Faktabørs

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Ipene er forsjellige utifra levrandører, by/kommune and so on. Så jeg regner med folk flest går på skole ganske close der dem bor, samme med mobilnett.

Feil, min Hjem Ip er helt forskjellig fra Ip til skolenett og Telefon Ip min, skal jeg da bli bannet for dette?
 

DeletedUser

Guest
Jeg har en IP for nettet hjemme. En annen en for mobilnettet og en helt annen en for skolenettet?

er fullt klarover dette, men jeg mener at det har noe med selve internettlevrandøren å gjøre samt hvor i landet du er fra.

feks get og lyse har ikke samme linjene, de har sine egen"tall" som definerer dem.

Feil, min Hjem Ip er helt forskjellig fra Ip til skolenett og Telefon Ip min, skal jeg da bli bannet for dette?

Jeg har aldri påstått at du har samme ipen alle plassene.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
joa, du har ikke det, men du sa de var ganske like,
min Hjem Ip(som jeg ikke kommer til å oppgi her) er villt forskjellig Fra min Mobil Ip, seöv pm jeg bruker samme leverandør. Det jeg prøver å si er at det godt kan være at man kan forebygge duals, men det vil alltid være måter å kunne ha duals, også kommer vi til problemet om IRL venner som bor nærme hverandre og har ganke lik Ip, skal de få lov til å duale, mens jeg som har vilt forskjellg ip ikke får lov? det blir nesten umulig for mods å kontrollere dette, og dermed vil duals, hvertfall foreløpig være nesten helt umulig å forby
 

vimsen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
209
Du har ikke skjønt en ting hva IP handler om. En IP-adresse inneholder mange forskjellige tall, og en enhet (PC, mobil, tablet) har sin EGEN IP-adresse. Det betyr at INGEN i en kommune har samme IP. Eneste forskjell du lett kan se, er om IP-en kommer fra mobil (E/3G/4G) eller pc.En IP på monilnett starter ofte med tallen 2. - 8. mens PCene nå til dags bruker å ha IP som starter på 192. - 255. Om du lurte, så kan IPv4 (den IP-protokollen som brukes nå), plass til hele 4,3 milliarder ulike IP-adresser. Dog er den snart full, og nettsider har snart støtte for IPv6. IPv6 vil løse alle problemene med mangelen av IP-adresser. Hele verdens mennesker enheter som har tilgang til internett får hver sin IP-adresse(hug)
 

DeletedUser

Guest
joa, du har ikke det, men du sa de var ganske like,
min Hjem Ip(som jeg ikke kommer til å oppgi her) er villt forskjellig Fra min Mobil Ip, seöv pm jeg bruker samme leverandør. Det jeg prøver å si er at det godt kan være at man kan forebygge duals, men det vil alltid være måter å kunne ha duals, også kommer vi til problemet om IRL venner som bor nærme hverandre og har ganke lik Ip, skal de få lov til å duale, mens jeg som har vilt forskjellg ip ikke får lov? det blir nesten umulig for mods å kontrollere dette, og dermed vil duals, hvertfall foreløpig være nesten helt umulig å forby


Det er ikke så vanskelig for dem å kontrollere dette, som du sier så har folk mobil, pc og skole som 3 basic iper. Det er også folk som gjerne reiser til feks far/mor hvis foreldrene er skilt and so on.

Men uansett, så er det bare å oppgi de vanligste ipene du bruker som en "mal" for modsa, hvis modsa ser på ipene at det logges inn i hytt å pine(sånn som duals normalt gjør) så merker de jo at noe er galt. Men hvis feks at 1 uke er du hos mor å bruker den ipen og neste uke hos far å bruker den ipen så er det ingenting imellom utenom gjerne mobilen utenom.

Det er ikke så innmari vanskelig å spotte andre uvedkommende iper egentlig. De klarte det før, da klarer de det fremdeles, det har ikke forandret seg så mye.
 

vimsen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
209
Det er ikke så vanskelig for dem å kontrollere dette, som du sier så har folk mobil, pc og skole som 3 basic iper. Det er også folk som gjerne reiser til feks far/mor hvis foreldrene er skilt and so on.

Men uansett, så er det bare å oppgi de vanligste ipene du bruker som en "mal" for modsa, hvis modsa ser på ipene at det logges inn i hytt å pine(sånn som duals normalt gjør) så merker de jo at noe er galt. Men hvis feks at 1 uke er du hos mor å bruker den ipen og neste uke hos far å bruker den ipen så er det ingenting imellom utenom gjerne mobilen utenom.

Det er ikke så innmari vanskelig å spotte andre uvedkommende iper egentlig. De klarte det før, da klarer de det fremdeles, det har ikke forandret seg så mye.

Om du resetter routeren din, kan enhetene på det nettverket få en ny IP. Hva gjør du da?
 

DeletedUser

Guest
Du har ikke skjønt en ting hva IP handler om. En IP-adresse inneholder mange forskjellige tall, og en enhet (PC, mobil, tablet) har sin EGEN IP-adresse. Det betyr at INGEN i en kommune har samme IP. Eneste forskjell du lett kan se, er om IP-en kommer fra mobil (E/3G/4G) eller pc.En IP på monilnett starter ofte med tallen 2. - 8. mens PCene nå til dags bruker å ha IP som starter på 192. - 255. Om du lurte, så kan IPv4 (den IP-protokollen som brukes nå), plass til hele 4,3 milliarder ulike IP-adresser. Dog er den snart full, og nettsider har snart støtte for IPv6. IPv6 vil løse alle problemene med mangelen av IP-adresser. Hele verdens mennesker enheter som har tilgang til internett får hver sin IP-adresse(hug)

Takk for at du ga en mye bedre detaljert forklaring enn meg! <3
 

DeletedUser

Guest
Om du resetter routeren din, kan enhetene på det nettverket få en ny IP. Hva gjør du da?

Da blir det samme casen som om du har skilte foreldrer å bor hos mor 1 uke og far 1 uke.
Samt. Du opplyser modsa om dette via tickets. Pluss modsa legger jo merke til om du logger inn 1 gang fra 212.321.34.3245 den timen og neste time en helt annen ip.
 

vimsen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
209
Du kan jo oppgi både IPen din med begge foreldrene, skole og mobilnett?

Dog, hva gjør du om du skal på ferie? (wasntme) Tror det er best at vi har det slik som det er nå(nod)
 

DeletedUser

Guest
Du kan jo oppgi både IPen din med begge foreldrene, skole og mobilnett?

Dog, hva gjør du om du skal på ferie? (wasntme) Tror det er best at vi har det slik som det er nå(nod)

Da har du fremdeles bare 1 ip som du bruker fast. Med mindre du har flere maskiner du bruker på ferien, samt. Mobilnett. Så jeg regner med at du har 1- max 2 iper på ferier, altså 1 maskin og 1 mobil. Som igjen blir opplyst til mods. Pga da bruker du ikke org ip som er hjemme ipen.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Og hvis man har flere pc'er og laptops som man bruker i "hytt og pine"? må man da oppgi alle ipene? det blir jo akkuratt det samme som Dual da(hvis jeg har forstått det riktig)
 

DeletedUser

Guest
Og hvis man har flere pc'er og laptops som man bruker i "hytt og pine"? må man da oppgi alle ipene? det blir jo akkuratt det samme som Dual da(hvis jeg har forstått det riktig)

Hvem bruker flere forsjellige pcer i det samme huset? Folk flest bruker 1 laptop eller 1 stationerpc. Utenom gjerne et nettbrett/mobil.

Til tross for at jeg har flere laptopper liggende, bruker jeg fremdeles bare 1 av dem til twspilling.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Hvem bruker flere forsjellige pcer i det samme huset? Folk flest bruker 1 laptop eller 1 stationerpc. Utenom gjerne et nettbrett/mobil.

Til tross for at jeg har flere laptopper liggende, bruker jeg fremdeles bare 1 av dem til twspilling.

har 1laptop, 3 stadjonære, jeg er alltid pålogget med en av dem,( de tre pcene står rett vedsiden av herandre) så jeg kan hilde ett øye på tw, mens jeg spiller andre spill, hvilken av de tre jeg bruker varierer.

Jeg er fullt klar over at det ikke er mange som bruker mange forskjellige pcer til tw-spilling, men spørsmålet er: er det virkelig verdt det å banne de 5% som gjør det for å få slutt på duals?
 
Sist redigert:

Shining wolf

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
fakta er at dual-teamet er tilbake på hp8, kan for og si de sånt at dere naboer av oss skal få de vondt i tiden fremover fra 23.august, yepp jeg og dansken, som ga de fleste rundbank på hp7, er tilbake for og rund banke en og hver av dere, og vinne denne verden :)
så vær klare foor og bli grust :*
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Fakta er at jeg stiller til start: Tysker med sommerferie til den 5 september, samt dual, gledermeg!!!
 

DeletedUser

Guest
Faktum er at det er bare en dag igjen før forestillingen starter.

- tlms
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Fakta er at det kun er ressursfeltene og varehuset som vil være "høye" i nivå ved start, de fleste bygningene vil faktisk ikke være konstruert. Dette inkluderer også gården, som vil si at vi som spillere starter med å måtte bygge litt gård da vi vil være i minus på innbyggere. Er ikke dette litt dumt, da det kan være forvirrende for mer uerfarne spillere? I tillegg vil det være 0.55 barbarlandsbyer per spiller, med andre ord tett med spillerbyer.


Fakta er også at gullmyntene vil være litt billigere enn normalt - morro!
 
Sist redigert:
Topp