Forbedringspotensiale og framtid for .no

DeletedUser

Guest
Vi er absolutt ikke så streng på dette med korte setninger på engelsk slik dere skal ha det til her. At redselen for infraction er stor kan godt hende, men det er ikke vanskeligere enn å lese gjennom reglene og forholde seg til de. Det er veldig mange aktive brukere som klarer dette. Dessuten så kan du også spørre før du poster når du er i tvil.
 

DeletedUser

Guest
Vi er absolutt ikke så streng på dette med korte setninger på engelsk slik dere skal ha det til her. At redselen for infraction er stor kan godt hende, men det er ikke vanskeligere enn å lese gjennom reglene og forholde seg til de. Det er veldig mange aktive brukere som klarer dette. Dessuten så kan du også spørre før du poster når du er i tvil.

Når vi snakker om moderatorer som bryter reglene, er ikke noen av linkene din er brudd på reklame-regelen?
 

DeletedUser

Guest
Reklame
Tråder og/eller poster som er laget kun for promotering eller reklame for andre internettsider uten noe tilknytning til tribalwars er forbudt. Referanse id linker og andre spill relaterte linker er strengt forbudt. Diskusjon vedrørende andre spill er tillatt.

Er du usikker på om noe følger reglene eller ikke, vennligst kontakt en moderator før du gjør det som du er usikker på. Vi vil svare så fort som mulig om dette er mulig eller ikke.

Min signatur er ikke laget kun for promotering eller reklame og hadde en tilknytting til tribalwars tidligere. Nå fungerer ikke noen av linkene i det hele tatt, og er av den grunn fortsatt ikke noe regelbrudd.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Denne tråden endte opp med skyttegravkrig, noe som overhodet ikke var intensjonen.

Du hjelper ikke akkurat å motvirke denne effekten... Just saying ;)

Denne tråden var vel egentlig beregnet for å (si fra om jeg tar feil) oppklare feil og mangler ved systemet på .no og prøve å utbedre disse feilene? Det var rett og slett ingen diskusjon om infractions ;) Moderatorenes jobb er å forhindre at folk bryter reglene, så dersom du er redd for å få infractions fungerer de vel som de skal :) Skal gi et eksempel fra skoleboken min i samfunnsfag:

Fengselet har tre formål: Verne samfunnet mot lovbrytere, avskrekke forbrytere for å begå lovbrudd en gang til, og avskrekke folk fra å gjøre det første gang.

På samme måte har infractions og ban samme prinsipp. At du er redd for infractions oppfyller bare de siste formålene ;)

Avslutter med et quote fra megselv:

Det er én ting jeg gjerne vil tilføye i diskusjonen. Nemlig at det folk oftest klager på, er infractions og straff. Isteden for å klage kan det muligens være en idé å ta lærdom fra det. Det er forbedringspotensiale på begge sider, folkens

Tenk på det neste gang du holder på å bryte en regel ^^ Dessuten er det ofte mulig å diskutere med moderatoren hvorvidt det du gjorde egentlig var et regelbrudd. Å krangle med dem om det er derimot formålsløst, så det er ikke særlig stor vits i å prøve.

Jeg blir bare mer og mer oppmerksom på hvorvidt det er metoden eller midlene folk klager på... :p
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Ønsker også bare å ta opp en liten ting som jeg har lagt merke til når det kommer til det å sende inn en ticket, så vi har det klart, uten noen misforståelser.

Det å sende inn en ticket, betyr ikke automatisk at den spilleren som er rapportert vil bli utestengt eller få straff med en gang vi leser en ticket. Når vi får inn en ticket, begynner vi å lete etter bevis for det den spilleren er rapportert for, og det tar oftest et par timer, om dette viser seg å være ganske så innviklet. Jeg kan ikke si at jeg bruker lang tid, men jeg bruker den tiden det tar slik at jeg har en god del bevismateriale før jeg evnt gir straff. Før jeg gir en evnt straff, så er det noe som heter "Permanent Ban", som enkelte sikkert har fått. Det betyr; Dere er ikke straffet, men er kun under "etterforskning". Kontoen deres vil ikke bli angrepet av noen så lenge dere er under etterforskning. En "Permanent Ban" bruker vi heller aldri som straff. Ja, jeg kan se problemet med at dere ikke får bygd noe som helst, men da vil jeg minne dere på at hadde dere holdt dere til reglene, så hadde dere ikke blitt utestengt for det, enkelt og greit :)

Når dere har sendt inn en ticket om at spiller XXXXX driver med multi, så har dere ingen rett på å vite om spilleren som dere rapporterte er blitt straffet eller ikke. Det har dere absolutt ingen rett på i det hele tatt, og jeg tror det er her kaospilot, som er trådstarter har misforstått. Jeg tror han mener at han ønsker å vite hva som skjedde med spilleren han rapporterte. Om han fortsatt venter på et svar, tror jeg ha må smøre seg med en god porsjon tålmodighet ;)


Da håper jeg jeg har gitt dere et lite innblikk i hvordan en ticket blir behandlet. :)

mvh
Scar
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor heter det permanent ban egentlig? For det gir jo inntrykk av at du er banna til dovre faller, ikke at du er banna "pending further investigation"
 

DeletedUser

Guest
Permanent betyr jo at man er bannet, vel...permanent. Sist jeg ble bannet permanent (w20.net :p) så var det permanent ihvertfall.
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Jeg har sagt det før og sier det igjen.
Jeg mener det er helt legetimt å få vite hvor mye straff en spiller får om det er en sak mellom 2 spillere, dette viser jo da at man har fått oppreisning. (Rettferdighets oppfattning)
Som alt annet her i verden synes jeg også at man bør vite hva som er minimums straff for ulikeforhold her kommer (rettferdigheten) inn igjen.

Forsåvidt er jeg ikke interisert i å få tilbake meldinger på mitt syn fra modsene(har fått det før). Men jeg tror dette hadde bidratt til forståelse og respekt fra spillere vs de som gjør tiltak på tickets.

Tror dette hadde vært bra så blir det mye mindre surring på at noen gjøre ikke noe osv.
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes ikke det er rett at modene skal kunne fortelle deg at fienden din akkurat har fått 5 dager ban som attackable....
 

DeletedUser

Guest
Hadde vært greit å vite hva standardstraff for ulike regelbrudd er, da. Altså alle vet jo at det er permaban og at man ikke kan bli angrepet om f.eks noen multier, men andre regelbrudd virker ganske...tilfeldig.
 

DeletedUser

Guest
Når vi får inn en ticket, begynner vi å lete etter bevis for det den spilleren er rapportert for, og det tar oftest et par timer, om dette viser seg å være ganske så innviklet. Jeg kan ikke si at jeg bruker lang tid, men jeg bruker den tiden det tar slik at jeg har en god del bevismateriale før jeg evnt gir straff. Før jeg gir en evnt straff, så er det noe som heter "Permanent Ban", som enkelte sikkert har fått.
Jeg har et tilfelle der jeg rapportere en pushkonto, der beviset var veldig klart på TWstats. Spilleren var under internadling, så tok han en ny by av fienden, så ble den byen gitt videre til spilleren som internadlet han. Support brukte likevel over 24 timer på å gjøre noe med noen av disse kontoene. Som et resultat av det ble den ene av kontoene internadlet bort FØR dere klarte å reagere.

Det er snakk om denne regelen: "Gi landsbyer bort og så adle flere landsbyer for å gi bort igjen regnes som pushing, ettersom kontoen ikke gagnes av dette." - Og jeg vil si den er veldig lett å finne beviser på, særlig da jeg ga dere dette i ticketen. Så beklager, men akkurat der gjorde dere en rævva jobb. Ellers så kan dere kanskje forklare meg hvorfor det krevde over 24 timer behandling på noe dere fikk bevisene levert i fanget på? Dere kunne i det minste satt på en "perm bann" frem til dere fant ut straff, slik at internadlingen ikke kunne fortsette!

Legg merke til at jeg ikke nevner NOEN navn, så posten burde være lovlig?

Jeg har ved tidligere hendvendelser til support om samme ting motatt det jeg ser på som rask respons, så alt er ikke bare negativt med deres håndtering av regelbrudd, ikke missforstå dette. Men dere burde være litt mer mottakelig til tanken om at dere også kan ha gjort feil i håndteringen av enkelte saker, istede for å bare stille dere i forsvarsposisjon med en gang.

Ellers er jeg enig med Rectum i at litt mer åpenhet rundt strafferammene for diverse regelbrudd ikke hadde skadet. Det vil nok gi oss "dødelige" en litt bedre forståelse for mange av avgjørelsene deres, slik at vi SLIPPER å lage slike "klage"-tråder.
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nå føler jeg at denne tråden begynner å spore av. Tråden handler ikke om hvordan vi i teamet gjør jobben vår, eller hvordan vi straffer. Ber dere om å komme dere tilbake til topic ellers vil denne tråden faktisk bli stengt.
 

DeletedUser

Guest
Nå føler jeg at denne tråden begynner å spore av. Tråden handler ikke om hvordan vi i teamet gjør jobben vår, eller hvordan vi straffer. Ber dere om å komme dere tilbake til topic ellers vil denne tråden faktisk bli stengt.

Dette spørsmålet beviser vel det du sier, at vi har kommet for langt bort fra det egentlige temaet.. :eek:
Men... hva handlet egentlig tråden om? :O
Forbedringspotensiale og framtid har jo blant annet med hvordan moderatorene modererer og styrer forumet, eller tar jeg feil?:eek:
 

DeletedUser

Guest
Det tråden handler om er bl.a. hvordan forumet fungerer, hvordan supporten fungerer, og ikke minst, hvordan kommunikasjonen mellom team-medlemmer og spillere er (jeg går ut fra at det er denne kommunikasjonen trådstarter siktet til, da det virker mer logisk enn utbedring av PM-systemet :cool:)

Det som har vært samtaleemne er strengt tatt on topic, i og med at support-systemet og dets funksjon er i hovedfokus. Imidlertid er det lett å tro at tråden kun handler om off-forumet, siden det var i fokus først :p Teknisk sett syns jeg ikke de siste innleggene er off-topic, men de kan inneholde element som er det.

Dessuten, forbedringspotensialet omhandler i stor grad både moderatorer og spillere. Straffdiskusjoner kan godt være relevante så lenge de ikke handler om at folk vil ha færre/mindre straffer. Det kan godt være det er forbedringspotensiale i måten teamet straffer.

Håper dette klarifiserer :) Og nei, denne posten er ikke on-topic. Gi meg infraction om dere vil, jeg har bare ikke noe bedre å komme med :p
 

DeletedUser

Guest
Det virker på meg som teamet har "lempet" litt (Kun litt) på sin iver i å straffe på hovedforumet. Som jeg skrev i fjor og året før, så er det er viktig for å pushe aktiviteten her. Litt off topic og spam (Til en viss grad) får man heller tåle. Slå hardt ned på mobbing, banning etc..
 

DeletedUser

Guest
Nå føler jeg at denne tråden begynner å spore av. Tråden handler ikke om hvordan vi i teamet gjør jobben vår, eller hvordan vi straffer. Ber dere om å komme dere tilbake til topic ellers vil denne tråden faktisk bli stengt.
Det står da klart og tydelig i første posten at noen av formålene med denne tråden er å få: "Ett velfungerende supportapparat" og "Få endret stemningen i kommunikasjonen"

Jeg vil tørre å påstå at min post traff ganske fint rundt de to punktene, men istede for å få til en saklig diskusjon rundt dette der begge parter kan bli sittende igjen med en følelse av at noe er blitt oppnådd, så kommer det trussel om stenging av tråd. Er det bare jeg som ser feilen her??
 

DeletedUser

Guest
Nei, jeg ser den og klart og tydelig. Er vel heller Dakapo som ikke har lest tråden godt nok. Menneskelig feil som de kaller det.
 

DeletedUser

Guest
Det er veldig lett å alltid prate om det som ikke er bra eller bra nok.

Men tenker/uttrykker vi oss litt anderledes hvor vi kommer med forslag om hvordan ting kan gjøres i steden for at vi skal nevne det med det negative først. Så blir det stort sett tatt bedre i mot fra den som vi prøver å kommunisere med.

Poenget kommer frem til tross for at vi ikke nevner det vi er missfornøyd med, samtidig så vil din mottaker ha det i bakhodet ettersom det posetive blir i fokus og ikke det negative.

Greit å tenke på og ja det er en del av tråden ettersom det er et forslag om hvordan jeg ønsker at vi skal kommunisere med hverandre når det kommer til litt mere såre temaer for enkelte.
 

DeletedUser

Guest
Problemet med modereringen er at den blir prioritert feil. Noen folk kan få infraction for å gjøre skrive enlinjere på engelsk eller poste en tråd i feil forum, mens andre kan multiaccounte en hel stamme fordi spillerne sluttet uten at in-game moderatorene gir blanke. Det virker som om det er veldig gøy å straffe folk, men skikkelig kjedelig å legge noe innsats inn i det, så in-game er et anarki mens forumet er et jernhåndsregime. På et helt urelatert notis er det veldig vanskelig for oss med dårlig fargesyn å lese hva det står når moderatormeldinger er i alle regnbuens farger (spesielt kombinert med varierende skrifttyper).
 
Topp