Elite vs AS

DeletedUser

Guest
Jaha, det finnes da andre enn deg. Dere satt oss opp som fiender, og man kan da ikke være fiender uten å krige? Eller tar jeg feil nå? :confused:
Dessutten var det kordinert angrep fra begge sider.
 

dreamon

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jaha, det finnes da andre enn deg. Dere satt oss opp som fiender, og man kan da ikke være fiender uten å krige? Eller tar jeg feil nå? :confused:
Dessutten var det kordinert angrep fra begge sider.

Totalt feil når eg begynte å angripe fardin så var d bare eg og ingen andre.. så kordinert angrep my ass.. Etter dett så blei eg kicka i løpe av noen dager.
 

DeletedUser

Guest
Totalt feil når eg begynte å angripe fardin så var d bare eg og ingen andre.. så kordinert angrep my ass.. Etter dett så blei eg kicka i løpe av noen dager.

Da vet du tydligvis ikke vha som skjedde etter det.
De angrepet oss like mye som vi angrep de.
 

DeletedUser

Guest
NC goes BOLD
HAHAHA, nå ler jeg!!!
Ja, du gjør vel det.. Haha, kjempegøy.

er du seriøs når du nekter for at det noen gang har vært en krig mellom AS og Elite?
Jeg tror muligens at han er det, ja. Du kan jo sjekke da. Prøv å finne en lik post på Off Topic, finner du ikke en lik der så kan du gjerne bli der. Men jeg tror posten var ment seriøs, ja. Men bare le av alles synspunkter du, hvis du er så flink at du behersker den diskusjonsformen.

Hvorfor i alle dager har du ikke nektet for dette tidligere da?
Kanskje han ikke har fått anledning til det, i alt maset deres og "bs`et" deres, hvilket det er veldig mye av. Du kan jo bare se på Brann2006`s nyeste tråd". Men kanskje fordi han tidligere trodde det ikke ville eskalere til å bli en full skala krig, men ville vente å se. Og nå som AS ikke eksisterer lengre, så er konklusjonen at dere bare har angrepet inaktive spiller i utkanten. Likt som det AriCa gjorde mot Durok og noe andre Elite`ere før krigen mellom AriCa og Elite. Det var ikke noen krig hevdet begge av partene, men dere hadde hatt oss markert som fiender siden februar/mars ;)

Makan til bs skal man lete lenge etter.
Genialt argument, jeg leste akkurat innlegget ditt og tenkte akkurat det samme! En tilfeldighet? Neppe.

Du er en spiller uten rygrakk, kjære soppy
Ahh, uten ryggrad, ja. Det må da gjøre fryktelig vondt? Greier han å gå da?
Dine argumenter lukter sure sokker kjære Luxury, og hvis du tror at å legge til ett pent ord på slutten av innlegget ditt, så håper jeg virkelig at adminsene faktisk gjør noe allikevel. Du ville ha ett hyggelig forum du, som du kunne få mye venner på. Du bidrar virkelig til det med sånne poster som dette. Eller så bare tøffer du deg for bestekompisene dine i Elite.

Og nei, jeg mobber deg ikke på noen måte for din intellektuelle kapasitet her, og bla. bla. Jeg tipper du kan visa.
 

DeletedUser

Guest
Generelt, blir for mye å ouote, dessverre. Blir for mange småklipp. Så tar en samlet tekst. Håper, hvis folk orker å lese, at de kan ouote deler av det jeg skriver og kommentere, så vil jeg fortsette å gjøre det fra nå av ;)

Hmm, jeg kan ikke helt forstå hvordan du kan si at det aldri har vært krig, hva den uttalelsen er basert på? Sånn med tanke på virkeligheten. Fakta var jo tross alt at vi ble angrepet av dreamon, som han sier selv. Det resulterte til en sur stemning, men ble ordnet opp i, der vi delte på å adle han. Dere brøyt reglene om IAP, der dere hjalp fienden. Der det som sto i avtalen, som du sikkert husker, var lenge postet på Elite forumet i hvert fall. At vi ikke skulle stå i veien for hverandre, ikke blande oss inn i hverandres arbeid. Støtten dere sendte var i såpass store mengder at det var grunn til å reagere. Hvorfor dere blandet dere inn, uten noe form for kommunikasjon, er vanskelig å forstå. Spesielt da jeg rundt 3uker før den tid, fikk spørsmål fra NK om dere fikk lov til å sende støtte. Noe vi ikke så noe grunn til å tillate. Der dere ville stå i veien for oss, noe vi prøvde å unngå med dere og gjort siden starten.

Hvordan skal man da reagere på at dere bryter den opprinnelige IAP avtalen, sender oss spørsmål og gjør noe annet uten å snakke videre og spørre. Jeg kontaktet dere mange ganger, da jeg så at kommunikasjonen begynte å løsne og antar du fortsatt husker jeg spurte deg om møte og sa det var vanskelig å smale dere pga. ikke alle tok i bruk msn/skype. Der jeg også sa hva jeg trodde kom til å skje at vi hadde mye å snakke om, prøve å rydde opp, fjerne rykter osv. Jeg jobbet faktisk mye for å holde på IAPen, når vi ellers har vært veldig flinke med hverandre, med FÅ konflikter over såpass lang tid. Derfor så jeg ikke noe grunn til å tro at det ikke var mulig å faktisk får ordnet opp i dette. Jeg føler fra Elites side, at vi har alt vårt på det reine, da også spesielt med gjentatte ganger prøvd å få til kommunikasjon med dere, med lite/ingen tilbakemelding. Alltid vi som måtte komme med forslag om møte og slikt. Ble det konflikter ,var jeg raskt ute med å finne løsninger, selv om det var Elite som tapte på det eller AS, som med dreamon.

Så kommer vi videre, Elite sendte deg PM med hvem vi kom til å fake og hvorfor. Dere fik kvel 24-48t på dere til å svare osv. Men vel, ikke noe skjedde, dere var forberedt på at vi kom til å fake, som reaksjon/en oppvåkning. Få de som sendte støtte, til å holde støtten for seg selv. Føler heller ikke dette var skittent fra vår side, men en del dårlig lederarbeid fra din side, blant annet med at du ikke informerte de som var listet opp og skulle bli angrepet eller noen andre i ledelsen, som du sa i ettertid. Disse angrepene var ikke en overraskelse eller en dolk i ryggen. Men ble gjort med gjentatte forsøk på kommunikasjon, advarsler, påpekninger om at noe må gjøres og på hvilke område, tidsfrister, så kom handling fra vår side, som vi informerte om på forhånd.

Dere valgte å ikke informere deres medlemmer om hva som faktisk hadde skjedd, men tok det kun fra at Elite angrep AS og er ondskapen selv. Deres mangel og dårlige arbeid ble aldri vist. Kun de som spurte spesielt, fikk svar fra meg. De igjen ønsket å komme i en stamme som ikke skulle bli angrepet av Elite, noe jeg også prøvde å få til. Men fant det vanskelig å finne hvor man skulle plassere disse. Jeg tenkte en periode litt på Persia, da jeg var noe i kontakt med dem, men fant fort ut at det ikke ville fungere, en slik løsning og ikke med persia. Føltes også dårlig gjort fra min side å påføre AS medlemmer som faktisk ikke vet noen verdens ting om hva som har skjedd i det hele tatt, skulle bli tatt under samme kam, som de som jobbet mot at IAP’en skulle bli oppbrutt og at Elite skulle bryte dem, for å ikke virke som bad guy, det fungerte i grunn også og fikk det som de ville.

Jeg ser også en del her skriver at AS medlemmer sluttet osv. Jepp, det stemmer, var i kontakt med et fåtall av dem, som fant v2, demotiverende der de følte at de dolket Elite i ryggen og stilte spørsmålstegn til AS ledelsen ved mangel på informasjon. De følte seg ferdig med v2 og så ikke noe grunn til å fortsette. Dette gjaldt selvfølgelig ikke alle, der enkelte igjen fant motivasjon av å faktisk krige mot Elite :)

For å komme litt tilbake igjen til starten av det jeg skrev… som egentlig var poenget med det jeg skrev. Var at folk sier det ikke var krig… Vel, jeg finner det merkelig når jeg igjen ser tilbake på hva som skjedde og ikke minst, da jeg for eksempel har vært KV for Sir Pio noen dager og adlet rundt 50 byer, var den brukeren allerede mass angrepet koordinert fra 3-4 AS spillere… Så vel… Jeg finner det vanskelig å se at AS ikke kriget og spesielt også etter å ha lest forespørsler om støtte, som det blir nektet for her :S Krigstatestikker har blitt lagt ut, der for eksempel Soppy begynte å bli veldig frempå for å forsvare krigstatestikken og la en del arbeid i det. Hvis det ikke var noe krig, ikke noe å forsvare, finner jeg det også vanskelig. At AS medlemmer også gikk over til AriCa, for å krige mer effektivt mot Elite, bedre kommunikasjon osv. Er nok bevis i mine øyner, på at AS medlemmer også så på dette som krig og ville gjøre mest mulig for å vinne. Selv gi opp alt de hadde bygget opp, fordi de ville ha falt uten AriCa.

Jeg finner det også merkelig å sammenligne AS og NS i grunn, der de få jeg har snakket med der, ikke har filla peiling på konflikten mellom AS og Elite, som sagt tidligere, på grunn av mangel på info fra AS ledelsen. Det var også en del som ikke gikk over til AriCa og antok at de ikke ønsket å være i søkelyset, hvorfor ikke alle kom over, hva som ligger til grunne der, aner jeg ikke. Er nok mye forkjellig, i hvert enkelt tilfelle/person.

Kan ikke helt greie å se at NS er helt AS, når det virker som om de ikke vet nok/hørt nok til å ha samme tanker som de som gikk over til AriCa.

Jeg føler på meg at det er riktig å si at Elite vant krigen mot AS. Der grunnen til at de gikk over til AriCa, var for å bedre kommunikasjonen og ikke greide å fungere på egenhånd, AS eksistense har også forsvunnet og de som gikk over er nå i et annet miljø.


Kanskje han ikke har fått anledning til det, i alt maset deres og "bs`et" deres, hvilket det er veldig mye av. Du kan jo bare se på Brann2006`s nyeste tråd". Men kanskje fordi han tidligere trodde det ikke ville eskalere til å bli en full skala krig, men ville vente å se. Og nå som AS ikke eksisterer lengre, så er konklusjonen at dere bare har angrepet inaktive spiller i utkanten. Likt som det AriCa gjorde mot Durok og noe andre Elite`ere før krigen mellom AriCa og Elite. Det var ikke noen krig hevdet begge av partene, men dere hadde hatt oss markert som fiender siden februar/mars

Jeg finner det litt teit å si at Elite kommer med masse “bs”, der AriCa gjør akkurat det samme. Jeg mener Elite folk kan si mye dumt og mener AriCa også gjør akkurat det samme. Masse aggressive tanker og meninger, sånn helt ut av det blå. Jeg finner det ikke vanskelig å se hvorfor Brann2006 reagerte som han gjorde, da vedkommende som slettet forumet, hevdet at han hadde kontakt med AriCa og kom glatt inn når han ville. Hvordan ellers skal man med de faktaene konkludere? Det hørtes jo ikke direkte usannsynlig at en fiende av Elite ønsket å prøve på et forsøk å svekke oss. Så de kommentarene var ikke helt bak mål og i hvert fall mer seriøst om deres påstand om at .no ledelsen er korrupt til Elite, ikke at jeg ønsker og ikke at det skal komme flere slike diskusjoner på forumet. Men altså, får å ta et eksempel litt på spissen. Dere har kommet med mye usakeligheter dere også. Så føler dette blir veldig ord mot ord. Slik som dette har pågått mellom Elite og AriCa, tja…. I evigheter… har man kommet noe videre egentlig? Diskuterer man ikke det samme nå som man gjorde for et par mnd siden? Jo, det gjør man… Ser ikke helt at det er vits å ta opp det igjen ;)

Dere ble satt opp som fiender av den enkelte grunn, folka var i Yamato, da den ble oppløst og tidligere Yamato medlemmer, også kjent som tidligere fienden, samlet seg sammen i en ny stamme, fant jeg det naturlig å notere dere opp, for oversiktens del og se hvordan utviklet gikk, da også med tanke på eventuelt krig som det ble. På tross av at dere ønsket IAP med oss, så kunne man aldri være for forsiktig med hva som eventuelt kunne skje. Dere lå aldri i noe hovedfokus, jeg adlet kanskje noen byer av dere i AriCa, når dere var nystartet, forklarte det med at det var for å tette cluster, som også var tilfellet. Vi snakket en del sammen frem og tilbake, en offentlig krig var det aldri på den tiden. Jeg har i hvert fall lært til seinere, har man fiender, så skal man ta dem helt ut og ikke la dem rote rundt, hver for seg, vet aldri når flere av de samme folka reiser seg opp på bakbeina igjen :D Samtidig klandrer jeg ikke måten AriCa ble grunnlagt på og glad for at det skjedde. Alternativet til å starte opp AriCa, var nok at Ex-yamato spille ville ha gått grå. Er alltid glad for at medlemmer fortsetter, selv fra fienden. Flest mulig på v2, er fint, for aktiviteten sin del. Ellers, uten AriCa, hadde det vel vært lite videre som hadde skjedd. Mange gråbyer og et par stk som sikkert hadde gått over til en eller annen random stamme. Vil også få frem at jeg hovedsakelig ikke deler hovedtankene til AriCa, om at Elite er ondskapen selv og prøve å få folk til å tro at de er så mye bedre, selve godheten selv i forholdt til oss. Når det ikke er tilfelle. Dere er like “onde” og gjør stort sett mye av det samme som Elite har gjort/gjør. Sånn sett er vi veldig like. Eneste forskjellen er at vi kanskje ikke er de som skriker høyest (?)

---

Jeg tenkte å prøve å være litt på det offentlige forumet. Klager mye på hvordan det offentlige forumet beveger seg inn i. Med aggressivitet, mobbing, personangrep og skrike høyest er nøkkelen til respekt. Syntes jeg er ganske patetisk, for å si det mildt. Ikke akkurat slik et diskusjonsforum burde være. Så vil prøve litt igjen i ny og ne og skrive litt. For å se hvordan det går. Greia er at jeg kan ikke klage på feil ved forumsbruk, når jeg ikke er tilstede mer og har noe form for mulighet til å kartlegge problematikken detaljert og prøve å få forumet mer aktivt, med flere diskusjoner. Uten overdrivelse av aggressive kommentarer. Går fint an å snakke med hverandre uten å skrike, tro meg ;o

Ellers hmm, når jeg tenker meg om, skrev jeg både om AS og AriCa i dette topicet. Selv i et AS del. Det var litt fail fra min side, men er svar på ting som alt står i topicet her, av det jeg har lest :S


- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Jeg vet ikke helt hvem du svarer her, Ganondorf, og selv om dette ikke er min sak, så føler jeg at jeg har litt kjennskap til deler av det som skjedde. Dermed vil jeg sitere noen avsnitt som jeg ønsker å svare på.

Dere brøyt reglene om IAP, der dere hjalp fienden. Der det som sto i avtalen, som du sikkert husker, var lenge postet på Elite forumet i hvert fall. At vi ikke skulle stå i veien for hverandre, ikke blande oss inn i hverandres arbeid. Støtten dere sendte var i såpass store mengder at det var grunn til å reagere. Hvorfor dere blandet dere inn, uten noe form for kommunikasjon, er vanskelig å forstå. Spesielt da jeg rundt 3uker før den tid, fikk spørsmål fra NK om dere fikk lov til å sende støtte. Noe vi ikke så noe grunn til å tillate. Der dere ville stå i veien for oss, noe vi prøvde å unngå med dere og gjort siden starten.

For meg er det nytt at en slik avtale eksisterte mellom dere og AS. Altså en utvidet IAP, som ikke bare gjelder som en aggresjonspakt, men også hvor man ikke skulle stå i veien for hverandre. At Elite gav svaret nei på spørsmål om tillatelse til støttesendinger, må jeg si er vel mye forlangt av en IAP.. Uansett resulterte dette i at AriCa fikk noe støtte da Elite sendte sin første store bølge over vårt Katteland. Svaret Elite da gav AS var å sette opp de støttende spillerne opp på svartelista.

For å sammenligne dette med AriCa, så ønsket vi på et tidligere stadium en allianse med OIM. Men OIM ville ikke gi oss dette pga deres geografiske posisjon i fht Elite. Men en IAP fikk vi. Jeg har selv kontaktet kriswin i OIM hvor jeg spurte om de sendte støtte til Elite. Ja, de støttet Elite og at dette var noe dem forlangte, var svaret jeg fikk. Forskjellen mellom Elite og AriCa, slik jeg ser det her, er at vi faktisk godtok at OIM støttet sine allierte fremfor sin IAP med oss...

Så kommer vi videre, Elite sendte deg PM med hvem vi kom til å fake og hvorfor. Dere fik kvel 24-48t på dere til å svare osv. Men vel, ikke noe skjedde, dere var forberedt på at vi kom til å fake, som reaksjon/en oppvåkning. Få de som sendte støtte, til å holde støtten for seg selv. Føler heller ikke dette var skittent fra vår side, men en del dårlig lederarbeid fra din side, blant annet med at du ikke informerte de som var listet opp og skulle bli angrepet eller noen andre i ledelsen, som du sa i ettertid. Disse angrepene var ikke en overraskelse eller en dolk i ryggen. Men ble gjort med gjentatte forsøk på kommunikasjon, advarsler, påpekninger om at noe må gjøres og på hvilke område, tidsfrister, så kom handling fra vår side, som vi informerte om på forhånd.

Dette sier litt om deres arrogante holdning. Dere svarte med å utøve makt, og forsøke å skremme NS til å trekke tilbake støtten de hadde hos oss. Og selv om dere sier at det bare var fakes, og at dette er en vekker, så kombinerte dere angrep med deres "kommunikasjon". Er angrep deres form for kommunikasjon? Jeg leste selv brevet du, Ganondorf, sendte AS. Jeg tror at det trigget spillere, som allerede har følt seg undertrykt av dere i lang tid, til å faktisk velge den siden de ville stå på i denne verdenen.

(...) De igjen ønsket å komme i en stamme som ikke skulle bli angrepet av Elite, noe jeg også prøvde å få til. Men fant det vanskelig å finne hvor man skulle plassere disse. Jeg tenkte en periode litt på Persia, da jeg var noe i kontakt med dem, men fant fort ut at det ikke ville fungere, en slik løsning og ikke med persia. Føltes også dårlig gjort fra min side å påføre AS medlemmer som faktisk ikke vet noen verdens ting om hva som har skjedd i det hele tatt, skulle bli tatt under samme kam, som de som jobbet mot at IAP’en skulle bli oppbrutt og at Elite skulle bryte dem, for å ikke virke som bad guy, det fungerte i grunn også og fikk det som de ville.

Hvor man skulle plassere disse? Dette var en del av brevet du sendte ledelsen i AS, hvor du informerte om at de som hadde sendt support til AriCa nå var utstøtt fra Elites godhet, og at den sjansen de resterende medlemmene hadde var å gå inn i en stamme som Elite hadde et godt forhold til (f.eks Persia).

Men det er sant at det var delte meninger om denne støttesendingen til AriCa og forholdet til Elite. Det var vel gjerne de største spillerne som ønsket å kjempe mot Elites tyranni, mens de mindre (som å lå fronten) var redde for egen eksistens. Er det er fritt valg eller er det en konsekvens av press fra deres side..? Dere vil ikke virke som bad guys, men å tvinge/presse spillere til å velge side, en side som de føler de ikke tilhører, er faktisk slik bad guys opptrer...

Jeg ser også en del her skriver at AS medlemmer sluttet osv. Jepp, det stemmer, var i kontakt med et fåtall av dem, som fant v2, demotiverende der de følte at de dolket Elite i ryggen og stilte spørsmålstegn til AS ledelsen ved mangel på informasjon. De følte seg ferdig med v2 og så ikke noe grunn til å fortsette. Dette gjaldt selvfølgelig ikke alle, der enkelte igjen fant motivasjon av å faktisk krige mot Elite

Ja, soppyknight sluttet f.eks. Men som han selv sier var ikke dette direkte en konsekvens av det som nå skjedde. Noen få følte de dolket Elite i ryggen ja, men dette gjaldt åpenbart mindre spillere som lå tett på dere, slik at de vurderte sin sjanse til å overleve i denne verdenen som minimal uten å være på godfot med dere. Du sier selv at noen fant motivasjon til å faktisk krige mot Elite. Hvis leserne sjekker TWstats så vil de se at dette gjaldt de store spillerene som hadde både ressurser og mot til å stå mot Elite, ja selv spillere langt nord valgte å tydelig vise sin side i denne verdenen.

Så jeg tror nok at det bare var et lite mindretall som faktisk sympatiserte med Elite.

At AS medlemmer også gikk over til AriCa, for å krige mer effektivt mot Elite, bedre kommunikasjon osv. Er nok bevis i mine øyner, på at AS medlemmer også så på dette som krig og ville gjøre mest mulig for å vinne. Selv gi opp alt de hadde bygget opp, fordi de ville ha falt uten AriCa.

Når dette skjer så må vel også du Ganondorf, innrømme at det kun var et mindretall som faktisk sympatiserte med Elite i denne tiden. Men en krig vil også jeg kalle det som skjedde i forkant av denne mye omtalte "masserekruteringen".

--------------------------------------------------------------------------

Jeg finner det litt teit å si at Elite kommer med masse “bs”, der AriCa gjør akkurat det samme. Jeg mener Elite folk kan si mye dumt og mener AriCa også gjør akkurat det samme. Masse aggressive tanker og meninger, sånn helt ut av det blå.

Jeg vil ikke si at AriCa-spilleres skriverier de siste månedene har kommet rett fra det blå. Mye av det som har blitt sagt er jo kritikk mot eneherskerene i denne verdenen. IAP-historien med AS er jo et eksempel på deres arrogante holdning. At dere kaller kritikken for aggressiv o.l. er bare propaganda i mine øyne.

Jeg finner det ikke vanskelig å se hvorfor Brann2006 reagerte som han gjorde, da vedkommende som slettet forumet, hevdet at han hadde kontakt med AriCa og kom glatt inn når han ville. Hvordan ellers skal man med de faktaene konkludere? Det hørtes jo ikke direkte usannsynlig at en fiende av Elite ønsket å prøve på et forsøk å svekke oss.

Jeg synes det er merkelig at en såpass etablert stamme som Elite kan påstå noe slikt kun basert på de uttalelser som spilleren selv hevdet etter å ha slettet forumet. Jeg kan bekrefte med en gang at denne spilleren aldri var aktuell for AriCa. Men å fremme noe slikt på det offentlige fora basert på de konklusjoner dere har trukket, er direkte flaut. "Det hørtes jo ikke direkte usannsynlig at en fiende av Elite ønsket å prøve på et forsøk å svekke oss". Hva med å bevise dette før beskyldningene hagler?!

Dessuten kan kan jeg helt ærlig si at dette ikke er The AriCa Way. Jeg skriver mye propaganda som går på at vi er the good guys, og det forsøker vi virkelig å etterleve i denne verdenen.

Men om vi hadde gjort dette, så ser jeg ikke på det som noe særlig verre enn at dere har spioner hos oss. Dere leser jo daglig vårt stammefora, gjennom deres spioner, og en dag kan vi vel våkne opp til et tomt forum vi også.

Spionasje er en del av gamet, Ganondorf, men det er også sabotasje. Og da virker det bare stakkarslig at Brann2006 faktisk, dog i en sarkastisk tone, beskylder oss for være synderne når dere selv aktivt bruker spioner.

Dette sier noe om dere; "Vi i Elite kan gjøre slikt, men når det skjer mot oss er det ikke akseptabelt".

Dere har kommet med mye usakeligheter dere også. Så føler dette blir veldig ord mot ord. Slik som dette har pågått mellom Elite og AriCa, tja…. I evigheter… har man kommet noe videre egentlig? Diskuterer man ikke det samme nå som man gjorde for et par mnd siden? Jo, det gjør man… Ser ikke helt at det er vits å ta opp det igjen

Det er sant. Jeg for min del ting jeg angrer litt på. Jeg har kommet med en del kritikk, og kanskje på noen områder gått litt langt. Men dette er da et propaganda-forum? Men som du sier så har ting gått litt på repeat i den siste tiden, men jeg føler vi fikk en god åpning her.


Mvh
Shanks82, The Aristocats.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
First of all, jeg orker/gidder ikke sitere og slikt fordi de foregående innleggende er av romanstørrelse ;)

Det jeg reagerer mest på er at du, shanks, igjen tar opp dette med du personlig ikke var klar over at IAP'en mellom AS og Elite fungerte på den måten. Nå har jeg sagt dette uttalige ganger, det samme har andre i elite også - tobben har til og med skrevet en offentlig roman hvor han påpeker dette igjen. At du fremdeles skal betvile dette er årsaken til at det begynner å bli meningsløst for noen som helst å skulle diskutere med deg. Du gjør deg opp en mening om en sak og nekter å innse at du faktisk kan ta feil i saker du ikke har vært medvirkende i. For, når alle som har vært i elite's styret og jobbet med AS og iap'en der sier noe annet enn deg, så bør du kanskje skjønne at du som utenforstående ikke har noe å komme med i denne saken?

Det er HELT betydningsløst for denne saken hva AriCa har fått til med OIM eller ikke. Dette har ALDRI handlet om dere. AS gikk med på disse betingelsene, det er alt som betyr noe. At du skal gå ut å leke støttekontakt og svare for soppyknight hver gang han dummer seg gjør det bare enda tydeligere at han aldri har hatt noen form for kontroll over egen stamme. AS og Elite sin avtale eksiterte før AriCa en gang fantes. Så slutt å bland kortene sammen. Det eneste du, shanks, beviser her er at du kun har personlige meninger - ikke har et eneste relevant argument å komme med.

Relevant er det heller ikke når du tar opp dette med hvor sympatien og hvor den skal være plassert i forhold til stammene på v2. Dette vet du heller ingenting om. Det eneste du gjør er å plassere ord i munnen til spillere du ikke kjenner eller har snakket med. Ja, det kan godt hende at de av AriCa sine medlemmer som ikke er spioner har 'sympati' med dere, men å si at det gjelder flere er nok en gang feil. Når du tar opp 'eneherskere' og tyranni opplegget ditt igjen, føler jeg mer for å sove enn å fortsette lesingen. Dette er det eldste trikset - og argumentet - i boka. Poeng alene gjør ikke en stamme til noe mer enn andre. Eksemplene du bruker underbygger heller ikke påstandene dine. Du bare legger femten lag med godvilje til og spyr ut et mislykket forsøk å fremstille det slik. Hvis poengene våre er alt du faktisk har å sikte til, må virkelig ha noe mer å komme med snart. Hvis ikke kan dere ikke masserekrutere stort lengre før du får alt i fleisen selv.

Når det gjelder brann2006 sin uttalse så synes jeg det er på tide å la det ligge. Du kaster så til de grader stein i glasshus her med alle dine antakelser og gjettinger på offentlig forum. Det er rett og slett trist å se deg leke moralensvokter i et slik tilfelle.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det jeg reagerer mest på er at du, shanks, igjen tar opp dette med du personlig ikke var klar over at IAP'en mellom AS og Elite fungerte på den måten. Nå har jeg sagt dette uttalige ganger, det samme har andre i elite også - tobben har til og med skrevet en offentlig roman hvor han påpeker dette igjen. At du fremdeles skal betvile dette er årsaken til at det begynner å bli meningsløst for noen som helst å skulle diskutere med deg. Du gjør deg opp en mening om en sak og nekter å innse at du faktisk kan ta feil i saker du ikke har vært medvirkende i. For, når alle som har vært i elite's styret og jobbet med AS og iap'en der sier noe annet enn deg, så bør du kanskje skjønne at du som utenforstående ikke har noe å komme med i denne saken?

Nei, jeg var ikke klar over denne IAP var utvidet. Men jeg har heller ikke fått andre bekreftelser på at den var det. Har ikke fått brev i postkassa eller noe annet som beviser eller bygger under dette. Samtidig har jeg heller ikke hørt gamle AS-ledere uttale seg om dette. Så for alt jeg vet var dette bare en avtale som dere forventer at AS skulle oppfylle. Så det du fremlegger er direkte svakt.

Det er HELT betydningsløst for denne saken hva AriCa har fått til med OIM eller ikke. Dette har ALDRI handlet om dere. AS gikk med på disse betingelsene, det er alt som betyr noe. At du skal gå ut å leke støttekontakt og svare for soppyknight hver gang han dummer seg gjør det bare enda tydeligere at han aldri har hatt noen form for kontroll over egen stamme. AS og Elite sin avtale eksiterte før AriCa en gang fantes. Så slutt å bland kortene sammen. Det eneste du, shanks, beviser her er at du kun har personlige meninger - ikke har et eneste relevant argument å komme med.

Det var et eksempel for å synliggjøre hvordan vi har løst lignende hendelser i AriCa. Og dessuten handler dette om oss også, da det var AS som støttet oss. Og hvis du tror vi ikke hadde en dialog med deres ledere når dette skjedde og i tiden før, så virker du bare rett og slett dum i denne saken.

Når du tar opp 'eneherskere' og tyranni opplegget ditt igjen, føler jeg mer for å sove enn å fortsette lesingen. Dette er det eldste trikset - og argumentet - i boka. Poeng alene gjør ikke en stamme til noe mer enn andre. Eksemplene du bruker underbygger heller ikke påstandene dine. Du bare legger femten lag med godvilje til og spyr ut et mislykket forsøk å fremstille det slik. Hvis poengene våre er alt du faktisk har å sikte til, må virkelig ha noe mer å komme med snart. Hvis ikke kan dere ikke masserekrutere stort lengre før du får alt i fleisen selv.

Jeg sier ganske enkelt bare noe om hvordan dere behandler stammer i verden 2. AS er vel det siste eksemplet på dette. Kanskje et gammelt argument/triks, men det er vel kanskje en grunn for at det fremdeles fungerer.

Og dessuten har jeg all rett til å gjøre dette. Jeg er medlem av en stamme som har noe å si i denne verdenen. Eller skal du bestemme alt her også glitter? Kanskje du innser at din innflytelse i denne verdenen ikke er så omfattende som du selv innbiller deg?

Når det gjelder brann2006 sin uttalse så synes jeg det er på tide å la det ligge. Du kaster så til de grader stein i glasshus her med alle dine antakelser og gjettinger på offentlig forum. Det er rett og slett trist å se deg leke moralensvokter i et slik tilfelle.

Brann dummet seg heavy ut. Og han gjør det igjen når han ikke legger seg flat og unnskylder seg.

Du kan si hva du vil om meg, det kommer til å prelle av som vann på gåsa. Men jeg kommer ikke til å slutte å poste mine meninger her inne - så om du blir trist av det - får du leke sjef en annen plass. For her inne er du bare glitter, en aldeles alminnelig bruker av forumet.
 

DeletedUser

Guest
Omfg! Hvor lang tid tar det dere å skrive alt det der?.. omfg.. :eek:

BTW.. Elite FTW! :D
 

DeletedUser

Guest
Jeg får vel beklage meg for at jeg ikke orker å lese romanene deres, men Ganondorf. Innlegget mitt var ment ironisk, og jeg skrev det mens jeg var irritert over at Luxury ikke greier å holde saklighetsnivået sitt høyere på forumet. At en som skal være en foregangsbruker på dette forumet og anklager ander for mobbing skal ut av det blå kalle en spiller for "uten ryggrad" er vel egentlig ganske latterlig.

Men som sagt, jeg orker ikke å lese romanene deres. 20 linjer er liksom all right, men jeg er for giddaslaus til å lese 60-80 linjer.
 

DeletedUser

Guest
Ja, har merket at alt jeg skriver på forumet er galt. Hvis du lar deg irritere såpass mye, at du må undskylde deg selv i etterkant, over et nettspill, så må du vel også inrømme at du tar dete litt for alvorlig. Ærlig talt..

Ser at navnet Luxury blir hyppig brukt da noen er irriterte, vet ikke helt om det er jeg som virkelig er så provoserende, eller om Luxury bare er lett å skrive? :p
 

DeletedUser

Guest
Shanks82
Nei, jeg var ikke klar over denne IAP var utvidet. Men jeg har heller ikke fått andre bekreftelser på at den var det. Har ikke fått brev i postkassa eller noe annet som beviser eller bygger under dette. Samtidig har jeg heller ikke hørt gamle AS-ledere uttale seg om dette. Så for alt jeg vet var dette bare en avtale som dere forventer at AS skulle oppfylle. Så det du fremlegger er direkte svakt.
Du har hørt meg utale meg om dette, og jeg er en av de gamle lederne i AS.
Men jeg kan tegne i klartekst om du trenger det.
AS søkte med meg som diplomat i sin tid om en Alianse med Elite.
Da AS var en raskt voksende stamme bestående hovedsakelig av medlemer som ikke var kjent på V2, ble det derfor fra Elites side tilbudt en utvidet IAP intill videre for å se ann utviklingen.
Da det oppstod en leder konflikt i AS ble mye snudd på hodet, og yamato tilhegere kom inn i stammen og fikk ganske raskt ledende stillinger.
Etter at yamato ble oppløst var også AS svingdør for gamle yamato spillere som byttet eiere og intærnadlet byer for å bli en del av spillerene som i dag er medlemer i AriCa.
Hvis du nå fremdeles ikke skjønner dette Shanks, så får du ta deg en tur over hit, så får vi prøve med den berømte teskjeen... :)
 

DeletedUser

Guest
Du har hørt meg utale meg om dette, og jeg er en av de gamle lederne i AS.
Men jeg kan tegne i klartekst om du trenger det.
AS søkte med meg som diplomat i sin tid om en Alianse med Elite.
Da AS var en raskt voksende stamme bestående hovedsakelig av medlemer som ikke var kjent på V2, ble det derfor fra Elites side tilbudt en utvidet IAP intill videre for å se ann utviklingen.
Da det oppstod en leder konflikt i AS ble mye snudd på hodet, og yamato tilhegere kom inn i stammen og fikk ganske raskt ledende stillinger.
Etter at yamato ble oppløst var også AS svingdør for gamle yamato spillere som byttet eiere og intærnadlet byer for å bli en del av spillerene som i dag er medlemer i AriCa.
Hvis du nå fremdeles ikke skjønner dette Shanks, så får du ta deg en tur over hit, så får vi prøve med den berømte teskjeen... :)

Ja, men du var i AS sist den 30. mars.

Ja, har ingen vansker med å skjønne det du skriver. Hva skjedde med utviklingen til AS da? Opphørte den utvidede IAP'en når AS byttet eiere? Ble den satt på hold? Hvem var ansvarlig for å videreføre forhandlingene til neste ledelse. Ønsket den andre ledelsen dette?

Men greit nok. AS hadde en IAP med Elite som opphørte den dagen Elite oppdaget støtte i en ny-adlet AriCa-by. Elite tar dette videre til ledelsen deres. Men er det riktig nå som stammen har nye eiere? Bør Elite innrømme at de faktisk må følge opp slike avtaler? Og ikke bare forvente ting som om alle skulle tilpasse seg Elite? For det er det siste jeg reagerer på.

Men dette har egentlig ingenting å si for meg. Jeg vil bare synliggjøre Elites virke. Og det har jeg gjort.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Ja, men du var i AS sist den 30. mars.

Ja, har ingen vansker med å skjønne det du skriver. Hva skjedde med utviklingen til AS da? Opphørte den utvidede IAP'en når AS byttet eiere? Ble den satt på hold? Hvem var ansvarlig for å videreføre forhandlingene til neste ledelse. Ønsket den andre ledelsen dette?

Men greit nok. AS hadde en IAP med Elite som opphørte den dagen Elite oppdaget støtte i en ny-adlet AriCa-by. Elite tar dette videre til ledelsen deres. Men er det riktig nå som stammen har nye eiere? Bør Elite innrømme at de faktisk må følge opp slike avtaler? Og ikke bare forvente ting som om alle skulle tilpasse seg Elite? For det er det siste jeg reagerer på.

Men dette har egentlig ingenting å si for meg. Jeg vil bare synliggjøre Elites virke. Og det har jeg gjort.
Nå er det vel strengt tatt ikke Elite's ansvar å følge opp at tidligere inngåtte avtaler blir videreført til en eventuell ny ledelse innad i AS? Dersom AS bytter ledelse er det selvfølgelig den gamle ledelsen som må videreføre alt av avtaler de har inngått med andre stammer til sin nye ledelse. Etter at disse avtalene har blitt overført til den nye ledelsen kan de stemme over hvilke avtaler de vil beholde, og hvilke de ikke ønsker å beholde. Og på denne måten unngår de å se ut som idioter i ettertid.

Elite gjorde sitt for å kunne opprettholde IAP'en med AS ved å kun svarteliste de i AS som faktisk brøt denne avtalen, ikke stammen AS som en helhet. Dette tilbudet ble da gitt av Elite med velvilje om at IAP'en skulle leve videre, noe AS åpenbart ikke ønsket.

Det at du prøver å vri synsvinkelen over til noe annet som er utenfor de rammene som vi kaller for "realiteten", har jeg lite forståelse for. Men når jeg tenker meg om, er det slik du driver ALL din propaganda...

- Tom
 

DeletedUser

Guest
Ser du har svart igjen, shanks. Beklageligvis har jeg vært litt opptatt så får ikke 'tatt opp tråden' igjen før nå.

Jeg for gjenta meg selv da: Du, shanks, kan ikke vite hvordan avtalen mellom AS og Elite så ut. Etter hva jeg vet ble den inngått lenge før du hadde noen posisjon i AriCa eller noe nevneverdig forhold til AS som stamme. Den eneste grunnen til at du uttaler deg om denne saken er at du ønsker å sette Elite i et dårlig lys, eller som du kaller det "synliggjøre elites virke." Problemet er bare at det du skriver er hentet ut fra din fantasi og dine antakelser om saken. Du har ingen argumenter eller fakta, så du har ingenting annet å basere dine påstander på.

Når det gjelder lederskiftet som kom underveis i avtalen, så er det slik at det ikke er Elite sitt ansvar alene å 'reforhandle.' Slik jeg ser det er det ikke vårt ansvar i det hele tatt. For alt du vet kunne det hende vi ikke en gang visste om ledelsskiftet. Hvem sin oppgave er det å kontakte folk man har avtaler med hvis man er usikker på avtalen man er med på? Er det de som vet hva avtalen er og fremdeles står for den (elite), eller er det de som er usikre (som i dine øyne er as)? Slik jeg ser det er ikke Elite. Så, at AS ikke sendte noen poster til oss for å reforhandle avtalene de var med på er noe de selv må stå for. Tobben forsøkte lenge å kontakte dem uten noe videre hell. Jeg velger likevel å tro at det var enkelte i ledelsen der som var fult klar over avtalen, det er ikke som om de kom fra intet og tok over AS.

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor du har slikt et behov for å gjøre ALLE diskusjoner på dette forumet til en Elite/arica sak. Den omtalte IAP'en var ikke dere en del av. Vi har ikke noe forhold eller ansvar ovenfor AriCa. Dette handler om en avtale mellom AS og Elite. Hvilken dialog dere har hatt mellom AS og AriCa er ikke vår sak, og legg merke til hvordan vi ikke spekulerer vilt i hva dere har sagt dere mellom på offentlig forum heller.

Ser også du avslutter med å dra hele diskusjonen over på noe helt annet. Vet ikke om du lett blir villedet selv, eller om du forsøker å villede dem som leser? Du spør f.eks. om jeg skal bestemme 'alt' her og påpeker at jeg bare er en vanlig forumbruker, forså å si at du kommer til å fortsette å poste på forumet.

Helt ærlig, la oss ikke gjøre dette til en debatt om yttringsfrihet. Alle vet du har lov å poste på forumet så mye du ønsker. Ingen som påstår noe annet heller. Det eneste folk påpeker gang på gang er at du ikke vet hva du uttaler deg om. Det er heller ingen av brukerne her sin jobb å skaffe deg informasjon til å underbygge påstandene dine. Det er et ansvar du selv må ta for at det skal være noe sannhet i det du skriver her.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nå er det vel strengt tatt ikke Elite's ansvar å følge opp at tidligere inngåtte avtaler blir videreført til en eventuell ny ledelse innad i AS? Dersom AS bytter ledelse er det selvfølgelig den gamle ledelsen som må videreføre alt av avtaler de har inngått med andre stammer til sin nye ledelse. Etter at disse avtalene har blitt overført til den nye ledelsen kan de stemme over hvilke avtaler de vil beholde, og hvilke de ikke ønsker å beholde. Og på denne måten unngår de å se ut som idioter i ettertid.

Hva om de ikke fikk vite om denne? Var jo enormt mye rot der en stund.

Eller kanskje de rett og slett ikke hadde interesse av å følge opp den. Vi vet jo alle hva som forventes av en vanlig IAP.

Men dette bryr jeg meg ikke om. Jeg snakker om Elites oppførsel mot andre av og til.
 

andersmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Hva om de ikke fikk vite om denne? Var jo enormt mye rot der en stund.

Eller kanskje de rett og slett ikke hadde interesse av å følge opp den. Vi vet jo alle hva som forventes av en vanlig IAP.

Men dette bryr jeg meg ikke om. Jeg snakker om Elites oppførsel mot andre av og til.

Elite vs AS Trenger ikke si noe.

Hvorfor må du kritisere Elite i hver eneste tråd? Du klarer ikke å unngå å blande AriCa inn heller, ser det ut som. Du må jo gjerne si dine meninger, men ikke legg deg opp i ting du ikke vet noe om.
 
Topp