Diskusjon om regler (ingame)

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
hvor stor straff får man når man angriper 4 ganger når 150 ms regelen gjelder? på ikariam så er det ikke låv til å angripe samme by 6 ganger innen 24 timer(unntatt når det er krig da for da er det lov til å angripe samme by 6 ganger.)
 

DeletedUser

Guest
Med tanke på prising så kan jeg nevne at prisen på reklame, forsiden på aftenposten koster 220tusen, så det er ikke små penger.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Vi har ikke funnet noen konkrete tilfeller som gjentatte ganger ikke fungerer når det gjelder blokkering av ulovlige angrep, men har merket oss at dette skjer fra tid til annen. Man har stort sett en viss peiling på når man sender ut angrep og vi ber om at dere tenker etter som dere ville gjort dersom disse blokkeringene ikke var her.

Når det gjelder brudd på 150ms-regelen, så er det korrekt at det ikke er lov. Straffen som blir gitt kommer an på hvert konkrete tilfelle. Hvorvidt du har begått samme regelbrudd før kan spille inn når straffen blir gitt.
 

DeletedUser

Guest
Spørsmål angående meldinger.

Nå har jeg i det siste fått inntrykk av at det er mange, både spillere og moderatorer, som lever i troen om at det er ulovlig å sende meldinger for å sjekke om fienden er pålogget eller ikke.

Etter å ha sjekket reglene ser jeg fortsatt bare at det er ulovlig ved kun to anledninger;
- Når man sender en melding fra en konto man er KV for ( §3 ).
- Ved rundskriv ( §6 ).

Jeg ønsker bare et konkret svar på om det er noen andre anledninger hvor man kan bli straffet for dette.

Hvis man nå ønsker å straffe spillere for å prøve å sjekke om fiender er aktive ved vanlige mail ser jeg noen små problemer ved dette:
- Se forskjellen på en vanlig mail mellom fiender man kriger med og en mail som er brukt for å sjekke aktiviteten.
- Kommunikasjon er alltid et vanlig middel i krigføring. Det er ganske standard å for eksempel ikke øyeblikkelig svare på mail fra fiender.
- Rapportering av enhver liten fillemail fra fienden, og forsøk på å utnytte reglene til sin fordel. Det vil være vanskelig for en utenforstående mod å avgjøre dette.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Vi er gjort oppmerksomme på at reglene rundt aktivitetsjekk er litt uklare. Dette vil bli tatt opp på neste team-møte og vil bli besvart her så snart vi har kommet frem til en løsning på det.
 

DeletedUser

Guest
De er strengt tatt ikke uklare. De er meget klare, det er bare det at noen tar enkelttilfeller til å bety at det også gjelder generelt. Det er på samme logiske nivå som å si at hvis man ser to svarte kuer, så er alle kuer svarte.
 
Sist redigert av en moderator:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Spørsmål angående meldinger.

Nå har jeg i det siste fått inntrykk av at det er mange, både spillere og moderatorer, som lever i troen om at det er ulovlig å sende meldinger for å sjekke om fienden er pålogget eller ikke.

Etter å ha sjekket reglene ser jeg fortsatt bare at det er ulovlig ved kun to anledninger;
- Når man sender en melding fra en konto man er KV for ( §3 ).
- Ved rundskriv ( §6 ).

Jeg ønsker bare et konkret svar på om det er noen andre anledninger hvor man kan bli straffet for dette.

Hvis man nå ønsker å straffe spillere for å prøve å sjekke om fiender er aktive ved vanlige mail ser jeg noen små problemer ved dette:
- Se forskjellen på en vanlig mail mellom fiender man kriger med og en mail som er brukt for å sjekke aktiviteten.
- Kommunikasjon er alltid et vanlig middel i krigføring. Det er ganske standard å for eksempel ikke øyeblikkelig svare på mail fra fiender.
- Rapportering av enhver liten fillemail fra fienden, og forsøk på å utnytte reglene til sin fordel. Det vil være vanskelig for en utenforstående mod å avgjøre dette.



Kommer dere til å modere etter de klare reglene som er nå fram til en evnt. regelendring??
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Frem til vi har gått gjennom dette vil vi ikke straffe for utsending av pm med mindre meldingen er sendt til flere personer/rundskriv. Dette er vel og merke noe som må sees på med skjønn da det ofte er vanskelig å skille intensjonen mellom meldinger som er sendt ut.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Frem til vi har gått gjennom dette vil vi ikke straffe for utsending av pm med mindre meldingen er sendt til flere personer/rundskriv. Dette er vel og merke noe som må sees på med skjønn da det ofte er vanskelig å skille intensjonen mellom meldinger som er sendt ut.



Dere kan jo ikke straffe for noe annet enn regelbrudd?? Og for meg er reglene krystallklare.
 

DeletedUser

Guest
hvor stor straff får man når man angriper 4 ganger når 150 ms regelen gjelder? på ikariam så er det ikke låv til å angripe samme by 6 ganger innen 24 timer(unntatt når det er krig da for da er det lov til å angripe samme by 6 ganger.)

Ikariam har ingenting med TribalWars å gjøre. Men hva for ett spill er det da? Ikke lov å angripe samme by 6ganger innen en time, men lov hvis det er krig? LOL sier jeg :p
Råder deg til å slutte å spille Ikariam siden TW er 1001ganger bedre enn Ikariam.
 

DeletedUser

Guest
Fint om dere (siden dere først skal snakke om det på et teammøte :)) også presiserer at/om det samme gjelder andre veien, at man ikke kan sende aktivitetssjekk fra din egen konto for så å angripe med en konto du sitter. Altså at det burde være lov med aktivitetssjekk/kommunikasjon fra den kontoen som skal angripe, ikke andre kontoer du er i besittelse av for øyeblikket.

Ellers får man akkurat samme fordelen som man prøver å unngå ved å forby aktivitessjekk fra en konto du vokter (aktivitetssjekk fra en konto som fienden ikke frykter), bare at det kan tolkes som påbudt å gjøre det på den måten, når regelen er slik den er i dag.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp