En backstabbers bekjennelser

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
4. Sylph e backstaber

Jeg kan bare ikke la denne ligge uimotsagt. Har gjenntatte ganger prøvd å få Moa til å redegjøre for hvor/når jeg backstabba ham. Men han vil/kan ikke svare på det. Forsåvidt ikke uventa. Han slenger ut beskyldninger, uten å være i stand til å dokumentere hva det gjelder. Andre legger jobb i å redegjøre for hva de mener, og da er han på pletten og er enig. Men gidder ikke gjøre noen slags jobb selv for å dokumentere påstandene sine. Så jeg har gått inn i mitt lønnkammer for å prøve å finne ut av det selv.

Dokk har gjort samme feilen 3ganger så forseint no.
Dette var den mest dype dokumentasjonen jeg klarte å få ut av ham.

Så det er altså noe vi på kontoen, eller jeg personlig, siden han nevner meg spesifikt, har gjort mot ham tre ganger. Og det eneste jeg klarer å komme på er at han tre ganger har bedt om nukehjelp.

Første gangen, ganske tidlig i spillet, skulle det sendes om natta. Vel... Jon Blund hadde for stor makt og det ble ikke sendt i det hele tatt. Klarte rett og slett ikke våkne i rett tid. Veldig leit, men sånn ble det dessverre.

Andre gangen:
http://no21.tribalwars.no.com/public_report/05a68adb17686adc84cddc80fa654227

Etter mitt syn vellykka, men skjønner jo at Moa ikke ser det slik.

Tredje gangen:I forkant av den siste skjebnesvangre backstabbinga (moas definisjon) speida vi for moa og mista mer enn halvparten av speiderne. Regner med det også i moas verden kalles backstabbing. Så sånn sett har vi backstabba fire ganger, og ikke bare tre.

http://no21.tribalwars.no.com/public_report/8b1ff6bbb6123d7cf1ae8348b8e01733

Igjen var det denne søvnen som ikke helt lar seg styre. Våkna med et sjokk for sent og prøvde å gjøre det beste ut av det. Måtte sende uten rams for å rekke fram i tide. Dumt å gjøre, men siden vi hadde feila en gang før så tenkte vi at alt er bedre enn ingen ting siden vi antok de andre allerede hadde sendt sitt. Det nedslående resultatet ble som følger:

http://no21.tribalwars.no.com/public_report/a8a0643fead9d529e45cb0127f9c2775

Etter denne fadesen gikk Moa ut av sitt gode skinn og forlot stammen. Han laga sin egen stamme, men var raskt ute med søkna til Ctrl. som jo er fienden. Der oppgav han i søknaden at et av hovedmålene med å søke til dem var å få fjerna oss (HankVH) fra kartet. Det var da helt naturlig og en selvfølge for oss å adle ham så raskt vi kunne, før han hadde kommet inn og blitt deffet opp. Jeg vil tro de fleste ville reagert likt.

En av oss må ha misforstått hva backstabbing er. Og siden Moa får bred støtte så må jo det være meg. Jeg trodde, i min enfoldighet, at det handla om å "stikke" noen i ryggen når de trodde seg trygg, for å oppnå egen vinning. Jeg ser ikke at vi vant noe som helst. Tapte det siste nuket og mer en halvparten av de speiderne vi på det tidspunkt hadde.


Jeg har en supersnill dual som virkelig ønsker å hjelpe der han kan, selv om vi skulle tape på det. Han er derfor aldri tung å be om hjelp. Han trenger igrunnen ikke bes engang, han er på tilbudssia. Personlig kunne jeg nok ønsket at han var litt mer tilbakeholden samtidig som det er en av de tingene jeg virkelig liker med ham.

Men vi er begge familiefolk i full jobb. Og den tiden der natta er fullt tilgjengelig for spill er over for oss, selv om viljen til å yte er 100% til stede. Dette er ikke ment som noen unnskyldning, men mer et forsøk på å forklare. Så vi feila/svikta i 1,5 av gangene. Det kan jeg ikke komme bort fra. Uendelig beklagelig og leit, men slik ble det dessverre.

Men er det backstabbing?? Det skulle jeg veldig gjerne vite.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Bra jobba, nå har moa forflyttet seg for fult til forumet. Jeg bare elsker å lese det han skriver her.
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Ja, skulle ønske Moa svarte her. Men han liker vel best å skrive der han ikke trenger dokumentere. Å slenge ut løse påstander uten rot i virkeligheten er tydeligvis spesialiteten. Et stakkarslig barn er vel beste beskrivelsen... Han har iallefall ingen troverdighet lengre i min verden.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Skulle gjerne sett svar fra både Moa og andre som kjenner til situasjonen. For dersom det Sylph skriver stemmer, er det vel (som Habbo skriver) ikke dem som står for backstabbinga. Men en sak har som regel flere sider, vanskelig å konkludere med noe før de andre kommer frem (selv om rapportene gjør Sylph sin forklaring troverdig).
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Skulle også gjerne sett respons fra "motparten". Og selv om jeg skjønner spøken over her, så vil jeg gjerne at det skal være litt seriøst :)
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Denne hadde jeg faktisk ikke sett før... Også fra Moa (sakset fra Prisutdeling)

Mest "hatet" spiller
1: Hankv
2: Hankv

Blir jo enda mer nysgjerrig på hva som avstedkommer dette...

Men må vel egentlig bare le av hele greia :D
 

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
1. Dere har aldri gjort oss en tjeneste før vi har gjort noe for dere
2. Vi hare mistet masse tropper pga dere 3 ganger på rad.
3. Vi har bare ikke søkt til Ctrl Men til alle stammene på topp 15 med samme søknad.

Hvordan kan man svikte naboen 2ganger på rad også love at du ska prøve igjen også svikte 3dje gangen? Vi har brukt så langt tid på å bygge oss opp igjen flere ganger og har alltid brukt så langt tid på aksjonene sånn at alt skulle være perfekt. Har spammet dere på både IG og Skype rett før askjonen startet og tilpassa aksjonen sånn at dere klarer å sende det. Har til å med bedt dere sett opp kv hvis dere ikke får til og dokk sa "Det ska nokk gå bra herre gangen ;)".

Og æ nekte å tru på at dere "sovnet" av alle tre gangene. Dere må ha planlagt det siden dere viste at vi var utålmodige og viste at vi skulle gi opp hvis vi tapte alt.

Backstabbing? vel jeg tolker ordet her forskjellig enn de andre. Bruker den når folk skuffer meg i de viktigste øyeblikkene. Så ja..i mine øyner så er du/dere backstabbere.

Og ja peter, æ død nesten idag når Mo takla mæ hardt på fotball treninga.
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
sovna ikke, men klarte ikke å våkne. ikke tre ganger men to ganger, og andre gangen gjorde vi et mislykka forsøk. og mista alle troppene vi også.
 

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
En av oss må ha misforstått hva backstabbing er. Og siden Moa får bred støtte så må jo det være meg. Jeg trodde, i min enfoldighet, at det handla om å "stikke" noen i ryggen når de trodde seg trygg, for å oppnå egen vinning. Jeg ser ikke at vi vant noe som helst. Tapte det siste nuket og mer en halvparten av de speiderne vi på det tidspunkt hadde.

1. Dere tapte ingenting fordi dere sa sjøl at dere ikke hadde behov for nuket og at dere villa lage den fra scratch siden moralen plaget dere.

2. Vi tapt alt og vi følte oss trygge når dere tilbød oss noe stort og stakk oss i ryggen med å ikke fullføre aksjonen
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Ja, vi svikta. Det har jeg aldri lagt skjul på. Men hadde ingen egen vinning av det. Vi sitter igjen med følelsen av å ha svikta, og den er ikke noe grei. Men derfra til å kalle det backstabbing, og si at
"Dere må ha planlagt det siden dere viste at vi var utålmodige og viste at vi skulle gi opp hvis vi tapte alt." er et ganske så langt skritt.
 

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
Så med andre ord så er du/dere backstabbere. Vi overvurdert dere hele tiden siden vi ble glade for å ha "veteraner" som naboer. Og når dere skuffa oss første gangen så ble vi sure men fortsatte å spille. Men etter andre ganen så er det umulig å stole på dere. Både jeg og dualen min er svært skuffet over måten dere taklet på situasjonen og dere sa aldri sorry engang.
 

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
Ja, vi svikta. Det har jeg aldri lagt skjul på. Men hadde ingen egen vinning av det. Vi sitter igjen med følelsen av å ha svikta, og den er ikke noe grei. Men derfra til å kalle det backstabbing, og si at
"Dere må ha planlagt det siden dere viste at vi var utålmodige og viste at vi skulle gi opp hvis vi tapte alt." er et ganske så langt skritt.

Dokk fikk jo aldri dårlig samvitighet over det dokk gjorde og sa aldri beklager å sånn så koss kan vi ikke kalle dokk backstabbere
 

DeletedUser

Guest
"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me."

Når du vet at du ikke kan stole på noen, finnes det en enkel løsning moa. Ikke stol på personen flere ganger. Slutt å klage på forumet, ingen bryr seg.
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Nei, backstabbing driver ikke vi med. Så enkelt er det.
At dere ble skuffa har jeg all mulig forståelse for.
Men nå har skyldfølelsen vi bar sterkt preg av, snudd til gjensidig skuffelse over hvordan dere takla det med etterfølgende offentlig skittkasting.
 
Topp