Et Imperie Skapes

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
QFT

Reisverket, dette er ett av eksemplene på at dere svarer med pisspreik når noen kommer med konstruktiv kritikk..

Stort sett alt av det som sto i bold i posten over her var tull..

Jasså? Hva var tull, og hvorfor mener du det? Det var nemlig ikke ment som noen spøk, tvert imot.
 

DeletedUser

Guest
At forløpet til denne alliansen var ryddig nok er jeg på mange måter enig i. Samtidig er det ikke så lett å gjøre alle til lags internt i en stamme med medlemmer av sterke meninger. K44 har en god og respektert ledelse. På den andre siden består medlemmene for det meste av voksne ryddige folk som også til stadighet har gjort seg fortjent til stor respekt :)

Selv har jeg forsøkt å sluke flere kameler den siste uka, men så var det det der med fordøyelsen da. Vel, selve avgjørelsen er vel egentlig ikke noe jeg har så mye med lengre da jeg gikk ut av ledelsen i K44 i det samme rennet som jeg avslutta kontoen, men enig blir jeg kanskje aldri, men respekterer avgjørelsen da jeg kjenner ledelsen som svert fornuftige mennesker som vet hvorfor de gjør nettopp som de gjør, og da er det vel ikke mer å si om den saken. Min mening om ledelsen i BoS kjenner vel de fleste, få er vel også uenige med meg, men den saken er vi vel stort sett ferdige med, og noe riktig må de tydeligvis gjøre da de fortsatt er ”kongene på haugen.” Enn så lenge i alle fall.

Når det gjelder tidligere allierte av K44, så var det vel minst like mange grunner som allierte som avgjorde den splittelsen. Det var vel flere av oss som var inne på at våre allierte ikke var helt etter hva vi først forespeilte oss ett par uker etter at vi gikk inn i alliansen. Når sant skal sies så var det både en del gode spillere og enkelte gode ledere, men de hadde nok for få i ledelsen til å ta tak med å stramme opp spillerne, eller kicke de mindre aktive.

Mens vi i K44 hadde ukesoppdrag hvor vi måtte nå til dels harde mål for å ikke få en kald fot der bak, så kom det litt for ofte forespørsler om støtte fra allierte spillere som var langt fra å ha noe tilfredsstillende forsvar i utgangspunktet. Noe som kanskje gjenspeilte nettopp kapasiteten til ledelsen i de forskjellige stammene. Blant annet derfor har nok alliansen hengt i en tynn tråd i flere uker allerede, til tross for at flere av stammene viste god framgang, en framgang som tydeligvis ikke har vært tilfredsstillende nok for K44 :(

Så var det det der med å finne nye allierte da. Vi hadde tidligere vært i kontakt med BoS, men da BoS eller =O.R= var i krig med noen av våre allierte, så mente vi det ikke var riktig tidspunkt for en allianse med dem. Samtidig var BoS en stamme vi ikke kunne identifisere oss med på mange måter. Hva som gjør at dette synet har forandra seg nå vil jeg ikke uttale meg så mye om, men jeg ser det er et riktig valg for både K44 og BoS/BoD på mange måter. Om dette er det riktige moralske valget i det hele og store bilde kan vel diskuteres, men dette er et spill med store svingninger og hvor alt kan skje. Her er det egeninteresse som gjelder, et spill hvor man bør ha et mål for i det hele tatt å delta, slik som i de fleste andre spill. Skal man nå målene, om det er å bli spiller eller stamme nummer èn på de forskjellige rankene, så er det de spillerne og stammene med de beste taktiske egenskapene som vinner i selve spillet. Om disse tar avgjørelser som er mindre populære for andre så er dette avgjørelser som styres ut i fra interne fordeler. Skal man vinne TW så må man finne kynikeren i seg. Kynisme er en egenskap som ikke alle har like stort talent til å lære, selv om det her er snakk om et spill. Et taktisk spill hvor mange av spillerne også spiller et rollespill utad, mens andre tar dette noe mer personlig. Den siste varianten er ikke å anbefale :p ...men taler man med to tunger så får vel det de samme konsekvensene om det er i et rollespill eller IRL.

Vel, nå når denne alliansen er et faktum, så begynner det å bli trangt om plassen for de andre i K44-området. Hva som blir gjort med det blir et spennende skue, og om denne alliansen som de selv hevder, har kommet for å bli, så blir det nok vanskelig for stammene utenfor alliansen til å hevde seg i toppen. Da vil jeg streke under ordet vanskelig, for som sagt, her skjer det mange svingninger. Men jeg regner med at K44, BoS og BoD kommer til å ta lærdom av hverandre og hvis denne lærdommen forvaltes og blir tatt i bruk på riktig måte, så blir det nok en hard nøtt å knekke. Men det gjenstår å se hvordan stammer, som på mange måter er motpoler til hverandre, takler et tett samarbeid.
 
Sist redigert av en moderator:
Reaksjonspoeng
3
Har kommentert med Bold.

Har aldri løyet i forum vi!

Jeg vet ikke om jeg gidder å sitere den lille spøken deres, men jeg tror alle husker den. I tillegg har du og noffe gjentatte ganger sagt at:
"Propaganda trenger ikke alltid være sann."(ikke gidd å si imot dette da. Jeg gidder bare ikke å lete frem sitater nå.)

Har du forsket på dette også?

Jeg vet ikke om jeg gidder å svare på et sånt patetisk, dumt utsagn som sier noe om hvor lite du har å si til meg så jeg gidder ikke si noe om det.

Jeg liker mange som ikke kan dette spillet. Ja stort sett alle jeg kjenner som jeg liker aner ikke noe om dette spillet.
Og når det kommer til ess i ermet man ikke røper før man må, så har vi flere!


Angående vennene dine var det vel ikke akkurat det jeg mente. Det skjønner du som den oppegående og nogenlunde intellektuelle personen du er. Jeg mente at du får ikke respekt av noen før man lærer seg spillet. Dere kan spillet, men der får ikke respekt av allerede nevnte grunner.
Og og om man har 5 ess i ermet så går man ikke rundt å skryter av at man har en, to tre eller 5.

BoS har tre allierte. Vi har aldri hatt flere. Jeg kan nevne MANGE stammer som har flere. F. Eks. stamme som ligger som nr. 2, BBN.
Dessuten har vi da større ambisjoner enn å ta K44. Vi skal ta hele v3 vi


For å svare på dette siterer jeg meg selv fra et innlegg jeg regner med du har lest:
BoS er nå alliert med hele k-ett-eller-annet, og man reagerer selvfølgelig på det. stamme nr1 bør ha baller nok, mener man på den norske serveren, til å klare å krige til seg noen byer isteden for å alliere seg med hele kontinentet.

Når var det du fikk for deg at du snakker på vegne av samtlige forumbrukere?
Da tror jeg det er på tide å jekke seg ned.


1.
Jeg har aldri sagt at jeg snakker for samtlige forumbrukere, men jeg er 100% sikkert på at flertallet deler mitt syn angående mangel på respekt til dere.
2.
Du har vel merket at de fleste svarene du får er negative? Du tror vel ikke det skyldes at folk respekterer deg så fælt?

Vi driver hensynsløs god propaganda? Men vi har ødelagt for oss selv fullstendig på grunn av denne hensynsløse gode propagandaen?
Hvordan har du forsket deg frem til en så tvetydig påstand?


Jeg vet ikke hvordan jeg har forsket meg frem til det jeg, men du skulle reist langt vekk til verket viss det plager deg.

At dere driver hensynsløs god propaganda skjønte du vel at var en spøk. Jeg regner med du har lest innleggene mine og skjønner at jeg ikke mener at dere driver god propaganda. Det var ironi. Ironi!
 
Reaksjonspoeng
3
Jasså? Hva var tull, og hvorfor mener du det? Det var nemlig ikke ment som noen spøk, tvert imot.

Var dette seriøst:

Har aldri løyet i forum vi!

Vel i så fall er du alene om å mene det.

Har du forsket på dette også?

Var det seriøst?

Jeg liker mange som ikke kan dette spillet. Ja stort sett alle jeg kjenner som jeg liker aner ikke noe om dette spillet.
Og når det kommer til ess i ermet man ikke røper før man må, så har vi flere!


Det var ikke mye seriøse svar på det jeg skrev der.

BoS har tre allierte. Vi har aldri hatt flere. Jeg kan nevne MANGE stammer som har flere. F. Eks. stamme som ligger som nr. 2, BBN.
Dessuten har vi da større ambisjoner enn å ta K44. Vi skal ta hele v3 vi


var det seriøst? Vel for det første bryr jeg meg ikke om hvor mange allierte, men omstendighetene rundt som jeg allerede har sagt to ganger.

Når var det du fikk for deg at du snakker på vegne av samtlige forumbrukere?
Da tror jeg det er på tide å jekke seg ned.


Du vet like godt som meg at flesteparten her inne er enige med meg angående hvor lite respekt dere fortjener...
Mulig det ikke var tull, men det var i så fall det eneste som ikke var tull og det var en utrolig trangsynt påstand.

Vi driver hensynsløs god propaganda? Men vi har ødelagt for oss selv fullstendig på grunn av denne hensynsløse gode propagandaen?
Hvordan har du forsket deg frem til en så tvetydig påstand?


Jeg vet ikke jeg, men hvis du er så oppsatt på navnet mitt kan vi ta det ett annet sted, for her blir det bare tull.


Time will show!


Endelig noe som ikke var tull:eek:
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Har aldri løyet i forum vi!

Jeg vet ikke om jeg gidder å sitere den lille spøken deres, men jeg tror alle husker den. I tillegg har du og noffe gjentatte ganger sagt at:
"Propaganda trenger ikke alltid være sann."(ikke gidd å si imot dette da. Jeg gidder bare ikke å lete frem sitater nå.)

Har du forsket på dette også?

Jeg vet ikke om jeg gidder å svare på et sånt patetisk, dumt utsagn som sier noe om hvor lite du har å si til meg så jeg gidder ikke si noe om det.

Jeg liker mange som ikke kan dette spillet. Ja stort sett alle jeg kjenner som jeg liker aner ikke noe om dette spillet.
Og når det kommer til ess i ermet man ikke røper før man må, så har vi flere!


Angående vennene dine var det vel ikke akkurat det jeg mente. Det skjønner du som den oppegående og nogenlunde intellektuelle personen du er. Jeg mente at du får ikke respekt av noen før man lærer seg spillet. Dere kan spillet, men der får ikke respekt av allerede nevnte grunner.
Og og om man har 5 ess i ermet så går man ikke rundt å skryter av at man har en, to tre eller 5.

BoS har tre allierte. Vi har aldri hatt flere. Jeg kan nevne MANGE stammer som har flere. F. Eks. stamme som ligger som nr. 2, BBN.
Dessuten har vi da større ambisjoner enn å ta K44. Vi skal ta hele v3 vi


For å svare på dette siterer jeg meg selv fra et innlegg jeg regner med du har lest:
BoS er nå alliert med hele k-ett-eller-annet, og man reagerer selvfølgelig på det. stamme nr1 bør ha baller nok, mener man på den norske serveren, til å klare å krige til seg noen byer isteden for å alliere seg med hele kontinentet.

Når var det du fikk for deg at du snakker på vegne av samtlige forumbrukere?
Da tror jeg det er på tide å jekke seg ned.


1.
Jeg har aldri sagt at jeg snakker for samtlige forumbrukere, men jeg er 100% sikkert på at flertallet deler mitt syn angående mangel på respekt til dere.
2.
Du har vel merket at de fleste svarene du får er negative? Du tror vel ikke det skyldes at folk respekterer deg så fælt?

Vi driver hensynsløs god propaganda? Men vi har ødelagt for oss selv fullstendig på grunn av denne hensynsløse gode propagandaen?
Hvordan har du forsket deg frem til en så tvetydig påstand?


Jeg vet ikke hvordan jeg har forsket meg frem til det jeg, men du skulle reist langt vekk til verket viss det plager deg.

At dere driver hensynsløs god propaganda skjønte du vel at var en spøk. Jeg regner med du har lest innleggene mine og skjønner at jeg ikke mener at dere driver god propaganda. Det var ironi. Ironi!

Endelig kommer 0liverPop inn med et leserverdig og meget interessant innlegg, men før noen rekker å nyte dette er du tilbake med de samme gamle glosene. At jeg velger en langt mer tabloid måte å uttrykke meg på skal jeg ta helt og holdent på min egen kappe, for det er en bevisst handling.

Når du hevder at "Og ikke kom å si at dere ikke trenger min respekt, for i dette synet så representerer jeg flertallet av forumbrukerne. Dere trenger ikke min respekt, men dere trenger respekt fra flertallet." så tar du faktisk grundig feil. Jeg har ALDRI hatt ambisjoner om å bli respektert av deg eller av noen andre enn mine medspillere i stammen og våre allierte. Og selvsagt av de som skulle finne på å angripe meg (her er det bare å prøve, så kommer respekten tidsnok). :cool:
Og så langt har jeg lyktes i dette. Med mindre det finnes spillere i US (United Swords) som ikke våger si meg imot. I tilfelle så respekterer ikke jeg de heller. :D

Og for ordens skyld; jeg sier IKKE at jeg ikke respekterer andre enn mine stammefrender og allierte, jeg sier bare at jeg aldri har hatt ambisjoner om å bli respektert av deg eller resten av hylekoret her inne.
 

DeletedUser

Guest
Takk Forskning, for at du representerer så mange av oss som har like syn som deg.

~Fuzz
 

DeletedUser

Guest
Morsomt å se at temaet "løgn" i forbindelse med Reisverket dukker opp igjen. Tror ikke Reisverket opplever det som løgn når han unnlater sanheten. Teknisk sett er det vel løgn, men her handler det også om opplevelsen av det. Her er vi også forskjellige. Men det var om å unnlate sanheten.

1. Unnlate sanheten.

2. Samtidig er det å "snakke med to tunger" en måte å unnlate sanheten på. Ergo er det teknisk sett en indirekte løgn.

3. Hvite løgner og spøker er også løgner, selv om de ikke alltid er av den alvorlige sorten.

4. Uttalelsen "jeg har aldri løyet" er vel også svert skjeldent en sanhet. Oftest kan man vel plassere en slik uttalelse i det neste punktet.

5. Rein løgn.


Vel, nå skal vi holde oss til dette forumet og ikke om Reisverket har løyet generelt, men jeg er redd Reisverket har tatt munnen for full ved å hevde at han aldri har løyet her inne. Det er vanskelig og unngå noen av disse punktene, og jeg vil tippe at også Reisverket har vært innom de fleste av disse punktene i dette forumet han også :p
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Morsomt å se at temaet "løgn" i forbindelse med Reisverket dukker opp igjen. Tror ikke Reisverket opplever det som løgn når han unnlater sanheten. Teknisk sett er det vel løgn, men her handler det også om opplevelsen av det. Her er vi også forskjellige. Men det var om å unnlate sanheten.

1. Unnlate sanheten.

2. Samtidig er det å "snakke med to tunger" en måte å unnlate sanheten på. Ergo er det teknisk sett en indirekte løgn.

3. Hvite løgner og spøker er også løgner, selv om de ikke alltid er av den alvorlige sorten.

4. Uttalelsen "jeg har aldri løyet" er vel også svert skjeldent en sanhet. Oftest kan man vel plassere en slik uttalelse i det neste punktet.

5. Rein løgn.


Vel, nå skal vi holde oss til dette forumet og ikke om Reisverket har løyet generelt, men jeg er redd Reisverket har tatt munnen for full ved å hevde at han aldri har løyet her inne. Det er vanskelig og unngå noen av disse punktene, og jeg vil tippe at også Reisverket har vært innom de fleste av disse punktene i dette forumet han også :p

Skal ikke nekte for at jeg har luktet på noen av dem.
Men ren løgn, nope :p
 

DeletedUser

Guest
Du sa jo at BoS hadde færre allierte enn oss, er ikke det løgn?
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Du sa jo at BoS hadde færre allierte enn oss, er ikke det løgn?

Nei. Dere har vel ikke allerede glemt at Herbalizer rapporterte daglig helt inntil 16. feb? Så med mindre dere har sparket noen allierte ut i kulden, så er dere fremdeles 4 stammer.

Apropos Herbalizer. Hadde dere kostet på dere et lite søk her i forumet på hans navn, så hadde det dukket opp en tråd eller to i forbindelse med våre første to kupp.
Der blir han knyttet direkte til oss.
Men man kan jo selvsagt ikke tenke på alt heller ;)
 

DeletedUser

Guest
Nei. Dere har vel ikke allerede glemt at Herbalizer rapporterte daglig helt inntil 16. feb? Så med mindre dere har sparket noen allierte ut i kulden, så er dere fremdeles 4 stammer.

Apropos Herbalizer. Hadde dere kostet på dere et lite søk her i forumet på hans navn, så hadde det dukket opp en tråd eller to i forbindelse med våre første to kupp.
Der blir han knyttet direkte til oss.
Men man kan jo selvsagt ikke tenke på alt heller ;)
Du har vel ikke allerede glemt at du skrev "har" og ikke "hadde"?
 

DeletedUser

Guest
Nei. Dere har vel ikke allerede glemt at Herbalizer rapporterte daglig helt inntil 16. feb? Så med mindre dere har sparket noen allierte ut i kulden, så er dere fremdeles 4 stammer.

Apropos Herbalizer. Hadde dere kostet på dere et lite søk her i forumet på hans navn, så hadde det dukket opp en tråd eller to i forbindelse med våre første to kupp.
Der blir han knyttet direkte til oss.
Men man kan jo selvsagt ikke tenke på alt heller ;)

Er det ikke Dr.Yes/Tha Joker som styrer han nå?
 

DeletedUser

Guest
Hmm. En kveld borte, så skjer det jammen mye dumt her. Et par saklige og gode innlegg bare, på så mange sider?

For de som fortsatt ikke aner hvor de er.
Dette er et politisk propaganda show i et krigsspill. Her inne finnes det ikke noe som heter løgn. Derimot er det noen og enhver sin oppgave å vurdere innholdet og verdien av hva som blir sagt. Det er også mye nyttig å snappe med seg her. At noen ikke er enige med oss eller andre, er noe vi tar fart og d.. i. Det er jo hensikten.
Som en nevnte her, så kan det hende vi har en agenda med hva vi skriver ja. At noen måtte ta det ille opp, gleder oss faktisk mer enn det bryr oss.

De som advarer om at vi blir dårlig likt på grunn av dette og at det blir vårt fall, kan spare seg. De har jo ikke skjønt noe, og kan knapt ha nådd modningsalderen. United Swords er mer enn klare, så det er bare å komme. Slikt skremmer da ikke i et krigsspill? haha

Fakta er, som Reisverket og jeg har nevnt flere ganger: Denne tråden er ikke propaganda, men faktaopplysninger. Er du en av de som ikke vil ha den, så skift kanal i steden for å vriste av deg de fem stygge glosene du har lært.
 

DeletedUser

Guest
En diskusjon er bare et redskap for og rettferdigjøre sine egne handlinger, du får sjeldent overbevist motparten.

Det er nå det jeg mener :p
 

DeletedUser

Guest
nå Nofjon1 hvor mange av de "umodne" spillerne her inne har du klart å overbevise om at BoS & Co ikke er familie stamme (bare et eksempel), de vil for det meste være sta å stå på sitt uansett hvor mange argumenter du slenger imot dem.

Det er i denne samenhenegen jeg mener det er bortkastet og diskutere med folk, men noen liker jo å diskusjoner som ikke kommer noe sted. :)
 
Topp