Irriterer dag for dag..

DeletedUser

Guest
Dette har irritert meg dag for dag.

Du tenker sikkert at dette er helt feil men hvis du tenker at vestlandet var et land og resten Norge et annet land.

Hvorfor er Oslo hovedstaden i Norge!!!!! ?
Det er vestlandet som tjenner penger til Norge som Oslo bruker på masse bull og viktige ting selvfølgelig.

Hva er hovedtjennesten til Oslo ??
Hvis vestlandet (Bergen, Stavanger og Co) hadde vært et rikt og mektig land. Og da hadde sikkert Bergen fått råd til sjøkabler isteden for å herpe Hardanger.

Hva er så spessielt med Oslo hvis du tenker bare på økonomi? Som sagt er de store tingene der som transport osv.

Blir kanskje litt feil å si dette men østlendingene bruker for mye penger på feil ting og Bergen burde bli hovedstaden.

Blir kjekt å lage en diskusjon av dette :)


mvh
Yanky

jeg har et enkelt svar til deg, Oslo har alltid vært hovedstaden til Norge og kommer nok alltid til å være det;)
 

DeletedUser

Guest
jeg har et enkelt svar til deg, Oslo har alltid vært hovedstaden til Norge og kommer nok alltid til å være det;)

Haha.. Faktafeil! Både Nidaros, altså nåværende Trondheim og Bjørgvin, nåværende Bergen har hatt status som hovedstad i Norge :)
Anywho.. Latterlig dum tråd.
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Olje selvskapenes kontorer og servere er vell også lokalisert på vestlandet.. Nei vent, der er det jo ikke..

Røykt noe ell? Er en GRUNN til at olje direktoratet ligger i Stavanger og ikke Oslo.

Statoil sine kontorbygg ligger på forus (Som også er en del av Stavanger) Aker sine kontor ligger på forus (som også er en del av Stavanger) Seadrill sine kontorer ligger ved bjergsted (som også er en del av stavanger) Orker ikke nevne alle firmaene som har kontorer i Tananger (som også er en del av Stavanger) Så har vi jo selvsakt GE, og Archer som ligger lokalisert i Dusavika (Som også er en del av Stavanger)

Så på Lura har vi jo weatherford som er et av verdens størsteolje selskaper (Lura er en del av Sandnes da, men det er vell ikke så nøye)

Bare for jeg drar diskusjonen av poenget nå, så kan vi vell bare fortsette i den retningen. Så kan du gjerne nevne meg noe ordentlig som har direkte påvirkning på olja som ligger i Oslo? Er en grunn til at de som tar utadenlse som omhandler oljen må ta denne som HELGESKOLE. Er en grunn til at Østlenningene kommer til Stvg for utdanningen sin.


Men så suste jeg jo gjennom flere argumenter her bare for å kommentere det. "Oslo er den største byen så derfor er den hovedstad"

Well, Sydney er størst i australia, men sist jeg sjekka betyr ikke det direkte at du blir hovedstad fordet ? :)

Vi skal vell ikke ta en slik løsning vi å ? Legge hovedstaden helt nord på grensen til Vest og Aust agder (Slik at vi kan ha en todelt hovedstad) Alle helst skal jo hovedstaden bestå av en protestantisk del, og en katolsk. Slik at det blir mest mulig likt Dublin.
 

DeletedUser

Guest
Blir ikke den meste av oljen og gassen laget på Mongstad til bensin ?
 

DeletedUser

Guest
nei det har jeg ikke hørt om men tengt ikke på bagrunnen til Irland og Nord Irland men selve tingen om hvordan de er delt opp ....
 
Topp