Faktabørsen

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Avkreftes. Sender du et tog med mål om å lokke bort deff, byen du sender på blir stacket og byen du sendte fra blir tatt, har toget fortsatt hatt effekt.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Da postes kveldens gåte her, til nytelse av alle de som ikke er med i v22's beste skypechat. Den er ikke av gårdsdagens kaliber, men er da bedre enn ingenting:

Niko og Joakim har nettopp blitt kjent med Sara, en helt uimotståelig og vakker kvinne. Hun nevner at hun snart har bursdag og som de gentelmennene de er vil de finne ut den nøyaktige datoen for å kunne gi henne en fin presang, og kanskje håpe på å få en Date i belønning. Da de spør er hun først hemmelighetsfull fordi hun bare har lyst til å date smarte menn, og gir dem bare en liste med 10 mulige datoer:

15. mai, 16. mai, 19. mai,

17. juni, 18. juni,

14. juli, 16. juli,

14. august, 15. august, 17. august.

Så hvisker hun måneden til Joakim og dagen til Niko.

Joakim: Jeg vet ikke hvilken dato Sara har bursdag, men jeg vet at Niko ikke vet heller.
Niko: Jeg visste først ikke hvilken dato det er, men nå vet jeg det.
Joakim: Da vet jeg også når Sara har bursdag.

Vet dere når Sara bursdag er?

Good luck!
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
15. mai, 16. mai, 19. mai,

17. juni, 18. juni,

14. juli, 16. juli,

14. august, 15. august, 17. august.


Joakim: Jeg vet ikke hvilken dato Sara har bursdag, men jeg vet at Niko ikke vet heller.

Joakim vet måneden, men siden ingen måneder bare har en dag, vet han ikke hvilken dag det er. Han vet også at Niko ikke vet, siden den måneden har alle samme tall i en annen måned. Div. det er ikke mai eller juni

Niko: Jeg visste først ikke hvilken dato det er, men nå vet jeg det.

Niko vet dagen hun har bursdag på, men ikke måneden. Div. den dagen han fikk, går igjen mer enn en gang i de ti datoene. Men siden Joakim sa at han visste at Niko ikke visste, fordi datoen både finnes i juli og august.


Joakim: Da vet jeg også når Sara har bursdag.

Vet dere når Sara bursdag er?

Jepp 14.juli, siden det er eneste dagen som både er i juli og august
Gikk litt i surr! :D Niko fikk dagen 16. av Sara, men siden den forekom i både mai og juli kunne han ikke fastsette sikkert hvilken måned det var. Men etter det Joakim sa at Niko heller ikke visste det, så måtte det være i juli. Svaret er derfor 16.juli

PS: Om du ikke vil ha svaret bør du hoppe over spoileren og lese det fine innlegget til Håkon istedet :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Fakta er at jeg liker disse gåtene selv om jeg ikke greier å løse noen selv......
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
MP1G9RG.png


Du kunne i det minste valgt et bilde uten stygg, hvit bakgrunn.
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Jeg klarer simpelthen ikke å se på elefanten i rommet uten å kommentere den.
Et annet faktum er at det er fullstendig håpløst at man ikke kan diskutere en sak som hele v22 er opptatt av. Spesielt fordi det pekes på at man ikke får diskutere regelbrudd, når det så langt jeg kan se ikke var noe reelt regelbrudd som skjedde. For etter mitt skjønn er det ikke ulovlig for en dual å ødelegge en konto. Hvis det er tilfelle, hvor i all verden finner jeg den paragrafen?
Men det er selvsagt etisk forkastelig, tåpelig, barnslig og feigt. Det er fakta.

At det er utrolig provoserende å få en diskusjon stengt er en ting, det er så provoserende som det kan få blitt. Selvsagt i første omgang fordi det begrunnes med en feilaktig påstand, men også fordi dette er en så alvorlig sak for de det gjelder.

Et annet fakta er at jeg ikke hadde nølt et mikrosekund med å namedroppe vedkommende, for i det minste å bidra til at vedkommende ikke skulle få tillit av noen spillere på .no igjen.

Det tredje og siste faktum fra meg i denne tråden er at noen burde rydde opp i dette, og med noen mener jeg alle som visste at noe uetisk var iferd med å skje. Makan!

Jepp, takk for meg, blir vel bannet for dette, men so bee it.
 
Topp