En backstabbers bekjennelser

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me."

Når du vet at du ikke kan stole på noen, finnes det en enkel løsning moa. Ikke stol på personen flere ganger. Slutt å klage på forumet, ingen bryr seg.


Klager ikke jeg. Hu som laget tråden her og folk villa ha svaret mitt. Og ja shame on me. Angre nå jævlig no.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Så med andre ord så er du/dere backstabbere. Vi overvurdert dere hele tiden siden vi ble glade for å ha "veteraner" som naboer. Og når dere skuffa oss første gangen så ble vi sure men fortsatte å spille. Men etter andre ganen så er det umulig å stole på dere. Både jeg og dualen min er svært skuffet over måten dere taklet på situasjonen og dere sa aldri sorry engang.

1. Dere tapte ingenting fordi dere sa sjøl at dere ikke hadde behov for nuket og at dere villa lage den fra scratch siden moralen plaget dere.

2. Vi tapt alt og vi følte oss trygge når dere tilbød oss noe stort og stakk oss i ryggen med å ikke fullføre aksjonen

(facepalm) (facepalm) (facepalm) (facepalm) (facepalm) (facepalm) (facepalm) (facepalm) (facepalm) (facepalm) (facepalm) (facepalm)

Hvem andre mente at det var backstabbing? (spørsmål til alle, ikke bare Moa) - for det Moa har klart å gulpe opp hittil er jo bare latterlig.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Husker Moa følte seg sviktet av stammen sin i sine samtaler med meg, og at de også ble behandlet dårlig av ledelsen i Aristo. Samt ikke likte alle meningene til Rv.

Det var vell grunnen til at han tok kontakt og forlot Aristo. Ingen av partene som her omtales er backstabbere ut fra min definisjon. Moa og Harald forlot stammen sin og Søkte seg til andre stammer, de kunne blitt i stammen og motarbeidet dem innenfra. Og det ville ha vært backstabbing, i stede så forlot dem stammen de ikke var fornøyd med.

Vi godtok også søknaden deres, men pga Moa ville ha med en venn så drøyde det ut og Kontoen ble rimmet før dem kom inn i stammen. Noe som våres allierte også mente var riktig valg da dem hadde mistet store mengder tropper mot spilleren, men de ville akseptert dem inn i alliansen om vi hadde valgt det slik.

Dere har selv sett søknaden til oss, da jeg vet en spion i stammen gav den til Aristo. Der blir spekter nevnt naturlig nok og det skulle vell bare mangle om man føler seg sviktet av vedkommende.

Backstabber kan bety ulike ting for spillere, de fleste føler nok at Don er en backstabber da han adlet sin egen stamme på natta. Og siden forlot den. Noen mener at det å skifte side er å dolke sin egen stamme i ryggen. Noen mener at å ikke følge opp på sine strategisk viktige løfter er backstabbing. Og noen mener al bevist motarbeidelse av sin egen stamme er backstabbing.

Selv går jeg litt for den siste, da det er den som sårer og er skummel. De som jobber i det skjulte og ikke går av veien for å bruke noen triks for å knekke dem som stoler på dem.

Uansett så vil jeg bare si at mitt inntrykk her er at verken Sylphida, Moa eller Harald er backstabbere.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Btw fin tråd for å renvaske seg selv. Godt å se begge sider av saken og føler jeg nå har en bedre forståelse av begge parters syn på saken.
 

The Vigilante

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Husker Moa følte seg sviktet av stammen sin i sine samtaler med meg, og at de også ble behandlet dårlig av ledelsen i Aristo. Samt ikke likte alle meningene til Rv.

Var enig med alt du sa unntatt at han ble behandlet dårlig av ledelsen. Moa ble aldri behandlet dårlig av ledelsen. Derimot, jeg tok personlig opp hans klager og forslag med resten av ledelsen. Grunnen til Moa dro var at han rett og slett ga opp etter han mistet alt nok engang. Ja, han søkte seg inn i Ctrl. og alle andre stammer - men det var fordi han ville prøve å bare skape mest mulig drama/kaos. Han prøvde å reise seg, men ble rimmet av Hank. Noe som er forståelig i og med at han søkte seg inn til fienden. Moa har kanskje formulert seg litt dårlig med denne "backstabbing" anklagen, men alle kan forstå at Moa ble frustrert. Selv Sylph og Spekter forsto det. Men det ble litt for mye drittslenging - forsøk på å skape unødvendig drama - og en trist slutt for Moa`s v21 karriere.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Jeg har ingen innsikt i hvordan de ble behandlet så kan kun uttale meg ut fra hva han har sagt til meg. Og der følte han seg mindre satt pris på av ledelsen enn hva andre spillere med lengre erfaring fikk. Dette er som sagt kun 2. hånds informasjon.

Han sa også at du Jokke var eneste grunnen til at de var så lenge i Aristo som de var, så var en leder de virkelig likte hos dere, men det regner jeg med du viste da du er nevnt veldig positivt også i søknaden deres til oss.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Backstabber kan bety ulike ting for spillere, de fleste føler nok at Don er en backstabber da han adlet sin egen stamme på natta. Og siden forlot den. Noen mener at det å skifte side er å dolke sin egen stamme i ryggen. Noen mener at å ikke følge opp på sine strategisk viktige løfter er backstabbing. Og noen mener al bevist motarbeidelse av sin egen stamme er backstabbing.

Selv går jeg litt for den siste, da det er den som sårer og er skummel. De som jobber i det skjulte og ikke går av veien for å bruke noen triks for å knekke dem som stoler på dem.

Urban Dictionary skrev:
People who you think are friends but then they attempt in causing your downfall.

Du ser hvilken versjon av de du sa passer best med definisjonen :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg ser at det er mange som har misforstått budskapet bak hva Moa skriver, noe som er forståelig, da han har ordlagt seg litt feil.

Han mener ikke at Hank-kontoen(spekter og sylph) er bakstabbere i den forstand at de gjorde noe for å skade oss bak ryggen vår. Han peker på at de sviktet oss, og etterpå dekket over dette med løgner og unnskyldninger, etter at vi hadde gjort alt vi kunne for dem.

Jeg orker ikke å skrive en lang bibel, men jeg kan si såpass at det var mange faktorer som gjorde at vi forlot Aristo - den største faktoren var Hank-kontoen, selv om vi var generelt misfornøyde i Aristo fra før av diverse årsaker som jeg ser null grunn i å dele med offentligheten.

Blir også 100% feil av folk å kalle oss backstabbere da vi gjorde alt rett i denne saken. Vi leavet Aristo, DERETTER søkte vi inn til Ctrl. Så og si alle på v21 vet at RV har spioner i Ctrl, så hvis vi planla å backstabbe stammen så hadde vi jo selvsagt ikke akseptert at Ctrl la søknaden vår ut på forumet deres slik at hele alminneligheten, inkludert Aristo kunne lese den.
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Han peker på at de sviktet oss, og etterpå dekket over dette med løgner og unnskyldninger, etter at vi hadde gjort alt vi kunne for dem.

Løgner og unnskyldninger? LØGNER??

Ja vi sviktet. Det har jeg framholdt hele veien. Jeg har tilog med, i detalj, beskrevet sviket i min første post. Vi SVIKTET! Det er skammelig nok.

Men hvor iallverden prøvde vi å dekke over, og når har jeg løyet? Eller spekter for den del?
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Løgner og unnskyldninger? LØGNER??

Ja vi sviktet. Det har jeg framholdt hele veien. Jeg har tilog med, i detalj, beskrevet sviket i min første post. Vi SVIKTET! Det er skammelig nok.

Men hvor iallverden prøvde vi å dekke over, og når har jeg løyet? Eller spekter for den del?

Jeg, Moa og flere andre(som jeg ikke vil navnlegge for å unngå splid i Aristo) trodde enkelt og greit ikke på unnskyldningene deres. Vi tror at det var noen egoistiske baktanker bak de.

Uansett, denne saken har iallefall jeg lagt bak meg, så skjønner ikke hvorfor du prøver så åpenbart å rippe opp i det igjen.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp