Diskusjon om regler (ingame)

Status
Stengt for ytterligere svar.

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Ja, det stemmer. Det er kun 4 kommandoer under 150ms fra en by som er ulovlig.
 

DeletedUser

Guest
Ja, det stemmer. Det er kun 4 kommandoer under 150ms fra en by som er ulovlig.

Har de eit eige regelverk som berre er tilgjengeleg for teamet eller? For viss ikkje kan eg ikkje fatte korleis denne regelen kan tolkast slik som de tolkar den.


§14) Tekniske fordeler

Bruk av tekniske fordeler som blir gitt av endringer i operativsystemet, og/eller feil i maskinvare som påvirker tidspunktet for angrep er strengt ulovlig. Dette omfatter også bruk av pakkefilter og / eller forsinkede pakker. I tillegg så omhandler dette også alle angrep eller forsvar bestående av 4 kommandoer (også kjent som tog) som er sendt i et tidsrom som er mindre enn 150 ms (millisekunder). Alle andre retningslinjer i regel § 10) Boter og skript må også følges.
Eksempler:

* Det er lov å koordinere dine angrep fra forskjellige byer, eller fra den samme byen, for å LANDE til hvilken som helst tid.
* Det er ulovlig å sende 4 kommandoer etter hverandre på mindre enn 150 ms.
* Eksempel: Å sende angrep fra ulike landsbyer til forskjellige tider for å angripe på samme tid er lovlig.
 

DeletedUser

Guest
Aha.. Det endrer jo mye da :)
Nå kan jeg endelig jukse.. ehmm.. nei... mener sende 4 angrep på under 150 ms ;)
 

DeletedUser

Guest
Svakheten med denne reglen er at hvis du har to byer som er like langt unna byen som skal adles, så kan du i teorien sende så raske tog som du vil fordi du angriper ifra to byer isteden for en by.
 

DeletedUser

Guest
Denne blir kanskje litt off topic, men den gjelder iallefall teamet :)

Hva blir gjort konkret for å forbedre en allerede dårlig trend hvor verdenene våre "dør ut", blir spøkelsesservere
? Kommer det en verden 6 også før dere innser at selv om Norge er et langstrakt land, så er vi få innbyggere, hvorigjen veldig få faktisk spiller Tribal Wars?

Dere kan lage regler opp og i mente, men tar man seg ikke av det mest elementære med styringen av TW avd. Norge, så vil det ikke være noen spillere igjen til å følge regler.

Speedinga som har begynt nå er et positivt tiltak. Kreds for det (de som har fått dette igjennom). Men det er flere åretak igjen før vi kan entre fast grunn :)
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Denne blir kanskje litt off topic, men den gjelder iallefall teamet :)

Hva blir gjort konkret for å forbedre en allerede dårlig trend hvor verdenene våre "dør ut", blir spøkelsesservere
? Kommer det en verden 6 også før dere innser at selv om Norge er et langstrakt land, så er vi få innbyggere, hvorigjen veldig få faktisk spiller Tribal Wars?

Dere kan lage regler opp og i mente, men tar man seg ikke av det mest elementære med styringen av TW avd. Norge, så vil det ikke være noen spillere igjen til å følge regler.

Speedinga som har begynt nå er et positivt tiltak. Kreds for det (de som har fått dette igjennom). Men det er flere åretak igjen før vi kan entre fast grunn :)

Det er mye arbeid som skjer "i kulissene" fra min, og innogames sin side men vi har hard konkurranse, og prisene for markedsføring i dette landet er høye. Dersom noen har idèer om hvordan vi skal nå flere spillere tar vi gjerne i mot tips ;)
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Når det kommer til markedsføringsdelen så må jeg si at der har jeg mye å lære.. Greit nokk.

Men tidligere så spilte jeg Manager League som i hovedsak styres av "Spinner" som er norsk. (et norsk spill)
Dette har blitt markedsført flere steder som på TV2 sine nettsider, Nettavisen med artikkel osv.

De eneste stedene jeg finner TW er på oversikter over gratis spill og der drukner TW i mengden.

Det gjøres sikkert men litt mer oppsøkende markedsføring gjennom de ulike mediene.. En artikkel vil være gratis og god markedsføring.. Bare et tips..
 

DeletedUser

Guest
Det er mye arbeid som skjer "i kulissene" fra min, og innogames sin side men vi har hard konkurranse, og prisene for markedsføring i dette landet er høye. Dersom noen har idèer om hvordan vi skal nå flere spillere tar vi gjerne i mot tips ;)

Jeg ser f.eks. mange Travian-reklamer rundt om på nettet. Har sett noen for TW (.net) også, men helt klart flere for travian. Kan jo seff også nevne Evony som eksempel...

Er årsaken til dette at Travian/Evony har mer penger til rådighet når det gjelder reklamer, i forhold til TW? Eller satser dere i større grad på andre kanaler for markedsføring?
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Det er her vi er litt annerledes enn andre spill. Vi vil gjerne gjøre det "så billig som mulig" for dere spillere. Det skal ikke være mulig å "kjøpe seg til toppen" på tribalwars, og vi sitter derfor igjen med litt mindre penger per bruker. Å reklamere på store nettsider koster mer enn det smaker for vår del.
 

DeletedUser

Guest
Flere spørsmål om §3) er her! Hurra!

Først, kan noen vise meg til den spesifikke delen av reglene som sier at samhandlinger utført de siste 24 timene før KV er ulovlig?

Når du tar over en kontovakt kan du ikke lastes for hva spilleren har gjort før du tok over kontovakten. Dersom spilleren allerede har angrepet en spiller, er det ikke lov å fortsette med dette dersom du allerede angriper samme spiller fra din egen konto. Du må da vente i 24 timer før du kan angripe samme spiller fra kontovakt-kontoen, og kan i mellomtiden ikke fortsette å angripe fra din egen konto.

For å ta et eksempel: hvis en stamme holder på med en operasjon mot spiller Carlmann som involverer at alle i stammen sender fakes. Så må spiller Bjarne plutselig ha en KV, la oss si fordi han blir angrepet og ikke har tid til å forsvare seg, av diverse grunner.

Bjarne får en KV, spiller Alessandra. Betyr det da at Alessandra ikke kan angripe Carlmann fra hverken sin konto eller Bjarne sin de første 24 timene?

Nytt spørsmål: Bjarne blir angrepet igjen ( stakkars fyr ), og skriker etter støtte på stammeforumet. Som den samvittighetsfulle stammefrenden Carlmann er ( ja, etter å ha stått mot operasjonen på beundringsverdig vis ble han invitert inn i stammen ) sender han selvfølgelig massevis av støtte. Men, igjen, så trenger Bjarne plutselig KV ( han er litt pinglete ), og nå er det Carlmann som er den eneste som kan være KV. Kan han da godta KV selv hvis det er mindre enn 24 timer siden han sendte støtte?

Akkurat det spørsmålet tror jeg har blitt besvart tidligere på forumet et sted, men jeg husker ikke svaret.

Nytt spørsmål: Nå er det innført en sperre mot samhandling. Hvorfor står den ikke nevnt i reglene? Er den uten smutthull? Hvis nei på det siste spørsmålet, vil ikke den gi en falsk følelse av sikkerhet? Spesielt siden det ser ut til å være en del spørsmål rundt denne delen av regelverket.

Jeg ser helst at PABben svarer på disse spørsmålene, da jeg har opplevd tidligere at moderatorer ikke alltid tolker reglene helt likt.
 

DeletedUser

Guest
Flere spørsmål om §3) er her! Hurra!

Først, kan noen vise meg til den spesifikke delen av reglene som sier at samhandlinger utført de siste 24 timene før KV er ulovlig?



For å ta et eksempel: hvis en stamme holder på med en operasjon mot spiller Carlmann som involverer at alle i stammen sender fakes. Så må spiller Bjarne plutselig ha en KV, la oss si fordi han blir angrepet og ikke har tid til å forsvare seg, av diverse grunner.

Bjarne får en KV, spiller Alessandra. Betyr det da at Alessandra ikke kan angripe Carlmann fra hverken sin konto eller Bjarne sin de første 24 timene?

Nytt spørsmål: Bjarne blir angrepet igjen ( stakkars fyr ), og skriker etter støtte på stammeforumet. Som den samvittighetsfulle stammefrenden Carlmann er ( ja, etter å ha stått mot operasjonen på beundringsverdig vis ble han invitert inn i stammen ) sender han selvfølgelig massevis av støtte. Men, igjen, så trenger Bjarne plutselig KV ( han er litt pinglete ), og nå er det Carlmann som er den eneste som kan være KV. Kan han da godta KV selv hvis det er mindre enn 24 timer siden han sendte støtte?

Akkurat det spørsmålet tror jeg har blitt besvart tidligere på forumet et sted, men jeg husker ikke svaret.

Nytt spørsmål: Nå er det innført en sperre mot samhandling. Hvorfor står den ikke nevnt i reglene? Er den uten smutthull? Hvis nei på det siste spørsmålet, vil ikke den gi en falsk følelse av sikkerhet? Spesielt siden det ser ut til å være en del spørsmål rundt denne delen av regelverket.

Jeg ser helst at PABben svarer på disse spørsmålene, da jeg har opplevd tidligere at moderatorer ikke alltid tolker reglene helt likt.

Jeg kan svare deg på denne selvom du ønsker at Paaben skal svare, blir du ikke fornøyd med mitt svar skal vi alltids få Pabben til å svare deg også :)

Alessandra: Selvom de begge har angrepet den stakkars spilleren og hun tar over KV, så kan hun fortsatt angripe fra sin konto. MEN hun kan ikke angripe fra begge kontoene. Dvs at hun kan heller ikke angripe fra KV konton 24 timer etter at hun angrep fra sin konto mens hun sitter KV. Mens man sitter kv så gjelder ikke 24 timers regelen fordi de er på delt nettverk mens det er en aktiv KV.

Spm 2: Ja Carlmann kan godta KV selvom han har sendt støtte til stakkars Bjarne. Skal man sitte KV for noen så har ingenting av det man har gjort før KV noen betydning av hva som skjer når man godtar KV.

Spm 3: Det er ingen falsk følelse av sikkerhet på denne sperren. Vi har ikke hatt noen problemer som har dukket opp rundt dette, og det vedvarer nok også. Spillerne kan trygt angripe som før, om det er noen man har vært KV for eller delt internet med så vil denne sperren komme opp, kommer den ikke opp så er det helt trygt å angripe.
 

DeletedUser

Guest
Nei,av travian reklamene får du en følelse av at det er et blillig "dritt" spill som de bare skal tjene penger på.

Med tw føler du at de heller bruker penger på spillet en på marketsføring.

Men dere kan vell sette ned prisen på mobil?

Jeg syns at det er så dyrt med kp på mobil og har ikke penger til og kjøpe kredittkort.
 

DeletedUser

Guest
Spm 3: Det er ingen falsk følelse av sikkerhet på denne sperren. Vi har ikke hatt noen problemer som har dukket opp rundt dette, og det vedvarer nok også. Spillerne kan trygt angripe som før, om det er noen man har vært KV for eller delt internet med så vil denne sperren komme opp, kommer den ikke opp så er det helt trygt å angripe.

Hei, 8

Vi lagt til litt informasjon i reglene samt en annonsering på forumet.

Ta gjerne opp spørsmål rundt dette på forumet eller send oss en ticket hvis noe er uklart.





Samtidig så ønsker vi å informere deg om blokkering av samhandligner i forbindelse med samme tilkobling.

Det finnes fremdeles måter å omgå disse sperringene på og du er selv ansvarlig for å følge reglene. Igjen; send oss en ticket dersom du er usikker på om handlingen du skal begå bryter reglene.



Vennlig hilsen,

Siden jeg går ut ifra at de måtene å unngå sperrene på ikke bare poppet ut av løse lufta, betyr det at svarene vi får her ikke er å ta for god fisk? Var dette et enkelttilfelle, eller er mye av poenget med dette forumet bortkasta? :)
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Vi var ikke klar over dette før en spiller kom til oss å viste oss "omveien".
Spillere som i god tro har sendt ulovlige angrep og kommet til oss først der de viser til at de har funnet en feil i blokkeringen, har fått amnesti.
 

DeletedUser

Guest
Kan dere fortelle oss om disse omveiene så vi kan være klar over hvilke tilfeller vi må være obs på?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp