Tilbakemeldingstråd Diskusjon/spørsmål for Nordic Masters 2011

DeletedUser

Guest
Det burde vel gå for de fleste? De er vel hjemme fra jobb/skole innen den tid :)
 

DeletedUser

Guest
Ye, alle de andre rundene er fra 20.00-23.00 også, så det kommer ikke i veien for skoletiden.
 

DeletedUser

Guest
Søvnen kanskje, dersom mødre er litt trangsynte? :p Eller kanskje det er den tiden de som regel pleier å gjøre lekser? :eek:
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Har muligheter på Mandag, Onsdag og Fredag ..
Har sett frem til dette. Faktisk er dette målet mitt for speed sessongen, sammen med Potestatem. Jeg kan ikke spille kvalifisering, så da er vell alt håp ute? Eller har tidligere prestasjoner noe utfall på det?
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Har muligheter på Mandag, Onsdag og Fredag ..
Har sett frem til dette. Faktisk er dette målet mitt for speed sessongen, sammen med Potestatem. Jeg kan ikke spille kvalifisering, så da er vell alt håp ute? Eller har tidligere prestasjoner noe utfall på det?

Lurer litt på det samme, dual er vel lov?
 

DeletedUser

Guest
Ye jeg så også på de der. Riktige settings for kvalikken er ikke lagt inn enda. Riktige settings finner du her
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Dual er ikke lov.
Innstillingene vil bli endra etterhvert. Innstillingene som står der er kun etter testrunder.
 

DeletedUser

Guest
får vi se :) Kansje tidene er bedre for meg iår, enn de var for meg ifjord. Viss de er det, kan dere regne med meg;)
 

DeletedUser

Guest
hmm, 2300 er forbi legge tiden min, men kanskje eg joiner. norge trenger jo noen gode def spillere :p
 

DeletedUser

Guest
MEn kordan melde man seg på?

Siden det e så kort tid til vil i tro at påmeldings system eller nokka allerede e oppe
 

pinacolada

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Hvordan applyer man? o_O

Er det bare å joine server 3 på tribalwars.no eller?
kan du væresåsnill å lage en litt detaljert version om hvordan joine jeg skjønte ikke den på wikien så godt :D
 

Skolehaven

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Efter at have læst det hele igennem om årets SW eller NM som de nu skal kaldes, så ligner det noget der er fostret i et besynderligt sind. Først og fremmest vil jeg dog rose for tiltaget om at tage finnerne med og for at jeg kan se i wikien at der er påtænkt EM og VM. Samt at der bliver spillet om hvem der skal med på diverse teams frem for at man skal nomineres til det lige som sidste år. Men herefter syntes jeg bare man har ignoreret samtlige kritikpunkter der kom sidste år. Både før og efter turneringen fra især Danmark og Norge. Det virker jo som om der sidder en svensker bag turneringen som stadig surmuler over deres nederlag i 2009 :(


  1. 35 spillere og med en uges varsel er for kort tid
    Argument: Sidste år efter en lang og hård rekruteringskampagne hvor jeg blandt andet forsøgte at hive folk ind til turneringen, samt adskillige andre som jeg vil rose for deres ihærdighed, havde vi da det kom til stykket KUN 21 der var villige til at stille op + den team udpegede substitut (Norge havde 25-30 så vidt jeg husker, så ikke meget bedre for dem, måske finnerne kan stille med flere end Norge og Danmark da de ikke har de samme dårlige erfaringer med sidste års turnering som vi). Jeg ser det ikke som muligt at finde 35 der vil spille med kun en uges varsel. Langt mindre når der slet ikke er varmet op dertil. Skulle der dukke nok op til vi kan stille et team og over halvdelen er noobs der bare syntes der er sjovt at spille med nogle andre end de plejer, så vil jeg da straks påberåbe mig at de IKKE repræsenterer Danmark på nogen måde!
  2. Der skal også spilles i 14 dage i streg
    Argument: Sidste år var det kun 2 dage om ugen... det høje antal substitutter skulle gerne kunne tage toppen af trykket af for dem der ikke magter at spille hver aften pga lektier, arbejde, sport etc, men hvis vi kun kan stille med reelt 20-25 mand? skal vi så bare sige ærgeligt at vi taber men i det mindste kan vi undskylde med vi kun var halvt så mange som de andre?
  3. Supert med seperate kvalificerings runder, men jeg syntes at det er at sjofle adskillige spillere at hvis du kan den dag så kan du bare ikke være med.
    Argument: Samtidigt spilles der kun i speed 200 (halvt af sidste år), unitspeed 0,5 (realspeed for enheder 100 gange hurtigere (6 sekunder pr. felt for en LK), uden reel mulighed for at fake (10% betyder på en 10k by at du skal sende ca. 5% af en fuld hær! bare for at fake :mad:) Reelt set tog det med speed 400 sidste år ca 2 timer at komme ordentligt i gang og så det betyder her ca 4 timer og derfor kun ca 1 time til at spille reelt hvis man altså kan være der fra starten og ikke lige skal spise. Det bliver mindst svært at nå at skabe en hel hær for at sige det som det er. En sådan kvalificerings runde lugter lidt af et opsæt der skulle laves på alt for kort tid! Endvidere er der jo ikke taget højde for om der spilles i hold eller alle imod alle. Selv via Skype vil folk jo koordinere for at tage enkelte spillere ud man ikke ønsker på teamet... Og ja der er langt flere indstillinger der ikke er annonceret eller for den sags taget stilling. Det bliver jo som at åbne Pandoras æske.
  4. Selve gruppe spillet køres så i runder af 3 timer
    Argument: Ja det er da supert at der her spilles i et tidsrum hvor 90% kan deltage, men... Med speed 300 (kontra 400 sidste år) tager det ca 2½ time før man er i gang og så kun en ½ time til at afslutte det? det virker jo tåbeligt. Jeg ved godt at vi afsluttede de fleste kampe efter 2½-3 timer sidste år (det var i hvert fald afgjort, men...) dog var der jo også højere hastighed. Desuden skal du adle nogen bliver det jo nærmest umuliggjort da større fake aktioner koster de enkelte alle deres tropper og skal jeg adle (pakke eller guldmøntsystemet) skal jeg sende 15% af hæren med 2.-4. adel.... Jeg kan jo kun adle de inaktive eller de der bliver clearet til mig... men skal de cleares først skal der en aktion til og så lugtes lunten i meget bedre tid og sandsynligheden for stacking øges betragteligt :(
  5. Endelig bliver der givet ordet frit til finalen, hvis ikke alle andre end Sverige er lullet i søvn nu så vil jeg da klappe mig selv i hænderne...
    Argument: Nu kommer der endelig noget der ligner en rigtig speed runde :D Værsgo nu er finalen spillet i hænderne på Sverige for der kommer runden der virkelig stiller dem på en bane de kender til. Formentlig bliver det som en ægte svensk runde med massere af barbarer og selv om det bliver svært at nå at tage dem alle er de nu helt på hjemmebane. Ideen bag et det skal blive sværere og sværere er fin, men uden muligheden for at samle holdene ordentligt, træne dem i at arbejde sammen, samt at have steder hvor dette kan gøres, hvor de har mulighed for at få den nødvendige speed træning uden at det hænger dem så langt ud af halsen at de tømmer maveindholdet. Hvorfor ikke udnytte serverne, så de forskellige teams kan træne på dem, da det virker til det er dedikerede servere der ikke bruges til andet? Hvorfor ikke udnytte muligheden for træningskampe, så man kan tilvænne sig miljøet? Det kræver vel ikke så meget at sætte det op? eller er man så langt bagefter med forarbejdet til denne NM?
  6. Hertil kommer udskiftningerne De skal være senest på plads en time før
    Argument: Må jeg igen minde om at folk der ikke dukkede op enten var umulige at få fat på lige pludselig eller bare sagde de kom 1-2 timer før kampstart og det var så det man så til dem... Det kunne være så meget sjovere hvis der blev spillet med fulde hold (20vs20) frem for de reducerede hold som dette ufleksible system fremelsker. Kunne man ikke lade det stå til en teamleder at give grønt lys til dem der deltager og via ham tilsikre at der kan blive trukket en evt reserve ind hvis en ikke møder op alligevel. Det er vel alligevel en lukket server med kode, så når der er kommet 20 ind så kan der bare ikke komme flere ind... aka koden kan kun bruges 20 gange ;) Så er det jo op til Teamet at skabe den fornødne disciplin :)
  7. Sidste år kom runderne generelt 20 minutter for sent i gang, med dette års endnu kortere runder er dette problem så overhovedet adresseret?
    Argument: Eller risikerer vi bare runder der end ikke ser adlinger fordi runden skal slutte på klokkeslæt også selv om den ikke blev startet til tiden?
  8. Til allersidst vil jeg kun sige at den info der ligger om NM er alt for kort og upræcis til at jeg tror på at der er lagt det nødvendige arbejde for at få en god turnering.
    Argument: Det ligner mest af alt sidste års omgang ufærdigt projekt, hvor det endte med at kun halvdelen mødte op til den værste af kampene. Er det dette succes kriterierne stilles ud fra så kan jeg godt se at overliggeren er sat meget lavt.


Til sidst vil jeg slutte af med at jeg ved kun af en der vil deltage igen i år, men hele 5 der ikke vil. De 5 der ikke vil er i blandt Danmarks bedste og det siger måske ikke så meget, men kommer vi til at stille hold får walk-over en helt ny betydning...
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Bra skrevet, Skolehaven :)

Det jeg lurte på er hvordan laget vil bli valgt? Det virker generelt som om bare de 35 spillerne med mest poeng blir tatt med, enkelt og greit. Men på forsiden til Nordic Masters står det følgende;

The players will be chosen according to their rank, their OD scores and their overall performance in the match. 20 players will then play in each match and 15 players will serve as substitutes during the competition.

Så... Nøyaktig hvordan vil våre stolte og fantastiske representanter velges?
 

DeletedUser

Guest
Ikke mange som kan delta i ukedagene da desverre:p kommer til å bli et dårlig år for Norge.
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Får gjennstille spørsmålet mitt:
Er det mulig å bli med uten å ta del i kvalliken?
 

Skolehaven

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Nei ikke som der er nå.

På foranledning af vore finske venner har jeg tilrettet teksten for at gøre den mere overskuelig :)
 
Topp