
Hvordan vil Xig2 klare seg i fremtiden?
 

andersmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Xig2 har klatret høyt på ranken den siste halvannen uken (merge på gang?). De er nå #5 på stammeranken i v2!
De er også 3. adelsvinner for de siste sju dagene.

Men har de rom til å vokse seg større, og vil det bli en ulempe for dem at de er så langstrakte?
Hvordan vil Xig2 klare seg i fremtiden?


De merget med XiG1, ja. Ser at XiG1 har sunki veldig. Adelsvinneren er ikke mye bra fordi jeg sjekket de siste erobringene, og veldig mange består av innadlinger.

De kommer nok til å vokse seg større ja, da Elite er opptatt med AriCa, men hvis Elite skifter fokus går de rett ned, tror veldig mange der har liten krigserfaring(se på OD stamme)

I fremtiden ser jeg for meg at vinneren av Elite vs AriCa vil knuse dem, bound to happen.

Edit: Må også legge til noen ord om Gertpe, veldig hyggelig fyr :) prata noe med han da jeg var i DISA E. Virker som det er en fyr med kunnskaper :) Han når nok langt om han kan de nødvendige taktikkene. Forståelsesfull ulikt en viss annen person hvis navn jeg velger å ikke nevne.
 
Sist redigert:
Topp