Guide til hvordan man sender adelstog - 150ms

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
adelstog

Heisann! Tenkte jeg skulle slenge opp en guide for hvordan dere enkelt kan sende adelstog på rundt 150ms. Jeg vet det allerede finnes to guider angående dette; Qwer4ty sin originale guide, i tillegg til Zarazels guide for fantastisk raske adelstog. Problemet er at med Qwer4ty sin metode vil togene ofte bli 500-700ms, mens med Zarazel sin metode vil togene ofte bli under 150ms, noe som altså er ulovlig.

Dersom dere bruker denne metoden riktig vil den garantere (forutsett at du ikke rammes av voldsom lag) tog ganske nært 150ms.

Over til guiden:

Det første dere må gjøre er å gå til Main menu --> Settings --> Preferences. I den nyeste versjonen av Opera gjøres dette slik:
1-1.png


I eldre versjoner går man til Tools --> preferences i den øverste menyen.

Deretter går man til Advanced --> Shortcuts

numbertwo.png


Dersom det ikke allerede er gjort, haker du av Enable Single Key Shortcuts

I det røde området (vanligvis er ikke dette området rødt, det var bare for å vise hvor jeg mener) vil dere finne noe som heter Opera Standard. Dobbelklikk.
numberthree.png


Etter du har dobbelklikket vil du se en liste som den under. Trykk på Application
numberfour.png


Trykk på New (som du finner oppe til høyre)

Da vil en hvit tekstboks dukke opp (nederst). I den lille hvite tekstboksen skriver du Shift Enter. Boksen vil se ut som dette:
numberfive.png


Etter du har skrevet inn Shift Enter dobbelklikker du til høyre for tekstboksen. En ny tekstboks vil da dukke opp. I den nye boksen skriver du inn Switch to next page. Deretter klikker du utenfor tekstboksen ett sted (samme hvor, så lenge du ikke trykker på noen knapper)
numberseven.gif


Trykk OK. Dermed er den vanskeligste delen gjennomført. For å teste at alt virker som det skal trykker og holder du Shift og Enter nede på likt. Da skal browseren sirkulere raskt gjennom alle fanene dine.
 
Sist redigert:

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Bruk i praksis
1) Åpne 10 faner med Tribalwars sin hovedside. På den siste fanen logger du på kontoen din. (Ikke ha noen andre faner enn disse 10 fanene åpne)

2) Gå til samlingsplassen i den landsbyen du vil sende adelstog fra. Lag 4 like faner, slik som ved et vanlig tog.

3) Trykk Angrip i alle 4 fanene, slik at denne menyen kommer opp:
1-2.png


VIKTIG - trykk Angrip i den rekkefølgen du vil angrepene skal bli sendt i, hvis ikke vil rekkefølgen bli feil.

4) Høyreklikk boksen det står OK i, slik at den blir blå. I den nyeste versjonen av Opera trykker og holder du med venstre museklikk. Mens du holder inne musa over knappen flytter du musa utforbi knappen. Dette vil markere OK-boksen.

5) Gå til den første fanen. (De fire siste fanene er de du sender toget fra). Trykk og hold inne Shift og Enter.




Fordelen med denne typen tog er at du ikke må trykke ENTER + SHIFT mer enn 1 gang. Dette garanterer deg at du ikke mister en eneste fane!



PS:

For noen vil denne metoden gjøre togene enten alt for raske eller alt for trege. For å løse dette problemet må dere gå inn på datamaskinen sitt kontrollpanel. Der velger dere Tastatur og endrer Repetisjonshastigheten enten opp eller ned, alt ettersom hvor raskt togene dine blir:
1-3.gif



Dett var dett. Takk for meg! Spørsmål og kommentarer kan skrives her =)


Mr. Game and Watch
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Creds til w47-stammen min Uruz, som lærte meg de grunnleggende teknikkene som skapte grunnlaget for denne guiden :)
 

DeletedUser

Guest
Flott guide, lærte noko nytt no :)
Er vel strengt tatt makro sidan det er meir enn "1 action per click", så slik sett kan ein vel argumentere for at denne metoden bryt reglane. Men sidan det vil vere så og sei umulig å håndheve for tw-teamet, så må vel berre det her vere lov ;)
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Har en ganske lik bare med andre taster... og slik at du sliper å bruke mer enn en bokstav...

Gunnar Gås skrev:
MinderBinders guide


1) I Opera går du til "Inntillinger" > "Innstillinger"

2) I vinduet som dukker opp velger du fanen "Avansert" øverst, og så "Snarveier" i menyen til venstre

3) I det nederste feltet, "Tastaturoppsett", klikker du på "Opera standard"

4) Velg "Kopier" til høyre, og kall det nye oppsettet "MINDERBINDER"

5) Klikk på det nye oppsettet en gang til, og velg "Rediger" fra menyen til høyre

6) Klikk på "Application" øverst i det nye vinduet som dukker opp, og klikk på knappen "Nytt" til høyre

7) Det vil dukke opp et felt nederst, hvor du kan velge tast til den nye snarveien. Skriv "t" i dette feltet ("t" er ikke i bruk som standard snarvei i Opera)

8) Dobbeltklikk rett til høyre for dette feltet, så dukker det opp et nytt felt. Kopier inn denne teksten: Click button&Switch to next page

9) Klikk "OK", så kommer du tilbake til forrige vinduet.

10) Klikk en gang til på oppsettet "MINDERBINDER" og så "OK"


For å sende toget setter du opp faner på vanlig måte og


1. sender ved å holde inne "t"

2. sender ved å klikke "t" fire ganger

Husk å sjekke tidene på toget da det går sabla fort under 150 ms
Mye raskere enn "enter-2-enter-2...
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
denne likte jeg :)

på nye opera er alle smily iconer vrengt som på den vanlige der og =/?

jeg blir også fort logget ut av og ha kontoen oppe i flere faner ? er det tilfeldig ?
 

DeletedUser

Guest
Min mening er at dette er en macro...
Og dessuten så er det imot reglene å modifisere nettleseren til å gjøre flere handlinger i et klikk
 

DeletedUser

Guest
Min mening er at dette er en macro...
Og dessuten så er det imot reglene å modifisere nettleseren til å gjøre flere handlinger i et klikk

Men umulig å håndheve eit forbud mot det, eller? I så fall er det vel betre at det er lov slik at alle drar nytte av det, enn at det kun skal gagne dei som ikkje bryr seg om reglar :)
 

DeletedUser

Guest
Støtter Dommola her. Hva er vitsen med regler dere ikke kan håndheve og etterprøve? Det kan dere ikke i dette tilfellet.
 

DeletedUser

Guest
dette er en ganske så bra guide mr.G&W men jeg har min metode
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Espen syntes det er litt fasinerende hvordan en forum mod kan poste en slik guide, og sekunder senere så kan en annen forum mod si at dette er ulovlig. Jeg veit dere ikke er spillemods, men dere er tross alt i teamet og bør vite hva som er lovlig eller ei...
Samt dere bør snakke med resten av teamet. Krever et gyldig svar fra en tredjepart fra teamet som enten kan bekrefte eller avkrefte at dette er lovlig eller ei, før jeg selv hiver meg på detta au.
 

B L A C E

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det er jo ingen regel mot det...

Hvorfor ikke utnytte det mens vi fortsatt kan ?

Og mod'sene må da få ha forskjellige meninger om løst og fast, eller ?
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
B L A C E, det er unødvendig å poste en post i en tråd hvor du verken har lest tidligere poster eller veit hva det er snakk om.
 
Topp