Lots of paranoid luuuuuuv

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
OMG.

hva prøver du å bevise kitty.

Hatet ditt mot bol er klart ja.
Men en svertekampanje som enhver utenom deg har sett har failet kraftig.

Kenn MD og granny i kjent stil.

vrir og tukler med det vi skriver, dere failer til gangs denne gangen også.

spion eller ikke. spionen vil engang bli tatt og hva skal du da gjøre i fritida di.

1) Hva hun prøver og beviser? Hun forteller litt om hva som faktisk skjer, i stedenfor at folk skal gå rundt med feil informasjon :). Jeg vet ikke hvilken stamme du oppholder deg i, men det er forsåvidt ikke mitt problem. Skal innrømme at Black Rose har sterke meninger, men er helt rett og stå på det som faktisk er fakta. Hvorvidt du vil akseptere dette, forblir ditt problem.

Svertekampanje? Interesangt, kan du utdype den litt? :)

2) Kenny, MD og Granny i kjent stil? Tukler med det "du/dere" skriver? Jah, dette var virkelig noe nytt. Glitter skrev på forumet sitt at spillerene der skulle diskutere ut ifra hennes mening, og nå mener du at vi, til og med BuRn spillere selv, tukler med fakta? Beklager, men jeg kan ikke heeeelt støtte påstanden om hvem som tukler med hva her.

Mitt synspunkt på spioner er nokså vidt. Aldri støttet det, men sier ikke nei takk om det skulle banke på og lever informasjon. Men spionasje på allierte, hadde ikke blitt aktuelt. Gode allierte skal informere hverandre, så egentlig skulle det ikke være noen informasjon som var gjemt bort og måtte hentes med spioner. Som sagt tidligere i tråden, er spioner blitt sett på som en krigserklæring.

hahahaha.

nå tror jeg du bør tenke før du skriver paalodin. Makan til bullshitt hakke jeg lest på lenge

- Tror ikke BOL hadde fallet om RNG svikta dem, eller omvendt, men dem hadde knekt etter en stund. IB står imot flere fronter på èn gang nå, noe det står respekt av. Hvordan blir det om BOL plutselig skulle få alt presset på seg? Adios amigos hadde jeg sagt, men hvem vet.. Kanskje dere vil teste dette ut i praksis? (hehehe, ja jeg drømmer igjen). Tror også du bør tenke på hva du skriver, mister, og eventuelt lese før du poster. Paalodin har noe i det han skrev om du klarer og se imellom fingrene litt :)
 

DeletedUser

Guest
Det er da kommet ca. 7 sider til på de par dagene jeg ikke har hatt tid til off-forum (eller mye annet, skylder på klubb, besøk og lite fritids), og ingen har så mye som kommentert mitt innlegg på side 3... :( Jaja, nye innlegg, nye muligheter :) Skal bare kommentere i grove trekk over hva jeg faktisk har fått med meg av skumlesing av diskusjonen siden jeg gikk ;)

Først: Spionasje er bare spionasje dersom mottakeren for info bruker infoen h*n har fått. Dette er uavhengig av måten informasjonen kommer på. At folk kommer med påstander som "når noen bare kommer med info er det deres valg" i samme avsnitt som de benekter at de liker spioner, blir bare feil, for min del. Stor dobbeltmoral, tatt i betraktning av at nevnte info faktisk ble lagt ut på off-forum til allmenn diskusjon. Kort sagt:

Spionasje er bruk av informasjon fra plasser man ellers ikke hadde hatt tilgang til, via et bindeledd mellom to parter (spionen). Dermed er all bruk av nevnte info spionasje. Dersom man ikke liker spioner, behøver man ikke bruke infoen man får ;)

Sier en gang til for at kverulanter skal få det med seg: Dette vil altså si at spionasje ikke nødvendigvis er å bli matet med info av en insider som da er på den andre sidens... vel, side. Spionasje vil si bruk av info en får fra et bindeledd. En spion, derimot, er nødvendigvis på motpartens side, slik jeg ser det.

Deretter: Sannheter og meninger. Dette er et vel diskutert emne. Likevel ser det ikke ut til at noen har fått med seg hva som står over glitters "meninger".


Dermed kan ingen si at hun legger frem sin info som direkte sverting. Hun har jo alt sagt at det bare er slik hun ser det. Jeg benekter ikke at det har en form for virkning på oss andre i BOL, men er det ikke alltid sånn at en blir påvirket av stammen man er i? Skulle gjerne sett et innlegg av IB som argumenterte mot ledelsens meninger og/eller beslutning, for å ta et eksempel :p Man tilpasser seg i stammen man er i. Alt dette tullet om "hjernevasking" er bare tull, i og med at
a) enten er det ikke sånn det er, og folk trekker sine egne slutninger uavhengig av lederen
b) eller denne "hjernevaskingen" pågår i alle stammer. Ikke noe spesielt for BOL.

Propaganda - hva dette forumet egentlig handler om - innebærer å legge frem en sak på en slik måte at det støtter ens egne meninger. I så fall kan jeg si: Utmerket propaganda fra glitter - mindre god fra en del andre her. All propaganda - vel, den som er noe verdt - inneholder korn av sannhet og korn av påstander, og VELDIG mye meninger. Hvor mange sannhetskorn i et propaganda-innlegg avhenger av hvor langt fra sannheten det er, men OGSÅ hvor mye av sannheten som blir valgt til å legges frem. Dermed kan man aldri få en fullstendig sannhet, siden det er sannhetskorn i begge sidenes propaganda. Formålet med propaganda er dermed ikke å få frem sannheten. Det er å overbevise flest mulig andre om at ens egen sannhet er riktig. Ut fra det jeg har sett i denne tråden, greide glitter og andre BOL'ere dette ganske bra =)

Man må altså skille mellom:

Fakta - sannheten. Merk: Ikke den hele og fulle sannheten.
Påstander - ting som ikke nødvendigvis er sant - det vil si ikke dokumentert - men som blir lagt frem som en sannhet.
Meninger - Noe en person mener om en sak. Dersom personen er god til å legge frem sine meninger, legger h*n dem ikke frem som påstander.
Propaganda - prøver å få flest mulig andre til å tro på ens egen "sannhet".
Sannheten - her mener jeg den hele og fulle sannheten. Kommer vi aldri til å få.

Går ut fra at disse to punktene dekker godt over halvparten av hva som faktisk har blitt diskutert i denne tråden. Dersom vi legger disse til side... Hva blir igjen? Tråden har utviklet seg til en diskusjon om
1) Spioner
2) Sannheter og meninger

Og blant disse tror jeg nok nr. 2 er mest relevant. Kanskje fordi det er et så vidstrakt emne (?) men mest av alt fordi det er en viktig del i all propaganda, liten eller stor.

Konklusjon: Vi når ALDRI frem til sannheten. Dermed er det opp til hver enkelt å trekke slutningene de vil, og opp til oss diskutanter å styre hver enkelt mot den slutningen vi vil dem skal ta =) Jeg har trukket min slutning (Hint: se på side 3), og de fleste andre i tråden har trukket sine =)

Og nå, når jeg ser over innlegget mitt, ser jeg at det hele egentlig var ganske pointless... Dette hjelper ikke på diskusjonen i det hele tatt. Ikke desto mindre poster jeg dette fordi jeg like gjerne kan poste noe jeg har skrevet på i rundt en time eller deromkring. Jeg og essayet mitt trekker seg til side for å se på den egentlige argumentasjonen - men kanskje jeg kommer tilbake om jeg ser en grunn til det :p

- Jonny(boy)
 

vorin3

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Kenn jeg er boler.

Himawe.

og nei som du sikkert husker hadde bol på seg rng ib osv for en tid siden. dem takler det bra og tror vi hadde gjort det like bra eller bedre om vi hadde fått rng ib burn osv på oss ;)¨¨

Svertekampanjen er ikke mot bol generelt, men mot glitter.

Sverte hennes troskap og loyaliten til henne.

Som dere vet har kitty hatt en acc i bol.

Hun var venn med Linn(linelinns) som nå er på deef i RNG.
Hun var også venn med Per Andreas (gamle eieren av Diantus).

Dem prøvde å velte henne av stolen men stammen sto rak og feide det bort.
vet nesten helt sikkert at dette er en hevnaksjon for det.

Benekt hva du vil men dette er sanheten kitty. Man kan ikke løpe ifra sannheten
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg regner med at dere vet at jo mer en person får en løgn fortalt, vil han til slutt tro på den. Jeg tror det er nettopp dette som har skjedd med IB, og hvorfor dere så virkelig klemmer BuRn inn til deres bryst. Dere vil, uansett hvordan det bruddet mellom RNG/Burn ble gjort, tatt i mot dem med åpne armer.

Kenn, jeg synes du skal skru tiden tilbake litt, og da vil du oppdage til din store overraskelse at vi i BOL hadde like mange fronter som dere har nå, så noe sympati for at dere er i "vår" situasjon nå, får du ikke dessverre, men hyggelig at du prøver å bortforklare det. Men igjen, "mission failed".

Det at Black Rose gikk så fryktelig ut mot Glitter, sier egentlig bare mer om Black Rose enn det gjør med Glitter.

Jeg ble også rimelig irritert da en fra BuRn(?) tok seg bryet med å legge ut info fra vårt stamme, som omhandlet hvorvidt vi skulle angripe BuRn eller ikke, men så kom jeg til å huske på alle de gangene dere i IB har sagt at Glitter en en diktator, der hennes ord er det endelige. Det BuRn nettopp beviste, som egentlig var ment til å sverte oss, var at Glitter henvendte seg til sine medlemmer, for å høre hva de mener og har lyst til. Denne svertekampanjen er bare latterlig dum, da den virker mot sin hensikt.
 

DeletedUser

Guest
Jeg regner med at dere vet at jo mer en person får en løgn fortalt, vil han til slutt tro på den. Jeg tror det er nettopp dette som har skjedd med IB, og hvorfor dere så virkelig klemmer BuRn inn til deres bryst. Dere vil, uansett hvordan det bruddet mellom RNG/Burn ble gjort, tatt i mot dem med åpne armer.

Kenn, jeg synes du skal skru tiden tilbake litt, og da vil du oppdage til din store overraskelse at vi i BOL hadde like mange fronter som dere har nå, så noe sympati for at dere er i "vår" situasjon nå, får du ikke dessverre, men hyggelig at du prøver å bortforklare det. Men igjen, "mission failed".

Det at Black Rose gikk så fryktelig ut mot Glitter, sier egentlig bare mer om Black Rose enn det gjør med Glitter.

Jeg ble også rimelig irritert da en fra BuRn(?) tok seg bryet med å legge ut info fra vårt stamme, som omhandlet hvorvidt vi skulle angripe BuRn eller ikke, men så kom jeg til å huske på alle de gangene dere i IB har sagt at Glitter en en diktator, der hennes ord er det endelige. Det BuRn nettopp beviste, som egentlig var ment til å sverte oss, var at Glitter henvendte seg til sine medlemmer, for å høre hva de mener og har lyst til. Denne svertekampanjen er bare latterlig dum, da den virker mot sin hensikt.

Til vorin: HAHAHAHAHA!

så til saken...

Altså vi kan LESE og TOLKE, noe BOL tydeligvis ikke forstår at vi har kunnskap til. Hvis BuRn hadde brukt skitne knep (regelbrudd etc etc) hadde jeg sett annerledes på dem. Hvorfor kommer vi inn på spioner egentlig? Kan vi ikke bare godta at de vil alltid eksistere??!

Blir spennende å se om RNG klarer å fjerne BuRn eller om BuRn gjør så stor skade at RNG må spørre BOL om støtte :D :D :D:jhimle:
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Aha, Vorin :)

Blir spennende å se om RNG klarer å fjerne BuRn eller om BuRn gjør så stor skade at RNG må spørre BOL om støtte

- Dem har alt gjort det med tanken på at BOL har erklært krig :).

Kenn, jeg synes du skal skru tiden tilbake litt, og da vil du oppdage til din store overraskelse at vi i BOL hadde like mange fronter som dere har nå, så noe sympati for at dere er i "vår" situasjon nå, får du ikke dessverre, men hyggelig at du prøver å bortforklare det. Men igjen, "mission failed".

Ikke for og skade deres tidligere stolthet, men hvor lenge varte BOL vs verden? Yet again, no offense, no offense.


Det at Black Rose gikk så fryktelig ut mot Glitter, sier egentlig bare mer om Black Rose enn det gjør med Glitter.

Jenter, you know what I mean :p.
 

DeletedUser

Guest
Bah, hva er poenget med å skrive en vegg med intet mindre enn blå tekst? Er det slik at folk skal orke å lese gjennom dette? Er så vidt jeg orker, og jeg har til og med skrevet noe av det du hiver inn her. hvis noe er uklart eller ubesvart er det fordi alt jeg gidder er å skumlese.

Haha, det du prøver å si her er at ikke engang du orker å lese detaljert igjennom crappet du skriver? Don't worry, vi fant ut det for lenge siden :)

Sorry, kunne ikke dy meg :)
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Når det gjelder TW tror jeg nok RNG gjør lurt i å søke samarbeidspartnere her ja, slik jeg ser det er nok BuRn en veldig STOR trussel for hele RNG hvis det bryter ut krig og RNG ikke har BOL med seg, har studert kart og sett igjennom stammene og vil vel påstå at BuRn har mye power og mer enn nok av spillere som kan knuse RNG. Aktivitetsnivået vil nok bli utslagsgivende selvfølgelig.
Enig
Tror vel denne tråden beviser at BOL er totalt avhengige av RNG og Vice versa... Spennende fakta
Tråd eller post? synes du burde klarifere det, og evt om du virkelig mener at de/vi er totalt avhengig av hverandre. "lol" er beste ordet jeg finner for å beskrive hva jeg synes om det =P
Altså vi kan LESE og TOLKE, noe BOL tydeligvis ikke forstår at vi har kunnskap til. Hvis BuRn hadde brukt skitne knep (regelbrudd etc etc) hadde jeg sett annerledes på dem. Hvorfor kommer vi inn på spioner egentlig? Kan vi ikke bare godta at de vil alltid eksistere??!

Blir spennende å se om RNG klarer å fjerne BuRn eller om BuRn gjør så stor skade at RNG må spørre BOL om støtte :D :D :D:jhimle:
Jaha ja, trodde da jeg var relativt sikker og åpenbar på at du/dere kunne lese? svarer pga du skrev "BOL" og ikke enkelt personer som da må ha henvist til lignende?

Eller skaper du paranoid fantasi nå? pass deg Black Rose kan komme å ta deg på dette =O (litt spøk den siste linjen, bare så det var klart)
 

DeletedUser

Guest
Enig
Jaha ja, trodde da jeg var relativt sikker og åpenbar på at du/dere kunne lese? svarer pga du skrev "BOL" og ikke enkelt personer som da må ha henvist til lignende?

Eller skaper du paranoid fantasi nå? pass deg Black Rose kan komme å ta deg på dette =O (litt spøk den siste linjen, bare så det var klart)

Altså, til nå har jeg ikke sett en eneste BOL spiller som har skrevet annerledes enn at BOL vet alt om alle, så skrev BOL. Men kan godt hende det er flere i BOL som ikke mener det samme.. Problemet er at ingen av de har skrevet noe på forumet.
 

DeletedUser

Guest
Påstår vi at vi vet alt om alle :confused:

Da må jeg desverre ha gitt feil inntrykk. Jeg har overhodet ikke info om alt som foregår på v1 og har egentlig ingen intensjon om å gjøre det heller.

Men det er klart, jeg er jo BOL så ergo er jeg vel bedreviter uansett hva jeg skriver :(
 

DeletedUser

Guest
Kenn jeg er boler.

Himawe.

og nei som du sikkert husker hadde bol på seg rng ib osv for en tid siden. dem takler det bra og tror vi hadde gjort det like bra eller bedre om vi hadde fått rng ib burn osv på oss ;)¨¨

Svertekampanjen er ikke mot bol generelt, men mot glitter.

Sverte hennes troskap og loyaliten til henne.

Som dere vet har kitty hatt en acc i bol.

Hun var venn med Linn(linelinns) som nå er på deef i RNG.
Hun var også venn med Per Andreas (gamle eieren av Diantus).

Dem prøvde å velte henne av stolen men stammen sto rak og feide det bort.
vet nesten helt sikkert at dette er en hevnaksjon for det.

Benekt hva du vil men dette er sanheten kitty. Man kan ikke løpe ifra sannheten

Hva babbler du om?
Alt jeg kan forstå er at du tror jeg er KittyCat?
Da har du FAILA stort.
Lurer virkelig hvem planet du har fallt ned fra?
 

vorin3

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
liten søvn og missførståelse med det som står nederst hver gang du skriver.

uansett same shitt
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Altså, til nå har jeg ikke sett en eneste BOL spiller som har skrevet annerledes enn at BOL vet alt om alle, så skrev BOL. Men kan godt hende det er flere i BOL som ikke mener det samme.. Problemet er at ingen av de har skrevet noe på forumet.

jazcan sier, da jeg og han utgjør 2/3 av orginale BOL ledelsen i V-BOL.

orka ikke lete etter min egen post hvor jeg sa jeg var i V-bol (i samme tråd), men her er ihvertfall en som utdyper så.
Så håper det da endrer "ingen" til "noen" :p
 

DeletedUser

Guest
orka ikke lete etter min egen post hvor jeg sa jeg var i V-bol (i samme tråd), men her er ihvertfall en som utdyper så.
Så håper det da endrer "ingen" til "noen" :p

BOL er BOL. Ikke V-BOL :) Dere er vel ganske nye er dere ikke?
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Vet ikke jeg, tok over en konto nylig, men da vil ikke du si at HVIB er en del av IB?

Teknisk sett så er det to stammer da, jazzebassen :eek:. Hver person har sitt synspunkt. Som jeg har sagt før - man tar med det man føler for sånn at en kan mikse med statestikken. Ingen liker dårlig statestikk etter hva jeg har fått med meg :p. IB er en egen stamme med HVIB som broder, dem har styre i begge dvs to forskjellige stammer, men med samme hovedmål. Hvordan du/dere vinkler dette, for så være ditt problem. Selv så liker jeg og separere dem, men da blir det feil av meg og si IB fam / BOL fam / RNG fam.

BOL er BOL. Ikke V-BOL Dere er vel ganske nye er dere ikke?

Sånn som jeg ser på det, kan du bytte BOL med IB, og V-BOL med HVIB.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Teknisk sett så er det to stammer da, jazzebassen :eek:. Hver person har sitt synspunkt. Som jeg har sagt før - man tar med det man føler for sånn at en kan mikse med statestikken. Ingen liker dårlig statestikk etter hva jeg har fått med meg :p. IB er en egen stamme med HVIB som broder, dem har styre i begge dvs to forskjellige stammer, men med samme hovedmål. Hvordan du/dere vinkler dette, for så være ditt problem. Selv så liker jeg og separere dem, men da blir det feil av meg og si IB fam / BOL fam / RNG fam.

Sånn som jeg ser på det, kan du bytte BOL med IB, og V-BOL med HVIB.

Lite usikker på hva du er ute etter her kenn93x, jeg vet at det er 2 stammer, men når det går inn som familie så er det som regel et sammordnet styre med representanter fra begge stammene, og oftest betegnes som 1 "familie" (evt 1 forlenget stamme pga plassmangel, som oftest er saken v/ familiestammer) og som du sier er hovedmål. Jeg forstår fremdeles ikke hvordan det er feil av meg å spørre Magic Dude om hvorfor han deler opp BOL og V-BOL da du selv sier IB og HVIB er 1 familie. Ikke "bare" allierte (som også forsåvidt kan ha samme "hovedmål").
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: , BuRn
Side 2:
Tribes: , RNG, RNGA, BOL, V-BOL

Timeframe: For alltid

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 140
Side 2: 83
Forskjell: 57

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 1,297,343
Side 2: 749,417
Forskjell: 547,926

chart



Go BuRn!
 
Topp