Faktabørs

DeletedUser

Guest
Jeg tror hovedgrunnen var at de ikke helt hadde tenkt gjennom hvordan J.F.F rekrutterer på starten av en verden når de startet JFFE-prosjektet sitt. Tror rett og slett de følte det ble for mange medlemmer innenfor et for tett område og at de trengte et aldri så lite "pusterom".
 

DeletedUser

Guest
Har hele tida sett på det som en parodi, var det ikke en spøk altså?
 

DeletedUser

Guest
Nei, absolutt ikke! Det startet vel med at jeg lagde en liten skypegruppe med forskjellige ålreite tw-spillere som skulle spille for at RUAB skulle få seieren sin. Så fant jeg ut at jeg egentlig ikke skulle spille v14 så jeg backet ut av prosjektet. Så hendte jo det at jeg startet allikevel og pratet litt med Magnusene på rh0ch også ble det bare som det ble.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
På et visst punkt skjønner man at mangel på ambisjoner og angrepslyst er store grunner til at de aldri når helt opp. Been there, done that.
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Fakta er, at Mangar er nesten helt fraværende på forum....savner dine innlegg Magnar. Både her og på andre medier. ( Fakta er, at dette ikke var ironi )
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at å være diplomat i -T-H- er den vanskligste jobben jeg har hatt på TW..
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Fakta er, at det skjønte jeg ikke helt. Hvorfor sku den være mer vanskelig i -T-H- , enn i andre stammer?
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Fakta er, at det skjønte jeg ikke helt. Hvorfor sku den være mer vanskelig i -T-H- , enn i andre stammer?
Vel... Mange her inne beskriver jo ledelsen vår (-T-H-) som elendig, dårlig samensatt, det motsatte av velfungerende osv... Jeg skal ikke dra alle under én kam, men det er ikke få kommentarer jeg har sett. Når andre har dårlige forhold til ledelsen vår, gjør det ikke jobben enkel mht. å skaffe et velfungerende diplomati hvor begge parter er fornøyde.
 
Sist redigert:

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Hjelper vel ikke på forholdet til andre stammer når T-H etter sigende prøver å rekruttere spillere fra andre store stammer. Det er ikke et godt utgangspunkt for å starte diplomatiske samtaler.
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Fakta er, at jeg hverken ska si noe godt eller dårligt om -T-H-. Men om det er, som du sier, da har dere vel egentlig bare 3 muligheter: Skifte ledelsen ut....finne diplomatiske forbindelser, med stammer, som ikke har sagt negativt om dere....eller kjøre solo.
 

DeletedUser

Guest
Har møtt en del motstand hittil i forhold til diplomatiet. Mest pågrunn av det raator påpeker. Men kan godt hende jeg bare er dårlig å da! :)

Vi rekruterer ikke spillere, de sender søknader og vi svarer på de beste. Bare å spørre om dere vil se noen av de..
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Hjelper vel ikke på forholdet til andre stammer når T-H etter sigende prøver å rekruttere spillere fra andre store stammer. Det er ikke et godt utgangspunkt for å starte diplomatiske samtaler.

Om den var rettet til meg, så har jeg vel ikke siktet til det heller. Jeg svarte bare på hvorfor det muligens er vanskelig som diplomat i-T-H-, skal ikke gå inn på hva ledelsen kunne ha gjort annerledes.
Videre synes jeg at Synchroniser svarte godt og forklarende. :)
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Har møtt en del motstand hittil i forhold til diplomatiet. Mest pågrunn av det raator påpeker. Men kan godt hende jeg bare er dårlig å da! :)

Vi rekruterer ikke spillere, de sender søknader og vi svarer på de beste. Bare å spørre om dere vil se noen av de..

Om, som du sier, motar søknad fra spillere fra andre av de store stammer, da er det en selvfølge, at du straks gir besked til stammen, vedkommende spiller kommer fra. Det er vanlig prosedure, i alle fall etter min mening.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Om den var rettet til meg, så har jeg vel ikke siktet til det heller. Jeg svarte bare på hvorfor det muligens er vanskelig som diplomat i-T-H-, skal ikke gå inn på hva ledelsen kunne ha gjort annerledes.
Videre synes jeg at Synchroniser svarte godt og forklarende. :)

Den var delvis det, ja. Bare svarte litt generelt. Ser at TH senest i dag har rekruttert en spiller fra Baron. Om de sender søknader eller ikke, det veit jeg svært lite om. Bare sier at det nødvendigvis ikke er den smarteste måten å opptre dersom man ønsker samarbeid med stammene de kommer fra. Ellers virker jo Synchroniser & co som noen hyggelige og seriøse folk, men at Tony Stark sitt rykte fort kan trekke ned ryktet på stammen TH, det tror jeg absolutt. Frivillig eller ufrivillig.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Jeg har, som de fleste vet, en samtale gående med de mest profilerte spillerene på V14(av unknown reasons). Der har vi èn viss person fra akkurat -T-H- som maser kontinuerlig, enten som medlemskap eller allianse/pakt. Ikke rart at det blir kræsj i motoren når det er flere i stammen som loker etter spillere/pakter på eget initiativ uten at de andre er informerte om det.

Fakta at -T-H- minner veldig om JPTG på V1. Rekruttere fullt av illojale spillere, som senere vil vende sin rygg til stammen sin igjen. Vi vet jo alle hvordan visa på V1 vil ende, og jeg tror vi får samme utfall på V14.

Fakta at jeg også er på krigsstien.
 

DeletedUser

Guest
Om, som du sier, motar søknad fra spillere fra andre av de store stammer, da er det en selvfølge, at du straks gir besked til stammen, vedkommende spiller kommer fra. Det er vanlig prosedure, i alle fall etter min mening.

Jeg ser ikke på det som noe annet en at den spilleren er misfornøyd med sin nåværende stamme. Hvis en spiller fra en liten stamme som er på f. eks rank 30 ville søke seg til din stamme så gir du ikke avslag bare fordi personen allerede er i en stamme. Ser ikke noe grunn til å behandle de store stammene noe annerledes en de små. Det er en ganske så snill måte å spille på, men det gir ikke mye mening i et stratgi spill.

Stammer med slike ulojale medlemmer eller medlemmer som er misfornøyde med dem ser jeg ikke noe grunn til å ha et diplomatisk forhold med. Derfor har jeg ikke kontakta stammer om diplomati hvis jeg veit vi har en søknad fra en av deres spillere.. Så slikt sett så skader det ikke å rekrutere de som holder standaren fra andre topp 10 stammer så lenge det er de som tar initiativet og søker til oss. For da er liksom ikke stammen deres av interesse uansett vis dere skjønner :)

Jeg har, som de fleste vet, en samtale gående med de mest profilerte spillerene på V14(av unknown reasons). Der har vi èn viss person fra akkurat -T-H- som maser kontinuerlig, enten som medlemskap eller allianse/pakt. Ikke rart at det blir kræsj i motoren når det er flere i stammen som loker etter spillere/pakter på eget initiativ uten at de andre er informerte om det.

Fakta at -T-H- minner veldig om JPTG på V1. Rekruttere fullt av illojale spillere, som senere vil vende sin rygg til stammen sin igjen. Vi vet jo alle hvordan visa på V1 vil ende, og jeg tror vi får samme utfall på V14.

Fakta at jeg også er på krigsstien.

Når det kommer til det med diplomati og TH så vil jeg gjerne få fram noe der til dere lederne i topp stammene på v14. Jeg har i det siste motatt beskjed om at stammene har fått forespørsler fra enkeltmedlemmer i TH som ikke er meg. Dette er strengt brudd på vårt reglemang og jeg takker de som tok det opp med meg og gjorde meg klar over problemet. Slik det står nå så har jeg hørt mer hvem det dreier seg om, men jeg vil trenge noe form for bevis på at dere har blitt kontakta hvis jeg skal få håndtert problemet. Screen shot eller vidre send PM til meg IG hadde vært supert. Jeg og resten av TH vil ikke bli sett på som en useriøs stamme pågrunn av noe en enkeltmedlem gjør. Alt jeg trenger er bevis hvis du har merket noe av det. Takk på forhånd!

JPTG, jaha. Hvis det stemmer så kan dette gå dårlig ja :p
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Jeg ser ikke på det som noe annet en at den spilleren er misfornøyd med sin nåværende stamme. Hvis en spiller fra en liten stamme som er på f. eks rank 30 ville søke seg til din stamme så gir du ikke avslag bare fordi personen allerede er i en stamme. Ser ikke noe grunn til å behandle de store stammene noe annerledes en de små. Det er en ganske så snill måte å spille på, men det gir ikke mye mening i et stratgi spill.

Stammer med slike ulojale medlemmer eller medlemmer som er misfornøyde med dem ser jeg ikke noe grunn til å ha et diplomatisk forhold med. Derfor har jeg ikke kontakta stammer om diplomati hvis jeg veit vi har en søknad fra en av deres spillere.. Så slikt sett så skader det ikke å rekrutere de som holder standaren fra andre topp 10 stammer så lenge det er de som tar initiativet og søker til oss. For da er liksom ikke stammen deres av interesse uansett vis dere skjønner

Som du sikkert vet, er jeg kanskje ikke en helt normal spiller. Jeg er en av de, som gjør TW kjedelig....jeg har visse egendefinerte standarder jeg overholder. Jeg driver ikke med juks, overholder avtaler, prøver å holde en viss diplomatisk etik. Alt i alt noe som gjør spillet kjedeligt.

Har etter lang tid på TW skjønt at det er et strategi-spill, men det betyr ikke at man nødvendigvis må tilsidesette alle "uskrevne regler" som har vært med å forme dette spillet.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er en svært dårlig diplomat. Jeg er altfor krigslysten til den jobben ;)

Synes, på en annen note, at Synchroniser svarer bra for seg. Ikke at jeg er overraska, han er jo en oppegående fyr.
Men ærlig talt, tror jeg ting ville vært mye lettere, og at stammen -T-H- ville vært mer tjent med en viss persons avgang ifra stammen.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Det er flott å se at Synchroniser tar dette seriøst. Tror dere tjener godt på det, blant annet ved at dere i større grad kommer til å virke seriøse. Lykke til :)
 
Topp