Det er ikke jeg som har formet reglene, men jeg antar poenget med å i det hele tatt ha en regel som sier at det er ulovlig å sende 4 kommandoer under 150ms er der for å få en viss tilnærming mellom spillere med mye erfaring, og nybegynnere. I tillegg er dette selvfølgelig noe som gjør at bruk av bot'er er mindre interessant.
Når det gjelder 5 adelsmenn vs. 4, så kan vi fortsette å diskutere det ut til første nuke og frem til siste støtte. Hvis vi sier at det gjelder 5 angrep vil det nok snart være noen som mener det burde gjelde 7, da det ofte sendes et par nukes før adelsmenn kommer.
Hvis man har et nettverk som er ok, og ikke gjør noe ulovlig vil det uansett være vanskelig nok for en gjennomsnitlig tw-spiller å sende 4 angrep under 150ms, så jeg ser ikke noe problem med å ha dette sånn som reglene er i dag.
Dere er hjertelig velkommen til å diskutere dette videre hvis dere er helt uenige
Vil absolutt diskutere dette videre, da jeg mener det er helt åpenbare "svakheter" med nåvrende regler i mine øyne:
1. Sperregrense på 1 sekund for maks 5 angrep gjør at man kan kun sende Adelsnuke + 4påfølgende AM fra samme by. Dermed er det heller ingen mulighet og legge inn ekstra faner med "fakes" for og prøve og lettere skape de nødvendige "glipene" i toget.
2. Ettersom TW har selv lagt opp til at det må være 5 AM for og være 100% sikker på overtakelse (da ser man bortifra forsvarers mulighet til og sette inn sine tiltak) synes jeg det er beklagelig og meget merkelig at reglene skal gjøre det så ufattelig mye vanskeligere for spillere og kunne sende "gode" tog ifht de mer "normale" togene på 4 AM.
- I de tidligere fasene av spillet mener jeg dette har desto større innvirkning om man skulle være uheldig og havne på de 13% som gjør at man ikke tar byen. Tropper er sanynsligvis brukt, overraskelsesmomentet er borte og man kan selv ha satt seg i en meget uheldig posisjon. (Dette var en digresjon, men ville belyse argumentet med et eksemplel på hvorfor 5 AM kan være meget viktige i spillet selv om hovedandelen spillere sender tog på 4 AM)
3. Når regelen sier kommandoer, men ikke har sperregrense på støtte blir det heller ikke likhet slik det er nå: man kan sende mange støttesendinger som du sier, og kansellere de som ikke treffer inn (og nå også da
bryter reglene), men den samme funksjonen er altså ikke tilgjengelig på angrepssiden som gjør det
ennå mer komplisert for en angriper.
- Og er under ingen omstendigheter enig i at man skal evt ved snipe måtte avbryte sine handlinger som kommer for tett, feks pga "lagg" da det faktisk kan medføre
tap av by. På en snipe har man kanskje bare 1 mulighet (regner da samtlige faner som 1) på og gjennomføre operasjonen på, mens tog da kan avbrytes og sendes på nytt (selv om det og er sinnsykt irriterende om man er på forsøk nr 20)
4. Det er mange guider der ute og nå også modifiseringsmuligheter av nettleser som kan sikre hurtige tog. .net har kommet med sitt tilsvar på strategier som og legge 3 ufattelig tett og 1 med "glipe" for og ikke bryte regelen. Grunnen er vel for og sikre mer likhet for folk der ute vil jeg anta da de helt "syke" togsenderene blir "dempet" litt og man tar også høyde for lagg internettilkobling spillerene kan ha. Sier ikke at vi her på .no skal adoptere alt man gjør der ute, men er jo heller ikke slik at alt fremmed er feil for .no. Hadde vi feks hatt en slik anordning her på .no hadde undertegnede (for og belyse problemet med et eksempel) sluppet og sitte og sende 41 mislykkede forsøk før nr 42 lykkes).
- Det var det første toget jeg fikk sendt som var på under 500 ms og som var innenfor følgende parametre:
* Toget var innenfor samme sekund (som er viktig siden TW har nok et teknisk aspekt som lar alle "split-second" trains snipes enkelt
* Det var over 150 ms mellom 1&4 + 2&5 (og lagg da ikke klumpet de for tett sammen i tilegg til hastigheten fra meg selv)
Mulig noen av punktene mine overlapper hverandre litt her (beklager det isåfall), men jeg ser altså ikke hvorfor det skal være så ufattelig mye mer vanskelig og kunne sende et godt 5 AM-tog kontra det og sende et på 4.
Regner med dere i TWteamet har hatt noen runder på denne problemstillingen (altså ang 5 AM og fanesniping etc) når dere bestemte dere for og beholde regelen, og lurte derfor også på om vi kunne få et innblikk i hva slags forutsetninger/argumenter dere la til grunn på dette??
*Edit: Alle disse postene etter min førstepost kan alltids flyttes til 150 ms posten om dere mener at de heller høre hjemme der og overskygger denne postens funksjon (er ikke så viktig hvor vi får belyst problemet så lenge vi får belyst det)
-S-