Forbedringspotensiale og framtid for .no

DeletedUser

Guest
Det er svært bekymringsfullt å se hvordan styringen av forumet har utviklet seg. For et par dager siden hadde Velto et godt innlegg på forumet. Det var en meningsytring om straff for overtredelse av spillereglene. Innlegget var kort og presist, var velformulert og uten noe slags fornærmende eller injurierende påstander eller ordbruk. Innlegget var kritisk, konstruktivt og et forsøk på å få en oppklaring på hvordan ting fungerer. Tre brukere inklusive undertegnede rakk å svare på innlegget, alle positive. Forbløffet kunne jeg konstatere at innlegget ble slettet etter kort tid.

Kjære moderatorer:
Mange av oss som spiller bruker mye tid og litt penger på dette spillet. Det har blitt en kjær hobby.
Er dere klar over hvilken makt dere har, som kan bestemme hvilke ytringer på forumet som bare kan slettes? Vet dere at det å slette en ytring på forumet kan være et alvorlig overgrep?
Jeg har merket meg at dere til tider føler dere tråkket på, og også har vært utsatt for uberettiget kritikk eller rett og slett kjeftbruk. Dere har både rett og plikt til å rydde opp i slike forhold. Noe annet er det når dere sensurerer en seriøs ytring, der en spiller ønsker å se andre spilleres syn på saker som han er opptatt av. Det er et atskillig større overtramp når dere sensurerer seriøse meninger, enn når noen slenger for mye med kjeften mot dere.

Jeg er oppvokst i et samfunn der frie ytringer er grunnlaget for et sunt demokrati. I reglementet for forumet står det at "forumet følger norsk lov, dvs at alle tråder eller poster som bryter med norsk lov ikke er tillatt". Da må jeg gå ut fra at frie ytringer, så lenge de ikke er støtende eller injurierende, er tillatt også her på forumet?

Her følger en link til Store Norske Leksikon angående ytringsfrihet:
http://www.snl.no/ytringsfrihet

Bortsett fra Norges Lover, og internasjonalt anerkjente menneskerettigheter, synes jeg at dere moderatorer bør se hva som gagner trivsel og engasjement hos de enkelte spillere. Hvis dere sensurerer et saklig og begrunnet innlegg, er det fordi dere ikke liker ytringen?

Jeg håper at denne posten får lov til å stå i fred, og at dere tar utfordringen med å tenke gjennom og diskutere internt hvilken linje dere skal gå etter framover.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror det er på sin plass med en presisering av det jeg tok opp i mitt forrige innlegg.

Jeg siterer fra regelverket:
"Eierne av Tribalwars.no forum forbeholder seg retten til å fjerne, endre, flytte eller lukke enhver tråd for enhver årsak."

Jeg vil tro at dette er hjemmelen som moderator støtter seg til når han utøver sin gjerning her på forumet. Jeg vil påpeke at denne regelen høyst sannsynlig er lovstridig.

Sitat fra grunnlovens paragraf §100:
"Frimodige Ytringer om Statsstyrelsen og hvilkensomhelst anden Gjenstand ere Enhver tilladte. Der kan kun sættes slige klarlig definerede Grændser for denne Ret, hvor særlig tungtveiende Hensyn gjøre det forsvarligt holdt op imod Ytringsfrihedens Begrundelser."

Hensikten med loven er å hindre enhver form for sensur. Hensikten med Tribalwars regelverk er å kunne utøve sensur. At Innogames ikke ønsker diskusjoner om disse tema, kan ikke defineres under "tungtveiende hensyn". Rent praktisk forstår jeg ikke hvorfor spillernes synspunkter skal ties ihel. Det er spillerne som finansierer spillet, og det må vel være av felles interesse at alle ting blir åpent diskutert i skikkelige former? Å sensurere spilleres synspunkt gjør ikke at synspunktene forsvinner. Det skapes bare masse frustrasjon.

Siterer igjen fra grunnloven:
"Forhaandscensur og andre forebyggende Forholdsregler kunne ikke benyttes, medmindre det er nødvendigt for at beskytte Børn og Unge imod skadelig Paavirkning fra levende Billeder. Brevcensur kan ei sættes i Værk uden i Anstalter."

Det kan neppe kalles skadelig påvirkning av barn og unge, at temaer av felles interesse og nytte blir saklig diskutert? Tribalwars er vel heller ingen anstalt? Derimot er det vel viktig at barn og unge ikke blir opplært til at det er normalt å få sensurert ytringer? Jeg kan ikke se annet enn at her må Innogames og deres representanter ta en runde på kammerset. Jeg håper inderlig at dere også innser behovet for en liten omlegging. Regelverket bør forandres så det ikke er lovstridig.
 

DeletedUser

Guest
Veldig bra innlegg Storfot! Jeg skulle gjerne sett litt vilje til å gjøre noe med dette, både fra Innogames og moderatorenes side.
Det finnes vel neppe noen advokatspirer her som kan opplyse oss hvordan dette ville gitt seg utslag i en rettslig prosess?

Men jeg tror mye av overtrampene på forum kommer av feil motivasjon hos modsen. Hva er det egentlig som motiverer spillere til å søke som moderator? Er det
  1. et genuint ønske om å sørge for ro og orden i et hyggelig miljø,
  2. for å kunne utøve makt over andre,
  3. vise at de er kul og virkelig er noe, eller
  4. for å sette på plass spillere de misliker?

Det første valget tror jeg veier minst på vektskåla fordi det i bunn og grunn er gørr kjedelig og masse slit. Derimot er det veldig spennende å kunne cruise rundt og gi random "straff" mer eller mindre tilfeldig hvor det måtte ramme, eller å forfølge spillere de misliker av en eller annen grunn. Det vil nok føles mye mer motiverende for en spiller når h*n vurderer å søke som moderator. Og slik reglene er idag, så legges forholdene fint til rette for at dette er fullt "lovlig". Det er jo bare opp til hver enkelt å holde sin sti ren liksom! Ergo, spillerne pålegges alt ansvar, mens modsen kan herje som de vil.

Tenk om vi hadde hatt slike regler i norske aviser i RL?! "Myndighetene forbeholder seg retten til å fjerne, endre, flytte eller aksjonere imot enhver ytring noen måtte ha av hvilken som helst årsak." (Fritt oversatt til RL). Slik er det i noen land, men i Norge har vi lover imot dette. Vi er alle enige i at dette er helt urimelig, og vi skjønner godt at mange vil unnlate å mene noe som helst i et slikt samfunn.

Når det gjelder spillere derimot, så tror jeg det ville hatt en god oppdragende effekt om alle måtte benyttet ingame nick i forumet, og ikke hatt muligheten for å skrive annonyme postinger. Dette vil ikke ha noen betydning overfor modsen, men det vil føre til en mer balansert ytringform uten altfor stor grad av drittkasting og provoserende uttalelser fordi det kan få konsekvenser i spillet. Det vil være nødvendig å dele forumet for hver verden for å oppnå dette thou...
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Det er svært bekymringsfullt å se hvordan styringen av forumet har utviklet seg. For et par dager siden hadde Velto et godt innlegg på forumet. Det var en meningsytring om straff for overtredelse av spillereglene. Innlegget var kort og presist, var velformulert og uten noe slags fornærmende eller injurierende påstander eller ordbruk. Innlegget var kritisk, konstruktivt og et forsøk på å få en oppklaring på hvordan ting fungerer. Tre brukere inklusive undertegnede rakk å svare på innlegget, alle positive. Forbløffet kunne jeg konstatere at innlegget ble slettet etter kort tid.

Kjære moderatorer:
Mange av oss som spiller bruker mye tid og litt penger på dette spillet. Det har blitt en kjær hobby.
Er dere klar over hvilken makt dere har, som kan bestemme hvilke ytringer på forumet som bare kan slettes? Vet dere at det å slette en ytring på forumet kan være et alvorlig overgrep?
Jeg har merket meg at dere til tider føler dere tråkket på, og også har vært utsatt for uberettiget kritikk eller rett og slett kjeftbruk. Dere har både rett og plikt til å rydde opp i slike forhold. Noe annet er det når dere sensurerer en seriøs ytring, der en spiller ønsker å se andre spilleres syn på saker som han er opptatt av. Det er et atskillig større overtramp når dere sensurerer seriøse meninger, enn når noen slenger for mye med kjeften mot dere.

Jeg er oppvokst i et samfunn der frie ytringer er grunnlaget for et sunt demokrati. I reglementet for forumet står det at "forumet følger norsk lov, dvs at alle tråder eller poster som bryter med norsk lov ikke er tillatt". Da må jeg gå ut fra at frie ytringer, så lenge de ikke er støtende eller injurierende, er tillatt også her på forumet?

Her følger en link til Store Norske Leksikon angående ytringsfrihet:
http://www.snl.no/ytringsfrihet

Bortsett fra Norges Lover, og internasjonalt anerkjente menneskerettigheter, synes jeg at dere moderatorer bør se hva som gagner trivsel og engasjement hos de enkelte spillere. Hvis dere sensurerer et saklig og begrunnet innlegg, er det fordi dere ikke liker ytringen?

Jeg håper at denne posten får lov til å stå i fred, og at dere tar utfordringen med å tenke gjennom og diskutere internt hvilken linje dere skal gå etter framover.

Det er riktig at vi alle har ytringsfrihet i Norge, men så lenge vi som forumbrukere på Tribalwars bruker en tjeneste levert av Innogames som talerør for å kunne uttrykke oss, begrenses retten til å fritt ytre seg etter leverandørens forhåndsregler - altså forumreglene.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Veldig bra innlegg Storfot! Jeg skulle gjerne sett litt vilje til å gjøre noe med dette, både fra Innogames og moderatorenes side.
Det finnes vel neppe noen advokatspirer her som kan opplyse oss hvordan dette ville gitt seg utslag i en rettslig prosess?

Kan vel ta å svare på den da jeg selv studerer Jus ved UiO, og jeg må si at hadde vi hatt to parter i en rettsak på nettopp dette grunnlaget, så hadde nok ikke dere gått seirende ut av dette. Beklager det, men sånn er det. Det at vi har ytringsfrihet i Norge har du nok helt rett i Storfot, men en ting er å kunne kopiere lover og regler fra Grunnloven og Norges Lover, men en annen ting er å kunne sette det opp mot problemstillingen det er snakk om og evnene til å tolke en lov.

Men endelig får vi et tema som omhandler Ytringsfrihet, for jeg har sett flere ganger at vi i Teamet blir kritisert for å nettopp ignorere nettopp dette. Men om dere ser nederst i Grunnloven §100, som da omhandler Ytringsfrihet, finner du dette: "Det paaligger Statens Myndigheder at lægge Forholdene til Rette for en aaben og oplyst offentlig Samtale." Med dette menes det at om Ytringsfriheten skal være gjeldene, og §100 i sin helhet, må dette være snakk om at vi befinner oss i et offentlig rom.

Tribalwars.no - forum er i denne sammenheng ikke et offentlig rom. Årsaken er det at for å kunne ytre sine meninger, så må du ha et eget passord og brukernavn.

Nok om det, men jeg ønsker bare å komme innpå hvorfor vi, eller hvertfall jeg, ikke svarer i alle trådene her på forumet som kanskje fortjener et svar. Årsaken til at jeg ikke svarer er fordi jeg enten ikke vet svaret, eller fordi jeg rett og slett er redd at det jeg sier vil bli misforstått, eller at andre begynner å kverulere rundt det slik at temaet for en helt annen vending. Kall meg feig, men dette er en ærlig sak.

Vil også si at om en tråd blir slettet, så er ikke det fordi det er kritikk mot oss i teamet. Denne tråden er her enda, eller? Nettopp. Vi tåler kritikk, men det går en grense for hva som er kritikk, og hva som er kjefting/uthenging av oss. Om den grensen blir overtrått, blir tråden slettet, enkelt og greit. En tråd blir aldri slettet for morroskyld, det håper jeg dere også ser. Vi vil det samme som dere, ha et flott og aktivt forum, og med mange brukere, så er det enkelte poster som må slettes. Vi har forumregler, og vi handler utifra det. Om tråder bryter med de reglene, så blir tråden slettet, eller flyttet, avhenging om det eksisterer en slik tråd, eller innlegg :)

Da tror jeg at jeg har fått sagt det jeg ønsker hvertfall, ha en fin søndag videre! :) Jeg skal hvertfall så på skiskyttershowet ;)
 

DeletedUser

Guest
Scarborough skrev:

"Vi tåler kritikk, men det går en grense for hva som er kritikk, og hva som er kjefting/uthenging av oss. Om den grensen blir overtrått, blir tråden slettet, enkelt og greit. En tråd blir aldri slettet for morroskyld, det håper jeg dere også ser. Vi vil det samme som dere, ha et flott og aktivt forum, og med mange brukere, så er det enkelte poster som må slettes. Vi har forumregler, og vi handler utifra det. Om tråder bryter med de reglene, så blir tråden slettet, eller flyttet, avhenging om det eksisterer en slik tråd, eller innlegg "

I det innlegget som Velto skrev var det ikke snev av stygg ordbruk, uthegning eller kjefting. Det var bare et forslag, positivt ment, for å gjøre ting klarere for spillere flest angående straffeutmåling på forskjellige forseelser. Jeg har forstått det slik at dette ikke er info vi kommer til å få. Greit nok. Men da går det an å svare på innlegget istedet for å slette det.

Spørsmål til moderator: Hva var det som stred mot regelverket i Velto sitt innlegg? At han kom med et forslag?

jeg er bruker på mange forskjellige forum med sine tilhørende moderatorer. Alle moderatorer må leve i skjæringspunktet mellom norsk lov, ytringsfrihet og forumreglement. Men jeg må si at jeg aldri har opplevd at tråder har blitt slettet for så lite. Slettet for at foruminnehaver er uenig med forslagsstiller.

Og det er det jeg kaller sensur.
 

DeletedUser

Guest
Scarborough skrev:
"Kan vel ta å svare på den da jeg selv studerer Jus ved UiO, og jeg må si at hadde vi hatt to parter i en rettsak på nettopp dette grunnlaget, så hadde nok ikke dere gått seirende ut av dette. Beklager det, men sånn er det. Det at vi har ytringsfrihet i Norge har du nok helt rett i Storfot, men en ting er å kunne kopiere lover og regler fra Grunnloven og Norges Lover, men en annen ting er å kunne sette det opp mot problemstillingen det er snakk om og evnene til å tolke en lov."

Vel, jeg har vært meddommer i tingretten i mange år, og jeg er ikke sikker på utfallet av en slik sak når den kommer opp:D

Det foregår faktisk en debatt for tiden, der det blir stilt spørsmål med om ytringsfriheten på internett er ivaretatt, nettopp med bakgrunn i alle moderatorer/redaktører som utøver sin makt ved å slette det som måtte passe dem.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil bare takke for all den støtten jeg har fått ang mitt innlegg og sletting av denne. Det er tydelig at denne saken er det flere enn meg som brenner for:)
Jeg må også si at jeg er glad for at denne tråden har fått lov til å stå, og at det diskuteres på en saklig og fin måte:)
Noe videre kommentar vil jeg ikke gi, da jeg venter på svar fra PABben, som jeg skrev til rett etter jeg oppdaget at innlegget var slettet.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil ikke si meg helt enig i dette scar.
Kommunikasjon handler om minst 2 parter. Sender og mottaker
Det du nå da sier er at det kun er masse folk som skriver men ingen som leser dette. For faktum er at du ikke trenger å logge inn for å kunne lese. Det vil si at til og med en kinamann kan lese dette forumet.

Skal man da regne dette forumet som offentlig eller ikke?

eller fordi jeg rett og slett er redd at det jeg sier vil bli misforstått, eller at andre begynner å kverulere rundt det slik at temaet for en helt annen vending.

Beklager for at jeg misforstår innlegget ditt og begynner å kverulere slik at temaet får en helt annen vending, men jeg mener det er viktig å bli enige om man skal regne dette som offentlig eller ikke. Jobben som mod kan jeg tenke meg er vanskelig. En konstant balansegang for hva man skal slå ned på og hva som ikke skal slås ned på. En metode jeg ofte ser modsa bruke er å tie saker ihjel. Om man ikke snakker om saken, så vil saken gå kald og folk glemmer det.
Begynner man å krangle og diskutere, så blir diskusjonen bare hetere og får mer oppmerksomhet. Dette er nok en av grunnene til man ikke får så mye svar som man ønsker.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil ikke si meg helt enig i dette scar.
Kommunikasjon handler om minst 2 parter. Sender og mottaker
Det du nå da sier er at det kun er masse folk som skriver men ingen som leser dette. For faktum er at du ikke trenger å logge inn for å kunne lese. Det vil si at til og med en kinamann kan lese dette forumet.

Skal man da regne dette forumet som offentlig eller ikke?



Beklager for at jeg misforstår innlegget ditt og begynner å kverulere slik at temaet får en helt annen vending, men jeg mener det er viktig å bli enige om man skal regne dette som offentlig eller ikke. Jobben som mod kan jeg tenke meg er vanskelig. En konstant balansegang for hva man skal slå ned på og hva som ikke skal slås ned på. En metode jeg ofte ser modsa bruke er å tie saker ihjel. Om man ikke snakker om saken, så vil saken gå kald og folk glemmer det.
Begynner man å krangle og diskutere, så blir diskusjonen bare hetere og får mer oppmerksomhet. Dette er nok en av grunnene til man ikke får så mye svar som man ønsker.

Da du ikke kan poste noe uten å være logget inn er ikke dette forumet offentlig.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Om du har vært meddommer i en tingrett, så burde du strengt tatt ha visst hvilket virkeområde ytringsfriheten gjaldt, og det jeg påpekte ang offentlig og privat rom for utøving av nettopp den lovbestemmelsen. Så jeg må nok si meg litt skeptisk til den uttalensen din :)

Om det foregår en debatt om dette, har det gått meg rett forbi da jeg ikke har hørt om en slik debatt. Om denne "debatten" din viser seg å innskrenke/utvide virkeområdet til lovbestemmelsen, må det en lovendring til, noe som er en veldig krevende prosess.

Velto kan ha et godt poeng, men om tråden hans ble slettet, har det en årsak. Vi lar alle tråder som er relatert til forumregler og retningslinjer stå, selvfølgelig, og om den er blitt slettet, så har den brutt regelendringer. Jeg vet ikke hvilken tråd det er snakk om, men vi sletter ikke tråder før vi er helt sikre på at det er begått regelbrudd :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes dette begynner å minne om en konstruktiv debatt. Vi har snakket mye om jusen i dette, men jeg håper at vi og kan ta den menneskelige biten. Ytringsfriheten er blant annet til for å beskytte enkeltmennesket sin rett til å uttale seg. Derfor vil jeg gjerne ha dere moderatorer på banen i det spørsmålet også.

Så lenge en spiller ytring ikke er støtende eller krenkende, finnes det noen grunn til å slette et innlegg? Selv om et forslag fra en spiller går på tvers av foruminnehavers meninger er det vel ingen grunn til å slette det. Et seriøst innspill er vel ikke "å motarbeide tw-teamet" ? Hvem er det dere moderatorer mener dette spillet er til for? Spiller eller utgiver? Når en forfatter gir ut en bok, er det hans åndsverk som jeg ikke kan gjøre noe med, men forfatteren kan ikke "slette" mine meninger om boken hans. Som brukere av dette forumet må vi ha rett til å dele våre tanker med andre spillere angående ting som opptar oss i og rundt spillet. Etter min mening har foruminnehaver en moralsk plikt til å la spillerne få si sitt på et felles forum. Det skjønnet dere moderatorer må utvise for å styre dette på en best måte må brukes med største omtanke og forsiktighet. Forfatteren er avhengig av at jeg kjøper hans bøker. Tribalwars er avhengig av at vi kjøper oss en plass i spillet.

Mitt råd til moderatorer er å tenke over at vi er kunder, at vi er mennesker, og at det er lett å gjøre feil når sletteknappen er et tastetrykk unna. Etter mitt syn, scarborough, er det her slettet en tråd uten noe påviselig regelbrudd.
 

DeletedUser

Guest
Da du ikke kan poste noe uten å være logget inn er ikke dette forumet offentlig.

Dette er et offentlig forum, siden hvem som helst kan registrere seg her.

Spørsmål til moderator: Hva var det som stred mot regelverket i Velto sitt innlegg? At han kom med et forslag?

Innlegg trenger ikke å stride mot regelverket for å bli slettet. Dette er ikke et demokrati men et regime, og dermed har de uten autoritære rettigheter ingenting de skulle sagt på moderatorenes avgjørelser, uansett hvor idiotiske de enn måtte være. Det er en grunn til at forumet for reaksjoner på moderering er fjernet nå - moderatorer og administratorer har ingen grunn til å høre på hva brukerne har å si og derfor bare lar de være. Det er egentlig ganske forståelig. Grunnen til at de fleste moderatorene ønsket å få stilling som noe annet enn et vanlig medlem er for å kunne vise at de er bedre enn alle andre - for å kunne heve seg over de. Å behandle dette forumet som et demokrati kommer bare til å lede til så mangt en skuffelse ettersom innlegg på innlegg bare forsvinner og bruker på bruker blir bannet av ingen annen grunn enn at gitt moderator var i dårlig humør.

Dette er ikke kritikk, men fakta. Jeg mener ingenting vondt med dette innlegget, annet enn å opplyse.
 
Sist redigert av en moderator:

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Dette er et offentlig forum, siden hvem som helst kan registrere seg her.

Du har ikke fått med deg hva jeg har sagt, tydeligvis, så ser ut som jeg må gjenta meg selv noe jeg ikke er så veldig glad i :)

Et offentlig forum er f.eks en blogg. Der kan du poste dine meninger uten å måtte ha passord eller brukernavn. Når du må ha passord og brukernavn for å kunne logge inn på et forum for å poste dine meninger, kan du se på det som et "privat forum", dvs at det er InnoGames som lager reglene akkurat som de selv ønsker. De kan bestemme at spillere med bokstaven "T" i nicket sitt kan få poste, alle andre som poster vil bli straffet. Som et eksempel. Alle kan registrere seg her, såklart, men med en gang du trykker på knappen "Registrer", så godtar du med en gang InnoGames sine forumregler, og da frafaller Ytringsfriheten.

Når det kommer til ditt siste avsnitt, er det såpass meningsløst og kverulerende at jeg ikke ønsker å kommentere det noe videre :)

Knut storfot og andre: Om en tråd blir slettet, så tar dere kontakt med PABben eller den eventuelle moderatoren, enkelt og greit :)
 

DeletedUser

Guest
Vel, som en kjenner av jussens irrganger skuffer du meg scarborough. Ytringsfriheten frafalles aldri. den er en del av grunnloven som ingen, innogames inkl., kan overprøve. Jeg har tidligere påpekt at moderering er en vanskelig balansegang i så henseende.

Likevel er jeg mest skuffet over at du ikke er med på å diskutere den praktiske biten i saken. Hvordan du som moderator ser på den menneskelige og moralske siden av dette. Men det er ditt valg, og det må jeg respektere.

Jeg vil bare til slutt si at jeg forventer en beklagelse til Velto fra moderator, og den bør komme på forum. Vi som spillere gjør feil, men det gjør jammen dere også. At dere velger å gjemme dere bak Innogames regler er skuffende. Jeg regner med at debatten dør ut med dette, siden dere ikke er interessert å gå inn på sakens kjerne.
 

DeletedUser

Guest
Mulig jeg burde ha fulgt bedre med i timen men, hvorfor er det ikke en "offentlig" mal på hvordan og hvilke straffer/reaksjoner man kan få på de enkelte regelbruddene?
Ville ikke dette vært med på å stilne en diskusjon som har vart i evigheter på dette forumet? Er enig i at man ikke trenger å få en bekreftelse på at noen har fått straff/reaksjon dersom et lovbrudd har skjedd, men en bekreftelse på at saken blir tatt hånd om er vel greit slik at man vet at man handlet riktig. (kjenner ikke til praksisen her)

Det vil alltid være mistro til noe dersom det systemet som lages aldri vil fremlegge eller diskutere sine områder. Historien har vel vist hvordan det går i det lange løp..
 

DeletedUser

Guest
Mulig jeg burde ha fulgt bedre med i timen men, hvorfor er det ikke en "offentlig" mal på hvordan og hvilke straffer/reaksjoner man kan få på de enkelte regelbruddene?

God ide, det var vel det Velto foreslo, men innlegget ble sletttet
 

DeletedUser

Guest
Moderatorene kan vel strengtatt gjøre akkurat det som måtte passe dem å gjøre, så lenge dette er en privat eid server.
Innogames har sålangt meg bekjent ikke noen forpliktelser ovenfor den norske lov da den strengt tatt ikke engang er lokalisert i norge.
Forøvrig har alle som bruker spillet og forumet godtatt Innogames forettnings vilkår da de startet opp konto her.
 

DeletedUser

Guest
Tror vi sporer litt av her iblant og blir for opphengt i hvordan ting er fremfor å diskutere hvordan vi bør ha det.
Meningen er vel at vi skal forsøke å påpeke ting vi bør jobbe for å forbedre. Innogames kan nok virke som gud allmektig, men hva med å forsøke å endre littpå gjengangerne her på forum i det minste?
 
Topp