Faktabørs

DeletedUser

Guest
Vil ikke korrigerer deg, men lese litt. Jeg skrev "mange" og ikke alle.

Feil. Det du sier er at det er mange unge mennesker her. Du sier ikke: "mange av de unge menneskene burde lære seg etikk". Du sier: "Det finnes mange unge spiller her, som burde lære seg.....". Kanskje du ikke mente det sånn, men du sier at alle burde lære seg etikk osv.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Uansett om man føler seg truffet eller ikke, så er vel alle enige i at vi får oppføre oss som folk også på et nettforum. Har man et spesielt behov for å være "tøffere" så har man et problem med seg selv. Er ikke så mye å diskutere i det, her er det bare å skjerpe seg for enkelte :)
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Feil. Det du sier er at det er mange unge mennesker her. Du sier ikke: "mange av de unge menneskene burde lære seg etikk". Du sier: "Det finnes mange unge spiller her, som burde lære seg.....". Kanskje du ikke mente det sånn, men du sier at alle burde lære seg etikk osv.

Fakta er, at du er en ordkløver, som har tatt lærdom av Zippy. Prøver igjen, jeg mener stadig at mange av de unge spillere her, burde lære seg etik osv. Jeg sier ikke at det gjelder alle.
 

DeletedUser

Guest
Fakta er, at du er en ordkløver, som har tatt lærdom av Zippy. Prøver igjen, jeg mener stadig at mange av de unge spillere her, burde lære seg etik osv. Jeg sier ikke at det gjelder alle.

Det vettu! Det er stooor forskjell på "mange AV de unge" og "mange unge mennesker, som burde lære seg". Flott gertpe.

Var ordkløver mens positivt eller negativt? :hmm:
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Uansett om man føler seg truffet eller ikke, så er vel alle enige i at vi får oppføre oss som folk også på et nettforum. Har man et spesielt behov for å være "tøffere" så har man et problem med seg selv. Er ikke så mye å diskutere i det, her er det bare å skjerpe seg for enkelte :)


Uhm, man møter ikke bare snille mennesker her i verden. Dette er et spill, man skal ikke være pussypussy mot hverandre her. Det er et krigsspill, da er man gjerne litt røff med hverandre (på en spillemessig måte). Og i tillegg er det et PnP forum, unnskyld. Men det er ikke så mye å diskutere i det her. Bare at du må slutte med dette surret ditt.

Når det kommer til "personangrep" er det jo relativt mange som har en viss kjennskap til hverandre gjennom kanskje flere års kjennskap, som har pratet mye og kanskje derav har et relativt godt eller mindre godt forhold til enkelte og dermed har en viss tone ovenfor hverandre.
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Det vettu! Det er stooor forskjell på "mange AV de unge" og "mange unge mennesker, som burde lære seg". Flott gertpe.

Var ordkløver mens positivt eller negativt? :hmm:

Fakta er, at her mente jeg det faktisk positivt, liker ordkløver jeg :)....så nu da vi er enige ka jeg mimre litt med litt musikk.
 

DeletedUser

Guest
Fakta er, at her mente jeg det faktisk positivt, liker ordkløver jeg :)....så nu da vi er enige ka jeg mimre litt med litt musikk.

Vel, fakta er at da får jeg bare si takk for komplimentet, og kos deg med musikken.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Fakta er at 99% av bruken av semikolon på TW er feil. Hvorfor bruker folk semikolon når de ikke har peiling på hvordan det brukes? Da er det bedre å kutte det ut; bytt det heller ut med kolon eller noe slikt.
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at om Mr Millionaire hadde holdt seg unna meg, ville både megselv og han vært mye høyere på rankinga :p
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at krig, stort sett fører til tap hos begge parter, dersom den ene parten ikke er overlegen.
 

The finix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Det er ikke fakta missS. For om det skal defineres som en krig så må begge parter være i stand til å yte motstand; enten ved angrep eller ved forsvar. Dette medfører at begge parter må lide tap av materielle ødeleggelser eller tropper.
Vi kan dermed konkludere med: "Fakta er at krig alltid fører til tap hos begge parter." (nod)

Likevel, tapet kan være av ulik grad
 

DeletedUser

Guest
Uenig, The finix..
For om angriper er overlegen, som miss antyder her, og itillegg forsvarer har nok ressurser til å dekke troppetap for angriper, vil angriper komme i pluss. Ergo vil ikke begge tape på denne fighten ;)
Derfor synes jeg miss' konklusjon er best dekkende.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Uhm, man møter ikke bare snille mennesker her i verden. Dette er et spill, man skal ikke være pussypussy mot hverandre her. Det er et krigsspill, da er man gjerne litt røff med hverandre (på en spillemessig måte). Og i tillegg er det et PnP forum, unnskyld. Men det er ikke så mye å diskutere i det her. Bare at du må slutte med dette surret ditt.

Når det kommer til "personangrep" er det jo relativt mange som har en viss kjennskap til hverandre gjennom kanskje flere års kjennskap, som har pratet mye og kanskje derav har et relativt godt eller mindre godt forhold til enkelte og dermed har en viss tone ovenfor hverandre.

Jeg kommer ikke med surr. Om du er uenig i de reglene som er satt, så får du ta det opp med spilledelsen. Og jeg skriver på ingen måte om personangrep mellom personer som kjenner hverandre godt, det tror jeg du også skjønner. Det jeg tok opp i tråden jeg la ut var de mer ekstreme tilfellene. Men du har rett i en ting: Det er ikke vits i å diskutere det her. Dette er snakk om spillregler og forumregler, og disse skriver du jo selv at du ikke bryr deg om. Av en eller annen grunn så forstår du ikke hva jeg mener, selv om alle andre på dette forumet forstår budskapet mitt. Jeg tror ikke alle andre enn deg har feil her.
 

The finix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
21
Uenig, The finix..
For om angriper er overlegen, som miss antyder her, og itillegg forsvarer har nok ressurser til å dekke troppetap for angriper, vil angriper komme i pluss. Ergo vil ikke begge tape på denne fighten ;)
Derfor synes jeg miss' konklusjon er best dekkende.

I bunn og grunn kan man si det.
Du kan likevel ikke si deg uenig, beklager (giggle).. I en krig vil begge parter bli påført tap (som jeg sa, jeg sa ikke noe mer). Uten tap kan det ikke kalles krig. Det at dette kan dekkes i ettertid er noe annet. Det er bonusen man får etter å ha vunnet krigen, landområder og vitale ressurser. Da kan du tilføye mye annet også, om du skal ta med dette. Det skal likevel en del til for å dekke tapet. Ikke bare hva bygninger og tropper koster i ressurser.. det farmer du raskt gjør du ikke? Det viktigste er at det skal dekke tiden det tar å bygge seg opp igjen :)

Dette kan jo diskuteres og jeg vil si at begge deler da kan være riktig på hver sin måte.

Takk for at du åpnet mine øyne for dette punktet i etterkant av krigen R.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Fakta er at i tw er det å vinne krig stort sett lønnsomt, vokser mye raskere med å ta store byer enn å simme, pluss at man svekker/fjerner motstand.
Men stillingskrig hvor begge parter er tålig like sterke kan lett føre til tap, og da gjerne i form av alternativ fortjeneste man kunne hatt på å tatt enklere mål. Tror det er det som menes med dette utsagnet:


Fakta er at om Mr Millionaire hadde holdt seg unna meg, ville både megselv og han vært mye høyere på rankinga :p
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg kommer ikke med surr. Om du er uenig i de reglene som er satt, så får du ta det opp med spilledelsen. Og jeg skriver på ingen måte om personangrep mellom personer som kjenner hverandre godt, det tror jeg du også skjønner. Det jeg tok opp i tråden jeg la ut var de mer ekstreme tilfellene. Men du har rett i en ting: Det er ikke vits i å diskutere det her. Dette er snakk om spillregler og forumregler, og disse skriver du jo selv at du ikke bryr deg om. Av en eller annen grunn så forstår du ikke hva jeg mener, selv om alle andre på dette forumet forstår budskapet mitt. Jeg tror ikke alle andre enn deg har feil her.

Forstår hva du mener, men jeg synes du tar det altfor alvorlig. Derav uenig.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Forstår hva du mener, men jeg synes du tar det altfor alvorlig. Derav uenig.

Jeg er snart ferdigutdannet lærer, og at jeg tar det alvorlig baseres ut fra at jeg vet hva slags konsekvenser det jeg vil kalle for uønsket sosial atferd kan få for utvikling og selvbilde. Du virker som en person som vil ta alt slikt veldig lett, og det er bra, men dessverre er det personer der ute som er meget ressurssvake, og som derfor ikke takler det
 
Topp