Diskusjon rundt v11

snivy

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
32
Helst random plassering, siden da trenger ikke alle de beste komme på samme sted, men vil bli delt utover :)
 

donkiller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Helst ikke at man ikke kan bytte stamme, for hva skjer når alle i stammen din gir opp og slutter? Du blir igjen alene.
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Hehe, jeg er i en periode der jeg ønsker alt originalt. Er visse fordeler, ulemper og haugevis av irritasjons momenter med denne regelen.

Tror det hadde vært lettere for moderator og fått et bedre overblikk av hva man faktisk ønsker av slike "rare" settings om man skriver de man ønsker, og ikke bare de jeg skrev som du ikke vil ha :)
 

DeletedUser

Guest
Ahh:

Stammegrense på 2/3! Med mulighet til å kun starte med 2/3 spillere, ellers random plassering
Det hadde bydd på co op play istedenfor store crappy stammer! Eller stammer som dominerer alt og alle

No hauls
Stamme 2/3
Høy speed (2?)
0,5 troppehastig
Gullmynt
Paladin uten våpen
Ikke kirke
Nattbonus
Gårdsregel
Random himmelretning
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
For meg personlig, som syns det hadde vært kjempe tøft og prøvd n3 på vanlig verden, og svært gjerne vil ha det, hadde dere vært kjempe snille om dere la til en liten komentar om din mening ang. å starte med 2,2k poeng :)
 

DeletedUser

Guest
synes å starte med 2,2k poeng synes jeg er litt på mye :p hva er den som er mindre enn denne ? om vi starter med rundt 1000-1500 kan være greit. men 2,2k er litt for mye poeng å starte med :p alle vil da satse på akademi med engang :p noobs hvertfall :p
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Endel vi det ja, men det er ikke nødvendigvis det beste. Er negradert n3 som er nærmest det du sikter til. Med ress i 23, Hk 15, smie 10, Mur 10/0 (Varierer på servere) og stall og brakker 0.
Tror n3, og at folk kan satse tidlig adling vil gjøre at noobs kan sette opp et mye høyere press tidlig mot de som alltid farmer dem fra start - alle bør tross alt klare å bygge litt tropper når man starter med såppas ressfelt :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg syns det hadde vært fett å enten starte med litt under N3 start eller N3 start. Tror kanskje N3 kan bli litt mye iom at man har omtrent akademi da. Men syntes egentlig gårdlimiten var litt misslykka på en vanlig verden. Vet ikke hvorfor, en følte det ble rart.

N3 eller litt lavere.
2 i speed
1 i troppespeed
Kirke/ikke kirke
Nattbonus fra start, men forsvinner 3 måneder etter start (om speeden blir 2. Et par måneder til om den blir 1)
Ikke fake-limit
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Jeg syns det hadde vært fett å enten starte med litt under N3 start eller N3 start. Tror kanskje N3 kan bli litt mye iom at man har omtrent akademi da. Men syntes egentlig gårdlimiten var litt misslykka på en vanlig verden. Vet ikke hvorfor, en følte det ble rart.

N3 eller litt lavere.
2 i speed
1 i troppespeed
Kirke/ikke kirke
Nattbonus fra start, men forsvinner 3 måneder etter start (om speeden blir 2. Et par måneder til om den blir 1)
Ikke fake-limit

Likte disse instillingene, ja! :)
 

DeletedUser

Guest
det viktigste er at dere venter til etter ferien med å starte en ny ferie. blir så mange inaktive i fellesferien bare tull
 

DeletedUser

Guest
Å prøve ut en verden med stammegrense på 10 eller lavere hadde vært gøy synes jeg.
 

The mathS

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Synes det hadde vært enormt kult med en verden hvor dual/co-play ikke er lov sp det blir mer mann mot mann, hva med stammegrense på 120, men uten stammebytting?
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Til dere som vil ha lav stammelimit: dette vil bare føre til økt behov for aktivitet= duals(ca 10på vær konto) og da blir det jo det samme som 50 medlemmer(5 spillere x 10 duals = 50 egentlige spillere)




Var bare mitt synspunkt

Nikkow
 

DeletedUser

Guest
V10 instillinger +
limited haul
moral
random plasering
tribelimit 10
farm limit (800) blir 24000 støtta enheter med gård 30

Vet ikke hvordan reglene er men hadde vert digg med N0 start med 2 byer
eller
N3 start bare 1 by
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Vil heller ha høg medlemsgrense, so det kan lagast større stammar.

Visst vi har 10 som medlemsgrensa, vel, Visst vi seier at 2000 stk speler på den verdenen, det blir maksimum 200 stammer? Uff, blir alt for store stamme familier. Blir berre ein masse styr med allianser. Men hadde vore litt stiligt da, ein slepper alle spionane. Lettare å avskjere spionasje (på eit vis).

Burde vere 50-60 på stamme grense. Joda, hadde blitt mykje styr på foruma. Men betre enn 5-6 i stammefamilie (Min meining).

Og ikkje ta med det du-kan-ikkje-støtte-utanfor-stammen-din-tullet. Er so surt -.-
 

DeletedUser

Guest
Vil heller ha høg medlemsgrense, so det kan lagast større stammar.

Visst vi har 10 som medlemsgrensa, vel, Visst vi seier at 2000 stk speler på den verdenen, det blir maksimum 200 stammer? Uff, blir alt for store stamme familier. Blir berre ein masse styr med allianser. Men hadde vore litt stiligt da, ein slepper alle spionane. Lettare å avskjere spionasje (på eit vis).

Burde vere 50-60 på stamme grense. Joda, hadde blitt mykje styr på foruma. Men betre enn 5-6 i stammefamilie (Min meining).

Og ikkje ta med det du-kan-ikkje-støtte-utanfor-stammen-din-tullet. Er so surt -.-

Enig der. kommer til å bli mange familie stamme om det blir grense på 10 :p
 

DeletedUser

Guest
  • No hauls - lettere for alle å henge med. Eventuelt veldig lav mulighet til farming.
  • Oppdrag i begynnelsen ( dersom dette er en valgmulighet ).
  • Fart 2, enhetsfart 0.625 ( V2-aktig ). Fort, men ikke SÅ fort.
  • Paladin uten våpen.
  • Mynter.
  • Ikke kirke.
  • Uten bueskyttere. De er en teit greie.
  • 10 per stamme. Ideelt sett så vil det skape mer samhold - av nødvendighet - i stammene, selv om det garantert dukker opp en haug med stammefamilier...
  • Tilfeldig plassering.
  • Fake grense, 1 % av poengsummen.
  • 500 millisek mellom angrep.
  • Nattbonus fra starten, fjernes etter X måneder ( takk for den, Rustern ).
  • Begrenset antall stammeskifter, hvis det er mulig. Én gang er litt lite, IMO, men hva med 5?
  • Lojalitet 30-45. Sannsynligvis går det da på tre adels, men man må kanskje bruke fire.

En sånn verden skulle jeg vurdert å starte. Den kunne kanskje vart litt lengre enn andre verdener av tilsvarende størrelse.

Hvis det er noen innstillinger det er uenighet på, og man ønsker å ha med høyest mulig antall spillere, hva med å slenge opp en undersøkelse eller fem IG? :)
 
Topp